Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
14.08.18 at 14:36:39

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Jujutsu (Moderator: Addey)  |  Topic: Hvilke kampsport har mest grappling/bakkekamp? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] 2  All Go Down Print

Hvilke kampsport har mest grappling/bakkekamp?

Andrehz
*
Forummedlem

« on: 20.09.08 at 22:00:32 »

Er det noen som vet hvilken kampsport av Judo og Ju Jitsu som har mest bakkekamp/grappling?
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #1 on: 20.09.08 at 22:07:08 »

Bjj antar jeg.

Varierer vel også sterkt fra klubb til klubb angående bakkekamp i judo og tradisjonell JJ, men i en bjj-klubb så er man vel så si garantert MYE bakkekamp

Andrehz
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 20.09.08 at 22:08:16 »

takk for svar. Tenkte mer på tradisjonell ju jitsu eller judo. confused_1
sabumnim
Veteran

« Reply #3 on: 20.09.08 at 22:09:24 »

Judo.

Jørn Johannessen (International Master Instructor, Kukkiwon, Korea -99) 7.Dan MooDukKwan Norway, 6.Dan WTF TKD.
IKAEF Kadua Guro Phase 5, Modern Arnis 3.class, Judo 2 Kyu, Norwegian FCS Kali Representative (Dionaldo)
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #4 on: 20.09.08 at 22:27:40 »

Men (!!) Kan variere sterkt fra klubb til klubb!

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
sabumnim
Veteran

« Reply #5 on: 20.09.08 at 22:43:15 »

Men (!!) Kan variere sterkt fra klubb til klubb!
Jepp. Men hvis man ser på den prosentvise fordelingen av "bakketeknikker" innom de forskjellige pensum så blir nok Judo den "sterkeste" på det feltet siden judo i hovedsak består av to ting. Og nybegynnere følger i hovedsak ett pensum i startfasen før det gåes over til konkurranse trening (spesifikt da Judo). Noen Judo klubber retter treningen sin mye inn mot selve konkurranse treningen og da snevrer bakke delen endel inn nå i forhold til i gamle dager. Men i forhold til nybegynnere så følges for det meste pensum de første årene.

Noen Ju-jitsu grener har mer bakkekamp en andre, men generellt sett bruker de mer tid på teknikker stående en liggende. De fleste "ordinere" og "tradisjonelle" Ju-Jitsu stilarter satser ikke så mye mot bakkekamp (BJJ) type regelverk (hvis de da satser mot konk og ikke bare mot selvforsvar). smile

Jørn Johannessen (International Master Instructor, Kukkiwon, Korea -99) 7.Dan MooDukKwan Norway, 6.Dan WTF TKD.
IKAEF Kadua Guro Phase 5, Modern Arnis 3.class, Judo 2 Kyu, Norwegian FCS Kali Representative (Dionaldo)
sabumnim
Veteran

« Reply #6 on: 20.09.08 at 23:14:02 »

Kanskje jeg skal legge til at jeg sluttet på Judo for 21,5 år siden? He he he!! Nei... tror jeg lar være det....  biggrin

Addey
Mr. Nice Guy :)
*
Veteran

It's okay - he's in a happy place now.
« Reply #7 on: 21.09.08 at 08:34:51 »

Nei, best å ikke si det Wink

Men enig, stort sett er det nok mer fokus på bakkekamp i judo enn i jujutsu, selv om det er veldig variabelt. 

sabumnim
Veteran

« Reply #8 on: 21.09.08 at 08:55:28 »

Jepp, mye kommer an på instruktørens egne ønsker, kunnskaper og erfaringer i forhold til fordelingen av emnene. Men pensumet skal nå vel helst ligge i bunn uansett. smile 

Jeg regner nok ikke med at det har skjedd så store endringer innen Judo disse årene. biggrin Med unntak av selve konkurranse treningen som sikkert har litt mindre fokus på bakkekamp nå. Men det skal jeg ikke si med sikkerhet.  biggrin

Kaptein Potetmos
Veteran

« Reply #9 on: 21.09.08 at 13:42:31 »

Kanskje jeg skal legge til at jeg sluttet på Judo for 21,5 år siden? He he he!! Nei... tror jeg lar være det....  biggrin

Allikevel har du det i sig'en din!! =D
sabumnim
Veteran

« Reply #10 on: 21.09.08 at 13:47:02 »

Allikevel har du det i sig'en din!! =D

Jepp, men det står ikke NÅR det var. He he he!! Men jeg har nå holdt det meste vedlike da. biggrin

Addey
Mr. Nice Guy :)
*
Veteran

It's okay - he's in a happy place now.
« Reply #11 on: 21.09.08 at 18:44:36 »

Jeg lurer på om det er et lite skifte på gang innen konkurransejudo, uten at jeg kan si det sikkert. Det har vært mindre og mindre tid til bakkekamp i konkurranser, men etter at BJJ har fått opp interessen for bakkekamp igjen virker det som om det blir mer og mer fokus på den biten av judoen også.

sabumnim
Veteran

« Reply #12 on: 21.09.08 at 19:06:34 »

Sånn jeg har sett det i de siste årene så har man ikke fått mye tid av dommer til å få inn noen teknikk på bakken. Enten så sitter teknikken inne med en gang, ellers blir man stoppet og beordret opp igjen. Tidligere fikk man ihvertfall litt mer tid på seg.

Jeg tror nok det hadde vært en fordel for sporten å gi mer tid på bakken ihvertfall. smile Jeg synes de er så jevnt gode stående nå at det ofte blir litt kipe kamper av det. Forsvaret er ofte bedre en angrepet hos de fleste nå.

Ch_Omega
« Reply #13 on: 22.01.09 at 14:45:18 »

Mener det ble nevnt på årsmøtet i TSI Judo at det er høyere terskel for å reise opp to personer på bakken i det nye regelverket. I tillegg kan man ikke lenger bare ake seg ut av mattene for å bli reist opp, om man er fanget i sub eller pin. Det er nok at en av utøverne bare berører mattene(med en lilletå) for at utøverne fortsatt skal regnes som "på mattene".
Ninja
**
Stuntposter

« Reply #14 on: 11.01.10 at 22:56:46 »

Judo.

Judo har veldig lite grappling. Det meste er stående, med en gang du tar et kast så er det mate og opp igjen.
Pages: [1] 2  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Jujutsu (Moderator: Addey)  |  Topic: Hvilke kampsport har mest grappling/bakkekamp? « previous next »
Jump to:  

Social sharing