Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
18.10.18 at 00:45:30

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mudo  |  Topic: Stolt av å være mudoutøver! 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 [3]  All Go Down Print

Stolt av å være mudoutøver!

phariid
Gammel ørn

... endelig svart belte i hapkido...
« Reply #30 on: 26.04.09 at 12:51:48 »

Nå er du bare vanskelig, og det kan kalles en sport, du sammler folk og trener... det er bare ikke noe konkuranse, det er det jo heller ikke i parkour, men det er uten tvl en sport Wink (vis ikke det var ment på lik linje med burger er ikke mat)
Jo da, er litt vanskelig clown2 Men synes å huske at det er KM-folka som sier at de ikke driver med sport.

Fra bokmålsordboka:
sport -en (eng., av foreld *disport, gj gfr fra lat. 'moro, a dspredelse')
  1    fritidsbeskjeftigelse; kroppsøving, idrett motors-, seils-, travs-, fjells-, skis-, skøytes-, svømmes-
  2    noe som er spennende, populært epleslang er en yndet s- / det gikk s- i å ha den fineste hagen en konkurrerte om

Sånn sett er KM en sport, men da må man ikke bruke ord som 'realisme', for hvis målet er å drive med realistisk selvforsvar, så passer ikke KM inn i nevnte definisjon...

WTF Taekwondo
"You mixed martial artist? Hahaha, me use big knife, you halal meat, hahaha!" (ordtak av den berømte arabiske filosofen Abdul Tah Qund Dhaw Al Qraizi Munqi, år 497 etter Kristi fødsel)
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #31 on: 26.04.09 at 13:33:35 »

who cares. det kan fint kalles kampsport på samme måte som mange andre kampsporter det ikke konkureres i. Blir litt vel nerdete å drive å flisespikke slik IMO.

hecuba
« Reply #32 on: 27.09.09 at 19:20:59 »

Må si at dette innlegget var en hyggelig motivasjonsfaktor i min karriere som fersk kampforum-medlem og stolt mudoutøver.  happy
Ch_Omega
« Reply #33 on: 08.10.09 at 22:07:05 »

...hvis målet er å drive med realistisk selvforsvar, så passer ikke KM inn i nevnte definisjon...

Hvorfor ikke? Går det ikke ann å både være en sport/fritidsaktivitet OG trening i realistisk selvforsvar?
Sushi
*
Forummedlem

« Reply #34 on: 24.04.12 at 22:47:04 »

Er ingen selvforsvarsekspert, men noe av grunnen til at det ikke blir brukt mye slag mot hodet er vel pga. at man ikke har beskyttelse rundt hendene i en selvforsvarssituasjon.

Hvis jeg husker riktig hadde de i gamle dager i England boksekamper uten noen form for boksehansker. Resultatet ved å slå mot et ansikt eller kraniet var da at hender lettere ble brukket, og slag mot kroppen ble brukt hyppigere av den grunn enn i dag da knyttnevene er polstret.

Et sidespark mot brystet, da spesielt solar plexus er jo en fin teknikk, og om noen skulle ha en kniv eller lignende antar jeg at det er vanskeligere for angriperen å treffe vitale deler med knivbladet?
Mannen uten x
Veteran

« Reply #35 on: 20.08.12 at 23:51:15 »

Et sidespark mot brystet, da spesielt solar plexus er jo en fin teknikk, og om noen skulle ha en kniv eller lignende antar jeg at det er vanskeligere for angriperen å treffe vitale deler med knivbladet?
dude

Mr. sexy!
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #36 on: 21.08.12 at 07:21:56 »

Er ingen selvforsvarsekspert, men noe av grunnen til at det ikke blir brukt mye slag mot hodet er vel pga. at man ikke har beskyttelse rundt hendene i en selvforsvarssituasjon.

Hvis jeg husker riktig hadde de i gamle dager i England boksekamper uten noen form for boksehansker. Resultatet ved å slå mot et ansikt eller kraniet var da at hender lettere ble brukket, og slag mot kroppen ble brukt hyppigere av den grunn enn i dag da knyttnevene er polstret

http://www.youtube.com/watch?v=hfWnyDXtMTI&feature=youtube_gdata_player

bare knuckle boxing lever I høyeste grad . og det ser ikke ut som risikoen for å brekke hendene skremmer noen fra å delta . risikoen for å brekke hendene ville iallefall ikke skremt meg i en selvforsvarssituadjon :-)
Ch_Omega
« Reply #37 on: 21.08.12 at 14:33:22 »

Hvis jeg husker riktig hadde de i gamle dager i England boksekamper uten noen form for boksehansker. Resultatet ved å slå mot et ansikt eller kraniet var da at hender lettere ble brukket, og slag mot kroppen ble brukt hyppigere av den grunn enn i dag da knyttnevene er polstret

bare knuckle boxing lever I høyeste grad . og det ser ikke ut som risikoen for å brekke hendene skremmer noen fra å delta . risikoen for å brekke hendene ville iallefall ikke skremt meg i en selvforsvarssituadjon :-)

Hvordan står det til med hånda, forresten? Tongue
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #38 on: 22.08.12 at 00:13:02 »

Hvordan står det til med hånda, forresten? Tongue

den er fin:-) en stor knokkel er bedre enn mange små, bare spør mas oyama:-P
Pages: 1 2 [3]  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mudo  |  Topic: Stolt av å være mudoutøver! « previous next »
Jump to:  

Social sharing