Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 14:57:26

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Trening fram mot MMA-kamp 0 Members and 2 Guests are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 85 Go Down Print

Trening fram mot MMA-kamp

265lbsfist
*
Veteran

« on: 01.03.09 at 01:57:17 »

Har tenkt på å prøve meg på amatør MMA så snart det lar seg gjøre. Vil bruke denne tråden som motivasjon og guide for min egen trening.

Målet er å få en kamp enten sent i år eller tidlig neste år.

Fokuset mitt fram til da foruten min regulære grappling- og mmatrening er å begynne med og bli brukbar i boksing med ideelt sett 2 treninger i uka og begynne å løfte vekter for å bli sterkere da min vektklasse er veldig styrkebasert.

Foruten dette vil jeg teste ut forskjellige kondistreninger for å se hva jeg føler gir mest effekt og prøve å øke radikalt min ytelse på dette området.

Første er Tabata burpees som jeg har kjørt litt før, men som jeg har litt skepsis til da jeg frykter belastningsskader grunnet min vekt. Men man må jo prøve.  smile

Mandag blir første dag med trening som skal evalueres. Så langt ser det ut som om det blir en BJJ-trening.
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1 on: 01.03.09 at 05:41:53 »

To rykter jeg hører om deg:
- At du snart er lettvekter, og
- At du jobbet veldig bra i halfguard (Ol'skool osv)

Noen kommentar til det?
Ellers så kan det blir interessant med en blogg over hvordan overgangen fra SW siden, til slå-i-ansiktet siden.

Når det gjelder burpees, så veier jeg rundt 100 kg for tiden. Og jeg har ikke hatt noen problemer. Jeg kjører relativt rolig (og noe juks). Og da kjører jeg 100 stk på litt over 11 min. Har ikke peiling på om det er bra eller dårlig. Men det er standarden jeg jobber ut ifra. Nå jobber jeg mest med å skjerpe detaljer (bedre push ups, og høyere "floor clear") istendenfor kutte ned tiden.

Når det gjelder styrke, så er jeg inne i en kettlebellperiode. Helt til noen stjal min 24 kg!
Jaja... Hva slags styrkeøvelser har du erfaring med, og hvilke liker du?

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #2 on: 01.03.09 at 06:46:37 »

Er vel heller snart bare tungvekter egentlig.  smile

Men guarden min må nok utvides da halvguard er en dårlig defensiv guard i MMA. Skal du kjøre den må du være superoffensiv for å unngå å gi mostanderen tid til å sette opp base nok til å begynne å slå. Trening på fullguard må prioriteres mer fremover.

Har kjørt burpees uten problemer før, men jeg kommer nok til å være bekymret for knærne mine og kjøre forsiktig i begynnelsen.

En av gutta på gymmen er fysio og skal sette meg opp med et basic markløft/rykk/utfallopplegg til å begynne med så får vi se hvordan det utvikler seg.
Shemhazai
Veteran

Homo Homini Lupus
« Reply #3 on: 01.03.09 at 14:01:57 »

Dette blir spennende, Andreas! Skal huske å følge med her. smile

Arte suave.
Loqron
Forumavhengig

« Reply #4 on: 04.03.09 at 22:07:52 »

Dette blir bra vettu !

Hvilke mål har du når gjelder vekt ?
Hva ligger vekten på nå ?

Blir spennende å følge deg fram til fighten, Andreas  biggrin

Keep us posted..

265lbsfist
*
Veteran

« Reply #5 on: 05.03.09 at 02:46:15 »

Vekten er 130 +/- nå. Målet er 115 til 1. juli. 110 til jul. Se hva som føles som komfortvekt.

Kanskje 100 neste år? Vi får se. smile
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #6 on: 07.03.09 at 01:04:25 »

1 trening. Ca 40 min guardsparring. Var i dårlig form og gikk på mange tabber.
Abrakadabra
*
Veteran

« Reply #7 on: 07.03.09 at 02:15:46 »

Konge!
Har en utholdenhetsovelse som jeg brukte fram mot debuten min som jeg merket veldig framgang i. veldig rask loping pa tredemolle i 3 min for a fossro pa romaskina i 3 min. 3 runder i et sett...etterhvert kan man oke hastighet og hvor bratt du skal lope.
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #8 on: 07.03.09 at 19:40:50 »

Lett trening. 5x5 min lett BJJ-sparring. Fremdeles dårlig form, men bedre enn i går. Begynte rolig med basic vektløftingsprogram.

Skal bli spennende å se hvor støl jeg blir. smile
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #9 on: 07.03.09 at 21:03:17 »

Det er greit å være ærlig med seg selv, og innse at man lever på en kurve. Noen ganger på topp, noen på nedtur. Du som har ett utgangspunkt på 130kg vil jo ha ett helt vannvittig utviklingspotensiale. Gruer meg til å møte deg i ringen/på matta i framtiden

smile

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #10 on: 10.03.09 at 07:11:00 »

1,5 time MMA-trening. Fremdeles dårlig form, men det kommer seg. Fikk ikke helt schwung på grapplinga. Boksinga har blitt bedre.

Kjørte et sett av vektprogrammet. Stoppet der da søvnmangel, dårlig form og MMA-treningen hadde slitt meg ut. smile
Jonassen86
**
Stuntposter

« Reply #11 on: 10.03.09 at 21:52:04 »

Det her blir morro smile Det er 10 ganger mer morro å trene hvis du har et mål. Og en kamp er jo det beste målet. Lykke til  boxing

I do not fear the 10,000 kicks you have practised once, but I fear the one kick you have practised 10,000 times.
Eirich
Veteran

Ad Astra Per Aspera
« Reply #12 on: 11.03.09 at 00:27:23 »

Kanon!

Noen som vet hvordan man "get started" ang å få seg amatørkamper ?

You have been baptized in fire and blood and have come out steel!
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #13 on: 11.03.09 at 03:26:41 »

Kanon!

Noen som vet hvordan man "get started" ang å få seg amatørkamper ?

Du som trener på Norges beste mma-gym og har tonn av ekspertise og ressurser rundt deg burde vel stille det spm til jakob :-)
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #14 on: 11.03.09 at 08:45:35 »

Shooters i Sverige kjører amatørkamper.

Adrenaline i Danmark også.

Shooto Sverige og Finland har jo også kjørt amatørkamper, men jeg vet ikke hvor mye aktivitet det er hos dem nå.
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 85 Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Trening fram mot MMA-kamp « previous next »
Jump to:  

Social sharing