Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
15.10.18 at 17:09:24

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Jujutsu (Moderator: Addey)  |  Topic: Welham martial art konseptet i jujitsu? 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 [2]  All Go Down Print

Welham martial art konseptet i jujitsu?

Erlend0_o
**
Stuntposter

一本
« Reply #15 on: 30.11.09 at 16:06:45 »

"kinesisk Ju jitsu" dvs. runde bevegelser og bruke kraften til motstanderen
Det høres uhyggelig kjent ut Wink

Vet det sa det veldig enkelt man han snakket i sikkert en halv time om det og det er en stund siden og har dere desutten hørt han snakke, jeg får ikke med meg halvparten Tongue

Han sa det i sammenheng med mandal 07 eller 08 når noen som drev med kung fu spurte hvilken kung fu gren han drev med så sa han at det var kinesisk ju jitsu også var det masse om kraften til motstanderen, guard osv

"bruke kraften til motstanderen" ?

Er det et nytt kinesisk konsept eller?

Tror det kom samtidig med OL i Bejing, vis jeg ikke tar helt feil ... Wink
« Last Edit: 30.11.09 at 16:09:41 by Erlend0_o » Logged

Pain is weakness leaving the body
sabumnim
Veteran

« Reply #16 on: 30.11.09 at 16:29:54 »

Han sa det i sammenheng med mandal 07 eller 08 når noen som drev med kung fu spurte hvilken kung fu gren han drev med så sa han at det var kinesisk ju jitsu også var det masse om kraften til motstanderen, guard osv

What? Trenger å si mer en det? Merkelig navn på en kinesisk stilart... blink

Jørn Johannessen (International Master Instructor, Kukkiwon, Korea -99) 7.Dan MooDukKwan Norway, 6.Dan WTF TKD.
IKAEF Kadua Guro Phase 5, Modern Arnis 3.class, Judo 2 Kyu, Norwegian FCS Kali Representative (Dionaldo)
Erlend0_o
**
Stuntposter

一本
« Reply #17 on: 30.11.09 at 16:43:25 »

What? Trenger å si mer en det? Merkelig navn på en kinesisk stilart... blink

Som sagt husker jeg ikke så mye av det han sa men som de fleste vet så er jo ju jitsu som veldig mange andre kampsporter i slekt med kung fu.
Men jeg forsto det slik at han liker prinsippene til kineserene veldig godt og baserer mange av teknikkene på dette.

Har aldri studert kinesisk kampsport, så kan ikke helt gå godt for det.
Var bare det jeg fikk med meg at han kalte stilarten en "kinesisk ju jitsu" alså en blanding mellom moderne og gamle prinsipper og teknikker.

Pain is weakness leaving the body
Pages: 1 [2]  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Jujutsu (Moderator: Addey)  |  Topic: Welham martial art konseptet i jujitsu? « previous next »
Jump to:  

Social sharing