Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.04.18 at 18:05:09

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Andre (Moderator: Johannes Ibel)  |  Topic: Acudo spørsmål 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 [3]  All Go Down Print

Acudo spørsmål

Rolstad
**
Stuntposter

« Reply #30 on: 07.09.13 at 07:41:10 »

Ny side
http://acudo.wordpress.com/
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #31 on: 07.09.13 at 09:38:33 »

For en kvakksalver!

Etter å ha grunnlagt kampsporten, så graderer han seg til 5 kyu for å gå igjennom sitt eget system? haha

Idag er han 7. Dan og det er flere høyere graderte i hans eget system som han har grunnlagt. Det at alle de andre også har en haug av andre grader, gjør dette bare mer til et papirsystem, helt verdiløst og ren kampsportkvakksalveri - eller bullshido som vi kaller det smile

Kilde:

http://acudo.wordpress.com/masters/
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #32 on: 07.09.13 at 17:57:06 »

Haha!

Klikka meg inn på siden, og la merke til at noen tydeligvis leser det, for det var en kommentar under "Knife fighting". Så ser jeg her: http://acudo.wordpress.com/2013/06/28/knife-fighting/ og finner at noen har "Reblogget" dette til siden http://streetacudo.wordpress.com/2013/06/28/knife-fighting/

Noen som tipper det er særlig høye odds for at personen som som skrev, personen som leste og fant det interessant og "reblogget" er en og samme?

Dette virker å være litt i samme gata som den berømte "sekkemannen" vi har i Trondheim, som satte opp haugevis av fiktive organisasjoner som skulle ta over verden, og brukte lignende triks for å få det til å se ut som det faktisk var folk som var interesserte i det han bedrev.
« Last Edit: 07.09.13 at 18:00:24 by perbl » Logged

Per B. Løvsletten
Bullshit Man
Gjenganger

Bullshit!
« Reply #33 on: 09.09.13 at 13:16:31 »

Trenger jeg å si noe? =)

Nils Volden
*
Forummedlem

Nils Volden
« Reply #34 on: 14.04.15 at 16:35:28 »

Hei,
Fikk tips om denne tråden fra sønnen min, og jeg bestemte meg derfor for å skrive noen ord til tross for at dette er en relativt gammel tråd. Dette grunnet språkdrakten administrator av dette forumet har tillatt, og som administrator delvis har bidratt med selv til. Det er mange baller som fremdeles henger i luften og eimen av skittkasting, mobbing og injurierende utsagn er gjennomsyrende. Ukritisk kastes det dritt basert på løse rykter og impuls. Normalt ville jeg ikke kommentert slikt pjatt. Synes at flere av dere på denne tråden bør gå i dere selv etter å ha lest dette. Glem ikke at en sak har alltid minst to sider.

Det er tre tema som går igjen Acudo ryu, TCM og min formelle utdanning:

Acudo ryu

Jeg grunnla Acudo ryu i 1993. Dermed kan du påstå at jeg har funnet på Acudo ryu. Kort er Acudo ryu å benytte akupunkturpunktene i kampsport. Normalt vil en grunnlegger av en stilart ta en 10. dan direkte, men jeg har valgt å gå gradene på lik linje med alle andre innen WAA-systemet. Siden jeg avla min 7. dan eksamen i Beijing Kina ovenfor WAA repressentanter der nede har en 7. dan i Acudo Ryu fra Beijing. Ja det stemmer at jeg har bodd og trent over kortere perioder i det originale Shaolin tempelet, og ble i 2007 tatt opp som disipel. Fokuset ved min trening i tempelet har vært Dianxue og Qinna.  

For noen år tilbake arrangerte jeg et 5 dagers intensivt Sortbelte-seminar i Acudo ryu.  Dette var et seminar over 5 dager fra 06.00 til 19.00; 12 timer undervisning pr dag. Grunnpensumet til sortbeltet i acudo ryu ble undervist: Alle akupunkturpunkter, 32 Shaolin qinna teknikker og Shaolin qinna kata (del 1). De som hadde et høyere nivå fra kampsport kunne forsøke seg på sortbelteeksamen. Kun 2 besto eksamen og 5 strøk; resten valgte å ikke benytte dette alternativet; 1 år etterpå gikk 12 av dem opp og besto.

Noen av dere i tråden sier i krystall klare ord at Acudo ryu er tøys. Dere står fritt til å mene hva dere måtte ønske, men jeg (og mange andre) deler ikke denne oppfattelsen. Prinsippene bak Acudo ryu er funksjonable, solide og dokumenterbare. Acudo ryu har IKKE latterlige prinsipper. Acudo ryu praktiseres på en ærlig og oppriktig måte som kampsport. Acudo ryu  er både effektivt og veldig ondt. De som ikke tror meg kan komme og forsøke en runde med punkter. Ingen har til dags dato klagd på Acudo ryu etter denne runden.

Acudo ryu er ikke forankret i et bestemt land som f.eks TKD, Karate, Judo og Sambo. For noen kan det virke forvirrende at ord benyttes noe om hverandre. Et eksempel kan være 点穴. 点穴 oversettes gjerne fra japansk som shinjitai og kyujitai. Noen steder finner du dette ordet feilaktig oversatt som Ketsui og Kyusho, men i full bruk. Uansett japansk oversettelse så betyr denne kanji trykkpunkter, vitalpunkter eller akupunkturpunkter. Innen acudo ryu benytter vi den kinesiske oversettelsen av ordet “Dianxue” for å ikke forvirre mer enn nødvendig. Generellt så er det det mest kjente eller benyttede navnet/ pinjin som benyttes.

Jeg har aldri tatt betalt for å gi en eneste klasse eller eksamen i acudo ryu. Dog heller har jeg blitt betalt for å gi klasser. De pengene som ANDRE eventuellt har samlet inn har gått uavkortet til betaling av hall-leie og lignende. Personlig har jeg ingen økonomiske interesser i Acudo ryu. Klart i denne tråden er det opptil flere som påstår at jeg utnytter utivende for å ta penger fra dem. Roy bekrefter at han ikke betalte når han trente.

Setningen : ”Acudo™ - A Complementary Marital Art" blir forsøkt latterliggjort. Det var forbundet i Australia som kom opp med denne setningen som jeg også føler er veldig dekkende. Fakta er at de fleste som praktiserer Acudo ryu også er utøvere av andre kampsporter. De rapporterer at det faktisk er greit å vite HVOR de faktisk skal sparke og slå. Det er ikke nok å vite hvordan og når hvis man ikke vet hvor man skal treffe. Acudo ryu benytter derfor “komplementær kampsport” i markedsføringen. Noe som betyr at acudo ryu ikke nødvendigvis er en konkurrent til grapling, TDK eller Karate, men snarere et komplement! Got it?

De siste 10 årene meldte det seg et behov for en mer selvforsvarsrettet Acudo. Dette førte til at Acudo ryu begynte å utvikle en selvforsvarsutgave hvor man ikke studerer alle akupunkturpunktene. Denne undergruppen av Acudo ryu er navnet Street Acudo. Dette er spesielt rettet mot barn og MOBBING, men også tyngre tema som ran, overfall og kidnapping. Det kjøres egne Street acudo kurs med forkus på hvis du eller noen nær deg blir kidnappet. Street Acudo konseptet gjorde at administrator kalte meg “Sekkemannen”!

WAA har i flere år arrangert en kåring av  årets Budo personlighet. Et år ble faktisk Roy også nominert, men han vant ikke. For å bli nominert må eksterne personer sende inn navneforslag. En gang til: Det er leserne der ute som nominerer og ikke WAA. Det var ca 10 personer som mente at Roy var en personlighet som burde hedres. Vinneren fikk nærmere 3500 stemmer. Uansett, flott at Roy var ønsket av noen. At han ble forlegen av andres oppmerksomhet er ikke vår feil.

Ble direkte trist når jeg leser at Roy føler at han fikk Acudo gradene SLENGT etter seg og at han sier at de er verdiløse. Han trente seg faktisk gjennom systemet og avla eksamen på lik linje med alle andre fra 5. kyu til 1. kyu før har reiste til fengselsskolen. I løpet av tiden vi fikk sammen var han hjemme hos meg tre ganger (ironisk nok) for å gå gjennom  graderingspensumet i Acudo ryu (den 23. - og 27. juni, og 24. juli 2002). Roy deltok på VM i Acudo ryu. Dette var en konkurranse i acudo ryu hvor alle trenerne i verden (alle seks) var invitert til å delta. Ingen andre kom! Konkurransen ble likevel avholdt med de lokale heltene og Roy vant helt overlegent! Har ennå ikke klart å glemme Roy løpende rundt med punktdokka si mellom duellene.  Acudo ryu har utviklet seg mye de 22 årene stilen har eksistert. Tidligere var det mer trykk på ømme punkter som vat fokuset, men i dag finner du en veldig dynamisk og direkte stil. Det slås og sparkes utrolig hardt på kroppens vitale punkter. Det som tidligere kunne sees som en type husmor-kampsport har i dag endret fokus til å bli en hard kampsport. Acudo er spesielt populært i Politiet og blant livvakter. Tror nok Roy ville likt den “nye” acudoen svært mye!

I en sky av skittkasting i tråden beskyldes graderingen i Acudo ryu for å være kvakksalveri! (Vel, jeg forstår heller ikke koblingen direkte) Årsaken til dette tolkes til at flere av de som er mestre i acudo ryu har også trent en annen kampsport; de krysstrener. Et eksempel Han som grunnla det Meksikanske Tae kwon do forbundet er 3. dan i Acudo ryu samtidig som han også har en 8 dan i WTF TKD. Plutselig er han nå en verdiløs kampsportkvakksalver grunnet hans tilleggsbakgrunn i TKD.

post fortsetter...

Nils Volden
*
Forummedlem

Nils Volden
« Reply #35 on: 14.04.15 at 16:36:42 »

... post fortsetter

Min formelle utdannelse

Da jeg begynte å studere alternativ behandling for en drøyt 25 år siden var det bare helgekurs og utvidede weekendsamlinger som eksisterte; disse deltidsstudiene hadde normalt tre årsvarighet. Jeg følte det ble noe langt mellom samlingene, og derfor studerte jeg ved tre ulike skoler på samme tid; North European College of Additive Medicine,TCM
Tidligere holdt jeg mange foredrag i Norge, men etter at jeg flyttet blir det mest Mexico og USA. Når jeg holdt foredrag tidligere ble dette gjort under fanen “TCM”. Dette førte til at jeg varemerkebeskyttet ordmerket “TCM”. Leste på denne tråden at en person ikke vet hva et GENERISK ord er og hva bruk av varemerkeregistrerteord i markedsføring er. Hint, ordet “terapeut” er et generisk ord og kan ikke beskyttes; akkurat det samme gjelder for ord som ignorant, mobber, idiot og overfladisk. Jeg registrerte “TCM” som medisinsk behandling. Denne registreringen gir en rettighet på bruk av denne bestemte bokstavkombinasjonen i Norge i registreringstiden.  Forsøk å benytt ordet Coca-cola luringen; se hva som skjer! Etter 10 år lot jeg registreringen gå ut siden jeg ikke hadde bruk for den lenger siden jeg flyttet til Mexico. Det var også galt skal vi tro et annet innlegg. Han fikk meg i halsen grunnet at jeg hadde latt varemerket gå ut.

Det ble stillt spørsmål om hvordan jeg kunne holdt seminar om kinesisk medisin siden 1993 og samtidig ha mange års utdanning fra Kina. Vel, jeg begynte å holde seminar fredag, lørdag og søndag i 1993; reinspikket fakta – spør likningskontoret. Jeg studerte ved universitetet i Beijing i to år. Videre har jeg besøkt Kina 24 ganger i forbindelse med trening, studier, foredrag og jobb på sykehus. Klart de 24 reisene ble ikke foretatt samtidig; hvis noen lurte på det også. Gjennom hele livsløpet har jeg jobbet og studerte om hverandre. Finnes mange studenter som jobber på Rema 1000; jeg jobbet som foreleser.

I Kina er det vanlig å få et diplom etter hver studie modul og et ved fullført studie. Det ikke vanlig å gi andre diplomer eller dokumenter meg bekjent; iallefall har ikke jeg noen papir som ikke er verifiserbare. Klart i denne tråden inisuerer noen at jeg har skaffet meg ikke legale papir. Han som påstår dette har en venn som er venn med meg på Facebook; virkelig førstehåndskunnskap. En person mente til og med at begrep som jeg benytter innen kinesisk medisin ikke henger på greip. Dette lurer jeg virkelig på! Kan noen komme med konkrete eksempler på dette? (Trodde ikke det nei!)

The Open International University og Den Norske Alternative Helseskole. Dette var privatskoler og de måtte betales. Av den grunn begynte jeg å studere ved Universitetet i Trondheim (senere NTNU) for å skaffe meg studielån. Enkelte netter arbeidet jeg også som nattevakt ved et hotell for å spe på en ellers så tynn pengebeholdning. Med tiden begynte jeg å arbeide som akupunkturlærer, og dermed ble det lettere økonomisk.

Ved slutten av et av studiene i akupunktur var det en obligatorisk studiereise til Kina. Ved slutten av oppholdet fikk jeg tilbud om å avlegge en adgangseksamen på et videregåendekurs i akupunktur (Advanced course); eksamenen gikk bra og jeg begynte på studiet. Etter det videregåendekurset begynte jeg på min spesialistutdannelse i Kinesisk medisin ved et mental sykehus i Beijing. Jeg studerte blant annet ved Beijing Medical University, China Academy of Traditional Chinese Medicine, Beijing Anding Mental Hospital, China Association of Acupuncture-Moxibustion, China Beijing International Acupuncture Training Centre, Acupuncture society, Beijing Senior Training School in Traditional Chinese Medicine og ved Beijing Mental Hospital. Etter oppholdet i Kina åpnet jeg min første akupunkturpraksis her hjemme i Norge. Jeg fortsatte å arbeide som akupunkturlærer og bygde paralellt opp en etterhvert populær akupunkturklinikk. Hele tiden å studerte jeg ved universitetet, arbeidet ved akupunkturklinikken og hver helg (!) holdt jeg kurs i akupunktur eller gikk på akupunkturkurs selv. Lærerjobben i akupunktur økte gradvis i omfang og etterhvert holdt jeg akupunkturforedrag over hele Norge; mest kjent er kanskje akupunkturutdannelsen for jordmødre. Alt vokste og på et tidspunkt reiste jeg mellom Norge, Frankrike, England, Tyskland, Mexico, Sverige, Danmark og Kina for å holde akupunkturkurs; da med et sterkt forkus på psykisk-akupunktur (kinesisk psykologi). På det meste holdt jeg over 1500 forelesningstimer pr år i inn - og utland. For å klare å henge med begynte jeg å arbeide mindre med akupunktur. For å holde meg oppdatert og opprettholde en fagligvekst reiste jeg to til tre ganger i året tilbake til Kina for å studere mer akupunkturfag; normalt påske, sommer og jul. Tilsammen har jeg 6.5 år med norske akupunkturstudier og 2 års kinesiske akupunkturstudier. Jeg har de siste 20 år vært på de fleste kontinenter i forbindelse med akupunkturkongresser og - seminar både som foreleser og som vanlig deltager. Gjennomårene har jeg avlagt alle de eksamner og spesialiteter jeg har hatt muligheter til innen fagfeltet kinesisk medisin. Jeg anser min studietid med He Pu Ren og Cheng xinnong som de viktigste i min fagligeutvikling. Ved tre anledninger har jeg bodd og studert ved Shaolin templet i Kina. Over en tre måneders periode studerte jeg kinesisk filosofi/ Taoisme ved Hvite sky Taoist Tempelet i Beijing. Ved disse to templene lærte jeg å tenke selvstendig, å løsrive meg fra resepter, og se dybden i den kinesiske filosofien. Kanskje disse oppholdene skapte en viss fundamentalisme i min fortolkning av kinesisk filosofi og kinesisk medisin. Fundamentalisme i den kontekst at jeg har vansker for å aksepterer overfladisk bruk av kinesisk filosofi/ - medisin; noe som kan lede andre til å tro dette er type arroganse eller at noen rett og slett ikke forstår hva jeg snakker om. Det finnes mange ulike nivå innen fagspråk har jeg begynt å forstå; for jeg har nemlig ikke funnet opp den kinesiske medisinen som noen nedlatende skriver.

Jeg trodde en gang at en utdanning innen alternativ behandling åpnet opp, og at en åpen person ville fremme den beste behandling for sine pasienter. Det ville vise seg at sannheten befant seg langt fra virkeligheten innen det alternative miljøet. Norge er et lite land, og det er få som bor her som vil studere alternativbehandling. Noe som gjør at alternativbehandler-skolene i Norge konkurrerer om få studentene. Alternativ miljøet liker å snakke om helhet, toleranse og respekt, men den virkelige oppførselen ligger heller i den andre enden av skalaen. Alternativ miljøet fremstår ofte som svært splittet, fullt av intriger, indoktrinerte, gjennomsyret av ulike overfladiske problem, neo-teokratiske, fundamentalistiske og er preget av en sterk jantelov(!). Derfor bestemte jeg meg for å begynne i organisasjonsarbeid innen alternativ behandling; kanskje kunne jeg gjøre noen forskjell i denne “hyklerske jungelen” tenkte naive-meg. Jeg ble valgt til styret i Norske naturterapeuters hovedorganisasjon (NNH); hvor jeg etterhvert ble sittende som nestleder i noen år og som leder i 5. Interessen for organisasjonsarbeid bare økte med årene. Jeg ble valgt som repressentant for de alternative behandlerorganisasjoner ved Najonalt forskningssenter for komplementær – og alternativ medisin (NAFKAM) i 5 år, leder for etisk komite ved The Pan-European Federation of TCM Societies (PEFOTS) i nesten 15 år, og styremedlem - og sekretær i Nordisk samarbeidskomite for ikke konvensjonell medisin (NSK) i nærmere 10 år. Samme år som jeg flyttet til Mexico trakk jeg meg fra de fleste nasjonale verv. Mitt råd til de som tenker seg inn i denne type organisasjonsarbeid er å tenke seg om to ganger; det er svært stormfullt på toppen, ingen takker deg, og mange vil klippe dine vinger!!! Dette er noe som desverre karakteriserer alternativ miljøet; ekskluderende, uthengende og mobbende atferd isteden for å være integrerende og tilgivende. Selv ikke formann Mao fikk mye positiv omtale etter grunnleggelsen av den tradisjonelle kinesiske medisinen.

... post fortsetter

Nils Volden
*
Forummedlem

Nils Volden
« Reply #36 on: 14.04.15 at 16:37:00 »

Jeg fortsatte hele tiden å studere ved universitetet og fullførte noen grunnfag, - mellomfag og et hovedfag ved psykologisk institutt i Helsefag; tilsammen 7 års fulltidsuniveritetsstudier; med hovedfokus på psykologi, sosial antropologi, medisin og helsefag. Ved slutten av hovedfaget (1999) fikk jeg ved et tilbud om et internettstudie i sosial antropologi ved et universitet i USA. Siden dette var ved internettets begynnelse var dette svært nytt, spennende og innovativt for en skarve nordmann. I dag er denne type studier kjent som internettstudier og/ eller MOOC-studier. Jeg undersøkte noe før jeg takket ja til tilbudet. Blant annet var jeg i kontakt med NOKUT (Nasjonalt organ for kvalitet i utdanningen) vedrørende bruk av grader fra utdanninger fra utlandet. De fortalte at det var ikke noe problem å benytte utenlandske grader; i etterkant viste dette seg å være kun et halvt råd. Jeg begynte å  studere over internett, avla flere hjemmeeksamener, sende inn månedligeoppgaver over en toårs periode, og lærte utrolig mye; denne studiemetoden passet meg bra. Etter nesten to år leverte jeg en avhandlingen på nesten 150 sider. En tid etterpå oppdaget jeg at skolen jeg hadde studert ved ikke var godkjent i USA. Jeg lærte et nytt merkelig ord: “Diploma mill”. Øyeblikkelig slettet jeg den fra min ubenyttede CV. På en eller annen måte hadde mine konkurrenter fått nyss i dette, og nå la de breisiden til og skjøt med kanoner. De ropte svindler og at jeg hadde løpt å kjøpt hele min utdanning. Sannheten var at jeg aldri hadde svindlet noen. Jeg tjente til mitt daglige brød innen et heltannet fagfelt enn sosialantropologi; dog hadde jeg heller ikke brutt noen lover; og på toppen av det hele hadde jeg faktisk studert. Likevel mailet en kjent akupunkturforening ut injuriende e-poster om meg til sine medlemmer, og en privatperson postet et 156 siders sjikanerendebrev(!) til mer enn 60 offentlige, private instanser, familie, venner, bekjente og tidligere studenter. Denne personen var blant annet ute etter ødelegge vennskap, brenne mine broer, slette mitt firma i Brønnøysundsregisteret(!) og selvfølglig sverte mitt ettermæle. To sladreaviser slengte seg på og begynte å skrive; klart uten å kontakte meg de ville ikke vite den andre siden. Opphavet til dette store brevet kunne spores til en stjålet privatperm med den ubenyttede CVen inni ved mitt kontor; og hvordan den fant veien til mine konkurrenter montro? Vel, Politiet fant ikke ut hvordan og anmeldelsen ble derfor henlagt. Til og med de to politianmeldelsene om personforfølgelse ble henlagt grunnet manglende resurser; mine skattekroner var vel ikke nok tenker jeg. Til i dag har INGEN tatt seg bryet med å kontakte meg for å høre min side av historien. For de som ikke spør finnes vel bare en side, og da er det vel lov å kaste stein, baksnakke, sladre, henge ut, slenge med leppa og sverte andre. Fy skam deg hvis du gjorde eller gjør, lowlife!, for du gjør det helt sikkert mot flere enn meg.

Jeg har i dag arbeidet som vanlig akupunkturlærer i 22 år, Professor i akupunktur i 3 år og Professor i kinesisk psykologi i 4 år. Jeg har reist verden rundt og holdt foredrag for grupper, skoler og ved ulike  universitet. For eksempel jeg har en forelesningsrunde i Amerika to ganger i året hvor jeg hovedsaklig holder foredrag i LA, San Fransisco, NY, Miami, Monterrey, Cancun og Mexico by. Foredragene jeg holder i Mexico drar ca 80 til 200 studenter hver gang. Deltagerne er praktiserende akupunktører, leger eller psykologer. Jeg har flere ganger reist til Kina for å holde seminar; en gang for hele 3.000 kinesiske akupunktørleger i salen. En liten kuriositet som jeg oppdaget kort tid tilbake; det selges pirat DVDer (to serier på 6 og 5 DVDer) av mine forelesninger utenfor forelesningssalen i Mexico; noe jeg ettersigende bør ta som et komplement. Jeg holdt tidligere mange kurs i Norge, men Jeg har mer eller mindre kuttet det ut. Årsaken er at jeg har nok jobb hvor jeg bor, og at Norge ligger langt unna. Jeg har skrevet flere tykke fagbøker som har blitt godt mottatt, og lagd undervisnings-DVDer i akupunkturrelaterte tema.  Videre har jeg en hektisk akupunkturklinikk hvor jeg behandler rundt 120 pasienter i uka. Bare for å gni det skikkelig inn til “de” som sier at jeg har kjøpt meg professor tittel. Jeg blir betalt for til å arbeide som professor; jeg har ikke betalt for tittelen. Faktisk jeg takket høflig nei til to andre professorater i fjor -  et i Korea og et annet i Kina. Jeg arbeider som professor i akupunkturfag ved Instituto de Ciencias Médicas Chinas og som professor i kinesisk psykologi ved University of Chinese psychology (UCP). Begge stedene er i oppstarten, men ifjor hadde vi nok nærmere 1000 unike personer innom skolene på ulike seminar og studier. UCP er i dag det eneste universitetet i verden som er helt dedikert til kinesisk psykologi; hovedutdannelsen er  et fem årig studie til en LD i Sinopsykologi eller sinopsykolog. De fleste studenetene er psykologer fra før.  Ved ICMC er de fleste studentene leger og akupunktører (licenciatura en acupuntura). Det er spennende å være med på å forme og utvikle, men de bakoverstrebende ødelegger mye. Kort, jeg er -, har vært og vil fortsatt være aktiv innen dette fagfeltet lenge.

Flere av dere på dette forumet har funnet opp riktige kløktige kallenavn på meg, sjikanert meg, hengt meg ut og direkte mobbet meg. Ja selv administrator på siden kunne ikke kontrollere fingrene sine på tastaturet. “SØPPELFYR” er vel ikke en verdig betegnelse for noen. Vurderer å gå til politianmeldelse for æreskrenkelse.

Ser frem til henvendelser fra dere på min e-post: nilsvolden@hotmail.com

Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #37 on: 14.04.15 at 20:42:29 »

Er dette deg og kampsporten du har 7. dan i?

Rolstad
**
Stuntposter

« Reply #38 on: 15.04.15 at 09:50:26 »

Hei Nils, og takk for sist.

Det stemmer det du sier med at det var legitime graderinger. Når jeg sier at jeg fikk den slengt etter meg, så er det med følelsen av at det er litt "produksjon" av grader i Acudo. Dersom jeg avlegger en gradering i noe så presterer jeg selvsagt så godt jeg kan der og da. Men jeg føler at jeg hadde det kampsportmessige på plass fra før av. Det jeg lærte på de seminarene du hadde var lokalisering av akupunkturpunkter. Så prøvde vi oss fram med å sette dem inn i de teknikkene vi kunne fra før. Noe som var gøy og spennende. Dersom man ser på graderingstidene til de som står på Master-lista til acudo.org så er det mange som er gradert til skyhøye grader med lite eller ingen tid imellom graderingene.
De systemene jeg er Dan gradert i har jeg jobbet "skinnet" av meg for å oppnå. Så dersom jeg da hadde gradert meg til dangrader i Acudo så hadde jeg ikke turt å si det til noen. Nettopp på grunn av at det ikke ser ut til å koste tid og innsats.
Men jeg forstår også at dersom jeg har 30 års trening bak meg fra før så bruker jeg mindre tid på en dangrad i et nytt system en hva en nybegynner gjør.

som nevnt tidligere så, dersom jeg kunne gjort ting om igjen hadde jeg fortsatt tatt de kursene jeg tok den gang. Jeg lærte hva akkupunktur er og hvordan sette det inn i kampsportsetting.

om jeg tror på det det er noe annet Wink
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #39 on: 15.04.15 at 17:30:09 »

Så i min ukontrollerte bruk av tastaturet har jeg altså feil i at det er du som står bak både http://acudo.org/2013/06/28/knife-fighting/ og https://streetacudo.wordpress.com/about/ , og at det var noen helt andre som la inn kommentaren der og reblogget den på sistnevnte? I såfall noe søkt, men selvsagt noe jeg må be om unnskyldning for hvis jeg tar feil.

Whois viser meg hvertfall at det er en Nils som står bak førstnevnte, og det er jaggu meg en Nils som står som kontaktperson på sistnevnte blogg også.

Hva gjelder din vegg av tekst om din utdanning tror jeg neppe det er særlig poeng i at jeg skal poengtere alt som skurrer for meg som naturvitenskapelig utdannet og skeptiker, da verden har sett nok sånne evigvarende diskusjoner.

Om du mener jeg kaller deg noe, får du lese innlegget om igjen, og svare på det jeg faktisk skriver om at det minte meg om teknikker jeg har sett andre benytte når det gjelder å profilere seg på nett.

Per B. Løvsletten
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #40 on: 21.04.15 at 21:30:30 »

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Pages: 1 2 [3]  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Andre (Moderator: Johannes Ibel)  |  Topic: Acudo spørsmål « previous next »
Jump to:  

Social sharing