Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
19.06.18 at 09:36:00

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Diverse (Moderators: Johannes Ibel, Agandhjin)  |  Topic: Opprop - Nei til straff for religionskritikk! 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 3 [4]  All Go Down Print

Opprop - Nei til straff for religionskritikk!

sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #45 on: 21.09.12 at 19:17:17 »

er bare lei å høre om at "se på muslimene som reagerer blablabla" jeg:) vi regnes som  noen av de farligste muslimer (snakker om hjemmlandet) og det er ingen som kunne bry seg mindre der nede om filmen:) just sayin
« Last Edit: 21.09.12 at 19:27:46 by sulim » Logged
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #46 on: 21.09.12 at 21:20:04 »

Er nok litt som med mediedekningen av Israel-Palestina.

"Slemme" muslimer som skremmer folk i Vesten er en stereotypi mange ønsker å tro på.

Noen saker blir voldsomt overeksponert i media versus ekte katastrofer som f.eks den Andre Kongokrigen.
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #47 on: 21.09.12 at 23:27:41 »

er bare lei å høre om at "se på muslimene som reagerer blablabla" jeg:) vi regnes som  noen av de farligste muslimer (snakker om hjemmlandet) og det er ingen som kunne bry seg mindre der nede om filmen:) just sayin

Ikke bare det, men det har jo også vært arrangert ganske store demonstrasjoner flere steder for å ta ansvar avstand fra volden, noe man heller ikke har sett de helt store overskriftene om.

Edit: avstand, ikke ansvar
« Last Edit: 22.09.12 at 07:07:56 by perbl » Logged

Per B. Løvsletten
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #48 on: 21.09.12 at 23:37:53 »

At Hizbollah avholder fredelige demonstrasjoner må jo nesten anses som et stort fremskritt?
Ch_Omega
« Reply #49 on: 22.09.12 at 10:12:51 »

Dette gjorde meg glad. Ikke fordi jeg noensinne har trodd at alle muslimer var radikale al qaida-tilhengere, men fordi dette viser store mengder moderate muslimer som tør reise seg mot de radikale og rabiate mindretallet av ekstremister. Og fordi norske medier skriver om det.
smile
sulim
Forumavhengig

VENI. VIDI. VICI.
« Reply #50 on: 22.09.12 at 11:13:11 »

er bare lei å høre om at "se på muslimene som reagerer blablabla" jeg:) vi regnes som  noen av de farligste muslimer (snakker om hjemmlandet) og det er ingen som kunne bry seg mindre der nede om filmen:) just sayin

Ikke bare det, men det har jo også vært arrangert ganske store demonstrasjoner flere steder for å ta ansvar avstand fra volden, noe man heller ikke har sett de helt store overskriftene om.

Edit: avstand, ikke ansvar

ja:( fortalte litt mere om det på jobben og, da var "det er sånt jo det! de skriver ikke om den andre siden" smile
Shemhazai
Veteran

Homo Homini Lupus
« Reply #51 on: 22.09.12 at 17:11:36 »

Hvis man ser bort fra ethvert filosofisk og teologisk argument, sitter jeg alltid igjen med følgende spørsmål: Er ikke en fornærmelse mot profeten som en hvilken som helst annen fornærmelse, altså ord/meninger som kun sier noe om avgiveren, og som fint kan ignoreres? Jeg mener, er det noen overraskelse at det finnes mennesker der ute som har meninger man ikke liker? Og om de så skulle fornærme universets skaper ... er ikke det deres problem?

Jeg synes for øvrig det er fint at den fredelige markeringen på Youngstorget fikk enormt mye større oppslutning enn den mindre sympatiske utenfor USA ambassade, men jeg lurer likevel på hvorfor man trenger en markering mot en amatørmessig lavbudsjettsfilm på YouTube hvis ENESTE form for eksponering har vært nettopp de massive reaksjonene.
« Last Edit: 22.09.12 at 17:13:40 by Shemhazai » Logged

Arte suave.
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #52 on: 22.09.12 at 21:49:30 »

Til og med den mindre sympatiske demonstrasjonen utenfor ambassaden var jo myyye mindre voldelig enn en gjengs Blitz-demonstrasjon mot Illuminati eller hva de nå enn demonstrerer mot. smile

Har skamvettet fått til og med de radikale til å bli forlegne over voldsbruk her i landet? Integrasjonssuksess? smile
Pages: 1 2 3 [4]  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Diverse (Moderators: Johannes Ibel, Agandhjin)  |  Topic: Opprop - Nei til straff for religionskritikk! « previous next »
Jump to:  

Social sharing