Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.08.18 at 03:12:49

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Andre (Moderator: Johannes Ibel)  |  Topic: Acudo spørsmål 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] 2 3  All Go Down Print

Acudo spørsmål

sabumnim
Veteran

« on: 22.07.09 at 23:34:26 »

Jeg lager en egen topic her for de spørsmål jeg har stilt, så det ikke blir så hulter til bulter, litt her og litt her. smile

Jeg håper at Nils Erik ikke bare kommer for å drive reklame, men også er villig til å svare på noen spørsmål om Acudo. smile

Fra hvor har du ditt grunnlag for å si at Jigoro Kano's Atemi-waza hadde noe med angrep på akupunktur/nerve punkter å gjøre?

Jeg ser at du er grunnlegger og grandmaster av Acudo.
Hva er din bakgrunn i Kyusho-Jitsu? Dette har jo sin base i George Dillman og hans studier?

Og sort belte i Acudo på 5 dager høres nok ikke bra ut i Norge... Folk får litt bad vibes av sånt..  smile Så kan du forklare litt rundt dette for oss?

Unskyld at jeg er litt skeptisk, men jeg har tittet litt på siden din.  smile Hvis du er grunnlegger av Acudo, hvordan kan du da ha 7.Dan i Acudo Ryu fra Beijing? Og har du vært munk?

Jørn Johannessen (International Master Instructor, Kukkiwon, Korea -99) 7.Dan MooDukKwan Norway, 6.Dan WTF TKD.
IKAEF Kadua Guro Phase 5, Modern Arnis 3.class, Judo 2 Kyu, Norwegian FCS Kali Representative (Dionaldo)
sabumnim
Veteran

« Reply #1 on: 22.07.09 at 23:41:14 »

I forhold til WPMAF; hvem har du tilknyttet deg som har innsikt i hvordan ting ble gjort i "gamle dager" i de forskjellige stilartene? Eller bare finner dere ut ting selv for så å rettferdiggjørefunnene deres uten å ha base i fakta fra noe sted?

Jørn Johannessen (International Master Instructor, Kukkiwon, Korea -99) 7.Dan MooDukKwan Norway, 6.Dan WTF TKD.
IKAEF Kadua Guro Phase 5, Modern Arnis 3.class, Judo 2 Kyu, Norwegian FCS Kali Representative (Dionaldo)
sabumnim
Veteran

« Reply #2 on: 23.07.09 at 00:15:08 »

Dere får ha meg unskyldt, men etter å ha tittet ende på hjemmesiden til WAA så lukter dette bullshido lang vei for meg... Beklager, håper at noen kan komme med info så jeg kan endre mening...

Kanskje noen av de kjente navnene på listen over "students" (nederst på siden) kan komme med noe info om dette? smile

sabumnim
Veteran

« Reply #3 on: 23.07.09 at 00:47:33 »

Dette står på siden din:

Art: Kyusho-jitsu Style: Dianxue
Degrees granted will after June 2009 be through Kyusho jitsu International and not WAA. Granted Degrees will be listed here for present beeing.

4. Dan Black Belt
Nils Erik Volden (August, 2008)
4. dan Granted August 2008 by Kyusho Jitsu International

Hva er Kyusho Jitsu International og hvem står for den? Jeg finner ingen organisasjoner med det navnet noe sted? Jeg skjønner ikke hva "Dianxue" har med noe som har ett japansk navn og en japansk stilart å gjøre?

sabumnim
Veteran

« Reply #4 on: 23.07.09 at 00:49:54 »

Mann... den siden til WAA driver meg til vanvid.... Har du funnet opp alle disse stilartene selv?

sabumnim
Veteran

« Reply #5 on: 23.07.09 at 01:15:05 »

Her er hjemmesiden til Acudo forresten:
http://www.acudo.com/

Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #6 on: 23.07.09 at 06:44:54 »

Jeg for min del skulle ønske at folk ikke satte "™" etter hver gang de skriver navnet på noe de har rettigheter til. Det blir grusomt tungt å lese teksten...
JonnyKr
« Reply #7 on: 19.08.09 at 08:15:40 »

Dere får ha meg unskyldt, men etter å ha tittet ende på hjemmesiden til WAA så lukter dette bullshido lang vei for meg... Beklager, håper at noen kan komme med info så jeg kan endre mening...

Kanskje noen av de kjente navnene på listen over "students" (nederst på siden) kan komme med noe info om dette? smile

Tja, i følge denne linken så fremstår han ikke som den mest troverdige akkurat:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/01/15/488934.html

Juksegrader, Jukseuniversiteter, bortforklaringer og vås. "JukseBullShido" ?
« Last Edit: 19.08.09 at 08:18:17 by JonnyKr » Logged
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #8 on: 19.08.09 at 08:39:36 »

Og hva i alle dager er dette? Hvem sitter i juryen? Er det liksom som at all verdens kampsportautoriteter vandrer rundt i spenning for om de er nominerte eller vil vinne denne prisen?

http://www.acudo.com/default.asp?Page=BudoPersonality
« Last Edit: 19.08.09 at 08:41:08 by perbl » Logged

Per B. Løvsletten
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #9 on: 19.08.09 at 09:40:55 »

Og hvordan kan en person som er så ivrig etter å profilere seg med Hovedfag innen Helsefag har så liten oversikt over de akademiske grader at han tror han kan ta en phd med et par breveksamener etter en master/hovedfagsoppgave?

Per B. Løvsletten
OveDavy
Gjenganger

« Reply #10 on: 19.08.09 at 09:42:27 »

og listen er lang

http://www.espen.com/norskblogg/archives/2004/11/grader_av_juks.html

Javel!
JonnyKr
« Reply #11 on: 19.08.09 at 10:24:30 »

Ved to anledninger har Nils Erik Volden gitt opplæring til jordmødre ved Nordlands-sykehuset. Nå viser det seg at hans doktorgrad er utskrevet fra et nedlagt motell i Wyoming.

http://www.an.no/nyheter/article2522924.ece

Tillitsvekkende mann dette her. happy
Ken-Thomas Kvæl
Gammel ørn

« Reply #12 on: 19.08.09 at 11:39:53 »

Dette kommer med god margin inn under kategorien betenkelig..... Wink

Ken-Thomas Kvæl
Pro-Defense
Pål Sørli
« Reply #13 on: 19.08.09 at 12:28:30 »

Kanskje litt lettere da å starte praksis i, var det Mexico han holdt til, sikkert litt færre ubehaglige spørmål der nede.

En vill gjetning, tror ikke vi hører mer fra Acudomannen...
Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #14 on: 19.08.09 at 13:12:23 »

En vill gjetning, tror ikke vi hører mer fra Acudomannen...
Jeg er ikke så sikker - det eneste en bløffmaker egentlig trenger å gjøre er å "heve seg over kritikken" (dvs ikke svare), evt. overlate svarene til stråmenn som sier at "han er SÅÅÅÅ fantastisk og kan SÅÅÅ mye osv.." - så er det alltid nok lettlurte fjols rundt om kring til at de får inn noen kroner likevel.

There's a sucker born every minute...
Pages: [1] 2 3  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Andre (Moderator: Johannes Ibel)  |  Topic: Acudo spørsmål « previous next »
Jump to:  

Social sharing