Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
22.07.18 at 04:15:10

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mudo  |  Topic: Combat Hapkido seminar med Grandmaster Pellegrini i Norge ! 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 7  All Go Down Print

Combat Hapkido seminar med Grandmaster Pellegrini i Norge !

CatoFjukstad
*
Forummedlem

« on: 12.05.09 at 18:30:45 »

For første gang i Norge får vi besøk av grunnleggeren av Combat Hapkido.
Grandmaster Pellegrini er verdenskjent, og har prydet mange forsider på
kampsportmagasiner som f.eks Taekwondo Times, Black Belt m.fl.

Grandmaster Pelligrini er gradert 9.dan fra World Kido Association.
Han har også med seg sin assistent: Master David Rivas, 5.dan.

Dato: Søndag 16. August
Tid:11:00-18:00
Sted:Sangrok Mudo, Lilleakerveien 31, Oslo

Pris: Kr. 1050,-
Aldersgrense: 15 år
NB! Begrenset plass, første mann til mølla!

Seminaret er åpent for alle stilarter og grader.

Alle deltakere vil motta et diplom etter gjennomført
seminar.

Meld deg på i dag via mail til:
seminar@combathapkido.no
eller tlf 468 88 802

Seminaret arrangeres av Sangrok Mudo og Sikkerhetsakademiet AS.
Ken-Thomas Kvæl
Gammel ørn

« Reply #1 on: 12.05.09 at 19:06:44 »

Kan du si noe om kursets innhold, nivå etc?

Ken-Thomas Kvæl
Pro-Defense
CatoFjukstad
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 12.05.09 at 19:20:19 »

Seminaret vil dekke alle nivåer. For noen vil det være en fin introduksjon til hapkido, mens for andre vil det være et dypere innblikk i hapkido's prinsipper. Grandmaster Pellegrini er flink til å sørge for at alle får noe ut av undervisningen.
Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #3 on: 13.05.09 at 07:09:22 »

Sukk... Det var vel bare et tidsspørsmål... Roll Eyes

Før noen melder seg på dette seminaret anbefaler jeg at de leser denne tråden på Bullshido: http://www.bullshido.net/forums/showthread.php?t=53785

...Eller denne på Budoseek, som er litt mer oversiktlig: http://www.budoseek.net/vbulletin/showthread.php?t=8748&page=2 - post 24 og nedover dreier seg om JP og ICHF.

Tenk sjøl  Wink
« Last Edit: 13.05.09 at 08:30:02 by Torbjørn K » Logged
Ken-Thomas Kvæl
Gammel ørn

« Reply #4 on: 13.05.09 at 09:22:57 »

Absolutt verd å tenke på ja....
Det jeg har sett av Combat Hapkido ser forsåvidt helt greit ut.
Ikke det første jeg ville lært bort til noen med behov for å lære noe enkelt og effektivt raskt kanskje, men jeg ser absolutt praktisk anvendbarhet for personer som ønsker å lære/bruke kontrollteknikker, leddlåser etc.

Ken-Thomas Kvæl
Pro-Defense
Roy
« Reply #5 on: 13.05.09 at 09:31:07 »

Sukk... Det var vel bare et tidsspørsmål... Roll Eyes

Før noen melder seg på dette seminaret anbefaler jeg at de leser denne tråden på Bullshido: http://www.bullshido.net/forums/showthread.php?t=53785

...Eller denne på Budoseek, som er litt mer oversiktlig: http://www.budoseek.net/vbulletin/showthread.php?t=8748&page=2 - post 24 og nedover dreier seg om JP og ICHF.

Tenk sjøl  Wink
Ikke for å generalisere... eller, jo, det er kanskje det... men dette er vel det farlige med alt som har "Combat" i navnet i sitt?

HSH
**
Stuntposter

Taekwondo - Hapkido -Taegeukkwon - Haedongkumdo
« Reply #6 on: 13.05.09 at 10:15:39 »

Jeg er en av arrangørene av seminaret med Pellegrini, og har vært fullstendig klar over skepsisen rundt hans bakgrunn hele tiden.

Kanskje er det sannhet i dette, kanskje ikke? Uansett så ønsker jeg å møte mannen, trene med han og la han forklare sine teorier før jeg setter meg opp på min høye hest og kritiserer i øst og vest.

Ingen har blitt dummere av å lære mer. Om så erfaringen er negativ, så har man allikevel fått en lærdom. Et åpent sinn er en viktig dyd. Selv er jeg gradert og tilkyttet et "konkurrerende" forbund.

Det er lett å se splinten i sin brors øye, kontra bjelken i sitt eget, står det skrevet i en internasjonal bestselger. Linage er viktig i asiatisk kampkunst. Man bør derfor være sin egen linage bevisst før man kritiserer andres. Videre så er jantelov og misunnelse i høy grad levende i kampkunstbransjen over hele verden. Derfor har jeg lært å stole mindre på innlegg i diverse forum, hvor noen til og med er underskrevet med pseudonymer.

Videre så er dette seminaret et frivillig valg om man vil delta eller ikke. Selv har jeg valgt å være med som deltager, og på den måte erfare hans teknikker, teorier og kanskje få et innblikk av han som mester og menneske. Etter det så kan jeg gjøre meg opp en mening i mitt stille sinn.

Alt vel.
Henrik S. Hunstad
6.dan Taekwondo, Kukkiwon
4.dan Hapkido, Korea Kido Hae

Henrik S. Hunstad KwanJang
Sangrok Norway
Ken-Thomas Kvæl
Gammel ørn

« Reply #7 on: 13.05.09 at 10:29:17 »

Helt enig. Personlig ville jeg gjerne deltatt på et kurs med Pellegrini.
Synes som sagt mye av det han både sier og viser virker fornuftig.
« Last Edit: 13.05.09 at 10:30:50 by Ken-Thomas Kvæl » Logged

Ken-Thomas Kvæl
Pro-Defense
Roy
« Reply #8 on: 13.05.09 at 10:32:22 »

Jeg er en av arrangørene av seminaret med Pellegrini, og har vært fullstendig klar over skepsisen rundt hans bakgrunn hele tiden.

Kanskje er det sannhet i dette, kanskje ikke? Uansett så ønsker jeg å møte mannen, trene med han og la han forklare sine teorier før jeg setter meg opp på min høye hest og kritiserer i øst og vest.

Ingen har blitt dummere av å lære mer. Om så erfaringen er negativ, så har man allikevel fått en lærdom. Et åpent sinn er en viktig dyd. Selv er jeg gradert og tilkyttet et "konkurrerende" forbund.

Det er lett å se splinten i sin brors øye, kontra bjelken i sitt eget, står det skrevet i en internasjonal bestselger. Linage er viktig i asiatisk kampkunst. Man bør derfor være sin egen linage bevisst før man kritiserer andres. Videre så er jantelov og misunnelse i høy grad levende i kampkunstbransjen over hele verden. Derfor har jeg lært å stole mindre på innlegg i diverse forum, hvor noen til og med er underskrevet med pseudonymer.

Videre så er dette seminaret et frivillig valg om man vil delta eller ikke. Selv har jeg valgt å være med som deltager, og på den måte erfare hans teknikker, teorier og kanskje få et innblikk av han som mester og menneske. Etter det så kan jeg gjøre meg opp en mening i mitt stille sinn.

Alt vel.
Henrik S. Hunstad
6.dan Taekwondo, Kukkiwon
4.dan Hapkido, Korea Kido Hae

Selvsagt. Jeg kritiserer ikke personen; jeg kjenner ham jo ikke. Derimot synes jeg det er viktig å være klar over hva man melder seg på, og at man kanskje ikke får det man vil ut av et slikt seminar, kvalitetsmessig sett. Men kanskje gjør man det. Det er bare beklagelig at denne "faren" kan forbindes med samtlige kampsporter med "Combat" i navnet sitt. I tillegg er jeg klar over at mange ser på det som nyttig lærdom, om erfaringen er negativ. Dessverre er det ikke alle som klarer dette, og spesielt disse burde være klare over hva som kan skje.

Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #9 on: 13.05.09 at 11:02:52 »

Hei Henrik!
Flere av de som kritiserer Pellegrini har selv deltatt på seminarene hans eller sett ham i aksjon i AHA eller WHF-sammenheng før han startet sin egen greie, og sammenligner teknikken hans med det man finner hos svake fargebelter på den måten at den er avhengig enten av rå styrke eller ekstremt samarbeidsvillige partnere. Det er ingen av dem som "setter seg opp på sin høye hest" slik du sier, og flere av dem har holdt på med Hapkido siden 60-tallet. De fleste med bakgrunn innen annen kampsport som deltar på ICHF seminarer av nysgjerrighet, eller besøker ICHF-tilknyttede skoler, melder om lignende erfaringer.

Med hensyn til "lineage", så har ikke JP noe særlig å vise til, annet enn iherdig forbundsshopping på sent 80 og tidlig 90-tall. Han og ICHF har imidlertid et godt utviklet PR-apparat. De som retter kritikk mot ham er stort sett direkte elever av Ji, Han Jae,  Myung, Kwang-Sik, Kimm, He-Young og andre Hapkido-"gamliser". Jeg kjenner tilfeldigvis enkelte av dem, og gjør mine egne vurderinger av hvem som er mest troverdig.

Jeg syns for øvrig det er litt fornøyelig at du skriver at du er "fullstendig klar over skepsisen rundt hans bakgrunn", uten at det nevnes i invitasjonen. "Tren med verdens mest kontroversielle Hapkido-mester" eller noe sånt. At du personlig ønsker å trene med Pellegrini er uproblematisk og endog prisverdig - jeg vil gjerne høre hva slags inntrykk du sitter igjen med etterpå - men det betyr ikke at alle andre skal tie om det de vet. Selv om de har lavere dangrad enn deg.
« Last Edit: 13.05.09 at 11:05:01 by Torbjørn K » Logged
HSH
**
Stuntposter

« Reply #10 on: 13.05.09 at 11:12:02 »

Jeg har sagt hva jeg mener om dette, og står ved det. Jeg har også mine kontakter i miljøet.

"Selv om de har lavere dangrad enn deg", hva er dette for noe. Jeg har ikke prøvd å sensurere noens innlegg, men har ytret mitt. Jeg har heller ikke hevdet at jeg har noen større rett til å uttale meg grunnet mine grader. Hva slags utsagn er dette? Finner den slags slengmerkninger userøst og lite konstruktivt.

Sangrok Norway
Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #11 on: 13.05.09 at 11:38:31 »

Jeg har heller ikke hevdet at jeg har noen større rett til å uttale meg grunnet mine grader
Hva var da hensikten med å liste opp dangradene dine i svaret ditt?

Ellers er du jo ikke helt uskyldig med hensyn til "slengmerkninger" selv, jeg tenker da på henvisningen til Bibelen med en dårlig skjult antydning om at de som kritiserer Pellegrini selv har større svin på skogen. Det har de kanskje, men det fratar dem ikke retten til å kritisere ham, og det er ihvertfall ikke noe argument for at potensielle kunder (seminardeltakere) ikke skal få informasjon om de kontroversene som faktisk pågår.
HSH
**
Stuntposter

« Reply #12 on: 13.05.09 at 11:50:51 »

Jeg listet opp dan gradene mine for å poengtere at jeg har grader fra "konkurrerende" forbund. Videre så er det ikke så uvanlig å signere med tittel.

Hvordan man oppfatter min sammenligning til sitat fra Bibelen er subjektivt. Dersom man ikke har "svin på skogen" så er det vel ingen grunn til å dvele over dette sitatet.

I disse tider debateres det mye om talefrihet, så dersom du ser det som din rett til å spre skepsiss, så må det være min rett og ytre mine standpunkter.

Denne saken er ferdig debatert fra min side, så for det være opp til hver enkelt om de vil delta på seminar eller ei.

Alt vel.
Henrik S. Hunstad
/ no title/

Sangrok Norway
CatoFjukstad
*
Forummedlem

« Reply #13 on: 13.05.09 at 12:05:16 »

Jeg er selv gradert av GM Pellegrini, og er meget godt fornøyd både med ham og hans forbund ICHF.

At mennesker har meninger er veldig bra. Men jeg hadde håpet at folk kunne bygge sine meninger på egne erfaringer, og ikke på hva de leser på nettet og hører fra andre.  Jeg vil oppfordre alle skeptikere til å komme på seminaret og gjøre seg opp sin egen mening.
Jeg kan ikke love at dere skifter mening, men jeg kan love at jeg respekterer deres mening når baseres på egen erfaring.

Med vennlig hilsen

Cato Fjukstad
Nasjonal representant - ICHF Norge
Sikkerhetsakademiet AS
Matsuda
**
Stuntposter

« Reply #14 on: 13.05.09 at 12:12:07 »

Det må være åpenhet for at de som har kritiske innvendinger, så vel som som har positive kommentarer,  får komme med dem her på forumet. Å gjøre seg egene erfaringer er ofte det beste, men her er prisen kr 1050, mye penger for enkelte.

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 7  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mudo  |  Topic: Combat Hapkido seminar med Grandmaster Pellegrini i Norge ! « previous next »
Jump to:  

Social sharing