Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
18.10.18 at 00:45:06

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mudo  |  Topic: Combat Hapkido seminar med Grandmaster Pellegrini i Norge ! 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 3 4 5 ... 7 [All] Go Down Print

Combat Hapkido seminar med Grandmaster Pellegrini i Norge !

CatoFjukstad
*
Forummedlem

« on: 12.05.09 at 18:30:45 »

For første gang i Norge får vi besøk av grunnleggeren av Combat Hapkido.
Grandmaster Pellegrini er verdenskjent, og har prydet mange forsider på
kampsportmagasiner som f.eks Taekwondo Times, Black Belt m.fl.

Grandmaster Pelligrini er gradert 9.dan fra World Kido Association.
Han har også med seg sin assistent: Master David Rivas, 5.dan.

Dato: Søndag 16. August
Tid:11:00-18:00
Sted:Sangrok Mudo, Lilleakerveien 31, Oslo

Pris: Kr. 1050,-
Aldersgrense: 15 år
NB! Begrenset plass, første mann til mølla!

Seminaret er åpent for alle stilarter og grader.

Alle deltakere vil motta et diplom etter gjennomført
seminar.

Meld deg på i dag via mail til:
seminar@combathapkido.no
eller tlf 468 88 802

Seminaret arrangeres av Sangrok Mudo og Sikkerhetsakademiet AS.
Ken-Thomas Kvæl
Gammel ørn

« Reply #1 on: 12.05.09 at 19:06:44 »

Kan du si noe om kursets innhold, nivå etc?

Ken-Thomas Kvæl
Pro-Defense
CatoFjukstad
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 12.05.09 at 19:20:19 »

Seminaret vil dekke alle nivåer. For noen vil det være en fin introduksjon til hapkido, mens for andre vil det være et dypere innblikk i hapkido's prinsipper. Grandmaster Pellegrini er flink til å sørge for at alle får noe ut av undervisningen.
Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #3 on: 13.05.09 at 07:09:22 »

Sukk... Det var vel bare et tidsspørsmål... Roll Eyes

Før noen melder seg på dette seminaret anbefaler jeg at de leser denne tråden på Bullshido: http://www.bullshido.net/forums/showthread.php?t=53785

...Eller denne på Budoseek, som er litt mer oversiktlig: http://www.budoseek.net/vbulletin/showthread.php?t=8748&page=2 - post 24 og nedover dreier seg om JP og ICHF.

Tenk sjøl  Wink
« Last Edit: 13.05.09 at 08:30:02 by Torbjørn K » Logged
Ken-Thomas Kvæl
Gammel ørn

« Reply #4 on: 13.05.09 at 09:22:57 »

Absolutt verd å tenke på ja....
Det jeg har sett av Combat Hapkido ser forsåvidt helt greit ut.
Ikke det første jeg ville lært bort til noen med behov for å lære noe enkelt og effektivt raskt kanskje, men jeg ser absolutt praktisk anvendbarhet for personer som ønsker å lære/bruke kontrollteknikker, leddlåser etc.

Ken-Thomas Kvæl
Pro-Defense
Roy
« Reply #5 on: 13.05.09 at 09:31:07 »

Sukk... Det var vel bare et tidsspørsmål... Roll Eyes

Før noen melder seg på dette seminaret anbefaler jeg at de leser denne tråden på Bullshido: http://www.bullshido.net/forums/showthread.php?t=53785

...Eller denne på Budoseek, som er litt mer oversiktlig: http://www.budoseek.net/vbulletin/showthread.php?t=8748&page=2 - post 24 og nedover dreier seg om JP og ICHF.

Tenk sjøl  Wink
Ikke for å generalisere... eller, jo, det er kanskje det... men dette er vel det farlige med alt som har "Combat" i navnet i sitt?

HSH
**
Stuntposter

Taekwondo - Hapkido -Taegeukkwon - Haedongkumdo
« Reply #6 on: 13.05.09 at 10:15:39 »

Jeg er en av arrangørene av seminaret med Pellegrini, og har vært fullstendig klar over skepsisen rundt hans bakgrunn hele tiden.

Kanskje er det sannhet i dette, kanskje ikke? Uansett så ønsker jeg å møte mannen, trene med han og la han forklare sine teorier før jeg setter meg opp på min høye hest og kritiserer i øst og vest.

Ingen har blitt dummere av å lære mer. Om så erfaringen er negativ, så har man allikevel fått en lærdom. Et åpent sinn er en viktig dyd. Selv er jeg gradert og tilkyttet et "konkurrerende" forbund.

Det er lett å se splinten i sin brors øye, kontra bjelken i sitt eget, står det skrevet i en internasjonal bestselger. Linage er viktig i asiatisk kampkunst. Man bør derfor være sin egen linage bevisst før man kritiserer andres. Videre så er jantelov og misunnelse i høy grad levende i kampkunstbransjen over hele verden. Derfor har jeg lært å stole mindre på innlegg i diverse forum, hvor noen til og med er underskrevet med pseudonymer.

Videre så er dette seminaret et frivillig valg om man vil delta eller ikke. Selv har jeg valgt å være med som deltager, og på den måte erfare hans teknikker, teorier og kanskje få et innblikk av han som mester og menneske. Etter det så kan jeg gjøre meg opp en mening i mitt stille sinn.

Alt vel.
Henrik S. Hunstad
6.dan Taekwondo, Kukkiwon
4.dan Hapkido, Korea Kido Hae

Henrik S. Hunstad KwanJang
Sangrok Norway
Ken-Thomas Kvæl
Gammel ørn

« Reply #7 on: 13.05.09 at 10:29:17 »

Helt enig. Personlig ville jeg gjerne deltatt på et kurs med Pellegrini.
Synes som sagt mye av det han både sier og viser virker fornuftig.
« Last Edit: 13.05.09 at 10:30:50 by Ken-Thomas Kvæl » Logged

Ken-Thomas Kvæl
Pro-Defense
Roy
« Reply #8 on: 13.05.09 at 10:32:22 »

Jeg er en av arrangørene av seminaret med Pellegrini, og har vært fullstendig klar over skepsisen rundt hans bakgrunn hele tiden.

Kanskje er det sannhet i dette, kanskje ikke? Uansett så ønsker jeg å møte mannen, trene med han og la han forklare sine teorier før jeg setter meg opp på min høye hest og kritiserer i øst og vest.

Ingen har blitt dummere av å lære mer. Om så erfaringen er negativ, så har man allikevel fått en lærdom. Et åpent sinn er en viktig dyd. Selv er jeg gradert og tilkyttet et "konkurrerende" forbund.

Det er lett å se splinten i sin brors øye, kontra bjelken i sitt eget, står det skrevet i en internasjonal bestselger. Linage er viktig i asiatisk kampkunst. Man bør derfor være sin egen linage bevisst før man kritiserer andres. Videre så er jantelov og misunnelse i høy grad levende i kampkunstbransjen over hele verden. Derfor har jeg lært å stole mindre på innlegg i diverse forum, hvor noen til og med er underskrevet med pseudonymer.

Videre så er dette seminaret et frivillig valg om man vil delta eller ikke. Selv har jeg valgt å være med som deltager, og på den måte erfare hans teknikker, teorier og kanskje få et innblikk av han som mester og menneske. Etter det så kan jeg gjøre meg opp en mening i mitt stille sinn.

Alt vel.
Henrik S. Hunstad
6.dan Taekwondo, Kukkiwon
4.dan Hapkido, Korea Kido Hae

Selvsagt. Jeg kritiserer ikke personen; jeg kjenner ham jo ikke. Derimot synes jeg det er viktig å være klar over hva man melder seg på, og at man kanskje ikke får det man vil ut av et slikt seminar, kvalitetsmessig sett. Men kanskje gjør man det. Det er bare beklagelig at denne "faren" kan forbindes med samtlige kampsporter med "Combat" i navnet sitt. I tillegg er jeg klar over at mange ser på det som nyttig lærdom, om erfaringen er negativ. Dessverre er det ikke alle som klarer dette, og spesielt disse burde være klare over hva som kan skje.

Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #9 on: 13.05.09 at 11:02:52 »

Hei Henrik!
Flere av de som kritiserer Pellegrini har selv deltatt på seminarene hans eller sett ham i aksjon i AHA eller WHF-sammenheng før han startet sin egen greie, og sammenligner teknikken hans med det man finner hos svake fargebelter på den måten at den er avhengig enten av rå styrke eller ekstremt samarbeidsvillige partnere. Det er ingen av dem som "setter seg opp på sin høye hest" slik du sier, og flere av dem har holdt på med Hapkido siden 60-tallet. De fleste med bakgrunn innen annen kampsport som deltar på ICHF seminarer av nysgjerrighet, eller besøker ICHF-tilknyttede skoler, melder om lignende erfaringer.

Med hensyn til "lineage", så har ikke JP noe særlig å vise til, annet enn iherdig forbundsshopping på sent 80 og tidlig 90-tall. Han og ICHF har imidlertid et godt utviklet PR-apparat. De som retter kritikk mot ham er stort sett direkte elever av Ji, Han Jae,  Myung, Kwang-Sik, Kimm, He-Young og andre Hapkido-"gamliser". Jeg kjenner tilfeldigvis enkelte av dem, og gjør mine egne vurderinger av hvem som er mest troverdig.

Jeg syns for øvrig det er litt fornøyelig at du skriver at du er "fullstendig klar over skepsisen rundt hans bakgrunn", uten at det nevnes i invitasjonen. "Tren med verdens mest kontroversielle Hapkido-mester" eller noe sånt. At du personlig ønsker å trene med Pellegrini er uproblematisk og endog prisverdig - jeg vil gjerne høre hva slags inntrykk du sitter igjen med etterpå - men det betyr ikke at alle andre skal tie om det de vet. Selv om de har lavere dangrad enn deg.
« Last Edit: 13.05.09 at 11:05:01 by Torbjørn K » Logged
HSH
**
Stuntposter

« Reply #10 on: 13.05.09 at 11:12:02 »

Jeg har sagt hva jeg mener om dette, og står ved det. Jeg har også mine kontakter i miljøet.

"Selv om de har lavere dangrad enn deg", hva er dette for noe. Jeg har ikke prøvd å sensurere noens innlegg, men har ytret mitt. Jeg har heller ikke hevdet at jeg har noen større rett til å uttale meg grunnet mine grader. Hva slags utsagn er dette? Finner den slags slengmerkninger userøst og lite konstruktivt.

Sangrok Norway
Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #11 on: 13.05.09 at 11:38:31 »

Jeg har heller ikke hevdet at jeg har noen større rett til å uttale meg grunnet mine grader
Hva var da hensikten med å liste opp dangradene dine i svaret ditt?

Ellers er du jo ikke helt uskyldig med hensyn til "slengmerkninger" selv, jeg tenker da på henvisningen til Bibelen med en dårlig skjult antydning om at de som kritiserer Pellegrini selv har større svin på skogen. Det har de kanskje, men det fratar dem ikke retten til å kritisere ham, og det er ihvertfall ikke noe argument for at potensielle kunder (seminardeltakere) ikke skal få informasjon om de kontroversene som faktisk pågår.
HSH
**
Stuntposter

« Reply #12 on: 13.05.09 at 11:50:51 »

Jeg listet opp dan gradene mine for å poengtere at jeg har grader fra "konkurrerende" forbund. Videre så er det ikke så uvanlig å signere med tittel.

Hvordan man oppfatter min sammenligning til sitat fra Bibelen er subjektivt. Dersom man ikke har "svin på skogen" så er det vel ingen grunn til å dvele over dette sitatet.

I disse tider debateres det mye om talefrihet, så dersom du ser det som din rett til å spre skepsiss, så må det være min rett og ytre mine standpunkter.

Denne saken er ferdig debatert fra min side, så for det være opp til hver enkelt om de vil delta på seminar eller ei.

Alt vel.
Henrik S. Hunstad
/ no title/

Sangrok Norway
CatoFjukstad
*
Forummedlem

« Reply #13 on: 13.05.09 at 12:05:16 »

Jeg er selv gradert av GM Pellegrini, og er meget godt fornøyd både med ham og hans forbund ICHF.

At mennesker har meninger er veldig bra. Men jeg hadde håpet at folk kunne bygge sine meninger på egne erfaringer, og ikke på hva de leser på nettet og hører fra andre.  Jeg vil oppfordre alle skeptikere til å komme på seminaret og gjøre seg opp sin egen mening.
Jeg kan ikke love at dere skifter mening, men jeg kan love at jeg respekterer deres mening når baseres på egen erfaring.

Med vennlig hilsen

Cato Fjukstad
Nasjonal representant - ICHF Norge
Sikkerhetsakademiet AS
Matsuda
**
Stuntposter

« Reply #14 on: 13.05.09 at 12:12:07 »

Det må være åpenhet for at de som har kritiske innvendinger, så vel som som har positive kommentarer,  får komme med dem her på forumet. Å gjøre seg egene erfaringer er ofte det beste, men her er prisen kr 1050, mye penger for enkelte.

Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #15 on: 13.05.09 at 12:14:06 »

for å poengtere at jeg har grader fra "konkurrerende" forbund. Videre så er det ikke så uvanlig å signere med tittel.
Det er en del andre som har titlene/gradene sine i den faste signaturen her på forumet ja. Det er mindre vanlig å  skrive dem inn i meldingsteksten. Forresten, når ble Kukkiwon/WTF et konkurrerende forbund til ICHF? Kanskje jeg misforstod hensikten din, i så fall ber jeg om unnskyldning.

Hvordan man oppfatter min sammenligning til sitat fra Bibelen er subjektivt. Dersom man ikke har "svin på skogen" så er det vel ingen grunn til å dvele over dette sitatet.

...Igjen antydes det at noen har svin på skogen uten at det konkret vises til hvem og eventuelt hva. Hvis du ikke mente at noen faktisk har svin på skogen/bjelke i øyet, blir sitatet meningsløst, og som du sier: useriøst og lite konstruktivt.

Generelt skjønner jeg ikke helt reaksjonene fra dere som arrangører. Alle som har hatt noe med Hapkido å gjøre i mer enn et  år VET at ICHF er gjenstand for mye kritikk, det kan ikke komme som noen overraskelse at det kommer til uttrykk når organisasjonen introduseres i Norge.
JR
Forumavhengig

柔道 - 태권도 - 회전무술
« Reply #16 on: 13.05.09 at 14:21:24 »

Jeg er selv gradert av GM Pellegrini, og er meget godt fornøyd både med ham og hans forbund ICHF.
(...)
Men jeg hadde håpet at folk kunne bygge sine meninger på egne erfaringer, og ikke på hva de leser på nettet og hører fra andre.  Jeg vil oppfordre alle skeptikere til å komme på seminaret og gjøre seg opp sin egen mening.

Hei Cato
Som blir poengtert av andre her, å betale 1000kr for å gjøre seg opp en egen mening er kanskje litt mye å forvente av hvem som helst, spesielt med tanke på hvor omdiskutert denne organisasjonen og dens GM er.

Men siden du jo tross alt har egne erfaringer med ICHF og Pellegrini, så synes i hvert fall jeg det kunne vært interesant å høre om det. Hva synes du om ICHFs materiale? Ser du noen spesielle styrker og svakheter?
Hvor lang erfaring har du med det, og hva slags erfaring har du med andre ting?

Mvh

Judo - Taekwondo - ex Hoi Jeon Moo Sool - whatever
CatoFjukstad
*
Forummedlem

« Reply #17 on: 13.05.09 at 14:58:53 »

Hei Jan,

Jeg har trente Hapkido under GM Bong Soo Han fra 2001 til han desverre gikk bort tidlig i 2007. Etter dette gikk jeg etterhvert over til ICHF og GM Pellegrini. Dette er mine hovedtilknytninger, men jeg har i perioder også trent under Master Hunstad og Master Kadergran i tillegg.

Personlig passer Combat Hapkido meg som hånd i hanske. Til daglig driver jeg undervisning inn konflikthåndtering, bruk av makt og maktmidler gjennom Sikkerhetsakademiet. Vi underviser de fleste instanser fra, Forsvaret, politiet, kriminalomsorgen og sivile vaktselskaper. I tillegg jobber jeg med sikkerhet på ulike nivåer.
Jeg er mer opptatt av teknikker som fungerer i en pågripelses-situasjon og som selvforsvar, enn jeg er i filosofi og historie. Og det er dette jeg mener er Combat Hapkidos styrke. Gjennom hapkido's geniale prinsipper har man plukket ut de bitene som fungerer i en reell situasjon. Nå er hapkido realistisk i utgangspunktet, men Combat Hapkido spisser dette noe mer.  I en jobbsituasjon fungerer Combat Hapkido meget godt fordi det er mye kontrollteknikker, manipulering og låsing av ledd osv.
Så for meg er Combat Hapkido akkurat det jeg trenger. For andre kan det være andre stiler som passer bedre.

Håper å se mange av dere på seminar den 16. august !

Med vennlig hilsen

Cato Fjukstad
Sikkerhetsakademiet AS
Ken-Thomas Kvæl
Gammel ørn

« Reply #18 on: 13.05.09 at 15:09:26 »

Cato:
Du nevner her akkurat de positive aspektene ved Combat Hapkido som jeg selv har bitt meg merke i og jeg har selv sett bildene fra GM P. sin Tour i Afganisthan hvor han underviser amerikanske soldater i sitt combatives program. Systemet har rendyrket ett par ting som jeg føler er nyttig i de situasjoner/yrker du beskriver.

Men:
Når det gjelder grader i Combat hapkido, så er det jo en kjennsgjerning at disse tilbys også i forbindelse med ICHF sitt sortbelte kurs på DVD og selv sort belte kan oppnås via "Videotesting" eller direkte ved kjøp av school Charter". Derfor må jeg nesten spørrre deg om du har trent med eller blitt undervist direkte av GM Pellegrini.

Konklusjonen fra min side er at jeg gjerne skulle vært med på seminaret dersom det hadde vært mulig men jeg skjønner at det er folk som er skeptiske.

Jeg ønsker lykke til med arrangementet.

« Last Edit: 13.05.09 at 15:17:16 by Ken-Thomas Kvæl » Logged

Ken-Thomas Kvæl
Pro-Defense
CatoFjukstad
*
Forummedlem

« Reply #19 on: 13.05.09 at 15:19:24 »

Hei Ken-Thomas,

Nå kan man ikke kjøpe grader i Combat Hapkido, men jeg vet at det har vært grader som er konvertert fra annen organisasjon til ICHF.
Jeg har trent både direkte med GM Pellegrini, men også med hans andre Mastere som f.eks Master Rivas, Master Gridley og Master Heyes. Master Rivas kommer forøvrig også til Norge i august. Etter seminaret i Norge reiser de videre til Finland for å holde flere seminarer der. Det er også åpning for norske utøvere å bli med dit om de ønsker.

Jeg er ikke så aktiv på slike diskusjonsforum som dette, men om noen ønsker å snakke mer om Combat Hapkido så er det bare å ta kontakt med meg på 46888802. Denne diskusjonen er for min del avsluttet, men håper å se dere på seminar i august.

Med vennlig hilsen

Cato Fjukstad
Sikkerhetsakademiet AS
sabumnim
Veteran

« Reply #20 on: 13.05.09 at 15:55:10 »

Vi underviser de fleste instanser fra, Forsvaret, politiet, kriminalomsorgen og sivile vaktselskaper. I tillegg jobber jeg med sikkerhet på ulike nivåer.

Kan du fortelle litt nærmere hva du mener med dette? Måten du skriver dette på kan nok føre til misforståelser i forhold til deres tilknytting til disse instansene. smile

Jørn Johannessen (International Master Instructor, Kukkiwon, Korea -99) 7.Dan MooDukKwan Norway, 6.Dan WTF TKD.
IKAEF Kadua Guro Phase 5, Modern Arnis 3.class, Judo 2 Kyu, Norwegian FCS Kali Representative (Dionaldo)
Edward H. Valholm
Forumavhengig

合氣道 = much fun!
« Reply #21 on: 13.05.09 at 18:35:14 »

Hei,
Du skriver: 
... her er prisen kr 1050, mye penger for enkelte....
.
Hva mener du er korrekt pris, og som kan sammenlignes?

hilsen
Ed

sabumnim
Veteran

« Reply #22 on: 13.05.09 at 19:14:20 »

Nå kan man ikke kjøpe grader i Combat Hapkido

http://www.combathapkido.com/SearchResults.asp?Cat=35

Jørn Johannessen (International Master Instructor, Kukkiwon, Korea -99) 7.Dan MooDukKwan Norway, 6.Dan WTF TKD.
IKAEF Kadua Guro Phase 5, Modern Arnis 3.class, Judo 2 Kyu, Norwegian FCS Kali Representative (Dionaldo)
Ken-Thomas Kvæl
Gammel ørn

« Reply #23 on: 13.05.09 at 19:45:39 »

Videogradering kan man få mange steder bla. har Gracie nylig gjort det mulig h lære segg og gradere seg til blått belte i gracie jiu jitsu. Det betyr ikke at instruktfren er noe mindree dyktig av den grunn.

Ken-Thomas Kvæl
Pro-Defense
sabumnim
Veteran

« Reply #24 on: 13.05.09 at 21:46:52 »

Videogradering kan man få mange steder bla. har Gracie nylig gjort det mulig h lære segg og gradere seg til blått belte i gracie jiu jitsu. Det betyr ikke at instruktfren er noe mindree dyktig av den grunn.

He he! Videograderinger er helt i orden for meg, så lenge det skjer på en fornuftig måte. Og jeg vet ikke hvordan det foregår her. Man kan gradere seg til de første 4 gradene innen FCS Kali via video også (noe jeg personlig synes er helt ok, selv om jeg ikke har gjort det selv biggrin)

Grunnen til at jeg la ut linken var at Fjukstad gav inntrykk av at dette ikke eksisterte i denne organisasjonen. smile

Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #25 on: 13.05.09 at 23:26:29 »

Cato: sånn av ren nysgjerrighet, gjennomførte du noen dangradering hos Han da du trente hos ham? Hva er i så fall nummeret på sertifikatet ditt?

Henrik: Jeg ser at du har bilde av KKW-sertifikatet ditt for 6. dan på nettsidene til Sangrok, men ikke KidoHae-sertifikatet. Kunne jeg fått vite nummeret som står på det?

Sånn for ordens skyld; mitt sertifikatnummer for 1. dan (World Hapkido General Federation) er 08-1-11223, uten at det kanskje forteller så mye  happy
HSH
**
Stuntposter

« Reply #26 on: 14.05.09 at 08:16:50 »

Torbjørn

Hva i all verden skal du med mine eller andres sertifikatnummer?
Og hvilken interesse har jeg av ditt sertifikatnummer?

Dersom du ønsker videre kommunikasjon med meg så kan vi ta dette privat!
Mitt tlf: 90034205, min mail: hunstad@sangrok.no

Sangrok Norway
sabumnim
Veteran

« Reply #27 on: 14.05.09 at 22:57:34 »

Vi underviser de fleste instanser fra, Forsvaret, politiet, kriminalomsorgen og sivile vaktselskaper. I tillegg jobber jeg med sikkerhet på ulike nivåer.

Kan du fortelle litt nærmere hva du mener med dette? Måten du skriver dette på kan nok føre til misforståelser i forhold til deres tilknytting til disse instansene. smile

Finner det interessant at dette ikke har blit besvart. smile Så da har jeg bare mine egne antagelser å gå ut i fra..  smile

Uavhengig av dette:
Dere har satt opp tiden på seminaret fra 11.00 - 18.00. Dette er da 7 timer, hvor mye av denne tiden blir pauser?  smile

Spørsmål: Hvor mange timer med trening får man denne dagen (sett i lys av prisen på seminaret)

Og hvorfor er seminaret bare 1 dag? Er det sånn at seminardeltagere skal betale utgiftene ved besøket og dere får masse ekstra privat trening? smile

Ken-Thomas Kvæl
Gammel ørn

« Reply #28 on: 15.05.09 at 14:59:00 »

Typisk Kampforum...... Roll Eyes

Har inntrykk av at en hver som legger ut info om noe som helt blir utsatt for 3.grads forhør om grader, kvalifikasjoner, bakomliggende motivasjon etc etc.

Cato gav klart inntrykk av at han ikke var interessert i å bli trukket inn i noen stor debatt, bare å informere om ett tilbud. Ikke virker han som en særlig aktiv bruker av forumet heller, så at han ikke har svart (foreløbig) ser jeg ingen dramatikk i. Hans grad ser jeg heller ingen betydning i da det her er ikke er snakk om at det er han som skal undervise.

Det er et tilbud på bordet... ta det eller la være. Selv ser jeg ingen problem med å betale rundt 1000 kr dagen for undervisning jeg ønsker å ta imot.

Ken-Thomas Kvæl
Pro-Defense
sabumnim
Veteran

« Reply #29 on: 15.05.09 at 15:55:59 »

Typisk Kampforum...... Roll Eyes

Har inntrykk av at en hver som legger ut info om noe som helt blir utsatt for 3.grads forhør om grader, kvalifikasjoner, bakomliggende motivasjon etc etc.

Cato gav klart inntrykk av at han ikke var interessert i å bli trukket inn i noen stor debatt, bare å informere om ett tilbud. Ikke virker han som en særlig aktiv bruker av forumet heller, så at han ikke har svart (foreløbig) ser jeg ingen dramatikk i. Hans grad ser jeg heller ingen betydning i da det her er ikke er snakk om at det er han som skal undervise.

Det er et tilbud på bordet... ta det eller la være. Selv ser jeg ingen problem med å betale rundt 1000 kr dagen for undervisning jeg ønsker å ta imot.

Jepp, det er ett forum. Ett forum der folk ytrer sin mening og stiller spørsmål.  smile Det hadde vært ett kipt forum om folk ikke gjorde det.

Fint at du synes 1000 kr dagen er greit, selv om du ikke vet hvor mange faktiske timer med trening du får. Hvis dette koker ned til 4-5 timer trening synes nå jeg dette er dyrt. Men jeg vet at forskjellige organisasjoner opererer med forskjellige prisnivå.

Hvis man skriver at man "instruerer forskjellige instanser som politi, forsvaret, kriminalomsorg" osv så ser jeg virkelig ikke problemet med å stille spørsmål om det, og heller ikke å svare på spørsmålet. Det er veldig stor forskjell på at en og annen som jobber innen disse instansene er med på ett kurs som DE arrangerer, og det å jobbe tett knyttet oppimot instansene og arrangere kurs FOR dem og HOS dem. Og hvis det er det første som stemmer, så blir det som ble skrevet veldig misvisende og uriktig, og evnt ett reklamejippo som jeg ikke liker.

Det er viktig å prøve å gi så god og riktig informasjon som mulig når man skal "selge" noe. Det er nok du også enig i når du går i butikken eller noe regner jeg med. smile

Ken-Thomas Kvæl
Gammel ørn

« Reply #30 on: 15.05.09 at 16:02:58 »

Helt enig i at man må få stille spørsmål, og de du stilte er forsåvit interessante. Men jeg skjønner bla at det ikke er besvart (ennå).

Siden jeg, på lik linje med deg happy, er kronisk nysgjerrig så ringte jeg Cato og fikk svar på alt det jeg lurte på på en veldig grei måte. Noe som resulterte i at jeg kikker på mulighetene for å reise ned å delta på seimnaret.

Ken-Thomas Kvæl
Pro-Defense
sabumnim
Veteran

« Reply #31 on: 15.05.09 at 16:08:02 »

Helt enig i at man må få stille spørsmål, og de du stilte er forsåvit interessante. Men jeg skjønner bla at det ikke er besvart (ennå).

Siden jeg, på lik linje med deg happy, er kronisk nysgjerrig så ringte jeg Cato og fikk svar på alt det jeg lurte på på en veldig grei måte. Noe som resulterte i at jeg kikker på mulighetene for å reise ned å delta på seimnaret.

Bakdelen med å ikke svarer på spørsmål (som man faktisk selv har lagt opp til å få) er at folk må gjøre sine egne meninger som kanskje blir feilaktige. smile

Alle på forumet kan nok ikke ringe og spørre, da blir det lite tid til annet for dem.  biggrin Og det kan nå være informasjon som er nyttig for dem som vurderer å delta på seminaret?  smile

Håper du får ett fint seminar og gir en tilbakemelding til alle andre nyskjerrige, for de er det nok mange av på forumet. smile

Ken-Thomas Kvæl
Gammel ørn

« Reply #32 on: 15.05.09 at 16:22:35 »

Skal selvsagt dele mine inntrykk viss jeg kommer meg avgårde.

Grunner til at jeg har lyst til å delta:
- Noe av det jeg har sett av Combat Hapkido ser spennende ut, særlig i forhold til kontrollteknikker/maktanvendelse.
- Noen av teknikkene/taktikkene de bruker minner om noen av mine egne. Kanskje er det elementer å låne/stjele?
- GM Pellegrini er en kjent figur. Spennende å se hva han står for "in person". (Pedagogikk, struktur etc etc)
- Interessant å treffe/knytte bekjentkaper med andre "aktører" med sammenfallende interesseområder.

« Last Edit: 15.05.09 at 16:24:56 by Ken-Thomas Kvæl » Logged

Ken-Thomas Kvæl
Pro-Defense
Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #33 on: 15.05.09 at 18:00:58 »

Hva i all verden skal du med mine eller andres sertifikatnummer?
Mine kontakter i KidoHae lurer paa hvem du er og hvorfor du involverer deg med JP, og ville derfor gjerne ha sertifikatnummeret ditt. Ingen big deal, det er ditt sertifikatnr og selvsagt opp til deg aa avgjoere hvem du vil oppgi det til. Hvis du ikke oensker aa legge det ut paa weben kan du evt sende det til meg paa epost: torbjornkarlsen@hotmail.com, eller direkte til JR West paa exfed@hapkido.com

Mht Catos nummer er jeg bare en stor nysgjerrigper Wink

Det er ikke meningen aa lage noe forhoer, jeg syns bare det er litt rart at folk med bakgrunn i tradisjonell Hapkido gaar inn i et samarbeid med en saapass kontroversiell organisasjon som ICHF.
Addey
Mr. Nice Guy :)
*
Veteran

It's okay - he's in a happy place now.
« Reply #34 on: 15.05.09 at 19:57:03 »

Hei,
Du skriver: 
.

hilsen
Ed

Selv synes jeg 6-700 kroner for et helgeseminar (trening lørdag og søndag, 4-6 timer per dag) er i øverste skiktet av hva jeg er villig til å betale. For mange kommer det reisevei og ofte parkering (spesielt i Oslo) i tillegg, og såpass som en tusenlapp for kun én dag er jeg helt enig i er mye penger. For å sammenligne, forrige endagersseminaret jeg var på var BJJ-seminar med Eduardo "Teta" Rios, og det kostet 250 kroner, noe jeg synes er helt ok.

For øvrig må jeg si at jeg synes en diskusjon om sertifikatnumre ikke hører hjemme på kampforum.

sabumnim
Veteran

« Reply #35 on: 15.05.09 at 20:06:02 »

Hei,
Du skriver: 
.

hilsen
Ed

Selv synes jeg 6-700 kroner for et helgeseminar (trening lørdag og søndag, 4-6 timer per dag) er i øverste skiktet av hva jeg er villig til å betale. For mange kommer det reisevei og ofte parkering (spesielt i Oslo) i tillegg, og såpass som en tusenlapp for kun én dag er jeg helt enig i er mye penger. For å sammenligne, forrige endagersseminaret jeg var på var BJJ-seminar med Eduardo "Teta" Rios, og det kostet 250 kroner, noe jeg synes er helt ok.

For øvrig må jeg si at jeg synes en diskusjon om sertifikatnumre ikke hører hjemme på kampforum.

Tja.. Jeg hadde Ray Dionaldo her (fra USA) og jeg tok 800,- for det seminaret. Og alle som hadde FMA erfaring fra tidligere hadde 12-13 timer trening over 3 dager.  smile

Det synes jeg er en veldig grei pris. smile

sabumnim
Veteran

« Reply #36 on: 15.05.09 at 20:23:12 »

Jeg kan vel også legge til at nesten ALT som man ser av Ray på videoklipp (samt trener på under ett seminar) er ukjendt materiale for så og si ALLE innen FMA og ihvertfall i Norge. smile

Av de videoene jeg har sett av Pellegrini på nettet så er det ikke en eneste ting som er annerledes eller nytt for meg. Og jeg tror nok at veldig mange av de med litt erfaring innen selvforsvar vil si det samme. smile Jeg ser nok også endel som jeg IKKE ville brukt i noe praktisk selvforsvar, og det passer dårlig for meg hvis dette skal være en "praktisk" stilart (av ordet COMBAT). Men dette kobles sikkert opp mot en "tradisjonell" del av stilarten.

Men dette er nå MIN personlige mening da... Seminaret blir sikkert bra for mange det.. smile

Jeg er nok ikke "kjendissulten" av meg, men ser mest på hvilken "faglig verdi" ett seminar vil gi meg. Jeg har ikke behov for å klistre bilder av meg selv sammen med kjendiser på nettet (jeg sikter IKKE til personer her inne). biggrin

Edward H. Valholm
Forumavhengig

合氣道 = much fun!
« Reply #37 on: 16.05.09 at 08:06:23 »

Torbjørn,

Bare lurer, har World Hapkido General Federation noen webside?
Er dette et forbund som GM West styrer?

Hilsen
Ed

Edward H. Valholm
Forumavhengig

合氣道 = much fun!
« Reply #38 on: 16.05.09 at 08:08:58 »

Så det er sagt, 1000 kroner for en dag med trening synes jeg ikke er noen høy pris.
Sett i lys av at man må betale 300 kroner for 10 minutter hos en kiropraktor, eller 800 kroner for 45 minutter hos en kjørelærer...

Og selvfølgelig, synes man 1000 kroner er for dyrt. Da går man ikke, og får heller vente til noen andre dukker opp som passer ens lommebok bedre.

hilsen
Ed

Roy
« Reply #39 on: 16.05.09 at 08:35:40 »

Så det er sagt, 1000 kroner for en dag med trening synes jeg ikke er noen høy pris.
Sett i lys av at man må betale 300 kroner for 10 minutter hos en kiropraktor, eller 800 kroner for 45 minutter hos en kjørelærer...
Jaha... en kjørelærer/kiropraktor tar én elev/pasient om gangen; det gjør ikke en kampsportinstruktør på seminar. Det der var vel alt annet enn en rettferdig sammenlikning?

sabumnim
Veteran

« Reply #40 on: 16.05.09 at 08:40:36 »

Og selvfølgelig, synes man 1000 kroner er for dyrt. Da går man ikke, og får heller vente til noen andre dukker opp som passer ens lommebok bedre.

hilsen
Ed

Men hvis du får akkurat samme behandling hos en annen kiropraktor for 150,- da. Eller like bra kjøreopplæring for 500,-? Velger du fortsatt den dyreste?

Det finnes like bra (og kanskje bedre) tilbud innen det samme emnet som det du her betaler mer for, så da ser ikke jeg poenget med mindre man er interessert i personen pga at han har ett kjent navn (som han har vært veldig flink å skape selv). smile

Edward H. Valholm
Forumavhengig

合氣道 = much fun!
« Reply #41 on: 16.05.09 at 10:16:08 »

Men hvis du får akkurat samme behandling hos en annen kiropraktor for 150,- da. Eller like bra kjøreopplæring for 500,-? Velger du fortsatt den dyreste?

Det var ment som et eksempel på en sammenligning vedr. hvordan jeg ser på pris kontra tid og tjeneste. Ikke hvor jeg kunne finne det billigste alternativet.

Kan du foreslå noen andre (bedre) tilbud innen det samme emnet som er tilgjengelig i Norge i dag på denne halvsiden av året?

Hilsen
Ed

Edward H. Valholm
Forumavhengig

合氣道 = much fun!
« Reply #42 on: 16.05.09 at 10:23:00 »

Jaha... en kjørelærer/kiropraktor tar én elev/pasient om gangen; det gjør ikke en kampsportinstruktør på seminar. Det der var vel alt annet enn en rettferdig sammenlikning?

Det var ment som et eksempel på en sammenligning vedr. hvordan jeg ser på pris kontra tid og tjeneste. Ikke forholdet mellom antallet personer og pris pr. person.

Har du mulighet til å komme med en bedre sammenligning?

Hilsen
Ed
« Last Edit: 16.05.09 at 10:24:32 by Edward H. Valholm » Logged

sabumnim
Veteran

« Reply #43 on: 16.05.09 at 10:36:34 »

Det var ment som et eksempel på en sammenligning vedr. hvordan jeg ser på pris kontra tid og tjeneste. Ikke hvor jeg kunne finne det billigste alternativet.

Kan du foreslå noen andre (bedre) tilbud innen det samme emnet som er tilgjengelig i Norge i dag på denne halvsiden av året?

Hilsen
Ed

Vel, sammenligningen din blir feil på mange måter. smile Hvis du sammenligner med hva andre samlinger innen den samme kategorien koster så blir fortsatt dette dyrt.  smile Kiropraktorer og kjørelærere har for det meste ganske like priser over alt. Og hvis du ser på kostnadene til de som utøver yrkene sine så blir ofte prisene mer forståelige.  smile

Hvilket emne mener du da? selvforsvar, kampsport eller hapkido smile Det er da ikke noe problem for noen å arrangere bra seminar når som helst med dyktige instruktører til en billigere avgift. Og på hvilket grunnlag vil du mene at Pellegrini er noe bedre instruktør og har bedre teknikker en en annen?

sabumnim
Veteran

« Reply #44 on: 16.05.09 at 10:37:44 »

Edward:
Hadde du villet betalt like mye for en like dyktig norsk instruktør? smile

Roy
« Reply #45 on: 16.05.09 at 14:25:12 »

Det var ment som et eksempel på en sammenligning vedr. hvordan jeg ser på pris kontra tid og tjeneste. Ikke forholdet mellom antallet personer og pris pr. person.

Har du mulighet til å komme med en bedre sammenligning?

Hilsen
Ed

Det blir, som nevnt av Sabumnim, feil, uansett hvordan du ser på det. Personen som betaler for et seminar får ikke privatundervisning, og burde dermed betale mye mindre enn tilsvarende privatundervisning.

Personen som instruerer får betalt fra samtlige deltakere (og kanskje også arrangøren), så hvis du vil sammenlikne pris mot tid og tjeneste, blir det i hvert fall feil: En kjørelærer jobber i 3 timer, og får kanskje 2400 kroner (600 kr. pr. time pr. person) for det. En tilsvarende instruktør som underviser i 3 timer, og skal ha betalt 600 kr. pr. time pr. person ender raskt opp med det tidobbelte, når det bare er ti deltakere på seminaret. You do the math.

Edit: Og hvorfor skal jeg komme med en bedre sammenlikning? Det er jo du som hevder at dette er rettferdig, fordi det er sammenliknbart. Retorikken din kan du prøve på noen andre.  Wink
« Last Edit: 16.05.09 at 14:29:55 by Roy » Logged

Linda G. Opheim
Gjenganger

« Reply #46 on: 16.05.09 at 15:01:38 »

Denne prisduskusjonen gir ingen mening for meg. Pris på seminarer styres av tilbud og etterspørsel. Det finnes mange seminarer jeg ikke synes er kostandsmessig verdt det, samtidig som det finnes seminarer der jeg er villig til å betale mer enn "normalt". Uansett mitt syn, så pleier jeg å holde kjeft om det, for  det er ikke opp til meg hva andre vil betale. Dersom man priser seg for høyt, kommer det ikke mennesker, så enkelt er det. Hvis seminarene likevel fylles opp, så er faktisk prisen grei, uansett om det alltid vil finnes mennesker som synes det er for dyrt...

Det å vurdere prisene på seminarer opp mot hverandre, er stort sett umulig... Det er stor forskjell på hva man får for pengene i forhold til hvor mange deltakere man beregner f.eks. (mer effektivt utbytte med 10 enn 100). I tillegg finnes det selvfølgelig personer man er mer villig til å betale mer for å trene med. Ikke nødvendigvis fordi de er "kjendiser", men fordi de sitter inne med en kunnskap jeg ikke finner igjen i så mange andre.  Eneste jeg reagerer på i forhold til pris, er dersom man lover noe annet enn det man leverer. Når man ikke gjør det, er prisen opp til hver enkelt å akseptere eller ikke

Kort sagt, så synes jeg det er forkastelig at man skal sitte og vurdere hvor mye en annen person er verdt, uten å ha den minste peiling på hvor mange timer og forsakelser denne har lagt ned for å komme dit man er i dag. Det er ikke alt som kan måles... .

Dersom man har en genuin interesse for å komme på seminaret, men samtidig ikke får det til pga økonomi, kan jeg til nød nesten forstå det. Men i denne diskusjonen virker det ikke som om personene som reagerer mest på prisene har planer om å komme uansett.

Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience.
sabumnim
Veteran

« Reply #47 on: 16.05.09 at 15:09:20 »

Denne prisduskusjonen gir ingen mening for meg. Pris på seminarer styres av tilbud og etterspørsel. Det finnes mange seminarer jeg ikke synes er kostandsmessig verdt det, samtidig som det finnes seminarer der jeg er villig til å betale mer enn "normalt". Uansett mitt syn, så pleier jeg å holde kjeft om det, for  det er ikke opp til meg hva andre vil betale. Dersom man priser seg for høyt, kommer det ikke mennesker, så enkelt er det. Hvis seminarene likevel fylles opp, så er faktisk prisen grei, uansett om det alltid vil finnes mennesker som synes det er for dyrt...

Det å vurdere prisene på seminarer opp mot hverandre, er stort sett umulig... Det er stor forskjell på hva man får for pengene i forhold til hvor mange deltakere man beregner f.eks. (mer effektivt utbytte med 10 enn 100). I tillegg finnes det selvfølgelig personer man er mer villig til å betale mer for å trene med. Ikke nødvendigvis fordi de er "kjendiser", men fordi de sitter inne med en kunnskap jeg ikke finner igjen i så mange andre.  Eneste jeg reagerer på i forhold til pris, er dersom man lover noe annet enn det man leverer. Når man ikke gjør det, er prisen opp til hver enkelt å akseptere eller ikke

Kort sagt, så synes jeg det er forkastelig at man skal sitte og vurdere hvor mye en annen person er verdt, uten å ha den minste peiling på hvor mange timer og forsakelser denne har lagt ned for å komme dit man er i dag. Det er ikke alt som kan måles... .

Dersom man har en genuin interesse for å komme på seminaret, men samtidig ikke får det til pga økonomi, kan jeg til nød nesten forstå det. Men i denne diskusjonen virker det ikke som om personene som reagerer mest på prisene har planer om å komme uansett.

Vel.. Nå diskuterer du nå prisen på seminarer du også da.  smile

Roy
« Reply #48 on: 16.05.09 at 15:26:06 »

Om noe av det var rettet mot meg: La meg bare understreke at jeg ikke har noen formening om prisen er for høy eller for lav (jeg er ikke utøver av koreansk kampsport uansett, så jeg kunne ikke brydd meg mindre), men jeg synes Edwards sammenlikning var meningsløs, og det var den jeg reagerte på, og gikk til angrep mot. Dette ser man om postene mine leses nøye.

Edward H. Valholm
Forumavhengig

合氣道 = much fun!
« Reply #49 on: 16.05.09 at 16:16:42 »

Edward:
Hadde du villet betalt like mye for en like dyktig norsk instruktør? smile

Ja

Hilsen
Ed

Edward H. Valholm
Forumavhengig

合氣道 = much fun!
« Reply #50 on: 16.05.09 at 16:56:30 »

Edit: Og hvorfor skal jeg komme med en bedre sammenlikning? Det er jo du som hevder at dette er rettferdig, fordi det er sammenliknbart. Retorikken din kan du prøve på noen andre.

Jeg hevder ingenting. Jeg kom med en forklaring hvorfor jeg synes prisen ikke var spesiell høy. Det var du som syntes at min forklaring/sammenligning var meningsløs.

Forklaringen min var basert på at jeg personlig ikke synes at 1000 kroner er relativt dyrt for såpass mange timer med trening i løpet av en dag. Sett da opp mot hva en må betale for andre ting her i verden. Kanskje feil av meg å ta eksempler som kiropraktorer og kjørelærerere siden disse tar en og en kunde. Hadde det vært bedre om jeg hadde sammenlignet med f.eks. en konsert med plass til flere hundre personer, varigheten er under to timer og prisen er halvparten av hva dette aktuelle seminaret koster.

Du nevner videre at det var min sammenstilling du "reagerte på, og gikk til angrep mot" Men når jeg ber deg komme med noe bedre, etter at du "angrep" meg og min forklaring, forbeholder du deg retten til å ikke svare og henviser meg til å prøve min retorikk på andre. Hvis du ikke føler for å gi noe svar til meg, er det greit for meg.

Hilsen
Ed

p.s. Jeg skal bli flinkere til å bli mer tydelig i mine posteringer slik at potensielle fremtidige lesere ikke må lese mine innlegg veldig nøye for å forstå hva jeg egentlig ønsker å si. Håper dette da også vil eliminere eventuelle fremtidige og potensielle misforståelser.

Roy
« Reply #51 on: 16.05.09 at 17:09:45 »

Edit: Og hvorfor skal jeg komme med en bedre sammenlikning? Det er jo du som hevder at dette er rettferdig, fordi det er sammenliknbart. Retorikken din kan du prøve på noen andre.

Jeg hevder ingenting. Jeg kom med en forklaring hvorfor jeg synes prisen ikke var spesiell høy. Det var du som syntes at min forklaring/sammenligning var meningsløs.

Forklaringen min var basert på at jeg personlig ikke synes at 1000 kroner er relativt dyrt for såpass mange timer med trening i løpet av en dag. Sett da opp mot hva en må betale for andre ting her i verden. Kanskje feil av meg å ta eksempler som kiropraktorer og kjørelærerere siden disse tar en og en kunde. Hadde det vært bedre om jeg hadde sammenlignet med f.eks. en konsert med plass til flere hundre personer, varigheten er under to timer og prisen er halvparten av hva dette aktuelle seminaret koster.

Du nevner videre at det var min sammenstilling du "reagerte på, og gikk til angrep mot" Men når jeg ber deg komme med noe bedre, etter at du "angrep" meg og min forklaring, forbeholder du deg retten til å ikke svare og henviser meg til å prøve min retorikk på andre. Hvis du ikke føler for å gi noe svar til meg, er det greit for meg.

Hilsen
Ed

p.s. Jeg skal bli flinkere til å bli mer tydelig i mine posteringer slik at potensielle fremtidige lesere ikke må lese mine innlegg veldig nøye for å forstå hva jeg egentlig ønsker å si. Håper dette da også vil eliminere eventuelle fremtidige og potensielle misforståelser.
Her misforstår du grovt. Du kommer med en sammenlikning på hvorfor prisen ikke er spesielt høy. Jeg mener at slikt ikke kan sammenliknes, og at sammenlikningen var meningsløs. Hvorfor må da jeg komme med en ny og bedre sammenlikning? Det er jo nettopp det jeg mener ikke skal gjøres. Jeg forbeholder meg ikke retten til ikke å svare, men forteller hvorfor jeg ikke kan svare.

Og hvis du prøver å latterligjøre postene mine ved å gjøre narr av posten med setningen "Dette ser man om postene mine leses nøye", ser jeg helst at du slutter med det.

sabumnim
Veteran

« Reply #52 on: 16.05.09 at 17:19:42 »

Vel.. Personlig synes jeg at det nesten alltid er feil å sammenligne noe med noen som egentlig er veldig forskjellig. Skal man sammenligne med noe synes jeg det er best å sammenligne med noe som er veldig likt. Og det vil for meg være andre M.A. seminarer.  smile

Og det er i mine øyne ikke hva PERSONEN er verdt det er snakk om, det er varen og tjeneste denne personen ønsker å levere JEG snakker om ihvertfall.  smile Hvis jeg kjøper en dyr vare/tjeneste så forventer jeg at den er bedre en en billig..

Men fortsatt er det vel ingen her inne som vet hvor mange faktiske treningstimer det er som tilbys (med unntak av de som evnt har ringt og spurt)?

Dette er nå mine egne meninger, og folk har rett til å ha andre meninger. Det er ett åpent diskusjonsforum, og da synes jeg det er feil av noen å mene at det er "forkastelig" å diskutere prisen på ett seminar.

Linda G. Opheim
Gjenganger

« Reply #53 on: 16.05.09 at 17:27:29 »

Dette er nå mine egne meninger, og folk har rett til å ha andre meninger. Det er ett åpent diskusjonsforum, og da synes jeg det er feil av noen å mene at det er "forkastelig" å diskutere prisen på ett seminar.

Er egentlig ikke noe poeng i å fortsette, men klarer ikke helt å dy meg...

Du mener altså at fordi det er et åpent diskusjonsforum så har du rett til å ha din mening, men det er feil av meg å ha min?  Roll Eyes

Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience.
sabumnim
Veteran

« Reply #54 on: 16.05.09 at 17:29:38 »

Du mener altså at fordi det er et åpent diskusjonsforum så har du rett til å ha din mening, men det er feil av meg å ha min?  Roll Eyes

Les en gang til, å legg merke til ordene jeg bruker. smile

Addey
Mr. Nice Guy :)
*
Veteran

It's okay - he's in a happy place now.
« Reply #55 on: 16.05.09 at 19:58:35 »

Jøss...

Ed spurte om sammenligninger, jeg kom med ett konkret eksempel på et seminar jeg syntes var fornuftig priset, med en instruktør av svært høy kvalitet. Hvis folk har lyst til å betale fire ganger så mye for å trene med denne personen som de må for et gjennomsnittlig kampsportseminar med utøvere og instruktører i verdensklasse så må de selvfølgelig få lov til det, akkurat som jeg må få lov til å si at jeg synes det er alt for dyrt for min smak. Hvis noen synes det er forkastelig at jeg har eller ytrer den meningen så får det bare være. Det er ikke snakk om å vurdere hvor mye en person er verd, men hvor mye jeg er villig til å betale for å bli undervist.

BarteSam
Forumavhengig

« Reply #56 on: 16.05.09 at 22:50:54 »

Jøss, sier jeg også...
Å diskutere seminarpriser er da en helt ok ting å gjøre i ett diskusjonsforum!
Kan aldri huske at noen har reagert på det før.

Halvparten av Norges befolkning er dummere enn gjennomsnittet!
Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #57 on: 17.05.09 at 02:06:28 »

Bare lurer, har World Hapkido General Federation noen webside?
Er dette et forbund som GM West styrer?
...oerten hundre poster ettterpaa - Sorry, er i USA paa familievisitt...
WHGF har nettsider paa www.hapkimudo.co.kr, men dette er forbundet til Kim, Jung-Soo. West er i KidoHae (samme som Henrik).
Edward H. Valholm
Forumavhengig

合氣道 = much fun!
« Reply #58 on: 17.05.09 at 16:09:02 »

...oerten hundre poster ettterpaa - Sorry, er i USA paa familievisitt...
WHGF har nettsider paa www.hapkimudo.co.kr, men dette er forbundet til Kim, Jung-Soo. West er i KidoHae (samme som Henrik).

Takker for linken. Kos deg videre i "uniten".. Hvor er du hen forresten?

hilsen
Ed

HSH
**
Stuntposter

« Reply #59 on: 17.05.09 at 22:50:08 »

Jeg har tidligere sagt at jeg ikke skal kommentere denne diskusjonen videre, men med alle innleggene som har kommet ser jeg det nødvendig.

For å sortere litt så er det flere momenter som har vært oppe til diskusjon.

Det har vært kommentarer til Pellegrini’s grad, kunnskap og kompetanse. Som tidligere nevnt så kan jeg ikke og vil ikke uttale meg om dette før jeg har erfart hva han har å by på. Uansett forhistorie så har mannen opparbeidet seg et navn, en organisasjon og faktisk fått grad fra et anerkjent forbund.

Videre så har jeg blitt bedt om å rapportere mine sertifikatnummer. Dette synes jeg er upassende. Jeg har ingen ting å skjule, men synes vel det er litt ufint og måtte stå til rette på denne måten. Jeg er gradert i taekwondo av GM. Chang Seong Dong (Sangrok World Taekwondo Academy i Seoul), og i hapkido av GM Shin Moon Sik (Hoshimkwan Martial Art Academy i Seoul). Dersom noen ønsker mer informasjon om meg og min historie/CV, så finnes denne på instruktørsiden i www.sangrok.no.

Videre så har det tydeligvis blitt kommentert på tvers av landegrenser om hvordan jeg kunne støtte og være medarrangør av et seminar med GM Pellegrini. Jeg ønsker å ha et ”open mind”, og la tvilen komme tiltalte til gode. Vi har på ingen måte tvunget noen til å delta på dette seminaret, heller ikke egne elever.

Et annet punkt som har blitt diskutert frem og tilbake er prisen. Hva et produkt er verdt er subjektivt. For noen er dette et stort innhogg i budsjettet mens for andre ikke. Vi har heller ingen plikt til å vise våre regnskap eller budsjett for denne type arrangementer. Det ble spekulert i om vi kun hadde seminaret i en dag for å dra nytte av tid til egentrening. Nå har det seg slik at det er det ikke tid til, da vi er kun et av mange land som skal besøkes. Videre så ble det reist spørsmål om vi skulle tjene på dette. Med dette så er det et spørsmål om interesse og påmeldte, men ja, jeg håper å gå med et overskudd.

Jeg arrangerer flere seminarer årlig. Til nå i år har jeg hatt besøk av og arrangert seminar med min hapkidomester, GM Shin, øverste munken fra Gulkuksatemplet, Gm Chang kommer i slutten av denne måneden og som kjent GM Pellegrini i august. Jeg har alltid åpne dører for elever og instruktører fra andre klubber og organisasjoner. Dette seminaret er bare et av mange jeg vil være med på å arrangere i tiden fremover.

Vi tilbyr et seminar, som tydeligvis vekker mange følelser, men det er et fritt marked og enhver står fritt til å velge hva man vil delta på. Seminaret har begynt å fylles opp og det er bra, så gjenstår det å se hva hver enkelt får ut av denne samlingen.

Med hilsen Henrik S. Hunstad
« Last Edit: 17.05.09 at 22:53:31 by HSH » Logged

Sangrok Norway
Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #60 on: 18.05.09 at 01:21:26 »

Takker for linken. Kos deg videre i "uniten".. Hvor er du hen forresten?
Mississippi - det er litt kjoelig her akkurat naa, bare 18-19 grader... Varmen kommer nok tilbake etter en dag eller to.
Hapkido
Gammel ørn

« Reply #61 on: 18.05.09 at 16:01:55 »

Bare det at fyren er kontroversiel er jo god grunn til å delta.
Hapkido
Gammel ørn

« Reply #62 on: 01.07.09 at 07:49:58 »

Jeg kommer ned på dette seminaret. Kommer du Torbjørn? Etter de postene du har skrevet her, da tenker jeg spørsmål om sertifikatnr. osv. fikk jeg lyst til å trene litt med deg, dette for å kjenne litt på nivået til en som er opptatt av slikt.
Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #63 on: 01.07.09 at 09:11:24 »

For meg er dette seminaret altfor dyrt i forhold til det forventede nivået på instruksjonen som blir tilbudt - ikke passer det tidsmessig heller; småbarn, hus, jobb og trening tar gjerne en del tid, og jeg har brukt opp reisekvoten min for i år...

Du kan jo besøke meg på Askøy - aldeles gratis  Wink
phariid
Gammel ørn

... endelig svart belte i hapkido...
« Reply #64 on: 29.07.09 at 00:14:21 »

Grunnen til at jeg la ut linken var at Fjukstad gav inntrykk av at dette ikke eksisterte i denne organisasjonen. smile
Å?! Trodde han mente at det ikke er mulig å bare sende penger og få belte, sånn kun sende penger og få belte lizm... hvis du skjønner hva jeg mener Wink Wink Wink

WTF Taekwondo
"You mixed martial artist? Hahaha, me use big knife, you halal meat, hahaha!" (ordtak av den berømte arabiske filosofen Abdul Tah Qund Dhaw Al Qraizi Munqi, år 497 etter Kristi fødsel)
phariid
Gammel ørn

« Reply #65 on: 29.07.09 at 00:22:04 »

Finner det interessant at dette ikke har blit besvart. smile Så da har jeg bare mine egne antagelser å gå ut i fra..  smile

Uavhengig av dette:
Dere har satt opp tiden på seminaret fra 11.00 - 18.00. Dette er da 7 timer, hvor mye av denne tiden blir pauser?  smile

Spørsmål: Hvor mange timer med trening får man denne dagen (sett i lys av prisen på seminaret)

Og hvorfor er seminaret bare 1 dag? Er det sånn at seminardeltagere skal betale utgiftene ved besøket og dere får masse ekstra privat trening? smile
Er din hyppige bruk av denne type smily:  smile tegn på sarkasme...? Beklager, men det er bare noe jeg føler ass', så bare lurte lizm... smile

WTF Taekwondo
"You mixed martial artist? Hahaha, me use big knife, you halal meat, hahaha!" (ordtak av den berømte arabiske filosofen Abdul Tah Qund Dhaw Al Qraizi Munqi, år 497 etter Kristi fødsel)
phariid
Gammel ørn

« Reply #66 on: 29.07.09 at 00:26:17 »

Jeg er nok ikke "kjendissulten" av meg, men ser mest på hvilken "faglig verdi" ett seminar vil gi meg. Jeg har ikke behov for å klistre bilder av meg selv sammen med kjendiser på nettet (jeg sikter IKKE til personer her inne). biggrin
Bra, nå skvatt jeg, trodde du sikta til meg smile

WTF Taekwondo
sabumnim
Veteran

« Reply #67 on: 29.07.09 at 00:28:52 »

Phariid:

Lite å gjøre på eller? smile

phariid
Gammel ørn

« Reply #68 on: 29.07.09 at 00:30:35 »

Det finnes like bra (og kanskje bedre) tilbud innen det samme emnet som det du her betaler mer for, så da ser ikke jeg poenget med mindre man er interessert i personen pga at han har ett kjent navn (som han har vært veldig flink å skape selv). smile
rolling
Hvordan i all verden vet du at det finnes like bra eller bedre tilbud?

WTF Taekwondo
sabumnim
Veteran

« Reply #69 on: 29.07.09 at 00:33:49 »

rolling

Og hvordan kommer du frem til at det IKKE finnes da?

phariid
Gammel ørn

« Reply #70 on: 29.07.09 at 00:34:38 »

Phariid:

Lite å gjøre på eller? smile
Er innom dette forumet kun om sommeren og rundt juletider (tror jeg... husker ikke...), så ja lite å gjøre, og dessuten så må jeg jo få opp antall innlegg, slik at jeg får et akseptabelt gjennomsnitt, for å kompensere at jeg ellers ikke er her resten av året... clown2

WTF Taekwondo
phariid
Gammel ørn

« Reply #71 on: 29.07.09 at 01:01:04 »

rolling

Og hvordan kommer du frem til at det IKKE finnes da?
Etter å ha trent med Herr Pellegrini, så kan en jo finne ut om det finnes noe bedre (jeg skal ikke dit altså, virker ikke interessant...).

Og som jeg har forstått det, så har ikke du trent med Herr P, så hvordan vet du at det finnes noe bedre, riktig nok skriver du ikke ordet 'vet', men når du skriver rett ut at 'det finnes', så betyr det at du vet det, men da må du jo kunne bevise det. Du kan riktig nok tro eller anta uten å bevise, men ikke vite uten å bevise.

Du klarer kanskje å bevise det, så er bare nysgjerrig på hvordan du skal gjøre det.

Og for å svare på ditt spørsmål, jeg mener ikke at det ikke finnes noe bedre, for det er umulig å bevise. Selv om jeg synes at seminaret er det beste til nå, må jeg jo prøve resten for å kunne sammenligne og eventuelt mene at det fortsatt er det beste. Og vi er jo 6 000 000 000 mennesker på vår vakre jord, så det blir litt problematisk for meg å besøke alle for å finne ut om Herr Pelle er best eller ikke... har liksom ikke tid...

WTF Taekwondo
phariid
Gammel ørn

« Reply #72 on: 29.07.09 at 01:14:48 »

En kjørelærer jobber i 3 timer, og får kanskje 2400 kroner (600 kr. pr. time pr. person) for det. En tilsvarende instruktør som underviser i 3 timer, og skal ha betalt 600 kr. pr. time pr. person ender raskt opp med det tidobbelte, når det bare er ti deltakere på seminaret. You do the math.
Prøvde så godt jeg kunne å gjøre matten min, men får ikke det til å gå opp, brukte til og med kalkulator:

2400/3 = 800

Kan være at det er jeg som tar feil altså, men kalkulatoren og hjernen min var synkroniserte i dette tilfelle, riktig nok er batteriet til kalkulatoren nesten dødt, men tok en test for å være sikker: 1 + 1 = 2 står det på skjermen, da er vel alt i orden antar jeg... clown2

WTF Taekwondo
phariid
Gammel ørn

« Reply #73 on: 29.07.09 at 01:19:14 »

Vel.. Nå diskuterer du nå prisen på seminarer du også da.  smile
Å Herre Jesus i himmelen eek

WTF Taekwondo
phariid
Gammel ørn

« Reply #74 on: 29.07.09 at 01:38:49 »

Les en gang til, å legg merke til ordene jeg bruker. smile
Hehe, tror du har litt problemer med logikk.

Det er ett åpent diskusjonsforum, og da synes jeg det er feil av noen å mene at det er "forkastelig" å diskutere prisen på ett seminar.

Halloooooooo?! shock

WTF Taekwondo
Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #75 on: 29.07.09 at 06:36:12 »

Du har VIRKELIG lite å gjøre ser jeg  Wink
phariid
Gammel ørn

« Reply #76 on: 29.07.09 at 07:34:33 »

Du har VIRKELIG lite å gjøre ser jeg  Wink
Hehe ja laugh

Men jeg forbereder meg ganske bra til høstsemesteret. Har siden forrige onsdag hatt totalt 15 timer møte med styreleder i OSI TKD og et 3 timers møte med Thomas angående hkd (uka før hadde jeg et 2 timers møte med webmasteren vår).

I hele sommeren har jeg jobba med pensum, teori, treningsplanlegging av høstsemesteret, planlegging av gradering i august, organisert sommersamling, og lest masse på nett om tkd og hkd, drevet med youtubeanalyse, og ikke minst vært her på forumet da, føler at jeg har fått gjort masse ift tkd og hkd, og lært mye Cool

OK da... jeg har lite å gjøre... Roll Eyes men i august starter stresset igjen og da forlater jeg forumet og kommer tilbake til jul (kanskje...) clown2

WTF Taekwondo
Hapkido
Gammel ørn

« Reply #77 on: 30.07.09 at 06:42:47 »

Nå er det bare ca. to uker igjen til dette seminaret. Gleder meg egentlig mer nå enn jeg gjorde før jeg leste om skepsisen her inne.

Jeg har en følelse av at noe av kritikken av Pellegrini er kommet av Koreanere som kritiserer ham, fordi han ikke er koreansk. Det er ikke bare å komme her, og komme her å være 9. Dan, med økonomisk suksess, Å IKKE VÆRE KOREANER.

Det er lett å få kritikk av slikt.

Men Hey! Jeg har aldri møtt fyren. Så tiden vil vise!

God trening!
« Last Edit: 30.07.09 at 08:15:36 by Hapkido » Logged
phariid
Gammel ørn

« Reply #78 on: 30.07.09 at 10:34:41 »

Nå er det bare ca. to uker igjen til dette seminaret. Gleder meg egentlig mer nå enn jeg gjorde før jeg leste om skepsisen her inne.

Jeg har en følelse av at noe av kritikken av Pellegrini er kommet av Koreanere som kritiserer ham, fordi han ikke er koreansk. Det er ikke bare å komme her, og komme her å være 9. Dan, med økonomisk suksess, Å IKKE VÆRE KOREANER.

Det er lett å få kritikk av slikt.

Men Hey! Jeg har aldri møtt fyren. Så tiden vil vise!

God trening!
http://www.youtube.com/watch?v=9SX2C1FsWwA
Det her ser bra ut, men det jeg ellers har sett av Pelle er ikke noe særlig imponerende dry
Og av klippet fra Finland ser jeg ikke noe forferdelig nytt heller, har sett gamle opptak (fra 60-tallet?) der tkd-folk drev med lignende ting, ja tkd eek de var helt ville shock
Håper du gir oss en god og objektiv rapport fra seminaret da Cool

WTF Taekwondo
Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #79 on: 30.07.09 at 10:46:31 »

Sjekk pistol"avvæpningen" på 2:26. Denne må være for de med skuddsikkert hode...  Roll Eyes
phariid
Gammel ørn

« Reply #80 on: 30.07.09 at 11:03:44 »

Sjekk pistol"avvæpningen" på 2:26. Denne må være for de med skuddsikkert hode...  Roll Eyes
Ja, reagerte på den der blink
Merkelig at der Herr P er med så er det ikke noe særlig imponerende clown2 Kanskje han er flinkere som pedagog enn utøver, altså at studentene hans blir mye flinkere enn ham confused_1

WTF Taekwondo
CatoFjukstad
*
Forummedlem

« Reply #81 on: 05.08.09 at 19:52:30 »

Da nærmer det seg seminar og vi har fremdeles noen få ledige plasser.
Meld deg på idag om du er interessert !

Mvh,
Cato Fjukstad
Combat Hapkido Norge

For første gang i Norge får vi besøk av grunnleggeren av Combat Hapkido.
Grandmaster Pellegrini er verdenskjent, og har prydet mange forsider på
kampsportmagasiner som f.eks Taekwondo Times, Black Belt m.fl.

Grandmaster Pelligrini er gradert 9.dan fra World Kido Association.
Han har også med seg sin assistent: Master David Rivas, 5.dan.

Dato: Søndag 16. August
Tid:11:00-18:00
Sted:Sangrok Mudo, Lilleakerveien 31, Oslo

Pris: Kr. 1050,-
Aldersgrense: 15 år
NB! Begrenset plass, første mann til mølla!

Seminaret er åpent for alle stilarter og grader.

Alle deltakere vil motta et diplom etter gjennomført
seminar.

Meld deg på i dag via mail til:
seminar@combathapkido.no
eller tlf                468 88 802       

Seminaret arrangeres av Sangrok Mudo og Sikkerhetsakademiet AS.
Hapkido
Gammel ørn

« Reply #82 on: 13.08.09 at 11:46:15 »

Blir sikkert moro
Leif T. Røbekk
*
Veteran

Full JKD Instruktør under Sifu Larry Hartsell
« Reply #83 on: 13.08.09 at 12:27:34 »

Lykke til med seminaret  boxing

JKD hilsen
Leif T. Røbekk

”Så i bunn å grunn , handler JKD om hvordan DU som utøver kan levere dine saker på den mest effektive, hardeste og raskeste måten DU kan oppnå. "Leif T. Røbekk”    www.moldekampsportsenter.no
phariid
Gammel ørn

« Reply #84 on: 16.08.09 at 21:18:17 »

Så, hvordan var det...? clown2

WTF Taekwondo
Leif T. Røbekk
*
Veteran

« Reply #85 on: 16.08.09 at 21:52:16 »

yepp...fortell...

JKD hilsen
Leif T. Røbekk

”Så i bunn å grunn , handler JKD om hvordan DU som utøver kan levere dine saker på den mest effektive, hardeste og raskeste måten DU kan oppnå. "Leif T. Røbekk”    www.moldekampsportsenter.no
phariid
Gammel ørn

« Reply #86 on: 17.08.09 at 12:31:21 »

... sleep1

WTF Taekwondo
Edward H. Valholm
Forumavhengig

合氣道 = much fun!
« Reply #87 on: 17.08.09 at 12:43:16 »

Etter min mening var seminaret bra! Instruktørene Pellegrini og Rivas var to reflekterte instruktører som kom med gode innspill på hvordan deres system fungerte og hva slag filosofi det bakom de teknikkene de lot oss prøve oss på.

Pellegrini var den som ledet an det meste av dagen, avbrutt kun av Rivas som kjørte noen få teknikker på bakken. Filosofien til Combat HKD er at hvis man ender opp på bakken har man i utgangspunktet gjort noe galt (slik at man blir enten kastet, revet, dyttet - you name it ned i bakken) Derfor var deres teknikker på bakken basert på å komme seg løs fortest mulig og opp på beina igjen.

Nå kommer det garantert en god del kommentarer på dette jeg akkurat skrev, men husk dette er ikke min filosofi, det er deres. Og diskusjoner om kamp filosofi kan kjøres et annet sted.

Pellegrini viste teknikker av ymse slag, og viste forskjellen på hva han lærte "i gamle dager - les "tradisjonelt" kontra hvordan de teknikkene blir utført i dag. Men han viste begge måter. Noe som var greit å få med seg for de av de deltakerene som har plundret med dette. En annen viktig filosofi som Pellegrini poengterte og hadde veldig fokus på var at de fleste angrep ble utført ved at angriperen angrep med et slag. Noe som han mente var så vanlig at derfor ble dette ansett da å være slik basic teknikker ble trent. Det å starte et angrep ved å grpe tak i håndleddet ble også trent, men ikke så mye. Han ville hellet at man skulle bli vant med at det var slag som var det som startet et angrep.

Videre snakket han mye om det å være offensiv kontra defensiv tankegang når teknikker ble utført. Dvs. alle blokkering var ikke noen blokkering. Det var et slag, og det var viktig å ikke tenke på teknikker som rene blokkeringer med heller som angrep. (Mind change)

hilsen
Ed
« Last Edit: 17.08.09 at 12:51:41 by Edward H. Valholm » Logged

Leif T. Røbekk
*
Veteran

« Reply #88 on: 17.08.09 at 14:03:49 »

Hei.

dette var et fint og greir resume, hva skjer videre med dere nå da?

JKD hilsen
Leif T. Røbekk

Hapkido
Gammel ørn

« Reply #89 on: 17.08.09 at 15:12:56 »

Ja det var et ok seminar. Verken bedre eller dårligere en det som er vanlig. som Edie skriver var det fokus på at det ikke skulle "blokkeres" men "blokkene" skulle være offensive i karakter.

Nivået på deltakerene var alt fra nye, til folk som har trent en mansalder.

Dersom det var noe som strider i mot det jeg tenker selv, var det da jeg spurte om de sparrer noe særlig. Hvor jeg fikk til svar at, det var ikke noe de la vekt på. De kjører kunn teknikktrening med partner(e). Dette er noe jeg ikke liker. Etter mitt syn MÅ det sparres. Mån kan si at det ikke kan sparres når det handler om "small joints", men det er helt nødvendig med fri sparring i gitte rammer for å utvikle timing, intuitvt teknikkvalg, fotarbeid, bevegelse, kondis, stresskontroll osv.
mangelen på sparring er et fenomen som etter mitt syn er svakheten til mange av de tradisjonelle systemene.

Men innholdet var på høyde med det man finner de fleste steder.

Et trivelig seminar med et nytt fjes i front, samt nye bekjentskaper blandt utøverene.
« Last Edit: 17.08.09 at 15:16:38 by Hapkido » Logged
Edward H. Valholm
Forumavhengig

合氣道 = much fun!
« Reply #90 on: 17.08.09 at 19:00:13 »

Hei.
dette var et fint og greir resume, hva skjer videre med dere nå da?

Dette var et fint seminar hvor jeg traff både kjente og nye fjes. Hvis det blir et nytt seminar kommer jeg nok til å delta en gang til. Det var morosamt ja..

Hvis du spør om jeg kommer til å skifte til combat hapkido kommer nok ikke til å skje, har altfor mye glede, og mye trening igjen i min egen master..

hilsen
Ed

Pages: 1 2 3 4 5 ... 7 [All] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mudo  |  Topic: Combat Hapkido seminar med Grandmaster Pellegrini i Norge ! « previous next »
Jump to:  

Social sharing