Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
19.09.18 at 01:14:28

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Agandhjin's Snakkeboble! 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 ... 63 64 65 66 [67] 68 69 70 71 Go Down Print

Agandhjin's Snakkeboble!

Zeppelin
Gjenganger

« Reply #990 on: 12.04.12 at 15:59:25 »

Takk for tipset , da har jeg bestilt den + et par andre bøker som virket intressante fra Miller
Jeg bestiller forøvrig alle bøkene mine på  http://www.abebooks.com/servlet/BookDetailsPL?bi=7316420914&searchurl=sts%3Dt%26tn%3DForce%2BDecisions%253A%2BA%2BCitizen%2527s%2BGuide%26x%3D59%26y%3D16
der finner du både nye og brukte bøker og ofte bøker som ikke trykkes lenger etc , dette stedet har en enorm database over de fleste brukt bokbutikker i verden, så her finner jeg alt fra førsteopplag av diverse bøker og masse annet spennende .
ps om den boken koster deg 125 dollar er det dyrt i forhold til 32 dollar jeg betaler med frakt og alt .    shock
« Last Edit: 12.04.12 at 16:09:26 by Zeppelin » Logged

I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark.
Muhammad Ali
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #991 on: 12.04.12 at 16:40:17 »

Ah! Jeg skrev feil! 125 kr smile

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #992 on: 19.04.12 at 16:00:27 »

19. april 2012

Kosthold og RMJ Tomahawk!

Idag fikk jeg endelig beskjed om at min RMJ Shrike 13 Tomhawk var sendt! Bestilte den 13. oktober 2011, og 6 måneder og 6 dager senere så var den på vei. RMJ annonserte med 2-4 måneders ventetid, så jeg regnet med at det ville ta tid. Når den kommer så skal jeg virkelig mishandle den! Rapport kommer for de som måtte være nysgjerrige.

Jeg har lenge vært flink til å trene, men meget sjeldent vært flink med kostholdet mitt. Derfor har jeg nå bestemt meg for å prøve noe nytt. På mandag "netthyret" jeg en coach (Eirik Sandvik) via et av hans nettprogrammer ("Get Ripped"). Dette programmet involverer kosthold, kardio, vekttrening og forpliktelser til å laste opp statusbilder. Denne gangen har jeg investert en liten sum penger og kontaktet noen utenfor mitt daglige nettverk.

Så nå er det bare opp til meg å gjennomføre alle 12 ukene!

Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #993 on: 20.04.12 at 05:06:05 »

AMOK! har nå utviklet seg til flere åpne nettbasert programmer, og en rekke lukkede hands-on programmer. Dette gjør det lettere for folk som nysgjerrig på AMOK!, men som ikke har tilgang på en lokal treningsgruppe eller seminar i nærheten.

For å sjekke ut de åpne programmene, så kan man trykke på bildet under:

Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #994 on: 24.04.12 at 17:39:02 »

Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #995 on: 24.04.12 at 23:31:44 »

Juggernaut Fight Group
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #996 on: 24.04.12 at 23:47:22 »

Kul øks. Og lykke til med kosthold! smile

Steff
Veteran

Be strong!
« Reply #997 on: 25.04.12 at 14:33:49 »

Kul øks!! Er den kjekk å leke med? smile

Steffen Kultorp   -MMA          -Krav Maga
                           -Ju Jitsu       -Muay Thai
                           -Boksing      *NLP Master practitioner
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #998 on: 25.04.12 at 17:54:02 »

Kul øks!! Er den kjekk å leke med? smile
Ja, jeg har kastet litt på den og det står bra smile
Skal virkelig mishandle den etterhvert!

Kul øks. Og lykke til med kosthold! smile
Takk! Denne gangen har jeg med meg kona, så huset er kirugisk renset for fristelser smile

Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #999 on: 04.05.12 at 00:56:41 »

4. mai 2012

Outside, Killzone & Struggeling

Jeg begynner å nærme meg slutten av bacheloroppgaven, og la ønsker at noe av min typografimanien min skal gå utover forumet. Har da ønske om å skape litt debatt rundt våre valg, slik at vi utfordres med andre alternativer og vi får artikulert våre argumenter.

Når vi jobber med en type konflikt, så kartlegger vi så mye rammer som mulig først, for å deretter isolere spesifikke områder. En konflikt vil derfor starte før det verbale, og avsluttes etter at fysisk kontroll er oppnådd og situasjonen er kartlagt. Noen ganger gjøres det verbalt og overfladisk, andre ganger kartlegger vi alle variabler nøye skriftlig.

Idag jobbet vi oss igjennom de første stadiene verbalt, for å deretter fokusere på den fysiske biten (etter "FI trekk"), igjennom 3 distanser (outside, killzone og struggeling). Post konflikt prosedyre vil da være a) kontroll av vedkommende og område, b) førstehjelp, c) skadekontroll, re-cap av situasjon, vitneklargjøring.

Vi starter da ved det stadiet hvor vedkommende har bestemt seg for å gjøre et angrep. Dette gjennomføres skjult (suckerpunch) eller åpent (rage). Dette kan også gjøres for å skade (empty hand), eller for å ta liv (bevæpnet). Siden en trussel på livet vil være mer fysisk kompleks enn en trussel om skade, så velger vi å fokusere på en bevæpnet angrep.

1. Utside - Et singel angrep mot hode og/eller kropp. Starter med å isolere a) small bane, b) bred bane, c) lav bane, og d) høy bane. Angrepet blir gjennomført rolig, men strengt (korrekt mål). Forsvarer sin oppgave er kun å gjøre en enkel bevegelse for å hindre at våpenet får kontakt. Her isolerer man initialreaksjonen. Denne kartlegges til å være a) innside, b) utside, c) samme side, eller d) krysside. Når dette er kartlagt vil utøveren bli mer klar over hva slags preferanser man har, hvilke begrensninger disse valgene gir og hvilke verktøy man kan ta i bruk for å bli mer komplett.

Avansering kan være a) energipassering (over, under), b) kontring (før, under, etter) c) kontrollpunkt (innside, utside), d) nedtagninger og e) avslutning. Alle disse avanseringene ønsker man å provosere frem så naturlig som mulig ved å gi isolert stimuli. Om de planlagte reaksjonene ikke flyter opp, så er det viktig at man ikke "tvinger frem en reaksjon". Man kan foreslå og deretter teste, men ikke tving frem noe som ikke er naturlig - bare fordi det ser kult ut!

2. Killzone - Her jobbet vi med turbasert drill. Det vil si at man jobber på takt og rytme. Denne rytmen kan det være smart å presisere ved hjelp av en metronom. Vi bruker en smarttelefon applikasjon. Her kartlegger vi først det vi har kalt "de fire hjørnene", og illustrerer hvordan variasjonene imellom disse kan legges til i drillen. Avanseringer her kan være a) arm-cut, b) grep, c) slag og spark og d) stress/trykk nivå.

3. Struggeling - Dette er clinch på "knivforsvarsk". Her har den ene eller begge parter grepet våpenarmen. Igjennom en serie med løsrivninger og angrep, vil det kunne flyte opp teknikker. Alle teknikkene her er bare "bilder". Det vil si at ingen av bildene vil kunne ligne 100% på virkeligheten, men mye av elementene vil allikevel være de samme. Det er derfor ikke mål om å kopiere noen teknikk, men å erfare et prinsipp for å deretter gjøre det til sitt eget.

Disse teknikkene består i utgangspunktet av åtte prinsipper: a) SS kutt, b) KS kutt, c) "selvkutt", d) ned (drop), e) opp (slag), f) ut/rundt, g) under (skulderskrelling) og h) X-over (kryss over). Som alltid vil dette være kryptisk til alle andre enn de som er kjent med vår terminologi og metoder.

Making any sense at all?
« Last Edit: 04.05.12 at 00:59:08 by Agandhjin » Logged

Juggernaut Fight Group
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #1000 on: 04.05.12 at 09:39:38 »

fine farger. smile

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1001 on: 04.05.12 at 17:29:25 »

fine farger. smile
Takk. De har en hensikt. Ble ikke helt slik jeg håpte på, men bra nok til at folk forstår smile

Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1002 on: 06.05.12 at 10:46:25 »

Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1003 on: 10.06.12 at 22:13:53 »

9. og 10. juni 2012

Systema Seminar i Arendal

En våpenbror av meg (Geikelia) inviterte meg til et Systemaseminar som bla avholdt i helgen. Ola Skodvin og Aksel Johansen avholdt da et innføringsseminar i Combat Systema sine prinsipper. Var da innom struktur, strukturbryting, hvordan Systema bygger opp kroppen, frigjøring, klare kroppen for slag, Systema sin måte å slå på og annen generell metodikk kjent fra Systema.

Det er synd at Systema har såpass dårlig rykte, basert på diverse youtube-videoer, fordi mange går glipp av mye bra informasjon. For min del, så setter jeg stor pris på en grundig innføring i hva jeg stadig ser utført på videoer, men ikke forstår. Andre nøyer seg desverre kun med kjappere og skjeive kommentarer. For meg er dette som en god film, som noen misforsto... og dermed kun snakker dritt om den.

Systema som et komplett system, er ikke noe for meg, men det har mye verdifull spesialisering som jeg setter utrolig stor pris på. Jeg opplever at AMOK! ligger i motsatt side av nærkampskalaen, og dermed har lite direkte til felles med Systema. Allikevel så finner jeg stadig flere parallelle detaljer som jeg kjenner igjen, og nye detaljer som jeg passer meg og mine kampvaner utmerket. Selvfølgelig så finnes det også endel også som jeg ikke passer meg, men det holder at jeg innser det. Jeg har ikke behov for å rakke ned på noe, selv om det ikke passer meg.

Masse hyggelige folk. Noen kjente, noen kjente jeg ikke har trent med før, noen nye, noen langveisreisende og en søt jente. Jenta var såpass søt at jeg ble forsåvidt bare distrahert av henne!! Folk i alle aldre, fra godt voksne og helt ned til 15isch-alderen. Absolutt alle ble helt utkjørt av å ....

... kun ligge på gulvet, og se til begge sidene (ikke grappling).

Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1004 on: 01.07.12 at 19:23:04 »

30. juni og 1. juli 2012

I helgen har ett par fra den sportslige delen av JFG vært innom Oksa Muay Thai for å delta på SW seminaret til Magga fra "Norges Beste Fighter". En flott helg, med masse spennende detaljer, nye konsepter og noen vanskelige bevegelsesakser for min del!
Stor takk til Magga, Anne Line for instruksjon og takk til Glenn Jarlsby for gjestfriheten!

OBS! Dette er ikke Magga sine notater/uttrykk. Kanskje ikke hennes intensjoner heller, men en kort samling av våre notater.

Juggernaut Fight Group
Pages: 1 ... 63 64 65 66 [67] 68 69 70 71 Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Agandhjin's Snakkeboble! « previous next »
Jump to:  

Social sharing