Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
25.11.17 at 10:13:30

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Agandhjin's Snakkeboble! 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 ... 71 Go Down Print

Agandhjin's Snakkeboble!

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #15 on: 04.06.08 at 23:33:22 »

Rodondo? Hva slags slag er det? Video?
Kan lage noe imorgen.

Jeg skrev det visst litt feil:
A redondo (Spanish for "round") is a strike that whips in a circle to return to its point of origin. Especially useful when using sticks (rather than swords), such a strike allows extremely fast strikes but needs constant practice.

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Apefisk
Forumavhengig

« Reply #16 on: 04.06.08 at 23:34:50 »

Da skjønner vi litt bedre. Og ser fram til video.

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #17 on: 05.06.08 at 21:13:19 »

5. Juni
- Stickdrilling på Nedenes
Jeg var egentlig invitert til Kristiansand (Richie) sammen med en treningskollega (Bror), men han kunne ikke pga jobb/kone. Så jeg bestemte meg for å avlyse turen for min del også, slik at jeg kunne lese litt mer til eksamen imorgen. Men da ringte en annen treningskollega; Vegard, og lurte på om jeg kunne vise han litt FMA. Så jeg inviterte han hjem, så vi kunne kjøre litt driller i hagen.

Vi kjørte helt grunnleggende dobbel-stick driller og han plukket stoffet kjapt opp. Mye pga stoffet er lett strukturt, og litt fordi han var veldig ivrig til å lære. Som de fleste andre nybegynnere, så fikk han veldig sansen for "heavenly six" kombinasjonen. Så det er godt mulig det ryker ett kosteskaft når han kommer hjem.

- Amara 1 (Krishna Godhania)
Tilslutt så drillet jeg litt Krishna Godhania sin amara 1, med forskjellige vinkler:
1. On-guard
2. Power assist
3. Shoulder-load (høyre)
4. Shoulder-load (venstre)
5. Knee-load (lav linje)

Når det gjelder Redondo, og hvordan jeg kjører den, så kan du se den når jeg kjører "shoulder-load (left). For å komme over til vinkel 1, så vrir jeg kroppen litt, og sirkulerer slaget inn. Når jeg får re-loadet stokken, så sender jeg den ut igjen i vinkel 2.

Making any sense?

« Last Edit: 05.06.08 at 21:32:22 by Agandhjin » Logged

Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #18 on: 06.06.08 at 20:28:13 »

6. Juni
- Litt skin-touch sparring
Det var innom ett par nybegynnere idag, så vi kjørte lite kontakt. For oss betyr det som regel skin-touch mot hodet, og noe kraftigere til kroppen. Dette prøver vi å gjennomføre både stående og på bakken. Ettersom jeg har verdens korteste armer, og enda dårligere stand-up så er jeg kjapp på å clinche. Men når man har utøvere innom som er nesten 2 meter, så kan det bli utfordrende...

- Rulling og Amara 2
Rullet ut de siste kreftene, og gikk litt amara 2 idag. Denne amara'en (som alle andre egentlig) kan gjøres både med singel og doublesticks. Jeg prøver å trene opp begge håndledd, så derfor drillet jeg litt lefty også idag.

Amara 2 fra Warriors Escrima består av:
1 - Vinkel 1 (forehand) Florette
2 - Vinkel 2 (backhand) Florette

Etter dette, så prøver jeg å hive inn kombinasjoner for å få flyt på det hele. Får det ikke til å bli så flytende som jeg ønsker. Det kan ha litt med at jeg var litt sliten i armene, men også med at jeg har måtte gå over til litt tyngre stokker. Alle de tynne har knekt, eller jeg har gitt dem bort til andre som har fått pinnedilla. Må snart til Richie for å handle flere.

Juggernaut Fight Group
sabumnim
Veteran

« Reply #19 on: 06.06.08 at 21:02:45 »

Jeg ser du bruker en "null" punyo i grepet ditt på stokkene? Er dette ett personlig valg eller er det Krishna grep? Jeg synes at størrelsen på punyo'en har mye å si for følelsen av flyten jeg får med stokkene.

Jørn Johannessen (International Master Instructor, Kukkiwon, Korea -99) 7.Dan MooDukKwan Norway, 6.Dan WTF TKD.
IKAEF Kadua Guro Phase 5, Modern Arnis 3.class, Judo 2 Kyu, Norwegian FCS Kali Representative (Dionaldo)
Yuan
Gammel ørn

« Reply #20 on: 06.06.08 at 21:03:48 »

Jeg ønsker meg en slik terrasse som du har bleh
Og for den slags skyld noen kali / escrima timer,minner mye om cma syns jeg,er vel ganske naturlig siden fillipinene var såpass påvirket av kina som det var laugh
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #21 on: 06.06.08 at 22:39:00 »

Jeg ser du bruker en "null" punyo i grepet ditt på stokkene?
Før brukte jeg "ett halvt grep" (+/-). Men i senere tid har jeg forsøkt å variere mest mulig. Når jeg har vanlig punyo grep (ca ett halvt grep), så bruker jeg den til å guide stokken (punyo striking), samtidig føler jeg at jeg får manuvrert stokken litt bedre i corto distansen. Hooks og uppercut opplever jeg også mer stabile.

Men når jeg skal ha høy slagfrekvens og har mye rotasjonskraft, i singelstickfight eller doublestickdrilling, så prøver jeg å kjøre uten punyo. Det er foreløpig litt uvant, og kan være litt vanskelig. Men jeg med lenger stokk, så får jeg mer kraft og større rekkevidde. Den største utfordringen i det siste har vært å være avslappet nok i grepet, samtidig som jeg må ha kontroll i hele rotasjonen.

Er dette ett personlig valg eller er det Krishna grep?

Jeg har gjordt megselv endel tanker om dette, og har spurt både Jeff, Johan og nylig Krishna. Han sa selv at han varierte, og mange mestere kjørte "null punyo". Men det er ikke noe direkte knyttet til han. Jeg sa til han at jeg prøvde å variere, og da ga han meg positiv tilbakemelding på det.

Jeg synes at størrelsen på punyo'en har mye å si for følelsen av flyten jeg får med stokkene.
Helt enig.

Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #22 on: 06.06.08 at 22:43:09 »

Jeg ønsker meg en slik terrasse som du har
Du er uansett velkommen i Arendal, så kan du få en mulighet til å herje på den smile
Vi trener alt av interesse her om sommeren.

Og for den slags skyld noen kali / escrima timer,minner mye om cma syns jeg,er vel ganske naturlig siden fillipinene var såpass påvirket av kina som det var
Ja, med to armer og to bein, så blir det mye likt, på tverrs av kontinentene. Men tror det er endel forskjellige treningsmetoder. Det kan godt være du hadde likt FMA.. Hvor bor du?

Juggernaut Fight Group
Yuan
Gammel ørn

« Reply #23 on: 06.06.08 at 22:45:35 »

knarvik,utenfor bergen:D
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #24 on: 06.06.08 at 22:48:53 »

knarvik,utenfor bergen:D
Øystein Løite da! Kali Sikaran smile

Juggernaut Fight Group
Yuan
Gammel ørn

« Reply #25 on: 06.06.08 at 22:55:52 »

Hvor holder de til spesifikt? har du en link eller noe?
Edit: hmm,2-3 måneders intro selfdefence kurs før du kan få velge om du vil begynne på kali eller karate-jitsu?
Oh well,er et stykke unna meg (ca 40 min med bil) men jeg kan jo følge med og se om de har seminarer i ny og ne laugh
« Last Edit: 06.06.08 at 23:00:32 by Yuan » Logged
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #26 on: 06.06.08 at 23:00:03 »

Hvor holder de til spesifikt? har du en link eller noe?
http://www.fightfitness.no/kalisikaran.html

Juggernaut Fight Group
Yuan
Gammel ørn

« Reply #27 on: 06.06.08 at 23:00:49 »

Takker.
sabumnim
Veteran

« Reply #28 on: 06.06.08 at 23:06:46 »

Yuan:
I oktober blir det nok ett stort seminar med forskjellige stilarter i Bergen (dette er vel fast i april og oktober). Inkludert kali Sikaran. Så da har du en god mulighet.

Jørn Johannessen (International Master Instructor, Kukkiwon, Korea -99) 7.Dan MooDukKwan Norway, 6.Dan WTF TKD.
IKAEF Kadua Guro Phase 5, Modern Arnis 3.class, Judo 2 Kyu, Norwegian FCS Kali Representative (Dionaldo)
Yuan
Gammel ørn

« Reply #29 on: 06.06.08 at 23:16:24 »

Aah,gode greier,takker Sabumnim laugh
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 ... 71 Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Agandhjin's Snakkeboble! « previous next »
Jump to:  

Social sharing