Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 14:59:35

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mixed Martial Arts (Moderator: AndersBreiflabb)  |  Topic: POLL: Din relasjon til MMA? :) 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Poll
Question: Hva er din relasjon til sporten MMA?
Følger med på de store organisasjonene(Fan). - 18 (9.3%)
Følger med på de store organisasjonene + flere små(Ivrig fan). - 8 (4.1%)
Følger med + Trener MMA. - 55 (28.5%)
Følger med + Trener og Konkurerer i MMA selv på amatørnivå. - 9 (4.7%)
Følger med + Trener og Konkurerer i MMA selv på professjonellt nivå - 2 (1%)
Følger med + Trener annen/andre fullkontaktsporter. - 50 (25.9%)
Følger med + Trener tradisjonell kampsport/kampkunst. - 28 (14.5%)
Uinteressert/likegyldig til sporten. - 12 (6.2%)
MMA burde forbys overalt! - 6 (3.1%)
Trener selv, men uinteressert i å se/delta i konkuranser. - 5 (2.6%)
Total Voters: 177

Pages: 1 ... 3 4 5 6 [7] 8 Go Down Print

POLL: Din relasjon til MMA? :)

FCF-furz
*
Forummedlem

« Reply #90 on: 03.09.08 at 23:56:42 »

Godt argument mot MMA: Det koster den norske staten ca 1mill for operasjon (9 skruer og en plate), medisiner, fysioterapi(nerveskade, såkalt drophånd) og yrkesretta attføring i 3 år etter at jeg brakk armen på en kimura.

Godt argument for: Det er tidenes beste kampsport og jeg har akkurat begynt å trene igjen etter å ha vært ute en god stund med brukket arm! boxing biggrin
Justin Sane
*
Forummedlem

« Reply #91 on: 10.02.09 at 11:29:03 »

Cheerleading er mer farlig enn MMA.
I proff MMA siden 1984 har det vært -null- dødsfall. I Cheerleading har det vært 4 dødsfall.
Mannen uten x
Veteran

« Reply #92 on: 10.02.09 at 11:46:11 »

Godt argument mot MMA: Det koster den norske staten ca 1mill for operasjon (9 skruer og en plate), medisiner, fysioterapi(nerveskade, såkalt drophånd) og yrkesretta attføring i 3 år etter at jeg brakk armen på en kimura.

Godt argument for: Det er tidenes beste kampsport og jeg har akkurat begynt å trene igjen etter å ha vært ute en god stund med brukket arm! boxing biggrin

En gjennomsnittlig pakistansk førstegangsinvandrer kvinne, får 4 barn og har en inntekt på 200 000. Det koster ca. 100 000 i året, pr år, for skolegang. 4 barn*13 år*100 000= 5,2 mill

Vi kan forby innvandring også.

Hvor mye tror du det koster for alle de fotballspillerne som skader seg? Hvor mye koster det samfunnet når en spiller må bruke 6 mnd på sykehus?

Hvor mye koster det når en syklist ramler, og får hjerneskade, og vil trenge hjelp for resten av livet?

Eller hvor mye koster det når en alpinist ramler, og trenger 9 mnd med assistanse for å bli frisk?

Hvor mye koster det når et halv hånballag ryker korsbondene sine hvert år?

Poenget er at det er skader i alle idretter, men det er ikke MMA som topper noen statistikker. Ergo, MMA koster samfunndet mindre penger enn mange andre idretter. Dessuten så kan PROFF mma vise til færre skader, og ulykker enn idretter som Alpint og Fotball..

Desverre sitter det noen tullinger, og avgjør hva de synes, og ignorerer fakta.

Mr. sexy!
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #93 on: 10.02.09 at 18:09:13 »

Cheerleading er mer farlig enn MMA.
I proff MMA siden 1984 har det vært -null- dødsfall. I Cheerleading har det vært 4 dødsfall.

Eh. Døde en kar så sent som i fjor i USA.

http://sherdog.com/fighter/Sam-Vasquez-15505

Før det så døde det en kar i 1998 også, men det var en uregulert organisasjon i Ukraina som sto for kampen.

http://sherdog.com/fighter/Douglas-Dedge-5483

Men ellers har det ikke vært noen offisielle dødsfall.
Jonassen86
**
Stuntposter

« Reply #94 on: 24.02.09 at 14:43:12 »

Følger med,trener og konkurerer på amatør nivå. Så og si.
Falt for mma for et år siden, mest fordi jeg føler det er så mye som kan bli bedre der. Meste er jo lov, men lite blir brukt. Mma er nesten en egen kampsport for mange. Så begynte å trene skikkelig igjen i fjor sommer, men da forskjellig type kampsporter. Jeg bor langt oppi fjellet så jeg har ikke fått til så mange treninger med andre trenere, men trener mye alene. Har hatt rødt med stripe i Taekwondo og Løftet i 170kg i benk, men det var før jeg kom i et forhold i 3 år, da la jeg på meg 20kg og roet ned med trening. Så da veide jeg 120 kg i sommer. Akkurat nå har jeg kommet ned til 102 kg, men ser jeg kan slanke meg mer. Jeg meldte meg på en amatør kamp i Danmark i november etter å fått nyss om det her på kampforum. Tenkte jeg kunne ta en kamp så jeg hvertfall vet hva jeg trener for. Hadde dog aldri gått noe somhelst bakkekamp på den tiden, men ville hvertfall prøve. Turen var et helvete, fant aldri hytten vi leide, fikk kun sove 2 timer før innveing og hadde ikke fått utstyret mitt. Hadde gåt ned 2kg bare på turen,110kg. Å fant ut at det ikke var lurt å bruke linser i ringen, hehe. Men kampen var morro og det var morro å være på selve stevne, første gang jeg hadde vært på noe kamp noensinne.

Her er kampen      http://www.youtube.com/watch?v=Usq8hwbZRqI   

Som dere ser gikk det ikke så veldig bra. Men nå vet jeg hvertfall hvordan det er å være i ringen. Så nå satser jeg fullt på mma. Så satser på å være klar til neste kamp i høst og da vil jeg ta endel kamper. Flytter til skien nå snart, å der er det mange muligheter til trening.

I do not fear the 10,000 kicks you have practised once, but I fear the one kick you have practised 10,000 times.
Mannen uten x
Veteran

« Reply #95 on: 24.02.09 at 16:00:17 »

Wow Tongue! Den filmen minner meg selv om første gang jeg gikk thai-kamp. hihi. En gang må jo være den første...!

Men stilte du opp uten bakke trening, og med TKD som striking bakgrunn?!

Mr. sexy!
Jonassen86
**
Stuntposter

« Reply #96 on: 24.02.09 at 16:34:09 »

Wow Tongue! Den filmen minner meg selv om første gang jeg gikk thai-kamp. hihi. En gang må jo være den første...!

Ja gjorde det Tongue   Nå har jeg alltid vært borti mye forskjellig kampsport da, både når jeg gikk på tkd og etter. Men er tkd som er tyngtepunktet i bakgrunnen ja.

I do not fear the 10,000 kicks you have practised once, but I fear the one kick you have practised 10,000 times.
Tersites
Forumavhengig

"Landås, landeplaga lat frå gardar fara!"
« Reply #97 on: 24.02.09 at 16:41:08 »

Ja gjorde det Tongue  

eek

Kudos!
Mannen uten x
Veteran

« Reply #98 on: 24.02.09 at 17:15:18 »

Dæven... Jeg hadde ikke stilt opp i en MMA kamp, selv om jeg har bakgrunn fra Muay Thai og Grappling!

Mr. sexy!
Abrakadabra
*
Veteran

« Reply #99 on: 24.02.09 at 17:23:47 »

det er en del smaskader nar man driver pa med dette da. hanskene er sa jaevla tynne at det er lett a odelegge hendene..i tillegg er det en del smaskader med albuer,skuldre osv na man trener intensivt.
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #100 on: 24.02.09 at 22:35:56 »

Ja gjorde det Tongue   Nå har jeg alltid vært borti mye forskjellig kampsport da, både når jeg gikk på tkd og etter. Men er tkd som er tyngtepunktet i bakgrunnen ja.

Imponerende! Ingen skal si du er feig! smile

Hvor bor du hen forresten? Ikke mange tungvektere som trener for MMA her i Norge og jeg er så heldig at jeg trener med den beste og kjenner de fleste andre. Hvis du trenger sparringspartnere eller bare ren MMA-trening for store karer så må du bare si ifra. smile
Mannen uten x
Veteran

« Reply #101 on: 25.02.09 at 10:31:06 »

Hvem er den beste? Einemo?

Mr. sexy!
Argon
Forumavhengig

« Reply #102 on: 25.02.09 at 10:34:35 »

oh yes! smile

"Visst Fanden skal der skytes med skarpt!"
Jonassen86
**
Stuntposter

« Reply #103 on: 25.02.09 at 12:58:09 »

Ja gjorde det Tongue   Nå har jeg alltid vært borti mye forskjellig kampsport da, både når jeg gikk på tkd og etter. Men er tkd som er tyngtepunktet i bakgrunnen ja.

Imponerende! Ingen skal si du er feig! smile

Hvor bor du hen forresten? Ikke mange tungvektere som trener for MMA her i Norge og jeg er så heldig at jeg trener med den beste og kjenner de fleste andre. Hvis du trenger sparringspartnere eller bare ren MMA-trening for store karer så må du bare si ifra. smile
Takk smile
Jeg bor i Vinje i Telemark, mest kjedelig plassen man kan være strandet.
Å fått trent med noen som har skikkelig peiling hadde jo vært konge da! smile Hvor er det du trener henn?

265lbsfist
*
Veteran

« Reply #104 on: 26.02.09 at 05:08:08 »

Trener i Oslo med John Olav.

Han er alltid på utkikk etter tungvektere som har ett greit teknisk nivå innen en av disiplinene innen MMA.

Jeg er først og fremst grappler og kan såvidt gi han litt å tenke på der på en av mine gode dager.  smile

Hvis du har stående bakgrunn så er det sikkert av interesse. Vi trener annenhver uke 4-5 ganger i uka når han ikke jobber. Mer når han forbereder seg til kamp.
Pages: 1 ... 3 4 5 6 [7] 8 Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mixed Martial Arts (Moderator: AndersBreiflabb)  |  Topic: POLL: Din relasjon til MMA? :) « previous next »
Jump to:  

Social sharing