Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
22.08.18 at 01:03:01

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mudo  |  Topic: Combat Hapkido seminar med Grandmaster Pellegrini i Norge ! 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7  All Go Down Print

Combat Hapkido seminar med Grandmaster Pellegrini i Norge !

Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #15 on: 13.05.09 at 12:14:06 »

for å poengtere at jeg har grader fra "konkurrerende" forbund. Videre så er det ikke så uvanlig å signere med tittel.
Det er en del andre som har titlene/gradene sine i den faste signaturen her på forumet ja. Det er mindre vanlig å  skrive dem inn i meldingsteksten. Forresten, når ble Kukkiwon/WTF et konkurrerende forbund til ICHF? Kanskje jeg misforstod hensikten din, i så fall ber jeg om unnskyldning.

Hvordan man oppfatter min sammenligning til sitat fra Bibelen er subjektivt. Dersom man ikke har "svin på skogen" så er det vel ingen grunn til å dvele over dette sitatet.

...Igjen antydes det at noen har svin på skogen uten at det konkret vises til hvem og eventuelt hva. Hvis du ikke mente at noen faktisk har svin på skogen/bjelke i øyet, blir sitatet meningsløst, og som du sier: useriøst og lite konstruktivt.

Generelt skjønner jeg ikke helt reaksjonene fra dere som arrangører. Alle som har hatt noe med Hapkido å gjøre i mer enn et  år VET at ICHF er gjenstand for mye kritikk, det kan ikke komme som noen overraskelse at det kommer til uttrykk når organisasjonen introduseres i Norge.
JR
Forumavhengig

柔道 - 태권도 - 회전무술
« Reply #16 on: 13.05.09 at 14:21:24 »

Jeg er selv gradert av GM Pellegrini, og er meget godt fornøyd både med ham og hans forbund ICHF.
(...)
Men jeg hadde håpet at folk kunne bygge sine meninger på egne erfaringer, og ikke på hva de leser på nettet og hører fra andre.  Jeg vil oppfordre alle skeptikere til å komme på seminaret og gjøre seg opp sin egen mening.

Hei Cato
Som blir poengtert av andre her, å betale 1000kr for å gjøre seg opp en egen mening er kanskje litt mye å forvente av hvem som helst, spesielt med tanke på hvor omdiskutert denne organisasjonen og dens GM er.

Men siden du jo tross alt har egne erfaringer med ICHF og Pellegrini, så synes i hvert fall jeg det kunne vært interesant å høre om det. Hva synes du om ICHFs materiale? Ser du noen spesielle styrker og svakheter?
Hvor lang erfaring har du med det, og hva slags erfaring har du med andre ting?

Mvh

Judo - Taekwondo - ex Hoi Jeon Moo Sool - whatever
CatoFjukstad
*
Forummedlem

« Reply #17 on: 13.05.09 at 14:58:53 »

Hei Jan,

Jeg har trente Hapkido under GM Bong Soo Han fra 2001 til han desverre gikk bort tidlig i 2007. Etter dette gikk jeg etterhvert over til ICHF og GM Pellegrini. Dette er mine hovedtilknytninger, men jeg har i perioder også trent under Master Hunstad og Master Kadergran i tillegg.

Personlig passer Combat Hapkido meg som hånd i hanske. Til daglig driver jeg undervisning inn konflikthåndtering, bruk av makt og maktmidler gjennom Sikkerhetsakademiet. Vi underviser de fleste instanser fra, Forsvaret, politiet, kriminalomsorgen og sivile vaktselskaper. I tillegg jobber jeg med sikkerhet på ulike nivåer.
Jeg er mer opptatt av teknikker som fungerer i en pågripelses-situasjon og som selvforsvar, enn jeg er i filosofi og historie. Og det er dette jeg mener er Combat Hapkidos styrke. Gjennom hapkido's geniale prinsipper har man plukket ut de bitene som fungerer i en reell situasjon. Nå er hapkido realistisk i utgangspunktet, men Combat Hapkido spisser dette noe mer.  I en jobbsituasjon fungerer Combat Hapkido meget godt fordi det er mye kontrollteknikker, manipulering og låsing av ledd osv.
Så for meg er Combat Hapkido akkurat det jeg trenger. For andre kan det være andre stiler som passer bedre.

Håper å se mange av dere på seminar den 16. august !

Med vennlig hilsen

Cato Fjukstad
Nasjonal representant - ICHF Norge
Sikkerhetsakademiet AS
Ken-Thomas Kvæl
Gammel ørn

« Reply #18 on: 13.05.09 at 15:09:26 »

Cato:
Du nevner her akkurat de positive aspektene ved Combat Hapkido som jeg selv har bitt meg merke i og jeg har selv sett bildene fra GM P. sin Tour i Afganisthan hvor han underviser amerikanske soldater i sitt combatives program. Systemet har rendyrket ett par ting som jeg føler er nyttig i de situasjoner/yrker du beskriver.

Men:
Når det gjelder grader i Combat hapkido, så er det jo en kjennsgjerning at disse tilbys også i forbindelse med ICHF sitt sortbelte kurs på DVD og selv sort belte kan oppnås via "Videotesting" eller direkte ved kjøp av school Charter". Derfor må jeg nesten spørrre deg om du har trent med eller blitt undervist direkte av GM Pellegrini.

Konklusjonen fra min side er at jeg gjerne skulle vært med på seminaret dersom det hadde vært mulig men jeg skjønner at det er folk som er skeptiske.

Jeg ønsker lykke til med arrangementet.

« Last Edit: 13.05.09 at 15:17:16 by Ken-Thomas Kvæl » Logged

Ken-Thomas Kvæl
Pro-Defense
CatoFjukstad
*
Forummedlem

« Reply #19 on: 13.05.09 at 15:19:24 »

Hei Ken-Thomas,

Nå kan man ikke kjøpe grader i Combat Hapkido, men jeg vet at det har vært grader som er konvertert fra annen organisasjon til ICHF.
Jeg har trent både direkte med GM Pellegrini, men også med hans andre Mastere som f.eks Master Rivas, Master Gridley og Master Heyes. Master Rivas kommer forøvrig også til Norge i august. Etter seminaret i Norge reiser de videre til Finland for å holde flere seminarer der. Det er også åpning for norske utøvere å bli med dit om de ønsker.

Jeg er ikke så aktiv på slike diskusjonsforum som dette, men om noen ønsker å snakke mer om Combat Hapkido så er det bare å ta kontakt med meg på 46888802. Denne diskusjonen er for min del avsluttet, men håper å se dere på seminar i august.

Med vennlig hilsen

Cato Fjukstad
Nasjonal representant - ICHF Norge
Sikkerhetsakademiet AS
sabumnim
Veteran

« Reply #20 on: 13.05.09 at 15:55:10 »

Vi underviser de fleste instanser fra, Forsvaret, politiet, kriminalomsorgen og sivile vaktselskaper. I tillegg jobber jeg med sikkerhet på ulike nivåer.

Kan du fortelle litt nærmere hva du mener med dette? Måten du skriver dette på kan nok føre til misforståelser i forhold til deres tilknytting til disse instansene. smile

Jørn Johannessen (International Master Instructor, Kukkiwon, Korea -99) 7.Dan MooDukKwan Norway, 6.Dan WTF TKD.
IKAEF Kadua Guro Phase 5, Modern Arnis 3.class, Judo 2 Kyu, Norwegian FCS Kali Representative (Dionaldo)
Edward H. Valholm
Forumavhengig

合氣道 = much fun!
« Reply #21 on: 13.05.09 at 18:35:14 »

Hei,
Du skriver: 
... her er prisen kr 1050, mye penger for enkelte....
.
Hva mener du er korrekt pris, og som kan sammenlignes?

hilsen
Ed

sabumnim
Veteran

« Reply #22 on: 13.05.09 at 19:14:20 »

Nå kan man ikke kjøpe grader i Combat Hapkido

http://www.combathapkido.com/SearchResults.asp?Cat=35

Jørn Johannessen (International Master Instructor, Kukkiwon, Korea -99) 7.Dan MooDukKwan Norway, 6.Dan WTF TKD.
IKAEF Kadua Guro Phase 5, Modern Arnis 3.class, Judo 2 Kyu, Norwegian FCS Kali Representative (Dionaldo)
Ken-Thomas Kvæl
Gammel ørn

« Reply #23 on: 13.05.09 at 19:45:39 »

Videogradering kan man få mange steder bla. har Gracie nylig gjort det mulig h lære segg og gradere seg til blått belte i gracie jiu jitsu. Det betyr ikke at instruktfren er noe mindree dyktig av den grunn.

Ken-Thomas Kvæl
Pro-Defense
sabumnim
Veteran

« Reply #24 on: 13.05.09 at 21:46:52 »

Videogradering kan man få mange steder bla. har Gracie nylig gjort det mulig h lære segg og gradere seg til blått belte i gracie jiu jitsu. Det betyr ikke at instruktfren er noe mindree dyktig av den grunn.

He he! Videograderinger er helt i orden for meg, så lenge det skjer på en fornuftig måte. Og jeg vet ikke hvordan det foregår her. Man kan gradere seg til de første 4 gradene innen FCS Kali via video også (noe jeg personlig synes er helt ok, selv om jeg ikke har gjort det selv biggrin)

Grunnen til at jeg la ut linken var at Fjukstad gav inntrykk av at dette ikke eksisterte i denne organisasjonen. smile

Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #25 on: 13.05.09 at 23:26:29 »

Cato: sånn av ren nysgjerrighet, gjennomførte du noen dangradering hos Han da du trente hos ham? Hva er i så fall nummeret på sertifikatet ditt?

Henrik: Jeg ser at du har bilde av KKW-sertifikatet ditt for 6. dan på nettsidene til Sangrok, men ikke KidoHae-sertifikatet. Kunne jeg fått vite nummeret som står på det?

Sånn for ordens skyld; mitt sertifikatnummer for 1. dan (World Hapkido General Federation) er 08-1-11223, uten at det kanskje forteller så mye  happy
HSH
**
Stuntposter

Taekwondo - Hapkido -Taegeukkwon - Haedongkumdo
« Reply #26 on: 14.05.09 at 08:16:50 »

Torbjørn

Hva i all verden skal du med mine eller andres sertifikatnummer?
Og hvilken interesse har jeg av ditt sertifikatnummer?

Dersom du ønsker videre kommunikasjon med meg så kan vi ta dette privat!
Mitt tlf: 90034205, min mail: hunstad@sangrok.no

Henrik S. Hunstad KwanJang
Sangrok Norway
sabumnim
Veteran

« Reply #27 on: 14.05.09 at 22:57:34 »

Vi underviser de fleste instanser fra, Forsvaret, politiet, kriminalomsorgen og sivile vaktselskaper. I tillegg jobber jeg med sikkerhet på ulike nivåer.

Kan du fortelle litt nærmere hva du mener med dette? Måten du skriver dette på kan nok føre til misforståelser i forhold til deres tilknytting til disse instansene. smile

Finner det interessant at dette ikke har blit besvart. smile Så da har jeg bare mine egne antagelser å gå ut i fra..  smile

Uavhengig av dette:
Dere har satt opp tiden på seminaret fra 11.00 - 18.00. Dette er da 7 timer, hvor mye av denne tiden blir pauser?  smile

Spørsmål: Hvor mange timer med trening får man denne dagen (sett i lys av prisen på seminaret)

Og hvorfor er seminaret bare 1 dag? Er det sånn at seminardeltagere skal betale utgiftene ved besøket og dere får masse ekstra privat trening? smile

Ken-Thomas Kvæl
Gammel ørn

« Reply #28 on: 15.05.09 at 14:59:00 »

Typisk Kampforum...... Roll Eyes

Har inntrykk av at en hver som legger ut info om noe som helt blir utsatt for 3.grads forhør om grader, kvalifikasjoner, bakomliggende motivasjon etc etc.

Cato gav klart inntrykk av at han ikke var interessert i å bli trukket inn i noen stor debatt, bare å informere om ett tilbud. Ikke virker han som en særlig aktiv bruker av forumet heller, så at han ikke har svart (foreløbig) ser jeg ingen dramatikk i. Hans grad ser jeg heller ingen betydning i da det her er ikke er snakk om at det er han som skal undervise.

Det er et tilbud på bordet... ta det eller la være. Selv ser jeg ingen problem med å betale rundt 1000 kr dagen for undervisning jeg ønsker å ta imot.

Ken-Thomas Kvæl
Pro-Defense
sabumnim
Veteran

« Reply #29 on: 15.05.09 at 15:55:59 »

Typisk Kampforum...... Roll Eyes

Har inntrykk av at en hver som legger ut info om noe som helt blir utsatt for 3.grads forhør om grader, kvalifikasjoner, bakomliggende motivasjon etc etc.

Cato gav klart inntrykk av at han ikke var interessert i å bli trukket inn i noen stor debatt, bare å informere om ett tilbud. Ikke virker han som en særlig aktiv bruker av forumet heller, så at han ikke har svart (foreløbig) ser jeg ingen dramatikk i. Hans grad ser jeg heller ingen betydning i da det her er ikke er snakk om at det er han som skal undervise.

Det er et tilbud på bordet... ta det eller la være. Selv ser jeg ingen problem med å betale rundt 1000 kr dagen for undervisning jeg ønsker å ta imot.

Jepp, det er ett forum. Ett forum der folk ytrer sin mening og stiller spørsmål.  smile Det hadde vært ett kipt forum om folk ikke gjorde det.

Fint at du synes 1000 kr dagen er greit, selv om du ikke vet hvor mange faktiske timer med trening du får. Hvis dette koker ned til 4-5 timer trening synes nå jeg dette er dyrt. Men jeg vet at forskjellige organisasjoner opererer med forskjellige prisnivå.

Hvis man skriver at man "instruerer forskjellige instanser som politi, forsvaret, kriminalomsorg" osv så ser jeg virkelig ikke problemet med å stille spørsmål om det, og heller ikke å svare på spørsmålet. Det er veldig stor forskjell på at en og annen som jobber innen disse instansene er med på ett kurs som DE arrangerer, og det å jobbe tett knyttet oppimot instansene og arrangere kurs FOR dem og HOS dem. Og hvis det er det første som stemmer, så blir det som ble skrevet veldig misvisende og uriktig, og evnt ett reklamejippo som jeg ikke liker.

Det er viktig å prøve å gi så god og riktig informasjon som mulig når man skal "selge" noe. Det er nok du også enig i når du går i butikken eller noe regner jeg med. smile

Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mudo  |  Topic: Combat Hapkido seminar med Grandmaster Pellegrini i Norge ! « previous next »
Jump to:  

Social sharing