Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.11.17 at 22:02:25

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Agandhjin's Snakkeboble! 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 71 Go Down Print

Agandhjin's Snakkeboble!

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« on: 28.12.07 at 05:21:34 »

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen's Treningsblogg

Dette er første posten i treningsbloggen, og kommer til å stadig være under endring. Om du har lyst til å lese den nyeste posten, så trykk på den siste siden (Det siste tallet opp mot venstre hjørnet...)

Om du er nysgjerrig på hvem jeg/vi er, så kan du ta en titt på bio'n min - og/eller lese litt om Juggernaut Fight Group her (link kommer).

Hensikten med treningsbloggen, er å kunne ha ett sted hvor jeg skriver med ujevne intervaler, og oppdaterer hva vi/jeg holder på med. Da kan de som stadig er innom treningen, de jeg trener med rundt i verden, de som måtte være nysgjerrige på hva vi holder på - følge med på hva som skjer.

Vi tjener ikke penger på dette, vi er ikke proffesjonelle, vi er ingen mestere/sifuer/master/øverst kommanderende, verdensmestere eller alt-vitere. Vi har endel erfaring med endel forskjellig, så dermed har vi kanskje noen forslag til dit og dat. Men ønsker ikke å påstå at vi vet bedre enn deg ...

We try to be soft spoken, but also hard hitting! smile

Nyeste mål:
- Ut i alle spagatene innen jul 2011
- Ned til 95 kg innen jul 2011

« Last Edit: 14.01.12 at 06:03:05 by Agandhjin » Logged

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1 on: 28.12.07 at 05:37:10 »

Dessuten skylder jeg Rune Lind 200x boxjumps. Skal få fikset en video av det så snart det er gjennomført smile

Juggernaut Fight Group
Rune Lind
KMG Krav Maga Norway
*
Veteran

« Reply #2 on: 28.12.07 at 07:42:13 »

Dessuten skylder jeg Rune Lind 200x boxjumps. Skal få fikset en video av det så snart det er gjennomført smile

Ah.. finaly.. smile

Kommer de ikke snart endrer vi det til 200 pullupsburpees.. smile

3000 m løp på under 13 minutter er bra for en stor kar som deg.. Film de siste 100 m der da.. smile

Rune Lind
KMG Krav Maga, www.kravmaga.no |  BBGym Bodø, www.bbgym.no I Primal Move www.primalmove.com
erlendwj
« Reply #3 on: 28.12.07 at 12:32:06 »

Kjør på agandhjin. Intet offer ingen seier !
koriac
« Reply #4 on: 28.12.07 at 14:34:26 »

Hyggelig at vi har deltatt i motivasjonen din smile Dette greier du helt fint!
Addey
Mr. Nice Guy :)
*
Veteran

It's okay - he's in a happy place now.
« Reply #5 on: 28.12.07 at 17:43:11 »

L-sit, vil du gjøre det på bakken eller hengende i dips-apparat, mellom stoler eller lignende? På gulvet er det nemlig så godt som håpløst for meg...

Simon Flack
Survival Stress Response Trainer
*
Veteran

« Reply #6 on: 28.12.07 at 18:09:03 »

Remember to take a before and after photo! I really regret that I didnt.  Sad

Looking forward to reading about your progress  biggrin

Good luck!....  boxing

Simon Flack
Senior Instructor, SECA-Group,Norway
web: www.seca-group.com,email: simon@seca-group.com
olips
Gjenganger

mma
« Reply #7 on: 28.12.07 at 18:55:36 »

Heia DT :]

blablabla
Rune Lind
KMG Krav Maga Norway
*
Veteran

« Reply #8 on: 28.12.07 at 19:43:23 »

L-sit, vil du gjøre det på bakken eller hengende i dips-apparat, mellom stoler eller lignende? På gulvet er det nemlig så godt som håpløst for meg...

Må være på bakken, eller max i håndtak noen cm over bakken. Ellers kan du jo tippe fremover for å gjøre det enklere og da er det juks. Hvis det er noen trøst er det en tung øvelse.

Rune Lind
KMG Krav Maga, www.kravmaga.no |  BBGym Bodø, www.bbgym.no I Primal Move www.primalmove.com
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #9 on: 18.01.08 at 20:18:08 »

En liten oppdatering?

Selv om jeg ikke har postet på en stund, så har jeg ikke stått stille. Kravene som jeg skulle tilfredstille ( “Athletic Skill Standards”) har jeg bare delvis gjennomført. Skal poste resultatene når jeg er ferdig.

Utenom det, så har vi satt igang ordinær trening for fullt, og den ekstraordinære går bra. Det som begrenser meg mest for tiden, er selvfølgelig tiden... Skole, jobb og hjem tar tid. Men om jeg står tidligere opp, er mer effektiv og har mer rutine, så får jeg plass til det meste.

Denne helgen håper jeg innom Phoenix MMA, i New Castle. De har "Open mat" fra 13:00-16:00. Så jeg håper jeg får tid til det. Er jeg heldig, så treffer jeg kanskje på noen apekatter og kan skuffe unna noen hundre kalorier

smile

Når det gjelder bilde, så har jeg ikke fått tatt noe profilbilde enda. Men har fått noen flere bilder fra GhettoFights ifjor.
Har foreløpig ikke gått stort opp eller ned etter dette bildet... så har vi utgangspunktet.

Denne karen jeg bryter mot, heter ikke noe mindre enn Bjørn smile Hyggelig kar, med ett sterkt grep!

Juggernaut Fight Group
Simon Flack
Survival Stress Response Trainer
*
Veteran

« Reply #10 on: 28.01.08 at 21:38:13 »

Hey dude!

Long time no hear... How is the training going?

Simon Flack
Senior Instructor, SECA-Group,Norway
web: www.seca-group.com,email: simon@seca-group.com
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #11 on: 28.01.08 at 21:58:15 »

Hey dude!
Long time no hear... How is the training going?

Takk for at du spør smile

Jo, den går bra. Idag er det mandag, og da er det grappling som er i hovedtema. Jeg har noe råsterke gutter som er flinke og kommer regelmessing for tiden. Og de gir meg skikkelig utfordring. Den slags utfordring jeg setter pris på også... Vi er nemlig flinkere til å kjøre oss helt ut igjennom sparring, kontra styrke/kardiotrening. Noe som vi har vært flinke til, helt siden romjulen 2007. Selv om vi kjører bra hele året, så har den siste tiden hatt en veldig bra kurve. Nå jobber jeg aktivt med å finne elementene som bygger denne oppturen, for å ta vare på den.

Så med andre ord, så er vi inne i en virkelig god treningsperiode.

Utenom dette, så er det mye som skjer på planleggningsfronten. Dette har gjordt at jeg har ikke fått brukt så mye tid på egentrening. Holder på å planlegge 2 MMA seminarer (Bergen og Myra), og setter opp 2 årsplaner (SW trening og samhandlingstrening i sosialsektor). Altså mye teknisk og pedagogisk utvikling for tiden.

Det viktigste punktet i år, er maten. Grunnregelen er rett og slett "Spis mindre, tren mer!" Oppå denne regelen kommer alt med balanse ift næringsinntaket, mindre ditt, mer datt og generell ernæringsfornuft. Jeg  har nesten kuttet ut alt av brødbakst, som jeg merker gir meg veldig oppblåst mage (!?) og minimalisert inntak av  "processed sugar".

Foreløpig resultat/konklusjon?
Småting! Går smått ned i vekt, er mer opplagt, mindre sugen på unødvendige mellommåltider, interesse for å  bruke tid på å lage mat igjen. Småting kommer inn, og det har en med på bygge opp den nye livsstilen jeg sikter på i år. Helt konkret har jeg jo gått ned i vekt, men ikke noe man trenger å skrive her om riktig enda.

Regner med at de synlige resultatene kommer om en mnd eller to. Denne første månenden har gått med på å  skifte mindsett, bygge opp om motivasjonen jeg fikk før jul og eller trene hardt.

Mantraen min er selvfølgelig for tiden: "Spise mindre, trene mer!"

Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #12 on: 04.06.08 at 22:30:23 »

Da var vi 6 mnd'er inn i året, og hva kan vi konkludere?

Den egentlige planen?
Desverre så har den gode driven jeg hadde en liten stund blitt vraket. Vi har stadig den vanligen treningen. Men kostholdet derimot.... er så-som-så. Sommeren har for vane å være en veldig aktiv tid av året for meg. Da pleier jeg vanligvis å gå veldig ned i vekt - uansett. Så vi få bare reise oss opp igjen og starte på nytt.

Motivasjonen pr øyeblikk:
Jeg er ikke spesiellt motivert til å skjerpe inn på kostholdet, så der kommer den hardeste kampen. Hvis det blir noen som helst kamp... Det blir hovedsakelig til at jeg spiser når jeg får tid, og det er jo ikke nødvendigvis en bra oppskrift til suksess. Men jeg har ingen interesse/ambisjoner om å tvinge meg inn i noen tilstand, så jeg får vente til motivasjonen dukker opp. Kanskje den kommer etter en uke med kebab og rulling inne i Oslo?

Treningslog?
I noen hektiske JKD tråder, så har det nylig dukket opp tanker og interesser rundt treningslog. Samtidig er det mange andre treningslogger her inne som er knallbra inspirasjon. Så dette kunne jeg tenke meg å begynne litt meg igjen. Da gjerne i det små, med en grov skiss over aktiviteter. Så får jeg loggføre kosthold etterhvert som jeg får vind i seilene.

En plan er å koble så mye video opp mot loggen som mulig. Ikke så veldig ulikt fra mr.bear.

Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #13 on: 04.06.08 at 22:36:27 »

4. Juni
- Rulling på gymmet.
Svettet som en gris, måtte drikke 2l vann under 90 min av økten. En bra fysisk økt, med mange sterke grapplere. Noen ferske, noen muscle-movers og ett par av de tekniske gutta. Jobbet mye fra rygg idag, og strevet litt med å få til snåle set-ups. Lite suksess. Fikk satt de fleste vanlige låsene, og litt fancy twister. Godt vi har nybegynnere, så egoet får noe å tygge på.

- Stickfightet litt på kvelden.
Har fått murt opp peisen, og dermed ryddet terrassen. Så jeg benyttet sjansen til å vifte litt med pinnene. Jeg merker at jeg slår litt snålt med venstre (double sticks). Tror jeg må ta en tur til Richie og snakke litt om detaljer rundt vinkling av håndleddet. Merker at jeg blir mer og mer komfortabel med Rodondo. Dette var ett slag jeg ikke brydde meg noe særlig om før, men har nå fått litt fart i.

Juggernaut Fight Group
Apefisk
Forumavhengig

« Reply #14 on: 04.06.08 at 23:29:51 »

Rodondo? Hva slags slag er det? Video?

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 71 Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Agandhjin's Snakkeboble! « previous next »
Jump to:  

Social sharing