Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
25.11.17 at 10:12:10

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: SteFans Träningsdagbok 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 ... 9 10 11 12 [13] 14 Go Down Print

SteFans Träningsdagbok

MisterFister
Veteran

Med krutt og kvinner skal man trå varsomt
« Reply #180 on: 09.07.10 at 19:04:57 »

Hva med å  bare skrive "takk for informasjonen"? smile

Frode:
Synes du dette er å lage kvalme?  smile
Jeg har også inntrykket av du har en tendens til å lage  kvalm. Det hjelper heller ikke å dekorere postene sine med smileyer for å kamuflere "kvalmenheten"

"You got kicked in the head with a kick" - Ken Shamrock
MisterFister
Veteran

Med krutt og kvinner skal man trå varsomt
« Reply #181 on: 09.07.10 at 19:07:10 »

Interessant treningsmetode Stefan. Jeg liker treningsmetoder som går utenom den aksepterte normen med vekttrening. Selv trener jeg bare turnøvelser for tiden, og prøver å bygge opp styrke til å mestre min egen kroppsvekt.

"You got kicked in the head with a kick" - Ken Shamrock
sabumnim
Veteran

« Reply #182 on: 09.07.10 at 19:11:24 »

Hva med å  bare skrive "takk for informasjonen"? smile

Frode:
Synes du dette er å lage kvalme?  smile
Jeg har også inntrykket av du har en tendens til å lage  kvalm. Det hjelper heller ikke å dekorere postene sine med smileyer for å kamuflere "kvalmenheten"
Det finnes ikke noe dekorering av mine poster med smileys som er ment som noe annet en det det er..  smile Så da er dette bare noe du tror, og ikke korrekt.. Jeg vil tro jeg vet best selv i hvilken hensikt jeg skriver noe..

Jørn Johannessen (International Master Instructor, Kukkiwon, Korea -99) 7.Dan MooDukKwan Norway, 6.Dan WTF TKD.
IKAEF Kadua Guro Phase 5, Modern Arnis 3.class, Judo 2 Kyu, Norwegian FCS Kali Representative (Dionaldo)
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #183 on: 09.07.10 at 19:13:08 »

Interessant treningsmetode Stefan. Jeg liker treningsmetoder som går utenom den aksepterte normen med vekttrening. Selv trener jeg bare turnøvelser for tiden, og prøver å bygge opp styrke til å mestre min egen kroppsvekt.

Stefan får si fra hvis dette blir for off-topic, så kan jeg heller dele denne topicen: Men hvordan trener du dette? Jeg synes også slike treningsmetoder er interessanne. Det er bra for kroppen også.

Ste-Fanjkd
Veteran

« Reply #184 on: 10.07.10 at 09:14:41 »

Så länge det handlar om träning så tyucker jag det är okej att låta dikussionen utveckla sig.

Själv kommer jag säkert med kommentarer utifrån mina egna träningserfarenheter, och troligtvis så kommer jag att hitta något gammalt träningsklipp som jag kan bifoga.

Som ni märker så är jag lite sen, men det har sina orsaker...... Wink Nu ska jag i alla fall ut och gräva. Vet inte vad som hände med gårdagens aktivitet. Men idag visade det sig att

vikt 79 kg
fett  13,6%

/SteFan

For the power of steel .. puddel rocker !!
Ste-Fanjkd
Veteran

« Reply #185 on: 16.07.10 at 08:07:38 »

vikt 79,4 kg
 fett%14,1

Min frus semester börjar idag så jag har jobbat hårt med grävandet denna vecka. 39 timmar sammanlagt, dvs 8 timmars dagar . Inatt kunde jag inte sova, fick sådana muskelkramper när jag rörde på mig, magen krånglade. dagens invägning visar tydligt vad som skett

vuikt 78,0 kg
fett% 13,5

4 veckor av denna intensitet börjar ta sitt, eller så börjar jag bara bli gammal  weeping Ska dock även idag försöka lägga in 8 timmar, jag är nämligen nästan klar med hur långt jag hade planerat att hina gräva inan jag åker på semester till Finland. Ska försöka hinna lägga upp några bilder innan jag åker.

/SteFan

Ste-Fanjkd
Veteran

« Reply #186 on: 17.07.10 at 10:38:26 »

Imorgon åker vi på semester. Idag är det bara en massa packas och avslutande av denna termin VT-10 har verkligen gått upp och ner, men det känns skönt med en bra avslutning. de sista 4 veckorna blöev det sammanlagt 151,5 timmar tungt träning med lite annorlunda styrketräning.

Jag är fortfarande inte nöjd med Formen. det fattas några fett% nedgång innan jag är nöjd. Några till skulle betyda detta

De senaste 4 månaderna har jag fört mycket tydlig dagbok på min träning och vad jag ätit. Jag känner min kropp så bra att jag vet vad som krävs för att komma i bra form. jag ska inte säga att jag är nöjd med hur det ser ut nu, men om jag ska komma tillbaks i Form så kommer det att behövas lite inspiration.

Vad tycker ni. Här har ni vad jag har att arbeta med

det är ju uppenbart att fet% inte duger, jag bör absolut försöka bli av med lite mera fett. Däremotskulle jag säsga att jag är väldigt nöjd med proportionerna. Får jag bara bort lite fett runt magen så kommer Ryggen att se ännu bredare ut. Bröstmusklerna har alltid varit min stora brist.

Kom gärna med tips och kommentarer inför nästa säsong, den kör igån redan om några veckor, tar kanske bara 2 veckor helt utan träning och påbörjar sedan nästa träningstermin

/SteFan

Ch_Omega
« Reply #187 on: 17.07.10 at 10:52:06 »

Hvordan måler du fettprosenten forresten? smile
Ste-Fanjkd
Veteran

« Reply #188 on: 17.07.10 at 14:15:33 »

I första hand mäter jag med en kalipper, den dagliga mätningen gör jag med en impedansmätare. Eftersom jag använder båda så vet jag att skillnaden mellan dessa två metoder är minimal, när då det gåt på mindre än 1 minut att kolla med impedandmätaren så har jag gjort deti princip varje vecka i över 10 år.

Vissa perioder mäter jag varje dag, men jag brukar åtminstone mäta den 2 gånger i veckan.

Skule man vara bra på datorer så sklulle man säkert kunna göra en hel del intressanta diagram utifrån min statistik,

/SteFan

Ste-Fanjkd
Veteran

« Reply #189 on: 17.07.10 at 14:19:53 »

Ta bara de 4 senaste månaderna. Här är en sammanfattning. När man jämför detta med hur kosten ser ut så ser man ett tydligt mönster.

detta är vad jag kallar Vetenskaplig träning, att föra en vetenskaplig dagbok. Och visst, det finns personer som retar upp sig på denna term, men jag tycker jag är väldigt vetenskaplig i min träning.

Ste-Fanjkd
Veteran

« Reply #190 on: 17.07.10 at 14:31:23 »

Nu är jag klar med några bilder. Allt jag gör nu är bara en börja på många andra små projekt. Vi ska göra framsidan större genom att byga en stenmur, göra små blomsteröraosv. Det gäller att ta till vara allt material och se till vart man för det.

Jag har fördelat arbetet till 3 sidor av huset, beroende på hur solen står.Jag vill nämligen alltid arbeta där solen skiner som varmast  smile

En video på detta får bli ett senare projekt

/stefan

Ste-Fanjkd
Veteran

« Reply #191 on: 20.08.10 at 10:19:02 »

Då är en ny säsong. När jag för 3 veckor sedan kom tillbaks från Finland hade lite hänt. När jag åkte ägde jag

78.0 kg
13,5 fett%

3 veckor senare

80 kg
16,5 fett%

Nu har åter 3 veckor gått, grävt lite gran, börjat träna, kört igång passen på klubben

78,4 kg
14,8 fett %

Känns väl ganska bra inför hösten. Det var faktiskt länge sedan jag konstant höll mig under 80 kg.  Jag tror det var året jag fick cellgifter som jag höll mig under 80 kg. annars får jag nog gå tillbaks över 10 år då jag senast höll mig konstant under 80 kg.

för att behålla muskelmassa skulle jag nog vara tyvungen att gå ner till 12-12 fett% och jag vet vad som krävs för det. Vi får väl se om jag hittar någon som kan inspirera mig till detta. Här är i alla fall några bilder från de senaste två dagarna då jag har "brottats med en "liten sten". att rulla runt med en sådan sten i 2 dagar känns som att rulla runt med någon under 100 kg på mattan känns som en barnlek, men en sten brottas förstås inte tillbaks  smile

på denna bild ser man att shunten håller på explodera, det var sista dagen och jag hade hållt på i 5 timmar och var väldigt nära att avsluta, men jag höll humöret upp och blev klar

/SteFan

Ste-Fanjkd
Veteran

« Reply #192 on: 13.09.10 at 16:20:01 »

nu har jag grävt i 10 veckor, sammaklaggt 235 timmar har det blivit. I lördags blev jag klar 18.30.

Gissa om jag blev glad när jag idag morse såg detta

detta är en sådan där situation där ens mentala inställning sätts på prov  smile

/SteFan

Ste-Fanjkd
Veteran

« Reply #193 on: 17.09.10 at 09:32:45 »

Mera regn, och mera jordras. Gick ut och skulle börja gräva, såg en stor sten, Nu ska den upp, kosta vad det kosta vill.

I'll be back.... probably with a broken back  smile

Ste-Fanjkd
Veteran

« Reply #194 on: 17.09.10 at 18:04:42 »

Då var jag klar med dagens grävande, det blev några tinmmat, 11.00-19.00, 8 timmar ska väl räcka, imorgon gör jag 8 timmar till så är det nog klart.

Ska ta några fotografier och lägga upp dem så att ni får en bild av vad det egentligen är jag gör.

/SteFan

Pages: 1 ... 9 10 11 12 [13] 14 Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: SteFans Träningsdagbok « previous next »
Jump to:  

Social sharing