Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 08:55:16

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Trening fram mot MMA-kamp 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 ... 85 Go Down Print

Trening fram mot MMA-kamp

Jonassen86
**
Stuntposter

« Reply #15 on: 11.03.09 at 09:57:29 »

Her deltok jeg    http://www.fightergalla.dk/      Neste er 4 April, men skal nok ha mange fler i framtiden

I do not fear the 10,000 kicks you have practised once, but I fear the one kick you have practised 10,000 times.
Eirich
Veteran

Ad Astra Per Aspera
« Reply #16 on: 11.03.09 at 13:30:00 »

Kanon!

Noen som vet hvordan man "get started" ang å få seg amatørkamper ?

Du som trener på Norges beste mma-gym og har tonn av ekspertise og ressurser rundt deg burde vel stille det spm til jakob :-)

så sant så sant Wink

You have been baptized in fire and blood and have come out steel!
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #17 on: 12.03.09 at 22:10:08 »

2 treninger.

1 BJJ med ca 30 min sparring og 1 bryting med ca 20 min sparring.

Kjenner ennå at formen er litt dårlig og gjør noen småfeil når jeg begynner å bli skikkelig sliten.
Fikk plukket litt på doubleleg-teknikken min og håper den er litt bedre nå.
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #18 on: 12.03.09 at 23:47:47 »

Hva gjorde du feil før, og riktig nå, på doubleleg'n? Tenker kanskje jeg gjør samme feil selv....Both, being big boys and all smile

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #19 on: 13.03.09 at 11:21:30 »

Jeg steppet ikke langt nok inn. Skal steppe inn mellom beina sånn at du treffer han med skulder/brystkasse når du setter ned kneet i bakken.
Skal også prøve å vri han ut til siden så han blir stående parallelt med beina istedenfor en fot fram og en fot bak. Mye lettere å ta balansen hans da.

Sikkert nybegynnerfeil det jeg gjorde, men jeg kjente at dykket ble mye sterkere med en gang.
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #20 on: 13.03.09 at 12:37:10 »

Jeg steppet ikke langt nok inn. Skal steppe inn mellom beina sånn at du treffer han med skulder/brystkasse når du setter ned kneet i bakken.
Det er vel det August Wallen refererte til som penetrasjonsstep. Jeg misforsto hensikten med dette steget lenge, og trodde dette var "selve driven". Men etter 50 feildykk, så fikk jeg endelig hjelp. Bedre sent enn aldri.

Skal også prøve å vri han ut til siden så han blir stående parallelt med beina istedenfor en fot fram og en fot bak. Mye lettere å ta balansen hans da.
Vi kaller det 'turning the corner'. Det var stor forskjell for meg når jeg fikk denne detaljen skikkelig på plass. Var faktisk Einemo som fikk meg til å forstå hensikten bak dette prinsippet.

Sikkert nybegynnerfeil det jeg gjorde, men jeg kjente at dykket ble mye sterkere med en gang.
Nybegynnerfeilen jeg strever med for tiden, er at jeg ikke prøver doubleleggen ofte nok. Dermed så blir jeg aldri noe bedre.... Prøver å tvinge megselv, men oss mennesker har en naturlig motstandsvilje mot å gjøre tunge ting...

Setter du opp shooten på noe spes måte?

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Abrakadabra
*
Veteran

« Reply #21 on: 13.03.09 at 17:11:50 »

Kanon!

Er man pa et ok niva kan man bare kutte amatorkamper mener jeg og hoppe rett til semipro eller pro. Jeg bor i England na og nivaet her er iveldig varierende synes jeg, er mange som bare hopper rett i semipro etter noen mnd med trening mens man ser i norden ser folk trener i arevis for de prover seg. Amatorkamper er det mest veldig unge gutter som driver med i england ihvertfall.

Hvis noen lurer pa de forskjellige showene her i england sa bare spor smile
Eirich
Veteran

Ad Astra Per Aspera
« Reply #22 on: 13.03.09 at 18:26:46 »

Kanon!

Er man pa et ok niva kan man bare kutte amatorkamper mener jeg og hoppe rett til semipro eller pro. Jeg bor i England na og nivaet her er iveldig varierende synes jeg, er mange som bare hopper rett i semipro etter noen mnd med trening mens man ser i norden ser folk trener i arevis for de prover seg. Amatorkamper er det mest veldig unge gutter som driver med i england ihvertfall.

Ja, det er akkurat det, man føler alltid at man ikke har trent nok til å tørre å ta steget. Men en gang må det prøves, kjedlig å trent fotball hele livet uten å noensinne spilt en kamp liksom Tongue

You have been baptized in fire and blood and have come out steel!
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #23 on: 13.03.09 at 19:18:07 »

Setter opp shooten enten med slag eller ved å nøkke litt i nakken hans.

1 veldig rolig trening i dag. Rullet rolig i 25-30 minutt.
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #24 on: 13.03.09 at 19:28:55 »

Når er det for seint å trene seg opp til å gå mma-kamp. Altså trene omtrent fra scratch..

265lbsfist
*
Veteran

« Reply #25 on: 13.03.09 at 19:37:12 »

40-45?
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #26 on: 13.03.09 at 19:40:24 »

hehe ikke alle er randy couture heller da. smile

Mannen uten x
Veteran

« Reply #27 on: 13.03.09 at 22:17:34 »

Kan ikke se at alder er noe hinder, om man har grunnformen til å trene hardt. Såklart man aldri blir verdens beste, men en "gammel" man, som er sulten er ikke så mye mindre farlig enn en unggutt.

Mr. sexy!
265lbsfist
*
Veteran

« Reply #28 on: 15.03.09 at 08:26:50 »

Så en kar i Mundial som hadde begynt å trene BJJ når han var 35 og fikk svart da han var 43. Han kom seg til kvarten og tapte først mot Xande Ribeiro.

Det er mulig å bli god og gjøre det bra selv om man er gammel når man  begynner. Men man må nok dedikere seg ekstra mye til sporten for å kunne nå samme resultat som yngre utøvere.
Jonassen86
**
Stuntposter

« Reply #29 on: 16.03.09 at 13:24:22 »

Kanon!

Er greit å få prøvd seg i en ring noen ganger før man begynner Pro. Syntes hvertfall jeg. Å når man går amatør kamper trenger man ikke tenke på din record.

I do not fear the 10,000 kicks you have practised once, but I fear the one kick you have practised 10,000 times.
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 ... 85 Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Trening fram mot MMA-kamp « previous next »
Jump to:  

Social sharing