Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
19.06.18 at 09:37:31

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mudo  |  Topic: kickboxing på Mudo 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

kickboxing på Mudo

Alexander
**
Stuntposter

« on: 14.11.08 at 12:19:13 »

Skal starte på mudo nordstrand å ser på treningstidene at de har kickboxing treninger der. Noen som har erfaring med kick boxing fra mudo? trodde mudo drev med tkd.
Werner
*
Forumavhengig

« Reply #1 on: 14.11.08 at 15:02:28 »

Mudo driver med et utvidet kampsporttilbud avhengig av hva de har tilgjengelig av instruktører. Siste skuddet på stammen nå er som du sier Kickboxing. TKD var bare starten og utgangspunktet...

Werner Lindgård. WTF Taekwondo - http://www.keumgangteam.net
Déjà Moo: The feeling you've heard this bull before.
MikkelRev
Gammel ørn

« Reply #2 on: 14.11.08 at 15:06:11 »

Men er det så stor forskjell fra Mudo-Taekwondo og Kickboxing i utgangspunktet da? Wink

Q.: ITF New Zealand, claimed that you signed their guest book on their web-site. Did you?

General Choi: What is a web-site?
-----------
http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=2253
Gibson
« Reply #3 on: 14.11.08 at 15:45:18 »

Såvidt jeg vet har de innført lettkontakt Kickboxing da de selv så mangelen på armbruk i TKD og ønsket å innføre et bedre tilbud med bruk av både armer og ben.

Deres ekspertise på området blir tatt hånd om på best mulig måte, det er nemlig verdensmester Mette Solli som bistår Mudo i dette prosjektet, så vidt jeg vet hvertfall smile
OlympicTKD
« Reply #4 on: 18.11.08 at 10:47:13 »

Såvidt jeg vet har de innført lettkontakt Kickboxing da de selv så mangelen på armbruk i TKD og ønsket å innføre et bedre tilbud med bruk av både armer og ben.

Deres ekspertise på området blir tatt hånd om på best mulig måte, det er nemlig verdensmester Mette Solli som bistår Mudo i dette prosjektet, så vidt jeg vet hvertfall smile

De som instruerer KB på Mudoinstituttene har et kjapt lynkurs på et par timer med Mette Solli, så kvaliteten er nok ikke den helt store, selv om Mette Solli er verdensmester.
Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #5 on: 18.11.08 at 15:05:03 »

innføre et bedre tilbud

=tjene mer penger ved å appellere til et nytt markedssegment  Roll Eyes
maiavkb
*
Forummedlem

« Reply #6 on: 13.06.11 at 10:55:02 »

Jeg trener kickboksing på Mudo i Skien, og instruktørene her er helt ok. "Hovedinstruktøren" er mye borte, så det er en del gutter i 18-årsalderen som instruerer, men jeg lærer da nye ting en gang i blant. Alle instruktørene er flinke til å motivere hvertfall.
Tror det er litt annerledes på Nordstrand, der har de vel instruktører som ikke er så mye borte tenker jeg. Har bare vært der en gang, så jeg er ikke sikker.

Men TKD i Mudo-systemet er bedre enn kickboksing(sier seg egentlig selv), for du har noe å strekke deg etter hele tiden. Jeg merker jeg blir litt lei av KB innimellom, for vi gjør mye av det samme igjen og igjen og igjen, og jeg har ikke noe å strekke meg etter helt på samme måte. Men god trening er det ... Tongue
Spinkick
Gammel ørn

« Reply #7 on: 13.06.11 at 15:05:00 »

Høres ut som om du burde bytte klubb  Sad
Ch_Omega
« Reply #8 on: 13.06.11 at 15:10:07 »

Maiavkb:
Jeg skjønner ikke helt hva det er du mener med å "ikke ha noe å strekke seg etter". Det er jo både konkuranser, merkekamper  og graderinger i Kickboxing, om det er det du mener, og i tillegg er jo det å stadig bli bedre i teknikkene dine, noe som skjer mye raskere om man har mindre antall teknikker å konsentrere seg om, en motivasjon i seg selv.
Lillegutt79
Forumavhengig

« Reply #9 on: 16.06.11 at 10:19:38 »

Når du skriver bistår så høres ut som om Mette er en del av kb opplegget til Mudo,og det blir jo ganske feil Kim..
Som OlympicTKD skriver så har hun bare  hatt ett lynkurs med Mudo instruktørene..hun bidrar ikke..hun har bidratt med litt av sin tid,det er alt.Mette har ellers ingenting med Mudo kb å gjøre og har heller ingen ønsker om å gjøre det,bare for å få det klart frem.

Hvis man skal trene kickboxing så burde man vel egentlig finne seg en kickboxing klubb ..uten å si for mye ufint..

"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali
Gibson
« Reply #10 on: 16.06.11 at 11:29:59 »

Nå er dette tre år siden og ting har forandret seg siden den gang, det vet du også smile

De begynner å få opp et bedre nivå mange steder, og mange har også fått eksterne instruktører inn. Torshov og Skien har klart å få opp veldig gode miljøer virker det som. De deltar i de fleste stevner uten å gjøre seg bort og har instruktører som kommer fra kb.

Men det er klart, man kan ikke sammenligne en kb-klubb som har eksistert i 10-15+ år med et nytt treningsopplegg som har vært i tre år og som fortsatt prøver å sette seg.
Bjørn A.
*
Forummedlem

Trener hos Kamp-sport.no
« Reply #11 on: 17.11.11 at 11:28:20 »

Basert på mine erfaringer med Mudo Kickboxing (vi var Mudo Institutt fram til september i år), har fortsatt mange av Mudo Instituttene et stykke å gå før man kan si at det satses på konkurransebiten.  Siste KB Mudo konkurranse vi deltok på hadde ingen vektklasser.  En av mine elever (175 cm og 58 kilo) ble satt opp mot en på over 2 meter og 120 kilo.  Dette endte med ribbeinsbrudd og masse blåmerker.

I Mudosystemet finner man flere gode KB instruktører.  Litt av utfordringen er at det i stor grad kjøres 60 minutters timer.  Skal man kjøre en god KB time bør denne være på minimum 90 minutter.  Dette gjelder vel i utgangspunktet alle konkurranseidretter. 

Min konklusjon basert på min gode kjennskap til Mudo og deres måte å satse på, er at dette passer bra til mosjonister, mens de som ønsker å konkurrere bør velge en klubb med muligheten til å kjøre 90 minutters timer, har gode trenere og fokuserer sterkt på Kickboxing.  I Mudo er det fortsatt TaeKwonDo som er bærebjelken.  Det er her de henter inntektene sine.  KB er fortsatt bare et potensielt vekstområde i en del av franchiseklubbene som er knyttet til  Mudo Instituttet AS.

Bjørn
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mudo  |  Topic: kickboxing på Mudo « previous next »
Jump to:  

Social sharing