Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
19.10.18 at 04:43:35

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Judo (Moderator: 265lbsfist)  |  Topic: Ny gi 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Ny gi

BarteSam
Forumavhengig

« on: 04.10.08 at 11:37:30 »

Har tenkt å kjøpe meg ny gi nå til judo.
Nå har jeg en Krugans bjj-gi som jeg er veldig godt fornøyd med. Men pga av alle merkene, er det vel utelukket å stille opp i en konkurranse med den. Jeg kan selvfølgelig rive av merkene, men syns det uansett er altfor lite med bare en gi.
Så jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en judo-gi som jeg kan bruke til konkurranse også.
Jeg så en gang en som hadde en to-farget judogi. Dvs den var blå på "innsiden" og hvit på "utsiden" (alt ettersom...).
Noen som har sett noe sånt? Er det praktisk? Eller blir den lyseblå på begge sider om den ikke håndvaskes med kjærlighet og omtanke etter hver trening?
Noen som evt har en link til en webshop?

Halvparten av Norges befolkning er dummere enn gjennomsnittet!
Arne Midtlund
Gammel ørn

Kampformer: judo, taekwondo, bjj, shotokan karate
« Reply #1 on: 04.10.08 at 11:59:50 »

Jeg er kjempefornøyd med draktene til Budo Nord som man kan få kjøpt hos Fighter:
http://www.fighter.no/

Har aldri brukt de draktene som man kan vrenge, og de siste årene har jeg nesten aldri sett noen som har slike heller.

Arne Midtlund
JudoMania Online
http://judomania.org
tantor
« Reply #2 on: 04.10.08 at 19:58:11 »

mener adidas fører disse blå/hvite giene
Ch_Omega
« Reply #3 on: 13.12.08 at 05:07:22 »

Erfaringsmessig blir tofargede gier mørkeblå/lyseblå etter et par vask, iallefall de jeg har sett på andre i klubben der jeg trener. Beste er vel en hvit og en blå. I TSI Judo har dyre topp-kvalitets konkuransedrakter i flere størrelser til utlån, for utøvere som ønsker å konkurere. Selv bruker jeg en hvit matsuru gi jeg kjøpte gjennom klubben til selvkost for 900kr., og bruker i tillegg, om jeg har vært lat med vaskingen,  en blå Playwell(?) GI som desverre er litt for kort i armene(strl. 170, jeg bruker vanligvis 180), en hvit lavbudskjetts KWON-gi, og en hvit Gameness Champion BJJ gi. Matsuru GIen kan jeg anbefale på det sterkeste, men er desverre ikke helt sikker på modell da jeg somsagt bare hang meg på et parti som ble bestilt gjennom klubben. Kan sjekke litt.

Budo Nord sine litt dyrere GIer er vistnok også veldig bra. smile Kjapt søk på Kelkoo vil vel gi deg nettbutikker som selger disse.
Cedolf
Veteran

« Reply #4 on: 13.12.08 at 18:25:53 »

De 2 fargede giene farger ikke så mye av hvis man behandler de først med eddik. Noe usikker hvordan det helt fungerer siden jeg kun brukte 1 fargede gier selv. Men en god gi kan du trene med i mange år. En dårlig billigere gi kan ryke på første trening.

Lagt opp som aktiv utøver.  Nå keyboard martial artist!
tor a.
*
Forummedlem

« Reply #5 on: 13.12.08 at 22:09:46 »

Har selv en Danroh tofarget gi som eg er veldig fornøyd med.. trengte ikkje noen form for spesiell behandling på den iallefall.. Vet om noen som har vært uheldige med slike drakter å fått lyseblå gi som resultat.. så går sikkert på merke til merke om det er nødvendig med forbehandling eller ikkje (eller så hadde eg bare flaks.. hvem vet:P )

Tror nok det går smertefritt uten avfarging på de fleste, siden poenget med å selge slike drakter ville vært borte om produsentene bare fikk klager på avfarging... men pass på å følg med på lappen på drakta for hvor mange grader den skal vaskes på osv.. 40 funker somregel..

Fordelen ulemper med en slik duo-gi er jo at en har bare en gi å bytte på... kan være greit å ha to stk om en trener mye å drakten blir gjennomvåt etter hver trening..  Men så har du igjen et pluss med at du slipper dra med deg 2 drakter på stevner..  Egentlig en smakssak.. eg liker duo iallefall;)

Min kostet rundt 1300 eller noe slikt når eg kjøpte den for ca 5 år siden eller noe slikt- så vil nok anbefale å kjøpe en med litt kvalitet på istedenfor en billig billigprodusert en:)  Personlig liker eg Daroh og Budo-Nord best..

Lykke til me gi-shopping:)
« Last Edit: 13.12.08 at 22:11:42 by tor a. » Logged

Tor Andreassen
- Alt e mulig, berre du har tid og kreativitet nok:)
Bushido
Gjenganger

...
« Reply #6 on: 17.12.09 at 09:25:39 »

Jeg er kjempefornøyd med draktene til Budo Nord som man kan få kjøpt hos Fighter:

Har aldri brukt de draktene som man kan vrenge, og de siste årene har jeg nesten aldri sett noen som har slike heller.

Skal kjøpe meg en judo-gi nå, og lurte egentlig på om Kansei var et bedre valg enn Competition for trening? Det er vel bare plagsomt for de man trener med dersom man bruker drakter det er vanskelig å få grep på..?

Hva er egentlig hovedforskjellen på Judo- og BJJ-gi'er?

Prestige MMA FC & Halden KK
Erlend0_o
**
Stuntposter

一本
« Reply #7 on: 24.12.09 at 14:43:49 »

Skal kjøpe meg en judo-gi nå, og lurte egentlig på om Kansei var et bedre valg enn Competition for trening? Det er vel bare plagsomt for de man trener med dersom man bruker drakter det er vanskelig å få grep på..?

Jeg trener ju jitsu og bruker kansei gien virker veldig bra. Men er ikke like bra som competition på grapling, men jeg valgte kansei pga. jeg også vil ha mulighet for mer hurtighet i slagene mine.
Men vis du kun grapler så ville jeg anbefalt competition den er noe vanskeligere å få tak i men blir noe varmere har jeg hørt. Du trenger ikke bry deg om motstanderen din synes det er vanskelig å få tak i gien din, det blir bedre trening for han og lettere for deg...
 Har aldri prøvd competition men har graplet mot en som hadde den.

Forskjellen mellom judo og bjj gi er vel at bjj har hele gien dekt av merker Tongue
« Last Edit: 24.12.09 at 14:46:41 by Erlend0_o » Logged

Pain is weakness leaving the body
Bushido
Gjenganger

...
« Reply #8 on: 25.12.09 at 11:46:52 »

Takker for svar!

Kansei står jo under Judo på Fighter sine sider, så jeg regnet med at det var en Judo-gi. Håper i alle fall den er en god del tykkere enn mine karate-gi'er, ellers er jo noe av poenget borte.. Har i alle fall bestilt en slik, så det blir spennende å prøve. smile

Ellers vil jeg ha en "bra" drakt (vanskelig å få tak på) dersom jeg evt. begynner å konkurrere i Judo, men til trening vil jeg helst ha det vanskeligst mulig, i alle fall nå som jeg er helt i startfasen med Judo.

Prestige MMA FC & Halden KK
Erlend0_o
**
Stuntposter

一本
« Reply #9 on: 25.12.09 at 12:09:05 »

Takker for svar!

Kansei står jo under Judo på Fighter sine sider, så jeg regnet med at det var en Judo-gi. Håper i alle fall den er en god del tykkere enn mine karate-gi'er, ellers er jo noe av poenget borte.. Har i alle fall bestilt en slik, så det blir spennende å prøve. smile

Ellers vil jeg ha en "bra" drakt (vanskelig å få tak på) dersom jeg evt. begynner å konkurrere i Judo, men til trening vil jeg helst ha det vanskeligst mulig, i alle fall nå som jeg er helt i startfasen med Judo.

Jada judo gi er den jo. Er ikke like tykk som competition, men er en veldig god gi, du vil neppe bli skuffet smile

Kine
*
Gammel ørn

« Reply #10 on: 25.12.09 at 12:24:10 »

BJJ-gi'en er mye kortere, judogi'en rekker godt ned på låret, ellers er det ingen store forskjeller. Forsterkningene er på samme steder osv. I hvert fall på de gi'ene jeg har sett.
Erlend0_o
**
Stuntposter

一本
« Reply #11 on: 25.12.09 at 12:25:54 »

BJJ-gi'en er mye kortere, judogi'en rekker godt ned på låret, ellers er det ingen store forskjeller. Forsterkningene er på samme steder osv. I hvert fall på de gi'ene jeg har sett.

Låret? Mener du leggen? bjj gi er vel ikke shorts med mindre det er no gi...
« Last Edit: 25.12.09 at 12:40:33 by Erlend0_o » Logged

Kine
*
Gammel ørn

« Reply #12 on: 25.12.09 at 12:55:36 »

Ok, den var egnet til å misforståes  Wink
En judooverdel rekker godt ned på låret, mens en BJJ-overdel er endel kortere. En gi med kortbukser er veldig uvanlig.
BarteSam
Forumavhengig

« Reply #13 on: 25.12.09 at 13:07:52 »

I sambo, som vel kan kalles judo og bjj'en russiske slektning, brukes det vel noe lignende judo gi som overdel (kurtka tror jeg de kaller det), og shorts som underdel.

Halvparten av Norges befolkning er dummere enn gjennomsnittet!
Erlend0_o
**
Stuntposter

一本
« Reply #14 on: 25.12.09 at 15:11:43 »

I sambo, som vel kan kalles judo og bjj'en russiske slektning, brukes det vel noe lignende judo gi som overdel (kurtka tror jeg de kaller det), og shorts som underdel.

Interessant. I tradisjonell ju jitsu blir det også brukt kort gi. Husker jeg var på kurs med en fra England husker ikke hva han het (han var med Ken Culshaw i Flekkefjord i høst for dem så var der) han gikk med en VELDIG kort shorts og med hakama over når han var i Stavanger, men byttet til bukse i Flekkefjord av en eller annen grunn..

Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Judo (Moderator: 265lbsfist)  |  Topic: Ny gi « previous next »
Jump to:  

Social sharing