Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
19.08.18 at 16:16:34

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Hapkido (Moderator: Addey)  |  Topic: Oversikt over Hapkido klubber i Norge 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 [2] 3  All Go Down Print

Oversikt over Hapkido klubber i Norge

phariid
Gammel ørn

... endelig svart belte i hapkido...
« Reply #15 on: 07.05.08 at 17:47:52 »

Synd att inte fler ville gå en kurs för blivande instruktörer.
OK da... får vel gradere meg til gult da... Roll Eyes men tror jeg venter litt til, så har jeg en god historie å fortelle når jeg blir gammel: "... jeeeg bruuukte tiii ååår pååå å gradeeere til guuult..." Cool
Og så hvis jeg starter en hapkidoklubb kan jeg reklamere med: "Historiens eneste hovedinstruktør med gult belte" biggrin

WTF Taekwondo
"You mixed martial artist? Hahaha, me use big knife, you halal meat, hahaha!" (ordtak av den berømte arabiske filosofen Abdul Tah Qund Dhaw Al Qraizi Munqi, år 497 etter Kristi fødsel)
T-bone
Gammel ørn

« Reply #16 on: 07.05.08 at 18:16:59 »

Og så hvis jeg starter en hapkidoklubb kan jeg reklamere med: "Historiens eneste hovedinstruktør med gult belte" biggrin

Ikke helt korrekt. I klubben jeg trener har han som er klubbens hovedinstruktør 8. kup/kun hvitt belte i hkd.
phariid
Gammel ørn

« Reply #17 on: 07.05.08 at 18:25:31 »

Ikke helt korrekt. I klubben jeg trener har han som er klubbens hovedinstruktør 8. kup/kun hvitt belte i hkd.
Visste at noe sånt måtte komme! biggrin men ok da, får vente med å gradere til jeg har starta en klubb. Da forandrer jeg det til "Historiens eneste hovedinstruktør med 9 år (til jeg har starta en klubb blir vel det 25 år) hapkido bak seg og fortsatt hvitt belte"... er det noen som kan slå den...? clown2

WTF Taekwondo
"You mixed martial artist? Hahaha, me use big knife, you halal meat, hahaha!" (ordtak av den berømte arabiske filosofen Abdul Tah Qund Dhaw Al Qraizi Munqi, år 497 etter Kristi fødsel)
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #18 on: 07.05.08 at 19:27:48 »

"Belte beskytter bare 5 cm av magen. Resten må jeg beskytte selv"
Royce Gracie

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
phariid
Gammel ørn

« Reply #19 on: 07.05.08 at 19:35:25 »

Royce Gracie
Hm... dere gir dere ikke ser jeg...! Da får jeg i tillegg fikse et 70 cm bredt belte så jeg får beskytta overkroppen og underlivet...

WTF Taekwondo
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #20 on: 07.05.08 at 23:05:51 »

Royce Gracie
Hm... dere gir dere ikke ser jeg...! Da får jeg i tillegg fikse et 70 cm bredt belte så jeg får beskytta overkroppen og underlivet...
Forme det som en vest, og lage det av kevlar?

Juggernaut Fight Group
Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #21 on: 08.05.08 at 07:57:28 »

Blir dyrt hvis du skal lage nytt hvert halvår  bleh
Ch_Omega
« Reply #22 on: 09.05.08 at 13:57:25 »

Kan jo spraymale det hver gang man graderer, og på den måten kanskje ytterligere øke beskyttelsesevnen gjennom at det stadig blir tykkere?  laugh
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #23 on: 09.05.08 at 14:01:57 »

Kan jo spraymale det hver gang man graderer, og på den måten kanskje ytterligere øke beskyttelsesevnen gjennom at det stadig blir tykkere?  laugh
Chr er mannen med løsninger!

Juggernaut Fight Group
Edward H. Valholm
Forumavhengig

合氣道 = much fun!
« Reply #24 on: 21.11.08 at 21:17:48 »

Under en reise til Halden i dag så jeg et skilt på en vegg hvor det står "Halden Kampsportsenter - taekwondo - hapkido -kickboxing"

Noen som vet om dette senteret har en webadresse? (Fant ingen)
Og evnt. hvem som står for hapkido treningen?

hilsen
Ed.

JR
Forumavhengig

柔道 - 태권도 - 회전무술
« Reply #25 on: 22.11.08 at 01:34:20 »

Fant ingen webadresse jeg heller, men er jo ymse avisartikler om stedet.
og det sies at det er hovedinstruktør som står for undervisning i alle stilene.
"Gzim Nikaj underviser i kampsportgrenene taekwondo, kickboksing, hapkido, karate, thaiboksing, jujutsu og kobudo. "
http://www.haldendagblad.no/sport/article3745659.ece

Men noe jeg ble nysgjerrig på, i en omtale av et besøk Ky Tu Dang har gjort i klubben, sies det "Celebriteten som torsdag gjestet lokalene til Halden Kampsportsenter har foruten sine åtte VM-titler i taekwondo vært to ganger verdensmester i hapkido"
http://www.haldendagblad.no/lokale_nyheter/article1965085.ece
Ikke sett noe om at Ky Tu har hatt noe med hapkido å gjøre før, noen som vet om dette stemmer, eller om journalisten har blitt litt revet med? Om ikke, hva slags verdensmesterskap er det da snakk om?
Legger til klubben som en TKD, HKD og KB klubb, siden det er det som står på skiltet.

Judo - Taekwondo - ex Hoi Jeon Moo Sool - whatever
OlympicTKD
« Reply #26 on: 22.11.08 at 08:50:49 »

Fant ingen webadresse jeg heller, men er jo ymse avisartikler om stedet.
og det sies at det er hovedinstruktør som står for undervisning i alle stilene.
"Gzim Nikaj underviser i kampsportgrenene taekwondo, kickboksing, hapkido, karate, thaiboksing, jujutsu og kobudo. "
http://www.haldendagblad.no/sport/article3745659.ece

Men noe jeg ble nysgjerrig på, i en omtale av et besøk Ky Tu Dang har gjort i klubben, sies det "Celebriteten som torsdag gjestet lokalene til Halden Kampsportsenter har foruten sine åtte VM-titler i taekwondo vært to ganger verdensmester i hapkido"
http://www.haldendagblad.no/lokale_nyheter/article1965085.ece
Ikke sett noe om at Ky Tu har hatt noe med hapkido å gjøre før, noen som vet om dette stemmer, eller om journalisten har blitt litt revet med? Om ikke, hva slags verdensmesterskap er det da snakk om?
Legger til klubben som en TKD, HKD og KB klubb, siden det er det som står på skiltet.

Ky Tu har etter det jeg vet 6 eller 7 EM titler i Taekwondo mønster/poomse, 1 VM sølv og 1 VM gull i poomse. Jeg mener å huske han fortalte meg at han har en grad i Hapkido, men er ikke helt sikker. Dette vet sikkert Henrik Hundstad tenker jeg:-) Men Verdensmester i Hapkido, det kjenner jeg i alle fall ikke til.
Edward H. Valholm
Forumavhengig

合氣道 = much fun!
« Reply #27 on: 24.11.08 at 12:07:11 »

De linkene til klubben i Haldens avisa fant jeg også.. Men de gav meg ikke mye mer å gå etter.
Rart at de ikke har en egen hjemmeside.

hilsen
Ed

HSH
**
Stuntposter

Taekwondo - Hapkido -Taegeukkwon - Haedongkumdo
« Reply #28 on: 24.11.08 at 12:16:10 »

Jeg vet at Master Ky Tu har vunnet et eller flere mesterskap i Hapkido for en del år siden. Jeg tror ikke det var krav om grad i Hapkido for å delta. Mesterskapet var oppvisningsmesterskap i hosinsul. Så med andre ord her kunne man få poeng med å også vise taekwondo hosinsul. Det skal sies at hosinsul i taekwondo har "lånt" og fått tilføyd mye fra hapkido. Det var en stor grad av utveksling mellom koreanske mestere i de gyldne årene fra 1950 og videre. Det er nesten litt trist at vi har egne navn på stilaret, det begrenser så mye. Når alt kommer til alt så er det muye vi streber etter.

Om Master Ky Tu har noen grad i Hapkido vet jeg ikke, men har sett noen av hans hosinsul teknikker, og de er som alt han gjør, veldig bra. Han er et multitalent, som uavhengig av grad, har noe å tilføre enhver utøver i taekwondo, hapkido eller annen kampskunst.

Henrik S. Hunstad KwanJang
Sangrok Norway
loydjone
Gjenganger

合氣道
« Reply #29 on: 24.11.08 at 15:32:34 »

De linkene til klubben i Haldens avisa fant jeg også.. Men de gav meg ikke mye mer å gå etter.
Rart at de ikke har en egen hjemmeside.

hilsen
Ed

Det kan godt tenkes at linken til Hapkido var via nylig avdøde GM Beom Jhoo Lee.
http://www.halden.net/idrettstorg/page.asp?id=10508

로이드존 안데르슨
Pages: 1 [2] 3  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Hapkido (Moderator: Addey)  |  Topic: Oversikt over Hapkido klubber i Norge « previous next »
Jump to:  

Social sharing