Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
24.11.17 at 12:17:56

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mixed Martial Arts (Moderator: AndersBreiflabb)  |  Topic: POLL: Din relasjon til MMA? :) 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Poll
Question: Hva er din relasjon til sporten MMA?
Følger med på de store organisasjonene(Fan). - 18 (9.3%)
Følger med på de store organisasjonene + flere små(Ivrig fan). - 8 (4.1%)
Følger med + Trener MMA. - 55 (28.5%)
Følger med + Trener og Konkurerer i MMA selv på amatørnivå. - 9 (4.7%)
Følger med + Trener og Konkurerer i MMA selv på professjonellt nivå - 2 (1%)
Følger med + Trener annen/andre fullkontaktsporter. - 50 (25.9%)
Følger med + Trener tradisjonell kampsport/kampkunst. - 28 (14.5%)
Uinteressert/likegyldig til sporten. - 12 (6.2%)
MMA burde forbys overalt! - 6 (3.1%)
Trener selv, men uinteressert i å se/delta i konkuranser. - 5 (2.6%)
Total Voters: 177

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 8 Go Down Print

POLL: Din relasjon til MMA? :)

Ch_Omega
« on: 18.11.07 at 23:17:08 »

Okay, er litt nysgjerrig på hvaslags folk som er her inne, så lagde en liten poll.

Antagelig er det ikke altfor mange proffe fightere her(eller noen overhodet, men lov å håpe), men lurer på hvor mange som faktisk trener MMA selv av de som skriver her.

Forøvrig er avtemninga helt anonym!

Hverken jeg eller noen andre kan se hvem som stemmer på hva, bare at det er avgitt stemmer på de ulike punktene. smile

Selv faller jeg i kategorien "Følger med + Trener MMA", da jeg aldri har konkurert i MMA.

Har forøvrig konkurert i Submission grappling og WTF TaeKwonDo (+ noen klubbmesterskap i andre kampsporter jeg har trent, men ikke på særlig høyt nivå.)  Mulig det blir noen amatørkamper i MMA i fremtiden(Shootfighting eller Cage Challenge?), men det er i såfall et godt stykke fram i tid, og avhengig av at jeg får gjort noe med skadene i ankelen og kneet.
« Last Edit: 09.12.07 at 21:33:30 by Christian O » Logged
gasman
« Reply #1 on: 19.11.07 at 01:08:34 »

Jeg faller mellom to kategorier her: Jeg stemte: uinteressert/likegyldig, men det er ikke helt sant. Det hender at jeg ser på MMA kamper, jeg ser også på boksing. Men jeg kan ikke så mye om hvem det er som slåss.
JR
Forumavhengig

柔道 - 태권도 - 회전무술
« Reply #2 on: 19.11.07 at 08:07:43 »

Samme som Gasman her. Minus boksing.

Judo - Taekwondo - ex Hoi Jeon Moo Sool - whatever
Kine
*
Gammel ørn

« Reply #3 on: 19.11.07 at 08:15:01 »

Er ikke veldig interessert, men kjenner noen navn og ser noen kamper innimellom.
Ser egentlig mest på TUF - og kanskje først og fremst fordi jeg får tortillachips m/dip og sjokolade  smile
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #4 on: 19.11.07 at 09:43:28 »

Er SW = Amatørnivå MMA?

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Rune Lind
KMG Krav Maga Norway
*
Veteran

« Reply #5 on: 19.11.07 at 10:07:52 »

Tja, Christian selv har jo satt seg i en kategori der han trener, men ikke konkurrerer i mma, og han har jo gått sw kamper. Så nei.. smile

Rune Lind
KMG Krav Maga, www.kravmaga.no |  BBGym Bodø, www.bbgym.no I Primal Move www.primalmove.com
sungame
Veteran

A real stand-up kinda guy
« Reply #6 on: 19.11.07 at 13:19:40 »

Vi får valget mellom

"Følger med + Trener annen/andre fullkontaktsporter." og
"Følger med + Trener tradisjonell kampsport/kampkunst."

For min del faller jeg litt mellom to stoler her. Jeg trener jo kickboxing, som jeg ikke akkurat vil kalle tradisjonell kampsport. Kickboxing kan jo også være en fullkontaktsport, men jeg trener jo ikke fullkontakt. Jeg valgte derfor det andre alternativet. Det er jo sant, for jeg trener jo capoeira, som er en tradisjonell kampkunst.

- livet er en lang rappell
JR
Forumavhengig

柔道 - 태권도 - 회전무술
« Reply #7 on: 19.11.07 at 13:29:40 »

Hva er det egentlig som går som "fullkontaktsporter" her?
Alle 3 stilene jeg trener har tillatt fullkontakt, dog med forskjellige begrensninger.
Og ville vel også kalle alle 3 "tradisjonelle". Selv om jeg aldri helt har skjønt meg på det uttrykket.

Judo - Taekwondo - ex Hoi Jeon Moo Sool - whatever
Ch_Omega
« Reply #8 on: 19.11.07 at 14:23:11 »

Hva er det egentlig som går som "fullkontaktsporter" her?
Alle 3 stilene jeg trener har tillatt fullkontakt, dog med forskjellige begrensninger.
Og ville vel også kalle alle 3 "tradisjonelle". Selv om jeg aldri helt har skjønt meg på det uttrykket.

Med fullkontaktsporter tenkte jeg i utgangspunktet på sporter som ikke setter noen begrensninger i bruk av styrke i konkuranser, innen for det teknikkspekter som er aktuellt innen sporten, dvs. at man ikke holder tilbake.

Jeg er klar over at WTF regnes som fullkontakt, og har selv konkurert i WTF, men pga. polstring(vest) overalt der det er lov å gi full balle, og det er mangel på slag til hodet(eller, var det iallefall da jeg konkurerte på nittitallet), er det ikke akkurat det jeg tenker på når jeg sier fullkontaktkampsport, men her lar jeg dere avgjøre selv om dere anser WTF som fullkontakt eller ikke.

De sportene jeg tenker på når jeg sier fullkontakt er Kickboxing, Muay Thai, boxing, og i Kyokushinkai Karate(til tross for mangel på slag til hodet, rett og slett fordi det er fullkontakt til kropp, uten pansring), og kan også argumentere for at Judo, BJJ, SW og bryting faller innenfor denne kategorien, siden disse ikke setter noen begrensning på styrkebruk/intensitet i konkuranser.

Og somsagt, jeg lar dere avgjøre selv om dere mener dere trener en fullkontaktkampsport eller ikke, så jeg er ikke interessert i å diskutere definisjonen på en fullkontaktsport i denne tråden. Wink
henrik_i
*
Forummedlem

« Reply #9 on: 19.11.07 at 18:29:16 »

jeg er i kategorien
Følger med på de store organisasjonene + flere små(Ivrig fan).

ser på det meste jeg kommer over av ny mma(og gamle pride om og om igjenn),men i det siste har jeg fått sansen for ShootBoxing som er en slags k-1 men med kast. kastene gir også poeng. det er interessant og se hvor mye energi folk taper på å bli kastet et par ganger i løpet av en kamp. trente kickboksing og krav maga , men det varte ikke så mange måneder og begynner og bli 5 år siden. håper å begynne på thai boksing og brasse-jutsu til sommern/høsten.
Ch_Omega
« Reply #10 on: 20.11.07 at 19:41:47 »

Hehe, observerer forøvrig at vi sålangt har EN person som erklærer seg totalmotstander mot MMA. Hadde trodde det ville vært flere. smile
sungame
Veteran

« Reply #11 on: 20.11.07 at 19:59:53 »

Å være totalmotstander av MMA (når det betyr å mene at sporten burde forbys overalt) er jo ikke noe annet enn barnslig. I så fall burde man jo være motstander av så å si all kampsport som har noen som helst grad av kontakt.

mrlee
*
Veteran

Elvis has left the building.....
« Reply #12 on: 20.11.07 at 21:06:06 »

Tja, Kampsportforbundet er jo en av dem som har valgt akkurat DEN barnslige linjen der....de er jo totalt imot alt som heter MMA. En holdning jeg tror de nok blir nødt til å revurderere om ikke altfor lenge.

Det er ihvertfall trist at Kampsportforbundet velger å gå "baklengs" inn i framtida på den måten her. Tror de i altfor høy grad har latt seg påvirke av media, samt at de har altfor lite kvalitetsinformasjon om MMA, og derfor har de trukket denne, etter min mening, altfor forhastede konklusjonen.

sungame
Veteran

« Reply #13 on: 21.11.07 at 08:42:34 »

Tror de i altfor høy grad har latt seg påvirke av media, samt at de har altfor lite kvalitetsinformasjon om MMA, og derfor har de trukket denne, etter min mening, altfor forhastede konklusjonen.

Det kan jo forsåvidt hende, men at Kampsportforbundet skulle ha så mye dårligere tilgang på info enn oss her på forumet, har jeg liten tru på. Her går det nok mer på holdninger, trur jeg. Én ting er en i mine øyne sunn skepsis mot enkelte deler av regelverkene i de mest "brutale" vale tudo-turneringene. Å skjære all MMA over en kam blir noe ganske annet, og minner litt om en treåring som holder seg for ørene og synger "jeghørerikkehvadusier". Det å tillate kampsporter med fullkontakt mot hodet der slag og spark er de eneste godkjente angrepene, men nekte etableringa av kampsport der også mindre skadelige teknikker som diverse låser er tillatt, er ikke bare inkonsekvent, men direkte latterlig. I mine øyne skader kampsportforbundet seg sjøl vel så mye som MMA-sporten når de på denne måten skusler bort en gylden mulighet til å være med på å forme norsk MMA.

Bruthor
Forumavhengig

Go for something, and you finish that something!
« Reply #14 on: 21.11.07 at 22:19:57 »

ca repost Wink
Stemte følger med + trener andre fullkontaktskampsporter. Jeg liker MMA på amatørniva, og syns selv det er interressant å se kamper av de store gutta. Men jeg liker ikke så godt hele rammen rundt proffesjonell MMA da det ofte fremstår utad som alt for blodig, kommersiellt og "amerikask" for å si det rett ut. Kommersiell MMA er blitt en folkesport, ikke en sport som er for oss kampsportinterresserte.

Rødt belte NTN tkd og litt annen erfaring.

Michael Krogsæther
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 8 Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mixed Martial Arts (Moderator: AndersBreiflabb)  |  Topic: POLL: Din relasjon til MMA? :) « previous next »
Jump to:  

Social sharing