Hva er det egentlig som er så bra med mac?
Det er mye bra, og det er mange grunner til det. Men for å gjøre det litt kort:
- Samme firma som lager alle programmene, dermed fungerer de bra isammen.
- Mindre utsatt for virus angrep. Til nå har jeg hatt ingen (null) problemer med dette
- Mye stabilt. Kontra mine erfaringer med MANGE pc'er. Har drevet nettcafe, og hatt utallige forskjellige PC'er.
- Jeg liker designen. En smaksak selvfølgelig.
- Ett ryddigere 'biblioteksystem'. Føles litt uvant i starten, men utrolig praktisk og ryddig etter en uke.
- En gjennomført stil (apple style) på all GUI (=Grafix User Interface)
- Basert på et veldig stødig operativsystem (Unix - > OS Snow leopard)
- Kompatibelt med alt av pc-filer
Det viktigste punktet er egentlig stabiliteten. Jeg har hatt mange pc'er, og de har jeg måtte reboote i hytt og pine. Programmer kræsjer, og diverse viruser kommer og går. Jeg hadde aldri brukt mac før den dagen jeg bestilte den. Jeg gjorde kun fordi jeg likte designen den gangen.
Fikk maskinen - startet den opp - Lærte igjennom å lete meg fram i en time - Aldri snudd meg tilbake.
Kona har pc, på jobben har vi pc'er, på skolen har vi pc'er og på kontoret har vi pc'er. Foretrekker fremdeles mac'ene mine.
Dette var den første mac'en min.
De nyere er kjappere, billigere og enda finere enn den jeg kjøpte for endel år siden. Men litt dyrere enn tilsvarende pc'er er det desverre. Men de varer også desto lengre, og gir etter min mening desto mer nytte (stabilitet!).
2.26GHz : 250GB
2,26 GHz Intel Core 2 Duo
2 GB DDR3-hukommelse
250 GB harddisk1
8x dobbeltlags SuperDrive
NVIDIA GeForce 9400 M grafikk
Innebygd 7-timers batteri2
Unibody-kabinett i polykarbonat
kr 7.990,00