Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 08:56:24

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Yuan's treningsdagbok:) 0 Members and 2 Guests are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 ... 6 7 8 9 [10] 11 Go Down Print

Yuan's treningsdagbok:)

Yuan
Gammel ørn

« Reply #135 on: 05.07.11 at 17:15:46 »

Hjemme igjen fra varme strøk,på tide å trene litt igjen:)

Lærte meg Wu bu quan som er grunnformen i moderne wushu,går igjennom den litt her.

Og gikk litt god gammel Hung gar og.
Litt moves fra noen former.

Vurderer å starte opp en wushu klubb for kidsa her ute i nordhordaland.
Får se hva som skjer.
Ballen ruller ihvertfall biggrin
« Last Edit: 05.07.11 at 17:17:50 by Yuan » Logged
Yuan
Gammel ørn

« Reply #136 on: 12.07.11 at 12:24:13 »

I går
Boksesekk 4x4 min.

I dag:
Trener på tornadokick.
Dette er et spark som virkelig irriterer meg,er som regel god til å sparke men ikke pokker om jeg skal klare å lande på foten jeg sparker med,gjør noe galt her,enten er jeg for treg med høyrefoten eller jeg kommer ikke høyt nok eller for dårlig rotasjon.
får til en elendig versjon med venstrefoten.

Ut å trene igjen,kan ta å filme det litt senere.
Yuan
Gammel ørn

« Reply #137 on: 17.07.11 at 13:35:56 »

Spark,fikk filmet forsøket på tornadokick,ikke spesielt imponerende men ok,kanskje noen kan se hva jeg gjør feil:)

slik skal det se ut

og slik ser det ut når jeg prøver:)

og litt oppvarming på sekk.

Yuan
Gammel ørn

« Reply #138 on: 18.07.11 at 18:24:26 »

I dag:

kickboksing sekk 4x4 min. ca 1min pause mellom hver runde.
generell turn,håndstående,stå på hodet,litt ruller og carthweels,lett uttøyning.
Yuan
Gammel ørn

« Reply #139 on: 24.07.11 at 16:04:46 »

Ute med skader for tiden,venstre skulderen er vond,mest sannsynlig jobbrelatert,høyre hoften er ikke god heller.

Menmen,til helgen blir det todagers summercamp i sanshou,gleder meg vilt:)
Får prøve å bruke denne uken til å slappe av men ikke lett når man er i full jobb og i tillegg absolutt skal pusse opp hjemme:P
Yuan
Gammel ørn

« Reply #140 on: 30.07.11 at 22:12:38 »

Er på wushu summer camp denne helgen så kan jo skrive litt om det,får ikke tatt noen bilder eller film ettersom det er vansklig å holde kamera og trene samtidig.

Vi møtte kl 10 på universitetet i bergen,kjørte lett felles oppvarming med taolu og taiji gruppen og deretter samlet de forskjellige gruppene seg.

Sanda gruppen som jeg deltok i var desverre veldig liten,vi var vel ikke mer en 6 stk,totalt sett ser det ut til å være ca 40 stk påmeldt på summercampen så akkurat det var litt skuffende,hadde håpet på flere folk.

velvel,vi paret opp og gikk på pads som oppvarming,er ikke flink å holde igjen så jeg var jo kjørt før oppvarmingen var ferdig,tabbe...
Gikk deretter over på gjennomgang av sidespark,rundspark og hestespark i ca 20 min.
så over på basic takedowns,teknikkene sitter nok ikke så godt som jeg skulle ønske sjøl men lurer på om det kan ha noe med partner og gjøre og ettersom han i tillegg til sanda trener bryting.

så var det pause og forelesning som jeg ikke fikk med meg ettersom jeg absolutt måtte ha noe mat i kroppen:)
Kinamat selvfølgelig!
Vi begynte på ann igjen men ikke før vi fikk en liten forelesning om forskjellen mellom kungfu og wushu.
Ble oversatt fra kinesisk til engelsk så mye forsvant i oversettelsen tror jeg.

Kan prøve å forklare sjøl hvis det skulle være interessant.
tar den biten her på engelsk.

Gongfu is something you have,it is a skill ,something you are good at,something it took you a lot of time and effort to learn.
Wushu is chinese martial arts,all chinese martial arts can be referred to as wushu.

hadde vært greiere om de rett og slett bare oversatte meningen av ordene direkte tror jeg,ikke så mange som skjønte hva som ble sagt.

Gongfu=time and effort to gain a skill.

Wushu= martial art /chinese martial arts

Tilbake på matten var det tid for wrestling,hadde en liten competition der vinner ble stående,gikk helt greit,vant et par ,tapte et par,kjekt lell:)
avsluttet med et par runder på pads før vi tøyde og ga oss med sanda for dagen.

Så var det tid for Chinna /qinna/selfdefence type thingie.
Går mye i leddlåser med oppfølgende slag/takedowns,varte ikke lenge nok til at jeg egentlig følte jeg fikk så mye ut av det,men dyktig trener,eksplosiv kar:)

Avsluttet kl 1700 og var /er godt sliten nå,sleit litt med kramper underveis i leggen og låret og det la en demper på hva jeg fikk til men ellers er jeg veldig fornøyd etter første dagen.

Eneste negative var at det ser ut til at noen stjal kortholderen min med kredittkort og diverse sertifikater ,kjipt,satt fast i parkeringshuset en stund før jeg kom meg hjemover :/
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #141 on: 30.07.11 at 22:42:35 »

Ta et gruppe bilde iallefall smile Eller av en søt wushu jente!

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Yuan
Gammel ørn

« Reply #142 on: 01.08.11 at 18:17:34 »

Sitter her stiv og støl med verk i alle musklene og rå hud på underarmene etter alle løftene.
Altialt en vellykket samling for min del,fikk jobbet en god del med kast /bryting som er min absolutt svakeste side ,skulle bare ønske jeg fikk gjort mer av det.
ser ut til å bli nm i november hvis jeg husker rett,kan hende jeg hiver meg på nybegynnerklassen der,må jo støtte opp om miljøet sjøl om det ikke er mange årene til jeg er for gammel til å delta anyway:/

Siste dagen foregikk mye som den samme men med mer fokus på brytingen /kastene,er langt fra kompetent på dette men ser at litt har sunket inn og det er gode greier.

Ble godt sliten begge dager men siste dagen var klart verst,spesielt etter lunchpausen,stivnet helt og var såvidt jeg klarte å karre meg opp fra gulvet for å fortsette,skippet ut qinna/chin na delen og ble bare sittende å se på siste timen,følte at det var helt greit ettersom det var vi sanshou gutta som fikk kjørt oss klart mest reint fysisk.

noen bilder ble det nok ikke ettersom jeg hadde tatt med meg kamera med flatt batteri men det gikk da noen rundt og tok bilder og vi tok et gruppebilde og på et tidspunkt så det dukker nok opp på nettet etterhvert.

/cheers!
Yuan
Gammel ørn

« Reply #143 on: 12.08.11 at 01:46:58 »

har slacket i en hel uke nå!
Knapt bevegd meg og bare spist dritt,masse bursdager i familien og da blir det litt for mye ostekake:P

Ok,fikk karret meg igang igjen idag.
Dro med meg en ungdom ut på en plen og kjørte en del sanda ,fokuserte på brytingen og kastene/leg catches.
Kondisjon og styrke kjører jeg greit utenom sjøl alene men teknikktrening blir det verre med så det var godt å få noen å faktisk utføre teknikkene på.

Vi holdt på en times tid der jeg dro ham gjennom litt basic leg catches for så å alternere på  å utføre teknikkene.
Helt greit:)
Yuan
Gammel ørn

« Reply #144 on: 26.10.11 at 18:27:06 »

Lat mann rapporterer inn!  shy
vært slapp som fy de siste to månedene men da har jeg fått gjort litt igjen.

I går,fått med meg en kompis som skal være med regelmessig fremover.
Gikk igjennom litt basics med ham ettersom han bare har trent litt før.
oppvarming,litt koseboksing.
så teknikk trening på pads,rett venstre,høyrekryss,hook,uppercut.
litt spark ,front og roundkick på sekk.
litt styrke,spensthopp til pushup så mange du klarer på 1 min,
20 spenst hopp,150 situps pluss litt kondisjon på pute.

I dag,1x4 boksesekk+1x4 min hoppetau x2
20 kjappe roundkicks på bag,hver fot.
dett var dett.
Folk prøver fremdeles å lokke meg med på wushu nm,vi får se.. happy
Yuan
Gammel ørn

« Reply #145 on: 27.10.11 at 18:19:20 »

I dag: 13 min.40 sec jogging ca 2 km.
Fulgte opp med slagkombinasjoner på puter,diverse.
Spark,fokus på rundspark/frontspark
 cardioøkt på puter.
vi var 2 stk,øker vel ti ltre snart håper jeg.

Kondisøkt.
Full bodystretch etterpå.gode greier boxing
« Last Edit: 27.10.11 at 18:21:13 by Yuan » Logged
Yuan
Gammel ørn

« Reply #146 on: 29.10.11 at 18:30:29 »

I går

boksesekk3x4 min rein boksing.
1x4 min spark på sekk.

I dag.
Oppvarming: 1x4 min hoppetau,1x4 min boksesekk.
10 min lett boksing.
Pads,2x2 minutter.
 spark,10 x front begge føtter,10 x rundspark,10xsidespark.
Pushups,10 på knokene,ti på fingrene,10 kinesiske.

Armer ut til siden ca 2-3 min.
Vi var 2 stk:)
Yuan
Gammel ørn

« Reply #147 on: 03.11.11 at 19:01:21 »

I dag:
Løping ca 2 km 13.13 min denne gangen,går nedover.
Litt uttøyning før vi gikk kombinasjoner på puter etterfulgt av litt lett boksing.

litt spark på pute .front,rundspark.

uttøyning.
Yuan
Gammel ørn

« Reply #148 on: 11.11.11 at 16:55:28 »

Huff,da er jeg blitt tvangspåmeldt til wushu nm i morgen,lurer på hvilken vektklasse jeg ender i?
Uansett,absolutt ikke forberedt godt nok,menmen,i verste fall blir det fire minutter med juling og det får jeg tåle:P
Yuan
Gammel ørn

« Reply #149 on: 12.11.11 at 17:54:54 »

Right,da var Nm over,ble tap gitt men jeg deltok da!
Det var første konkurranse på over 10 år for min del så forventningene var ikke enorme.

Kan jo ta en liten oppsummering av kampen sånn som jeg opplevde den.

Begynte helt greit,følte at jeg var en bedre bokser og sparker enn motstander men han var ekstremt dyktig på nedtakninger etter spark noe jeg desverre ga ham alt for mange av.,spark that is.
Første runde endte tidlig siden han fikk meg ut av ringen to ganger og da ender runden,trodde det var tre som var grensen men der tok jeg feil.

I forhold til slag og spark føltes det som om jeg styrte kampen men det var disse leie nedtakningene da,han fikk full uttelling for dem,fikk inn et par spark mot hodet jeg følte satt godt,mannen var southpaw og det gjorde lowkicks litt komplisert for min del,uvant.
Men alt i alt en god opplevelse selv om jeg tapte.
Får se om det blir noen repetisjon neste år:)
Føles ikke ut som om jeg har gått kamp i dag så det er jo et bra tegn for min del,han traff med lite annet enn kast:)

Får vente til jeg har sett filmen før jeg gjør meg opp en fullstendig mening om kampen!
Pages: 1 ... 6 7 8 9 [10] 11 Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Yuan's treningsdagbok:) « previous next »
Jump to:  

Social sharing