Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
23.06.18 at 13:15:22

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Hapkido (Moderator: Addey)  |  Topic: Selvforsvar og høye spark mot hodet 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 3 4 [5]  All Go Down Print

Selvforsvar og høye spark mot hodet

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #60 on: 20.10.10 at 13:24:05 »

Nå er det endel mennesker som rister på hodet.

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Shinobi
Gjenganger

« Reply #61 on: 10.11.10 at 10:30:58 »

Min personlig mening er at man burde unngå høye spark er i de fleste selvforsvarssituasjoner, i hovedsak på grunn av balansen og at man åpner seg alt for mye.
Lavt senter, og lave spark mot ned del av mage, ribben, skritt, lysken, lår, kne er å foretrekke.
Skal man sparke noen i hodet, er det bedre å først få hodet lavt slik at man kan sparke lavt :-)
Samtidig mener jeg at man aldri skal belage seg på at ett spark (eller ett slag) senker noen, men fungerer til å sette motstander ut av balanse og gi en åpning slik at man kan gjennomføre neste sekvens.
Erlend0_o
**
Stuntposter

一本
« Reply #62 on: 13.11.10 at 10:35:22 »

Det er jo ikke alltid du går med trening bukse ute når noen angriper deg, så vis den er for stram kan den ødelegge en del av teknikken. Er heller ikke alltid motstanderen gir deg en sjans til å varme opp før han angriper deg heller så dette kan og sette en stopper på teknikken.

Men jeg tenker også slik at vis du klarer et høyt spark selv om du er kald og du av en eller annen grunn velger å ikke gå tights(!) så vil det muligens ikke høres så flott ut i politirapporten at du sparken noen i hode og de ramler med hode først i asfalten, du må tenke deg om hvor mye skade du vil gi til noen før du blir angrepet.
Med dette mener jeg at vis du utelukkende trener på knocke på treningen kommer dette til å bli refleksen din når du møter en trussel, og du bør tenke om du virkelig vil risikere fengsel og leve med å vite at du har ødelagt livet til noen pga. en krangel på byen.

Men for all del de finnes jo situasjoner der dette kan forsvares.

« Last Edit: 13.11.10 at 10:38:07 by Erlend0_o » Logged

Pain is weakness leaving the body
Omnislash
Forumavhengig

« Reply #63 on: 30.11.10 at 13:27:52 »

Nå er det endel mennesker som rister på hodet.

Helt riktig
Edward H. Valholm
Forumavhengig

合氣道 = much fun!
« Reply #64 on: 30.11.10 at 14:50:45 »

Det som er litt komisk er at trådstarter ikke har gitt en eneste respons tilbake på det dere har skrevet.

Jeg gav min konklusjon i første melding. Synes innleggene som er skrevet og diskusjonen såpass grei at jeg syntes ikke det var behov for noen respons.

Ed

Omnislash
Forumavhengig

« Reply #65 on: 01.12.10 at 14:21:03 »

Det som er litt komisk er at trådstarter ikke har gitt en eneste respons tilbake på det dere har skrevet.

Jeg gav min konklusjon i første melding. Synes innleggene som er skrevet og diskusjonen såpass grei at jeg syntes ikke det var behov for noen respons.

Ed
Da har du jo startet en bra diskusjon. Dette var ikke rettet mot deg Edward. Bare litt for ofte at diskusjoner tar helt av her inne. Det var det jeg fant komisk, at folk kan finne på å diskutere i evigheter "etter at diskusjonen" er over.
Pages: 1 2 3 4 [5]  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Hapkido (Moderator: Addey)  |  Topic: Selvforsvar og høye spark mot hodet « previous next »
Jump to:  

Social sharing