Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 09:04:23

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Yuan's treningsdagbok:) 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 ... 11 Go Down Print

Yuan's treningsdagbok:)

Yuan
Gammel ørn

« Reply #15 on: 27.05.08 at 11:27:12 »

Takker,Mrlee og du selv er en stor inspirasjon der  Cool
Oslo-Wutan
« Reply #16 on: 27.05.08 at 11:52:53 »

Yuan,

Good postures  Wink  Tony has taught you well.

--Paolo
Yuan
Gammel ørn

« Reply #17 on: 27.05.08 at 12:33:03 »

I wish i could say that was true paolo but it was'nt him who taught me these.
It was however his old club in Bergen blush
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #18 on: 27.05.08 at 14:45:31 »

Jeg liker trenden med at folk er mindre selvhøytidelige, og mer modige. Stadig flere bilder og videoer av trening,  bra treningsdagbøker og tonnevis med dokumentasjon av forskjellige utvikling.

Salut, Yuan!

Enig der. smile

Yuan
Gammel ørn

« Reply #19 on: 29.05.08 at 01:24:39 »

ble ikke noe trening i går grunnet mye som måtte gjøres,tok planken pluss litt pushups før leggetid yucky

I dag derimot var det ok
Waistexercises :3x20 rotations 3x20 sec powertilt på hver side.
Pushups:2x10,4x15
Situps:50 vanlige,20 crossovers til kne,motsatt kne strekt ut,avsluttet med 10 bensenkinger,begynn med bena rett opp og senk sakte for så å løfte igjen.
Horsestance:2x10 min
Rygg / grep trening: se bildet på side 1 for forklaring:3x20 throws
Denne øvelsen var skamtung for meg ,helt vrak i ryggmusklene dagen etter at jeg gjorde denne øvelsen første gangen så dette er tydligvis noe jeg trenger,merker det på pushupsene og da jeg har litt problemer med å holde kroppen rett hele veien ned,får som regel en svai i ryggen så core øvelser er noe jeg kommer til å trene på fremover
,situps,cross,heve/senke føtter,planken og denne rygg /grep øvelsen jeg gjør.
Gikk gjennom gong si fok fu kuen,ca 300 "moves" i denne formen så det går lett en 7 minutter bare å gå igjennom den,lenger hvis du skal gjøre den skikkelig. shock
Fokuset denne gangen var på korrekte stillinger og overganger mellom disse.

Ingen taiji chuan i dag. dry
« Last Edit: 29.05.08 at 01:35:00 by Yuan » Logged
Yuan
Gammel ørn

« Reply #20 on: 30.05.08 at 04:20:09 »

Mye taiji i dag biggrin
Kjørte en time med yang 24 formen fra 1700 til 1800
Gikk først gjennom basic moves som oppvarming i 15 min for så å kjøre formen resten av tiden.
Fra 1900 til 2000 var jeg på taekwondo poomse trening i den lokale klubben eek fikk lært meg 3 mønstre på en times tid,ikke så hakkendes gale det Cool

De har et godt miljø i Knarvik og alle har godt av å prøve noe nytt så man ikke stagnerer i den gamle kampsportfellen "min stil er best".
Godt å komme seg ut av selvhøytidligheten og inn i det som teller..ha det gøy!
kjekt å være nybegynner igjen selv om jeg nok plukker opp ting betraktlig fortere enn en "fersk" nybegynner.

Ellers.
100 situps,vanlige
4x15 pushups,1 x 20 pushups,vanlige
3x20 waistrotations
3x20 sec waistpower holds på hver side.
Gått gjennom gong si fok fu kuen.
gått gjennom taiji 32 straight sword,gått gjennom fu mei dan do (sabel mønster) gått gjennom det jeg kan av wu dip do(butterfly swords)
Synes at spesielt butterflyswords formen var mye enklere nå enn for bare et par uker siden,sverdene veier en 1-5 til 2 kg hver (ihvertfall de jeg har) og jeg har slitt med å utføre den fordi jeg ble sliten i armene,i dag raste jeg igjennom den med god kontroll hele veien,konge laugh

Ingen stancetrening idag  mad

Mat har vært så som så de 2 siste dagene,trenger ikke loggføre det,vet at jeg har spist for lite og for dårlig...  shy

« Last Edit: 30.05.08 at 04:31:34 by Yuan » Logged
Yuan
Gammel ørn

« Reply #21 on: 30.05.08 at 23:31:54 »

30 mai.
Pushups: 7x15
situps : 1x100,1x80
Rygg/grep trening 3x20
waistrotations 3x20
powertilts: 3x20 sec på hver side.
4 min . med å holde armene ute mens du roterer dem,standard kickboxingøvelse.

5-10 min med taiji 24 formen
15 min med taiji sword 32 i tillegg til at jeg brukte en 15-20 min på å speilvende den
(gå med venstre hånd istedet for høyre)

Mabo 10 minutter,siste minuttet i 90 graders mabo (lårene paralelle med gulvet)
holdt pushups på knokene i 90graders vinkel i 1 min.

litt mental trening med å telle 100  slag på kinesisk mens jeg satt i mabo,hvis jeg bommet på et tall så begynte jeg på nytt igjen:) god  gammel metode:)

Gått igjennom en del former bare for å huske gangen i dem,Hung chur kwan (monkey staff)
Lau gar kwan (lau family staff)
Og wu dip do (butterfly knifes)

« Last Edit: 31.05.08 at 16:34:19 by Yuan » Logged
Yuan
Gammel ørn

« Reply #22 on: 31.05.08 at 22:53:32 »

Rolig dag med kake og chips! Tongue
Bursdagsbesøk.
menmen,fikk nå litt ut av dagen.
3x20 grep/rygg
3x3 min hoppetau! Ble mer sliten i armene enn resten av kroppen,tungt tau mann! eek
waistrotations 3x20
powertilts:3x20 sec på hver side
Planken 2x1 min.

15 min taiji straightsword
10 min wu dip cheung (butterfly palm form)

skal trene en 2 timer Hung gar økt i morgen så i dag kjørte jeg ikke stancetrening,blir nok av det imorgen. boxing
Fikk også gått litt fu mei dan do(tiger tail broadsword)
« Last Edit: 16.06.11 at 12:14:16 by Yuan » Logged
mrlee
*
Veteran

Elvis has left the building.....
« Reply #23 on: 01.06.08 at 00:38:09 »

Kul sabelform! smile

Yuan
Gammel ørn

« Reply #24 on: 02.06.08 at 08:14:09 »

I går (1 juni)
 5x20 waist rotations
3x20 sec powertilts
2x10 min Mabo
15 min stancetrening
3x20 rygg/grep
15x5 pushups

Gått mye basics siden jeg trente med en annen i går,basically chung i chuan og litt gong si fok fu kuen.
15 min taiji.

1 1/2 times Hung gar trening bestående av mabo,basic slag og spark og litt formtrening.
Føttene oppførte seg pent i går så jeg kunne sikkert kjørt det dobbelte når det kommer til mabo menmen:)
Er herpet i leggene i dag grunnet hoppetau i forgårs tror jeg blush
Deilig biggrin
Yuan
Gammel ørn

« Reply #25 on: 03.06.08 at 04:31:45 »

I går
Hoppetau,3x3 min
Powerotations,3x20 stk
rygg/grep 4x20 stk

gjort litt taiji men ikke noe å snakke om,er alene med ungene på ettermiddagen denne uken så da blir det vansklig å snike inn noe særlig trening happy

Oh well,alle trenger en hviledag innimellom,blir nok samesame i dag og siden jeg jobber natt å dermed må sove vekk dagen i dag Tongue

Prøver å bytte annenhver dag med stancetrening og hoppetau,skal opp i 4x4 min med hoppetau,gogo boxing
Yuan
Gammel ørn

« Reply #26 on: 04.06.08 at 00:25:55 »

da var jeg på nattevakt igjen ja Cool

dagens økt:)
Uttøyning 25 min,holdt hver stilling i 1 min,jeg er forholdsvis myk jeg men ikke noe i veien for å bli enda mykere right?
Taiji 15 min.
Zhan zhuang 5 min
1x30 min Mabo!!!! shockÅrets første.
Gikk overraskende bra faktisk

7x15 pushups,30 sec pause mellom hver runde
100 situps
20 crossoversitups strak fot,albue mot kne.
That's it,blir sånn når jeg er på jobb og fruen jobber kveld...får jo litt trening av å løpe etter ungene og blink
Var faktisk så trøtt at jeg kubbet på trampolinen MENS ungene hoppet på den  biggrin

Oh
Vekt: 84 kg Roll Eyes 3 kg på 10 dager er ikke gale bleh

i morgen blir det vanlig trening,former,push hands,sticky hands og former.
 boxing
« Last Edit: 04.06.08 at 00:36:49 by Yuan » Logged
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #27 on: 04.06.08 at 03:38:32 »

Når trener du etter en nattevakt, og hvor jobber du nattevakt? (Jobber på Psyk. selv)

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Yuan
Gammel ørn

« Reply #28 on: 04.06.08 at 05:12:50 »

Jobber som nattevakt på et bofelleskap for psyk.utviklingshemmede,de er for det meste snille og greie så det blir ikke mange basketakene her hvis det var det du lurte på happy
Jeg går av vakt rund 0700 og er hjemme rundt 0730,som regel så er jeg oppe igjen for å hente unger rundt 1430 så da blir det maks 5 timer søvn de dagene jeg jobber natt,maks 3 dager på atm.
Jeg må trene når jeg har tid rett og slett,som regel så blir det etter at ungene har lagt seg så rundt 2000-2200.
Hvis jeg ikke får det til så trener jeg rett og slett på jobb,alle beboerne sover uansett og det eneste jeg skal gjøre da er å holde meg våken så det er jo en ypperlig tid å få gjort unna litt ikke? laugh
Å jobbe natt kan være noe dritt i forhold til trening ettersom jeg føler at jeg bruker ganske mye tid på hente meg inn igjen etter en natterunde med en 2-3 netter på rad,er som regel godt trøtt men det er da man bare må pushe seg sjøl sant?
Skal få lagt inn litt sparring i ny og ne og snart,blitt lite av det men heldigvis så har jeg god kontakt med et par av Bergen sine sanshoufightere,ellers så går det mye i å trene andre atm og komme meg på beina igjen sjøl,slitt i 2 år med kneproblemer som nå ser ut til å ha kommet seg på rett kjøl så da er det bare å kjøre på til jeg er i form igjen:D boxing
Shifty
**
Stuntposter

« Reply #29 on: 04.06.08 at 08:54:10 »

30 min mabo!!  biggrin du er ikke i lodd! bleh hehe
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 ... 11 Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Yuan's treningsdagbok:) « previous next »
Jump to:  

Social sharing