Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 14:56:14

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Yuan's treningsdagbok:) 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 11 Go Down Print

Yuan's treningsdagbok:)

Yuan
Gammel ørn

« on: 20.05.08 at 21:11:26 »

Skriver en liten logg for meg sjøl her for å sjekke framgang og for å motivere meg sjøl litt laugh

20 mai.
Kl 1100
Løp 2 runder på bane+ gikk 1 runde som cooldown.
Løp opp en tribune (ca 50-60 cm høye avsatser og en 20 trinn totalt)
15 ganger.
Tøyde lett ut etterpå

Kl 1900-2100
Kjørte diverse paddriller i en 20 min etter oppvarming,fortsatte med styrke,løp tvers over treningsrom med først 1 pushup mot vegg,tilbake til andre siden for så å gjøre 1 pushup på gulv og neste gang 2,så 3 etc etc opp til 10.
Fortsatte med diverse andre styrkeøvelser,100 situps 50 knebøy.
Roet ned med en del sparkedriller på pads for så å tøye skikkelig ut.

Totalt sett vært en fin dag med tanke på at jeg nesten bare har sittet på ræven de siste 2 årene.

Mat.
Hmm,er håpløs på sånt men jeg skal prøve å holde styr på maten  bleh
Frokost kl 0830,2 grove skiver med hvitost,1 glass melk og 1 glass appelsinjuice.
Lunch kl 1200 ,2 grove skiver med...ost.. 1 glass melk.
Middag kl 1530 , fullkornspaghetti med kjøttdeig og tomatsaus.
Rett før trening,ca 40 min)grove pannekaker (bare 2) med havregryn og nesten ikke sukker i.
Kvelds kl 2130, 2 grove skiver med pepperonipølse.

I morgen blir det å kjøre litt tradisjonellt med Former som hovedfokus pluss stancetrening.
Målet her er å få gått litt ned i vekt og komme meg opp på et akseptabelt formnivå igjen.

er ca 1.85 høy og veier 87 kg.
« Last Edit: 21.05.08 at 14:20:10 by Yuan » Logged
Yuan
Gammel ørn

« Reply #1 on: 21.05.08 at 21:05:37 »

21 mai.
kl 1100-1130
begynte dagen med det samme som i går men økte tempoet en del
kjørte 2 x1 runde på bane (standard løpebane) i så høyt tempo jeg klarte.
Fortsatte med trapper ,3x5 runder. tok meg vel ca 30 min totalt men da hadde jeg ungene med meg  så det ble litt løping etter dem og så de ikke stakk av  bleh

kl 1900
Kjørte stancetrening,var godt sliten så klarte ikke så lenge som jeg gjør normalt:)
Først 5 min i Mabo,så 1 min i gungbo på hver side,tilbake i mabo i 2 min til og avsluttet med 1 min i sei ping ma
(low mabo)
Fortsatte med en del shaolin waistpower exercises siden jeg har begynt å fokusere mer på core øvelser.
Ble dårlig med former gitt men skal gå gjennom gong xi fok fu kuen før jeg legger meg tenker jeg + en 20 min taichi,10 min med yang 24 formen og så 10 min med yang 32 formen.
Kommer til å gjøre litt situps/pushups pluss planken senere på kvelden eek

Er støl og stiv nå. which is a good thing i guess  shock
Hm,mat ja.
0930. 3 skiver ristet grovt brød med pepperonipølse,1 glass melk
1330. En kurv med jordbær + 2 kyllinglår.
1600. fullkornspaghetti (igjen) med kalkun kjøttboller i fløtesaus.
1930.4 grove skiver med hvitost og et glass melk
1930-2300 to bananer og eple+ vann.

Forresten hvis noen som har litt peiling på vekter leser dette: hva vil du /dere anbefale som et starting kit hvis jeg skal gå til innkjøp av vekter?
Ønsker primært å få jobbet litt med bryst,skuldre,rygg og armer.
Er ellers nesten helt uerfaren med vekttrening men alle må jo begynne et sted Roll Eyes

« Last Edit: 21.05.08 at 22:10:18 by Yuan » Logged
Yuan
Gammel ørn

« Reply #2 on: 22.05.08 at 23:02:12 »

Ugh,skjedde ikke mye i dag gitt
Fikk startet dagen med en 20 min taichi. blush
fra 2000 til 2200 drev jeg å guidet en fyr jeg trener gjennom basic formen Chung i chuan og Hung gar beginner formen  gong si fok fu kuen.
Fikk terpet basics i hvertfall,trengte en hviledag anyways,knærne mine liker meg ikke akkurat nå dry
Ser ut til at det er løpingen som herper knærne mine selv om jeg har gode sko og har løpt på bane
(gummiunderlag eller noe sånt).
Må nok se etter alternativer til løpingen,får investere i en sykkel  weeping
Mat.
frokost kl 1000,2 grove rundstykker med fårepølse,1 glass melk
Lunch,2 grove rundstykker med ost,1 glass melk
Middag, potetmos med servelatpølse  shy
Kvelds, mango og banan! Roll Eyes
« Last Edit: 23.05.08 at 09:37:00 by Yuan » Logged
Yuan
Gammel ørn

« Reply #3 on: 24.05.08 at 00:25:11 »

Jaja, har slitt med knærne etter de to løpeturene jeg tok så dermed er løping helt lagt på hyllen akkurat nå.
Dagen idag har gått med til restitusjon,mye selvmassasje på lår og legger og enkle fysioterapeutiske kneøvelser.
Gått en 15 min taichi pluss waistpower exercises.
Utrolig hvor nedfor man blir når knærne ikke følger opp det resten av kroppen vil  Sad
Trenger nok å ta meg sjøl i nakken og gjennomføre de øvelsene jeg fikk av fysioterapeuten hvis jeg skal ha noe håp om å få kontroll på dette shock

Siden dagen har vært så rolig så har jeg fått til til å dykke litt ned i kinesisk medisin på nettet og fant en fin oppskrift på red tiger balm,løp rett på butikken for å kjøpe inn det jeg trengte og dro hjem og eksprementerte.
Sto på kjøkkenet og kokte vaselin og vadmecum med en dash chillipulver/chilliolje!
funket som fy den,lårene regelrett brant og ble gode å varme av den og jeg fikk verdens beste parfyme.mentol !!!
damen bare elsker den! bleh

Mat...nei,det subjektet tror jeg vi skipper i dag....

imorgen er jeg fit for fight! boxing
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #4 on: 24.05.08 at 00:29:26 »

prøv å bytt ut joggingen med sykling? smile

Yuan
Gammel ørn

« Reply #5 on: 24.05.08 at 05:09:28 »

Se posten over den siste Tongue
Har nok tenkt på sykling ja:)
Og forresten siden du er inne og kikker,har du noe forslag til et beginning weight training kit?
Hva trenger jeg av utstyr?
Må gjøres hjemme dette for jeg har absolutt ikke tid til å gå og henge på et treningsenter i tillegg til alt annet. Cool
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

« Reply #6 on: 24.05.08 at 10:28:28 »

Du skal trene hjemme? Da kommer du langt med en sånn koffert med vektmanualer du får kjøpt på sporten + en medisinball på 8-9 kg. smile en hang-ups stang og ett par push-ups bar er også bra, men ikke en nødvendighet. smile

Også er jo en boksesekk alltid en sikker og trofast treningskompis da. smile

Yuan
Gammel ørn

« Reply #7 on: 24.05.08 at 19:20:55 »

Boksesekk får jeg tilgang på senere i sommer så da kommer nok den til å bli aktivt brukt ja. Cool
Yuan
Gammel ørn

« Reply #8 on: 25.05.08 at 02:33:51 »

Jaja,da var jeg ute i noen uker igjen....
Tråkket stygt over for en 4 uker siden,brukte ca en uke på å komme meg på beina igjen.
Jeg blir ikke kvitt hevelsen rundt ankelen så jeg får komme meg til legen og sjekke hvorfor væsken ikke forsvinner,har også fått en eller annen substans rundt ankelen som oppfører seg nesten som leire...trykker jeg en finger inn der det er så blir det en synlig grop..kan forme det som jeg vil.. confused_1 eek

Får jobbe med overkroppen...pushups resten av uken,gogo! boxing
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

« Reply #9 on: 25.05.08 at 12:27:11 »

Push-ups, dips og hang-ups. Da får du masse rå-styrke i overkroppen smile legg til noen mageøvelser også.

Yuan
Gammel ørn

« Reply #10 on: 25.05.08 at 12:38:16 »

Hai! ph34r
Yuan
Gammel ørn

« Reply #11 on: 26.05.08 at 21:23:34 »

I går.
Gikk tur 1t og 30 min
Push ups 5x10 stk
Situps 100 stk
Planken 1 min

waistpower exercises: 3 x 20 overkropp rotasjoner
knekk i hoften,løft armene over hodet,ta tak i ene armen og bøy deg over så langt du klarer og hold i 20 sec mens du prøver å puste normalt 3 ganger på hver side.
Litt yoga aktig biggrin

Zhang zhuan,å stå som et tre,10-15 min om morgenen,ikke helt sikker på tiden:)
har gjort denne øvelsen tre morgener på rad nå men tror jeg trenger litt veiledning for å få rettet opp holdningen.
Sånn som jeg har forstått det så skal du prøve å registrere hvordan musklene i kroppen din automatisk jobber for å holde deg oppreist uten at du går aktivt inn for å hjelpe til,kjenner ingenting så lenge jeg har øynene åpne men hvis jeg lukker dem så begynner det å skje ting,får følelsen av å tilte over og jeg får en fin kribling i korsryggen Tongue

Taiji 15 min 24 formen
« Last Edit: 26.05.08 at 21:26:05 by Yuan » Logged
mrlee
*
Veteran

Elvis has left the building.....
« Reply #12 on: 26.05.08 at 21:35:44 »

Er mange små detaljer å ta hensyn til i Zhan Zhuang, tror jeg har beskrevet de fleste av dem i tråder som har omhandlet Zhan Zhuang. Det aller viktigste er nok å få bakkekontakt og å stå stabilt, dvs. tyngdepunktet går rett ned i bakken og ikke overvekt på hverken den ene eller andre foten, og det andre, meget viktige punktet er å slappe av i bekkenet, slik at hofta synker ned og tiltes litt frem. Da får man en fin "strekk" i korsryggen, og "connection" mellom underkropp og overkropp.

Yuan
Gammel ørn

« Reply #13 on: 26.05.08 at 23:46:12 »

27 mai.
Jobbet natt hele helgen så da blir det mye soving og lite aktivitet.

Pushups 7x10 rep
planken 1x1 min, 1x30 sec
situps 100stk

waistpower exercises 3x20 rep
powertilt,hold i 3x 20 sec på hver side

gjort litt taiji +zhan zhuang om morgenen før jeg la meg.
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #14 on: 27.05.08 at 11:23:14 »

Jeg liker trenden med at folk er mindre selvhøytidelige, og mer modige. Stadig flere bilder og videoer av trening,  bra treningsdagbøker og tonnevis med dokumentasjon av forskjellige utvikling.

Salut, Yuan!

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 11 Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Yuan's treningsdagbok:) « previous next »
Jump to:  

Social sharing