Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
03.09.10 at 13:23:35

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Krav Maga (Moderator: Rune Lind)  |  Topic: Krav maga pensum, IKMF 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Poll
Question: Spørsmål rundt krav maga pensumet
1 - 4 (40%)
2 - 6 (60%)
Total Voters: 9

Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Krav maga pensum, IKMF  (Read 1253 times)
rambo
*
Forummedlem

« on: 08.02.10 at 14:12:48 »

Hei
Trener jevnlig Krav Maga ved KMA Oslo. Har noen spørsmål ang. pensumet, og går ut fra at Rune Lind har svar på det disse. smile

-Har fortått det slik at Krav Maga deles inn i sivil-, militær- og politidel. Er det slik at når man går i en "sivil" klubb, aldri  vil lære avvæpninger, låsegrep osv.? Eller er det slik at disse delene hører med på det generelle pensumet (P, G, E)?

- Så et klipp på youtube med Avi Moyal, http://www.youtube.com/watch?v=7BPkUHmNncg. Her forklarer han at IKMF designer utvalg av teknikker, ut i fra "klientenes behov". Vil dette si at det er forskjell på en G1 som har gått i en sivil klubb og en G1 som f.eks. har fått opplæring gjennom "law enforcement"?
Rune Lind
Krav Maga Norway
*
Veteran

« Reply #1 on: 08.02.10 at 14:32:26 »

Hei.

Det er kun det sivile systemet som har P/G/E grader. Det militære/politi systemet har en en annen inndeling.

Det sivile systemet inneholder det aller meste av det som de andre gjør. Når du kommer på expert gradene så er det i all hovedgrad det militære systemets om dekkes også videre. Du vil lære nedtakninger, låsegrep etc alt på G gradene, og mange av klubbene setter av en time til å lære det bort til f.eks dørvakter.

Så hvis du blir i systemet lenge nok vil du lære alt. Når det er sagt så er det forskjell på HVORDAN vi lærer det ut til sivile og militære. Dvs mentaliteten som læres bort til en soldag vs en sivil vs en politimann er forskjellig. Akkurat det må du nok delta på den millitære delen for å oppleve.

Rune Lind
IKMF Krav Maga, www.kravmaga.no |  Bodø Kampsport Senter, www.bodokampsport.no I CrossFit Bodø www.crossfitbodo.no
rambo
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 08.02.10 at 14:39:55 »

Ok. Takk for svar! smile
CiASpook
*
Forummedlem

« Reply #3 on: 08.02.10 at 15:40:17 »

Er det noen mulighet for en sivil å delta på militær/politi kurs/seminar?

Hadde jo vært interressant å se på forskjellene.

In the shadows...
Rune Lind
Krav Maga Norway
*
Veteran

« Reply #4 on: 08.02.10 at 15:51:21 »

Nei. Men hvis du snakker med en av instruktørene i KMA så kan de sikkert forklare forskjellen. Snakk med Ole, han er utdannet innen begge grenene så han kan forklare/hvis litt tankeforskjellen.

Rune Lind
IKMF Krav Maga, www.kravmaga.no |  Bodø Kampsport Senter, www.bodokampsport.no I CrossFit Bodø www.crossfitbodo.no
Christian O.
乱取り
*
Veteran

Rudeness is the weak man's imitation of strength.
« Reply #5 on: 08.02.10 at 18:49:45 »

Angående pollen, stemte jeg 2, siden jeg synes at partall er tøffere enn oddetall.  Cool

Does the name Pavlov ring a bell?
JR
Forumavhengig

태권도 - 회전무술 - 柔道
« Reply #6 on: 08.02.10 at 19:34:57 »

Jeg utelot å stemme, da jeg er prinsipielt i mot både 1 og 2.

WTF Taekwondo - Judo - ex Hoi Jeon Moo Sool - whatever
killstuff
*
Forummedlem

« Reply #7 on: 08.02.10 at 20:00:19 »

Jeg utelot å stemme, da jeg er prinsipielt i mot både 1 og 2.

Selv etter ekteskap?
sungame
Veteran

En lettvekter av dimensjoner
« Reply #8 on: 09.02.10 at 09:12:32 »

Jeg stemte to. Because "one is the loneliest number that you'll ever do": http://open.spotify.com/track/5e7OZ8PyDJYQdGAiidCPad

- livet er en lang rappell
Rune Lind
Krav Maga Norway
*
Veteran

« Reply #9 on: 09.02.10 at 09:24:53 »

Angående pollen, stemte jeg 2, siden jeg synes at partall er tøffere enn oddetall.  Cool

Er ikke så gla i 2´ern.. Men du som driver med "the gayest sport ever" har vel et annet syn..? Hihihi.. Da er det bedre å leke alene.. Nr1 all the way..  smile

Rune Lind
Christian O.
乱取り
*
Veteran

Rudeness is the weak man's imitation of strength.
« Reply #10 on: 09.02.10 at 09:57:22 »

Er ikke så gla i 2´ern.. Men du som driver med "the gayest sport ever" har vel et annet syn..? Hihihi.. Da er det bedre å leke alene.. Nr1 all the way..  smile

Haha, Touché!  laugh

Does the name Pavlov ring a bell?
CiASpook
*
Forummedlem

« Reply #11 on: 18.02.10 at 14:10:30 »

Glad i trekant så stemte 2.

In the shadows...
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Krav Maga (Moderator: Rune Lind)  |  Topic: Krav maga pensum, IKMF « previous next »
Jump to: