Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
22.08.18 at 01:01:45

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mudo  |  Topic: Lære nye ting: Bakspark og turnkick? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 [2] 3 4  All Go Down Print

Lære nye ting: Bakspark og turnkick?

phariid
Gammel ørn

... endelig svart belte i hapkido...
« Reply #15 on: 29.04.08 at 10:31:16 »

Chuck liddell's versjon. som sett i UFC 37.5
Blir så glad når jeg ser at andre (og her er det ikke hvem som helst heller) har samme tankegang og gjør akkurat som meg smile

WTF Taekwondo
"You mixed martial artist? Hahaha, me use big knife, you halal meat, hahaha!" (ordtak av den berømte arabiske filosofen Abdul Tah Qund Dhaw Al Qraizi Munqi, år 497 etter Kristi fødsel)
Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #16 on: 30.04.08 at 08:42:44 »

He i Phariid!  smile
phariid
Gammel ørn

« Reply #17 on: 03.05.08 at 15:40:48 »

... jeg foretrekker å gå lavere med overkroppen og se UNDER min egen skulder idet jeg sparker. Synes også det gjør at det blir enklere å holde balansen og mindre sjans for overrotasjon.

Prøvde å se under skulderen, men det ble for merkelig for meg (sikkert en vanesak...). Følte ikke at jeg fikk bedre balanse, at det hjelper mot overrotasjon kan hende stemmer. Men målet kunne jeg ikke se, for å kunne gjøre det måtte jeg flytte hodet ganske mye til siden og nettopp dette fikk meg ut av balanse!

Til noe helt annet: HEI TORBJØRN K smile

WTF Taekwondo
"You mixed martial artist? Hahaha, me use big knife, you halal meat, hahaha!" (ordtak av den berømte arabiske filosofen Abdul Tah Qund Dhaw Al Qraizi Munqi, år 497 etter Kristi fødsel)
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #18 on: 03.05.08 at 15:45:55 »

Ikke jeg heller. Å se under skulderen var helt upraktisk for min del.

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
mrlee
*
Veteran

Elvis has left the building.....
« Reply #19 on: 03.05.08 at 16:01:53 »

Hvis man skal se under skulderen, må man også legge overkroppen en del nedover, hvis man står ganske oppreist når man gjør sparket funker det ikke, men går man ned med overkroppen, så synes ihvertfall jeg det er mye bedre å kjøre blikket under skulderen. smile

Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #20 on: 13.05.08 at 19:17:03 »

Videooppdatering Dan T? smile

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #21 on: 13.05.08 at 19:20:10 »

Det skal jeg se om jeg kan få til! Resultatene har ikke kommet stormende, ettersom dette ikke er noe som jeg er altfor aktiv på. Men jeg har prøvd litt nå og da, også fikk jeg noen tips av Pål i helgen. Ettersom han er en gammel TKD rev, så stoler jeg på at han vet hvor jeg bør fokusere når det gjelder spark.

Så får jeg heller hjelpe han med suplex smile

Juggernaut Fight Group
phariid
Gammel ørn

« Reply #22 on: 15.05.08 at 18:09:38 »

Jepp, baksparket ditt Agandhjin er teknisk sett EGENTLIG et sidespark, og ikke et bakspark.

Hvordan defineres egentlig et bakspark?

Bokmåls- og nynorskordboka: bakspark = spark bakover

Grei definisjon... men 'spark bakover' i forhold til hva? clown2

WTF Taekwondo
Ch_Omega
« Reply #23 on: 15.05.08 at 18:43:48 »

Nå har jeg mistet det meste av fleksibiliteten min, samt de fine sparkene jeg engang hadde, men skal sjekke litt og se om jeg klarer å få til noe på video(Har ikke internett hjemme for tiden). smile
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #24 on: 16.05.08 at 20:17:38 »

Sparket litt igjen igår. Her er sparkene jeg fikk gjordt før rulleøkta:

Juggernaut Fight Group
Yuan
Gammel ørn

« Reply #25 on: 16.05.08 at 22:00:31 »

Jeg våger meg innpå her jeg og.
Siden du nok ønsker å utføre sparket under sparring /kamp hvor du ofte vil være i clinch / slagveksling hvorfor ikke stå nært sekken som om du hadde vært i clinch?
Derifra så kan du dytte sekken vekk fra deg og følge opp med sparket , jo nærmere du er jo lettere er det å "lande" sparket.
Jeg har ihvertfall hatt suksess med den taktikken,man kommer inn i clinch og bryter den med å skubbe motstanderen bakover samtidig som man følger etter med bakspark,skal litt til at han klarer å ta seg inn hvis han allerede er i ubalanse og på vei bakover. boxing
Mannen uten x
Veteran

« Reply #26 on: 16.05.08 at 23:04:13 »

guard når du sparker? Du har en tedens til å glemme guarden!

Mr. sexy!
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #27 on: 16.05.08 at 23:09:20 »

Jeg våger meg innpå her jeg og.
Siden du nok ønsker å utføre sparket under sparring /kamp hvor du ofte vil være i clinch / slagveksling hvorfor ikke stå nært sekken som om du hadde vært i clinch?
Nja, jeg ser ideen, men er ikke helt enig i det praktiske. Når jeg står nærme, så vil jeg heller stole på never og lave spark. Mens om han er på vei bakover, eller stadig vinkler ut til sidene - så ser jeg rom for å vri kroppen over til ett turnkick.

Derifra så kan du dytte sekken vekk fra deg og følge opp med sparket , jo nærmere du er jo lettere er det å "lande" sparket.
Jeg har ihvertfall hatt suksess med den taktikken,man kommer inn i clinch og bryter den med å skubbe motstanderen bakover samtidig som man følger etter med bakspark,skal litt til at han klarer å ta seg inn hvis han allerede er i ubalanse og på vei bakover
Men jeg skal prøve dette! Men det er ikke så mye bakspark av det... heller "turnkick".

Juggernaut Fight Group
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #28 on: 16.05.08 at 23:12:37 »

guard når du sparker? Du har en tedens til å glemme guarden!
Nja, akkurat nå driver jeg å sparker på en sekk - hvor sparket er aller mest sentralt.

Når jeg sparrer til vanlig har jeg en usedvanlig tett guard. Men uansett takk for tilbakemeldingen.
Det er ikke galt med å huske på det også når jeg sparker på sekken.

Juggernaut Fight Group
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #29 on: 17.05.08 at 08:21:31 »

Ser den siste halvdelen av klippet så hopper du idet du spinner rundt. Dette er også en løsning jeg liker. Ikke at det er ett hoppspark for min del. Det er bare et kort, veldig lite hopp idet jeg spinner rundt. Jeg er ikke i luften når jeg sparker. Slik som chuck liddells varriant.

Pages: 1 [2] 3 4  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mudo  |  Topic: Lære nye ting: Bakspark og turnkick? « previous next »
Jump to:  

Social sharing