Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
10.09.10 at 20:57:34

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Jeet Kune Do (Moderator: Leif T. Røbekk)  |  Topic: Jeet Kune Do i Trondheim!!! 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 3 4 [5]  All Go Down Print
Author Topic: Jeet Kune Do i Trondheim!!!  (Read 5839 times)
Leif T. Røbekk
*
Veteran

Full JKD Instruktør under Sifu Larry Hartsell
« Reply #60 on: 01.03.10 at 21:02:10 »

Det skulle ha varit intressant med ett filmklipp av hans seminarium eftersom alla skulle då se olika JKd tolkningar, få ta del av likheter och olikheter genom ett videoklipp.

/SteFan

Vet ikke hva som er så vanskelig å forstå her, men jeg har ALDRI sagt at jeg skulle ha et seminar eller trening i Trondheim.

Jeg var der i en privat samenheng. Jg traff på hotellet en meget hygelig herre man som er interesert i å starte opp noe, jeg skal bidra med dette, og reiser sikkert tilbake om ikke alt for lenge for å ha en trening med gutta.

JKD hilsen
Leif T. Røbekk

”Autoriserte JKD instruktør i Norge”    www.jkdscandinavia.com
Ste-Fanjkd
Veteran

« Reply #61 on: 01.03.10 at 22:15:20 »

Posted by: Leif T. Røbekk 
Insert Quote
Quote from: perbl on 02.02.10 at 11:17:48
Hvor unik og fantastisk spesiell er egentlig en teknikk da? Jeg må nå si at jeg kjenner igjen mange av teknikkene jeg trente i Taekwon-Do når jeg trente Krav Maga, men det er nå ikke det samme som at prinsippene for treningen og helheten i systemet er det samme.

Hvor mange måter finnes det å slå en jab eller kjøre et kne i ballene på noen liksom?

Og jeg tror at Sabumnim nettopp forsøkte å påpeke dette på en ironisk måte som Stefan ikke tok

Hvis det blir et treff på lørdagen, kommer jeg til å forklare en del av prinsippene i JKD, og forklare litt rundt dette.
Av og til blir JKD så enkelt at der er vanskelig å forstå, derfor er det mye bedre å treffes, og føle energien.

Noe vi kan gå igjenom er:

-Non Telegraphic Movement
-Strong Side Forward
-Longest Weapon To The Closest Target
-Non Classical Movement
-Interception
-Think Hit
-Centerline
-Alive Footwork
-Focus on Low Line Kicking

jag kanske har missförstått upplägget, jag trodde du skulle visa denna kille just detta som du beskrev med någon liten grupp i Trondheim.

Du verkar ta i med lite stora bokstäver här, är det något du är missnöjd med. Jag ser det som bra att de är intresserade av JK i Trondheim, om det inte blev någon träning för dem denna gång så fick de åtminstone en bild av hur en träning skulle kunna se ut om man presenterade JKD med det som du skrev.

Seminarium, privat träning, för mig handlar det om att vi presenterar JKD och att filmning alltid är bra. jag nämnde tidigare att alla mina seminarier och privat träning oftast filmas så att  personen som arrangerat seminariet eller deltagit på privatträning får ut maximalt ur vad han gett sig in på.

Jag kanske var lite naiv och trodde att alla gör det på detta sätt, men det kanske är btypiskt Jun fan approachen. Hur som helst så har vi nu en öppen diskussion och likheter och olikheter i olika JKd inritningar blir uppenbara för alla som stor i ett val att välja inriktning i JKD.

Jag är som sagt bara ute efter 50/50, om man inte gilar Jun fan och den syn jag har om detta med filmning, privat träning, introduktion, seminarier så finns alltid JKD Concepts.

jag anser bara att vi som representanter i Skandinavien måste vara öppna och erbjuda alla som vi kommer i kontakt med en öppen diskussion om JKD.

Jag tyckte din planering för din resa till Trondheim var mycket bra, så pass bra at jag valde att använda upplägget, det är synd om du ska se att jag gjorde det och lade upp desa filmklipp som något negativt. det var absolut inte min mening, jag såg det som en fortsättning på samarbetet vi stratade i Klöfta.

/SteFan

For the power of steel .. puddel rocker !!
Pages: 1 2 3 4 [5]  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Jeet Kune Do (Moderator: Leif T. Røbekk)  |  Topic: Jeet Kune Do i Trondheim!!! « previous next »
Jump to: