Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
18.10.18 at 00:44:57

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mudo  |  Topic: Combat Hapkido seminar med Grandmaster Pellegrini i Norge ! 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7  All Go Down Print

Combat Hapkido seminar med Grandmaster Pellegrini i Norge !

Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #75 on: 29.07.09 at 06:36:12 »

Du har VIRKELIG lite å gjøre ser jeg  Wink
phariid
Gammel ørn

... endelig svart belte i hapkido...
« Reply #76 on: 29.07.09 at 07:34:33 »

Du har VIRKELIG lite å gjøre ser jeg  Wink
Hehe ja laugh

Men jeg forbereder meg ganske bra til høstsemesteret. Har siden forrige onsdag hatt totalt 15 timer møte med styreleder i OSI TKD og et 3 timers møte med Thomas angående hkd (uka før hadde jeg et 2 timers møte med webmasteren vår).

I hele sommeren har jeg jobba med pensum, teori, treningsplanlegging av høstsemesteret, planlegging av gradering i august, organisert sommersamling, og lest masse på nett om tkd og hkd, drevet med youtubeanalyse, og ikke minst vært her på forumet da, føler at jeg har fått gjort masse ift tkd og hkd, og lært mye Cool

OK da... jeg har lite å gjøre... Roll Eyes men i august starter stresset igjen og da forlater jeg forumet og kommer tilbake til jul (kanskje...) clown2

WTF Taekwondo
"You mixed martial artist? Hahaha, me use big knife, you halal meat, hahaha!" (ordtak av den berømte arabiske filosofen Abdul Tah Qund Dhaw Al Qraizi Munqi, år 497 etter Kristi fødsel)
Hapkido
Gammel ørn

« Reply #77 on: 30.07.09 at 06:42:47 »

Nå er det bare ca. to uker igjen til dette seminaret. Gleder meg egentlig mer nå enn jeg gjorde før jeg leste om skepsisen her inne.

Jeg har en følelse av at noe av kritikken av Pellegrini er kommet av Koreanere som kritiserer ham, fordi han ikke er koreansk. Det er ikke bare å komme her, og komme her å være 9. Dan, med økonomisk suksess, Å IKKE VÆRE KOREANER.

Det er lett å få kritikk av slikt.

Men Hey! Jeg har aldri møtt fyren. Så tiden vil vise!

God trening!
« Last Edit: 30.07.09 at 08:15:36 by Hapkido » Logged
phariid
Gammel ørn

« Reply #78 on: 30.07.09 at 10:34:41 »

Nå er det bare ca. to uker igjen til dette seminaret. Gleder meg egentlig mer nå enn jeg gjorde før jeg leste om skepsisen her inne.

Jeg har en følelse av at noe av kritikken av Pellegrini er kommet av Koreanere som kritiserer ham, fordi han ikke er koreansk. Det er ikke bare å komme her, og komme her å være 9. Dan, med økonomisk suksess, Å IKKE VÆRE KOREANER.

Det er lett å få kritikk av slikt.

Men Hey! Jeg har aldri møtt fyren. Så tiden vil vise!

God trening!
http://www.youtube.com/watch?v=9SX2C1FsWwA
Det her ser bra ut, men det jeg ellers har sett av Pelle er ikke noe særlig imponerende dry
Og av klippet fra Finland ser jeg ikke noe forferdelig nytt heller, har sett gamle opptak (fra 60-tallet?) der tkd-folk drev med lignende ting, ja tkd eek de var helt ville shock
Håper du gir oss en god og objektiv rapport fra seminaret da Cool

WTF Taekwondo
"You mixed martial artist? Hahaha, me use big knife, you halal meat, hahaha!" (ordtak av den berømte arabiske filosofen Abdul Tah Qund Dhaw Al Qraizi Munqi, år 497 etter Kristi fødsel)
Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #79 on: 30.07.09 at 10:46:31 »

Sjekk pistol"avvæpningen" på 2:26. Denne må være for de med skuddsikkert hode...  Roll Eyes
phariid
Gammel ørn

« Reply #80 on: 30.07.09 at 11:03:44 »

Sjekk pistol"avvæpningen" på 2:26. Denne må være for de med skuddsikkert hode...  Roll Eyes
Ja, reagerte på den der blink
Merkelig at der Herr P er med så er det ikke noe særlig imponerende clown2 Kanskje han er flinkere som pedagog enn utøver, altså at studentene hans blir mye flinkere enn ham confused_1

WTF Taekwondo
CatoFjukstad
*
Forummedlem

« Reply #81 on: 05.08.09 at 19:52:30 »

Da nærmer det seg seminar og vi har fremdeles noen få ledige plasser.
Meld deg på idag om du er interessert !

Mvh,
Cato Fjukstad
Combat Hapkido Norge

For første gang i Norge får vi besøk av grunnleggeren av Combat Hapkido.
Grandmaster Pellegrini er verdenskjent, og har prydet mange forsider på
kampsportmagasiner som f.eks Taekwondo Times, Black Belt m.fl.

Grandmaster Pelligrini er gradert 9.dan fra World Kido Association.
Han har også med seg sin assistent: Master David Rivas, 5.dan.

Dato: Søndag 16. August
Tid:11:00-18:00
Sted:Sangrok Mudo, Lilleakerveien 31, Oslo

Pris: Kr. 1050,-
Aldersgrense: 15 år
NB! Begrenset plass, første mann til mølla!

Seminaret er åpent for alle stilarter og grader.

Alle deltakere vil motta et diplom etter gjennomført
seminar.

Meld deg på i dag via mail til:
seminar@combathapkido.no
eller tlf                468 88 802       

Seminaret arrangeres av Sangrok Mudo og Sikkerhetsakademiet AS.
Hapkido
Gammel ørn

« Reply #82 on: 13.08.09 at 11:46:15 »

Blir sikkert moro
Leif T. Røbekk
*
Veteran

Full JKD Instruktør under Sifu Larry Hartsell
« Reply #83 on: 13.08.09 at 12:27:34 »

Lykke til med seminaret  boxing

JKD hilsen
Leif T. Røbekk

”Så i bunn å grunn , handler JKD om hvordan DU som utøver kan levere dine saker på den mest effektive, hardeste og raskeste måten DU kan oppnå. "Leif T. Røbekk”    www.moldekampsportsenter.no
phariid
Gammel ørn

« Reply #84 on: 16.08.09 at 21:18:17 »

Så, hvordan var det...? clown2

WTF Taekwondo
Leif T. Røbekk
*
Veteran

« Reply #85 on: 16.08.09 at 21:52:16 »

yepp...fortell...

JKD hilsen
Leif T. Røbekk

”Så i bunn å grunn , handler JKD om hvordan DU som utøver kan levere dine saker på den mest effektive, hardeste og raskeste måten DU kan oppnå. "Leif T. Røbekk”    www.moldekampsportsenter.no
phariid
Gammel ørn

« Reply #86 on: 17.08.09 at 12:31:21 »

... sleep1

WTF Taekwondo
Edward H. Valholm
Forumavhengig

合氣道 = much fun!
« Reply #87 on: 17.08.09 at 12:43:16 »

Etter min mening var seminaret bra! Instruktørene Pellegrini og Rivas var to reflekterte instruktører som kom med gode innspill på hvordan deres system fungerte og hva slag filosofi det bakom de teknikkene de lot oss prøve oss på.

Pellegrini var den som ledet an det meste av dagen, avbrutt kun av Rivas som kjørte noen få teknikker på bakken. Filosofien til Combat HKD er at hvis man ender opp på bakken har man i utgangspunktet gjort noe galt (slik at man blir enten kastet, revet, dyttet - you name it ned i bakken) Derfor var deres teknikker på bakken basert på å komme seg løs fortest mulig og opp på beina igjen.

Nå kommer det garantert en god del kommentarer på dette jeg akkurat skrev, men husk dette er ikke min filosofi, det er deres. Og diskusjoner om kamp filosofi kan kjøres et annet sted.

Pellegrini viste teknikker av ymse slag, og viste forskjellen på hva han lærte "i gamle dager - les "tradisjonelt" kontra hvordan de teknikkene blir utført i dag. Men han viste begge måter. Noe som var greit å få med seg for de av de deltakerene som har plundret med dette. En annen viktig filosofi som Pellegrini poengterte og hadde veldig fokus på var at de fleste angrep ble utført ved at angriperen angrep med et slag. Noe som han mente var så vanlig at derfor ble dette ansett da å være slik basic teknikker ble trent. Det å starte et angrep ved å grpe tak i håndleddet ble også trent, men ikke så mye. Han ville hellet at man skulle bli vant med at det var slag som var det som startet et angrep.

Videre snakket han mye om det å være offensiv kontra defensiv tankegang når teknikker ble utført. Dvs. alle blokkering var ikke noen blokkering. Det var et slag, og det var viktig å ikke tenke på teknikker som rene blokkeringer med heller som angrep. (Mind change)

hilsen
Ed
« Last Edit: 17.08.09 at 12:51:41 by Edward H. Valholm » Logged

Leif T. Røbekk
*
Veteran

« Reply #88 on: 17.08.09 at 14:03:49 »

Hei.

dette var et fint og greir resume, hva skjer videre med dere nå da?

JKD hilsen
Leif T. Røbekk

Hapkido
Gammel ørn

« Reply #89 on: 17.08.09 at 15:12:56 »

Ja det var et ok seminar. Verken bedre eller dårligere en det som er vanlig. som Edie skriver var det fokus på at det ikke skulle "blokkeres" men "blokkene" skulle være offensive i karakter.

Nivået på deltakerene var alt fra nye, til folk som har trent en mansalder.

Dersom det var noe som strider i mot det jeg tenker selv, var det da jeg spurte om de sparrer noe særlig. Hvor jeg fikk til svar at, det var ikke noe de la vekt på. De kjører kunn teknikktrening med partner(e). Dette er noe jeg ikke liker. Etter mitt syn MÅ det sparres. Mån kan si at det ikke kan sparres når det handler om "small joints", men det er helt nødvendig med fri sparring i gitte rammer for å utvikle timing, intuitvt teknikkvalg, fotarbeid, bevegelse, kondis, stresskontroll osv.
mangelen på sparring er et fenomen som etter mitt syn er svakheten til mange av de tradisjonelle systemene.

Men innholdet var på høyde med det man finner de fleste steder.

Et trivelig seminar med et nytt fjes i front, samt nye bekjentskaper blandt utøverene.
« Last Edit: 17.08.09 at 15:16:38 by Hapkido » Logged
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Mudo  |  Topic: Combat Hapkido seminar med Grandmaster Pellegrini i Norge ! « previous next »
Jump to:  

Social sharing