Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
19.10.18 at 15:28:24

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Hapkido (Moderator: Addey)  |  Topic: Hapkido - Noe for meg? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Hapkido - Noe for meg?

Haugmaister
*
Forummedlem

« on: 24.04.08 at 01:58:33 »

Hei igjen :p henviser til http://kampforum.no/forum/index.php/topic,12973.msg164807.html#msg164807..
fjoråret blei det dårlig med kamptrening gitt, men vil på nytt gjøre et forsøk på å gjøre noe annet enn en tung 4-split.

Formen begynner å bli vanvittig bra, men jeg begynner også å bli vanvittig LEI(!) Vært på deff siden januar, trent styrke aktivt siden jeg var 18 kun med 1 års pause (army'n).

Litt om meg: Navnet er Lars, er 22 år. Har spilt fotball i 11, er stiv som en stokk og trener styrke relativt seriøst. Mest innenfor bodybuilding. Jeg er 179 høy, vekt 78,5kg. Har følgende meritter i de store basisene..: Benk 120, Mark 165, Knebøy 175. Kjører et 4 split treningsprogram med vanvittig intensitet om dagen (dvs mage + gerilja kardio etter hver styrkeøkt, 20-40 min løping før frokost). Fettprosenten begynner å bli good, badesesongen er rett rundt hjørnet. Anyway, nok selvskryt :p

Jeg vil fortsatt begynne med en kampsport, i år har jeg bedre tid og mulighet. Om kampsporten ikke funker i realiteten på gata bryr jeg meg overhodet ingenting om, jeg har huet på rett plass og snakker meg ut av situasjonene jeg så og si aldri havner i. Derfor frister en kampsport hvor jeg blir myk, spenstig, får muligheten til å bruke våpen, lære kast / hopp, rundspark you name it.. Jo mer showoff, jo mer interesert vil jeg bli tror jeg.. Er som sagt helt grønn, eller skal vi si hvit, på området :p

Har hørt endel om Hapkido og Ninjutsu.. Er det noen guruer her som kunne utdype litt mer om disse stilartene for meg? Eneste jeg vet om stilartene er det jeg har hørt gjennom en bekjent's-bekjent, og via YouTube. Bor fortsatt i Oslo, så vil dette passe for meg? mvh, Lars smile
mrlee
*
Veteran

Elvis has left the building.....
« Reply #1 on: 24.04.08 at 06:40:30 »

Hapkido er jo en stil som har MASSEVIS av teknikker. Slag, spark, kast, lås, våpen, energitrening osv. osv. I Oslo har du bl.a. tilgang på Master Bo Mikael Lindström, og jeg kan trygt anbefale han. Han er MEGET dyktig!

Her ser du et videoklipp av Master Lindström i forbindelse med hans deltakelse i mitt DVD-prosjekt "Kampsport i Norge".

http://www.youtube.com/watch?v=BghFlgacxLM

Her er adressa til nettsida til klubben: http://www.worldhapkido.no/people/chief-master-mikael-lindstroem

snakestyle
Gjenganger

« Reply #2 on: 24.04.08 at 07:59:10 »

høres igrunn ut som en kung-fu ville passet deg... wushu trening eller kanskje noe fancy capoeira moves  smile er flere kung-fu klubber i oslo. er også flere inne i forumet her som trener i noen av disse. er verdt å ta en titt på hjemmesidene deres,maile eller helst stikke innom noen klubber å se/teste.  den hapkido klubben som mr Lee nevnte, ligger rett ved bislett, i pilestredet 75c.
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #3 on: 24.04.08 at 08:07:33 »

Hvis showoff-potensialet er pri numero uno, høres det ut som om Capoeira kan være en sak midt i blinken for deg ja. Ellers høres forsåvidt Hapkido også ut som et bra valg når du vil ha med våpenbiten, eller Wushu som Gibson her på forumet sikkert kan fortelle deg litt om.

Hvis du vil ha showoff kombinert med våpen, og noe som er litt mer selvforsvarspreget, kan jo også en filipinsk stilart være noe for deg, jeg synes det er dritkult å se på noen som virkelig behersker stickfighting når de står og driller smile

Sjekk f.eks ut denne demovideoen med Skålberg & co: http://www.youtube.com/watch?v=o23EJByU-bk

Ellers har vi også en laaaang tråd med Filipino Martial Arts (FMA)-videoer her på forumet: http://kampforum.no/forum/index.php/topic,3210.0.html
« Last Edit: 24.04.08 at 08:12:17 by perbl » Logged

Per B. Løvsletten
Haugmaister
*
Forummedlem

« Reply #4 on: 24.04.08 at 23:04:26 »

Takker igjen for svar smile Tror jeg i første omgang skal ta en titt på Hapkido! Ja, showoff er hovedsaklig grunnen. Om jeg så først havner i en real fight vil jeg tro at det meste, uansett stilart untatt boksing osv, forsvinner hus forbi med mindre du har årelang erfaring og sparret veldig veldig mye..

Det var pilestredet 75 nede på bislet de holder til? Hvordan vil treningen være i begynnelsen for en som er totalt grønn når det kommer til kampsport? (eneste erfaring jeg har er basics og litt krav maga fra militæret, men det er jo så latterlig lite). Noen som vet hva det koster, og hvor ofte de trener?
mrlee
*
Veteran

« Reply #5 on: 24.04.08 at 23:54:49 »

Master Bo Mikael Lindstrøm er en vanvittig dyktig kar, og jeg har ingen problemer med å love deg, at hans Hapkido, er både effektiv og på et veldig høyt nivå. Hapkido kan være showoff ja, men etter å ha personlig sett/overvært/kjent Lindstrøm`s Hapkido, tror jeg at jeg trygt kan love deg at dette er "the real deal", og for den som er i tvil, så vil nok godeste Hr. Lindstrøm kunne demonstrere det. smile

Her er litt informasjon sakset fra hjemmesida deres:

Trening:
Tirsdag 1800-2000 teknikk trening.
Torsdag 1800-1900 Intensiv trening.

Adressen er Pilestredet 75c inng.20 Dette ligger rett ovenfor Bislett.
Ring 96 69 75 89 for mer informasjon!

Epost: afiley@yelifa.com

u991706
**
Stuntposter

« Reply #6 on: 14.08.08 at 12:56:25 »

Er det noen som vet om noen Hapkido-klubber i Stavanger, Sandnes? Hapkido virker som en kul stilart, og veldig omfattende:).
Edward H. Valholm
Forumavhengig

合氣道 = much fun!
« Reply #7 on: 14.08.08 at 14:42:30 »

Sjekk ut www.sangrok.no også vedr. hapkido.

u991706
**
Stuntposter

« Reply #8 on: 15.08.08 at 07:40:03 »

Ut fra den linken, virker det som Hapkido er en utvidelse av ordinær Tea Kwon Do. Hvor en lærer Tea Kwon Do, pluss Jiu Jutsiu. Stemmer det? Eg fant ingen lokale som lærer bort Hapkido spesielt, men det er en lokal Tea Kwon Do-klubb, NTN.
mrlee
*
Veteran

« Reply #9 on: 15.08.08 at 08:50:41 »

Mitt inntrykk er at det er en del TKD-klubber som supplerer treninga med Hapkido, men ut ifra det jeg har sett av Hapkido, så er det langt mer enn enn "mix" av TKD og Jutsu..  Det finnes dog få rendyrkede Hapkido-klubber her i landet, mange kjører denne mix`en der man både trener TKD og litt Hapkido.

u991706
**
Stuntposter

« Reply #10 on: 15.08.08 at 09:38:24 »

Eg så på den linken, ut fra den var det bare noen få. Omtrent like fordelt som Muay Thai. Dvs, ikkje den mest utbredte stilen her til lands.
HSH
**
Stuntposter

Taekwondo - Hapkido -Taegeukkwon - Haedongkumdo
« Reply #11 on: 16.08.08 at 23:29:20 »

Sangrok har egne klasser med Hapkido.

Vi har også undervisning av Taekwondo, men hapkido-klassene og taekwondo-klassene er adskilt med hvert sitt pensum og graderingssystem. Hapkido'en som undervises har sitt utspring i Hosinkwan-Hapkido som er en del av Korea Kido Hae, så dette er ingen blanding av jujutsu el.

Henrik S. Hunstad KwanJang
Sangrok Norway
sabumnim
Veteran

« Reply #12 on: 17.08.08 at 03:02:14 »

Korriger meg noen hvis jeg har feil, men jeg tror nok ikke du finner noen ITF/NTN klubber som har Hapkido som tillegg. Dette er vel forbeholdt WTF klubber skulle jeg tro. smile

Jørn Johannessen (International Master Instructor, Kukkiwon, Korea -99) 7.Dan MooDukKwan Norway, 6.Dan WTF TKD.
IKAEF Kadua Guro Phase 5, Modern Arnis 3.class, Judo 2 Kyu, Norwegian FCS Kali Representative (Dionaldo)
Ken-Thomas Kvæl
Gammel ørn

« Reply #13 on: 17.08.08 at 07:52:45 »

ITF sin Hosin Sul (selvforsvar) trening inneholder en del teknikker (primært leddlåser/fellinger) som er ganske identisk med Hapkido teknikker men disse undervises kanskje ikke overalt og i allefall ikke som separate treninger.

Ken-Thomas Kvæl
Pro-Defense
Inge
« Reply #14 on: 03.01.09 at 23:46:05 »

Sjekk skallingen  på 1:38
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Hapkido (Moderator: Addey)  |  Topic: Hapkido - Noe for meg? « previous next »
Jump to:  

Social sharing