Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.08.18 at 03:12:04

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Hapkido (Moderator: Addey)  |  Topic: Norges Hapkidoforbund 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Norges Hapkidoforbund

Hapkido
Gammel ørn

« on: 18.07.09 at 10:57:04 »

Norges Hapkidoforbund er nå offisielt konstituert.

Styret er valgt og konstituert. Den første offisielle samlingen er gjennomført og websiden er oppe.

Forbundet er fortsatt i startgropen, men igang.

Se www.hapkido.no Siden er ikke ferdigstilt enda, men under bearbeiding.

Samarbeidsavtalen med Norges Kampsportforbund er skrevet.

Ser fram til videre utvikling av dette prosjektet.
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #1 on: 18.07.09 at 13:17:11 »

Her skal jeg følge med!

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
jonoslo84
*
Forummedlem

« Reply #2 on: 18.07.09 at 18:15:32 »

Dette ser spennende ut smile
Ønsker dere all lykke til med prosjektet.

Tidligere trent TKD, men vært ute av trening 2006-2009 grunnet diverse skader og operasjoner! Nå kan jeg begynne å trene igjen og jeg gleder meg stort!
Edward H. Valholm
Forumavhengig

合氣道 = much fun!
« Reply #3 on: 18.07.09 at 19:51:46 »

Hvis det er noen "hacke-glade" webfantaster som har lyst å hjelpe til med hjemmesiden er det bare å ta kontakt..

hilsen
Ed

sabumnim
Veteran

« Reply #4 on: 18.07.09 at 21:41:28 »

Pent oppsett på siden. Dette blir nok bra! smile

Lykke til med forbundet!! smile

Jørn Johannessen (International Master Instructor, Kukkiwon, Korea -99) 7.Dan MooDukKwan Norway, 6.Dan WTF TKD.
IKAEF Kadua Guro Phase 5, Modern Arnis 3.class, Judo 2 Kyu, Norwegian FCS Kali Representative (Dionaldo)
Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #5 on: 18.07.09 at 22:40:22 »

Lykke til og gratulerer med nytt forbund!
Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #6 on: 24.07.09 at 11:52:28 »

Siden jeg har en litt treg dag på jobben og for å ta opp tråden fra en annen (heh) tråd;
Hva slags forbund er det meningen dette skal være? Et stilartsforbund (a la de ulike karateforbundene, fx), eller en ren "vennskapsforening"? jeg går ut i fra at dette står i vedtekter og andre møtedokumenter, men i påvente av at disse skal bli tilgjengelig kan kanskje de involverte opplyse meg...?
HSH
**
Stuntposter

Taekwondo - Hapkido -Taegeukkwon - Haedongkumdo
« Reply #7 on: 24.07.09 at 15:27:31 »

Hei

Som det står skrevet på NHF's hjemmeside:
NHFs primære roller er følgende:

- Å tilby seminarer og kurs i Norge
- Bistå med trening i Korea
- Opprette og vedlikeholde danregister for Norge
- Dangradering og registrering av dangrad

Vårt mål er å utvide og utvikle våre tilbud, tjenester og aktiviteter etterhvert som vi blir flere.

Vi ønsker å være en paraplyorganisasjon for Hapkido uansett verdensforbund tilhørighet, samt vi NHF være et naturlig forbund for andre koreanske kampkunster som f.eks Kuksul, Hanmudo, Hapkiyusul, Hankido Tukungmusul m.fl.

Vi vil hjelpe klubber som står uten tilknytning til verdensforbund, samt sørge for et godt samarbeid mellom ulike "stilarter" tilknyttet NHF.

Konkrete medlemsregler vil bli presentert så snart det styret har dette på plass.

Alt vel og fortsatt god sommer, Henrik S. Hunstad

Henrik S. Hunstad KwanJang
Sangrok Norway
Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #8 on: 24.07.09 at 22:10:27 »

ok, jeg skjønner jo det som står på nettsidene, men ser kanskje ikke helt at denne typen aktivitet krever et eget forbund.

Når jeg ser for meg et norsk hapkidoforbund tenker jeg vel heller lobbyvirksomhet overfor bevilgende myndigheter slik at det bygges kampsportrom i nye idrettsbygg (med matter egnet for hapkido selvfølgelig), målrettet arbeid overfor media for å øke oppmerksomheten rundt hapkido og gjøre kampkunsten kjent for Kari og Ola Dunk, og kanskje noe kursvirksomhet innen markedsføring av hapkido, teknikker for å holde på elever i den vanskelige nybegynnerfasen, og lignende generelle aktiviteter. Dette er generelle tema som det ikke hersker særlig uenighet om, og dermed burde de være velegnet til å håndteres av et sentralt forbundsapparat (selv om "apparatet" foreløpig sikkert består av fritiden til en person  Wink).

Rene HKD-kurs og dangraderinger, samt å holde styr på hvem som har hvilken grad, tror jeg de enkelte kwans greier, og ønsker, å ta seg av selv.

Misforstå meg ikke, jeg syns det er flott at noen tar initiativ til et norsk hapkidoforbund, men jeg syns kanskje man kan fokusere litt annerledes enn det som det blir lagt opp til ihht nettsidene til forbundet. På engelsk er det et uttrykk; "herding cats" (å gjete katter) som jeg tror passer bra på eventuelle forsøk på å få diverse HKD-instruktører og -forbund til å enes om teknikker, fokus, filosofi og metode. Imidertid vil de fleste være enige om at det er fint med mer penger/saler, mer positiv oppmerksomhet fra media og mer business savvy.
Edward H. Valholm
Forumavhengig

合氣道 = much fun!
« Reply #9 on: 25.07.09 at 20:43:17 »

Personlig har jeg ingen aning hvordan forbundet vil fungere i fremtiden, men å delta i det synes jeg er bedre enn å ikke delta. Jeg håper du blir med.

Tanken bak dette med danregisteret er ikke å holde styr på hvem som har hva, som du sier selv, dette kan de forskjellige kwans/forbund gjøre. Tanken var heller å ha en liste over dangraderte basert på det som blir frivillig registrert inn. Listen tror jeg heller ikke blir så lang..

hilsen
Ed

Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #10 on: 25.07.09 at 21:40:30 »

Som sagt så får vi se, jeg vil nå gjerne se den styrende dokumentasjonen (stiftelsesdokument, vedtekter, medlemsreglement når det er klart osv.). Alltid greit å vite hva man setter navnet sitt under  Wink
phariid
Gammel ørn

... endelig svart belte i hapkido...
« Reply #11 on: 26.07.09 at 16:02:21 »

Men hvem står bak det her, finner ingen navn på nettstedet... blink Jo da, fant etter hvert hvem som er leder og ett styremedlem, men måtte innom forumet Roll Eyes Burde ikke slikt stå på selve hjemmesida?

WTF Taekwondo
"You mixed martial artist? Hahaha, me use big knife, you halal meat, hahaha!" (ordtak av den berømte arabiske filosofen Abdul Tah Qund Dhaw Al Qraizi Munqi, år 497 etter Kristi fødsel)
Edward H. Valholm
Forumavhengig

合氣道 = much fun!
« Reply #12 on: 26.07.09 at 20:57:43 »

Joda, styret og hvem som er med kommer. For tiden er det kun jeg som har tilgang til å legge inn info på sidene og så fort jeg har fått denne vil det bli lagt ut. Da kommer også et styrereferat fra det første møtet.

hilsen
Ed

Chrisoro
*
Forummedlem

Hapkido, Taekwondo, Jiu-Jitsu
« Reply #13 on: 12.12.17 at 01:44:56 »

Kom dette forbundet seg noen gang ut av startgropa? Hva er status pr. i dag?
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Hapkido (Moderator: Addey)  |  Topic: Norges Hapkidoforbund « previous next »
Jump to:  

Social sharing