Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.01.18 at 00:22:22

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Agandhjin's Snakkeboble! 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 ... 64 65 66 67 [68] 69 70 71 Go Down Print

Agandhjin's Snakkeboble!

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1005 on: 02.07.12 at 18:57:49 »

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1006 on: 08.08.12 at 13:32:26 »

8. august 2012

HEMA

For noen uker siden var jeg i Mandal og fikk en kjapp introduksjon av HEMA (Historical European Martial Arts) av Marius Rafoshei og Rakel Frøyen. Mer spesifikt; Tysk Langsverd. To knallbra pedagoger som var hadde bra pragmatisk, god historisk innsikt og bred erfaring (Doce Pares, DBMA, SW). Bjørn Are Stølen assisterete god med sin kunnskap, og Geir Åsen hadde bra med forkunnskaper i dette feltet.

For min del var det mye nye ord og uttrykk, men selve teknikkene hadde kjente linjer fra hva jeg har vært bort i før. Det var allikevel endel interessante linjer av angrep, som jeg ikke like godt kjent med, som jeg definitivt kommer til å eksperimentere mer med. Ettersom jeg er mest vant til kortere våpen, som bruker mye rotasjon for å akkumulere hastighet og kraft, så ble dette en utfordring å overføre til langsverd.

Systemet var såpass spennende at jeg har gått til investering av noe utstyr, og bestilt mer til produksjon (Oktober-November). Vi har iallefall 3 stykker i Arendal som er meget interessert i å stupe dypt ned i dette, så jeg ser for at det kommer til å vokse frem en liten gruppe etterhvert.

Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1007 on: 08.08.12 at 13:33:49 »

Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1008 on: 08.08.12 at 13:35:21 »

Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1009 on: 08.08.12 at 13:36:50 »

Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1010 on: 13.08.12 at 22:00:34 »

Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1011 on: 18.08.12 at 17:48:39 »

18. august 2012

AMOK!Trening/overnatting i Oslo?

Jeg kommer til Oslo neste helg for et privat arrangement (24.-25. aug). Er da ledig fra lørdag kveld, og mesteparten av søndagen. Er det noen som kunne tenke seg litt trening? Utveksling av erfaring? Nerding over nærkamptemaer? Åpen for forslag, men er aller mest interessert i noe AMOK!relevant, selv om det kan være det meste.

Have knife. Will Travel!

Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1012 on: 19.08.12 at 09:28:38 »

Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1013 on: 19.08.12 at 13:31:04 »

Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1014 on: 20.08.12 at 21:40:30 »

Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1015 on: 22.08.12 at 23:07:02 »

22. August 2012

Oslo & Stavanger

Jeg reiser til Oslo nå til helgen, hvor det skal være en opp til flere arrangementer. Da planlegger jeg å få trent, sosialisert, kjøpt boka til Johnny Brenna, oppdatert meg teknisk, nettverket og kanskje shoppet nerdeutstyr.

For de som måtte være interessert i en 'variert økt', så vil det være muligheter for en økt på søndagen. Sted og tid er ikke 100% bekreftet enda, men det blir uansett tidlig (før 10:00?)  og ferdig før 17:00. Kommer ikke til å koste noen en krone fra min side, og jeg regner ikke med de andre involerte skal ha noe særlig heller.

Etter dette reiser jeg til Stavanger, og blir der i 4 uker. Så om det er noen  på vestlandet som kunne tenke seg innsikt i JFG sine aktiviteter, så er det bare å ta kontakt!

Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1016 on: 22.08.12 at 23:19:30 »

Nok Knives

Nok Hogdes sine produkter er de eneste treningsknivene som holder mål, dersom du skal trene fullkontakt knivforsvar/nærkamp. Hver eneste kniv produseres av en og samme dame (Nok Hodges), i sammen med hennes mann Randal Hodges. Begge to er AMOK! utøvere. Dette gjør at kvalitetskontroll og erfaringen en virkelig høy.

http://noktrainingknives.webs.com

Juggernaut Fight Group
Addey
Mr. Nice Guy :)
*
Veteran

It's okay - he's in a happy place now.
« Reply #1017 on: 23.08.12 at 09:00:51 »

Jepp, Nok sine kniver er utrolig gode, og man kan virkelig bruke dem fullkontakt. Har flere forskjellige, de holder lenge, og med litt leppestift gjør man dem raskt om til et no-lie-blade også smile Og digger Nok's disclaimer biggrin

You don't have to have the brains God gave a duck to know that knife training is dangerous. Take two warriors pit them against each other with the only rules being, there are no rules, cheat to win, and death or injury may be the result  no matter what they have in their hands.

Nok Hard Contact Trainers are built stiff with a minimal amount of padding to mimic the stopping power of a real blade. You should check you training blade before each fight and if worn or damaged use the money you would otherwise buy cigs, booze, illegal substances, chase wild women, or eat fatty foods with and order a new Nok Trainer.

The best way to avoid personal injury with a Nok Trainer is to hit him and not let him hit you.

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1018 on: 27.08.12 at 16:51:28 »

Juggernaut Fight Group
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #1019 on: 27.08.12 at 22:05:36 »

Skal du lage conan film? smile

Pages: 1 ... 64 65 66 67 [68] 69 70 71 Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Agandhjin's Snakkeboble! « previous next »
Jump to:  

Social sharing