Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
15.08.18 at 04:19:26

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Hapkido (Moderator: Addey)  |  Topic: World Hapkido General Federation 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

World Hapkido General Federation

Torbjørn K
Gammel ørn

« on: 23.07.09 at 07:06:53 »

Siden det er i vinden å annonsere forbund og nettsider om dagen, hiver jeg meg likegodt på toget jeg og:

World Hapkido General Federation (WHF) er et internasjonalt Hapkidoforbund med base i Korea, ledet av Kim, Jung-Soo. Forbundet ønsker å bevare tradisjonell Hapkido og fremme gode verdier gjennom spredning av kampkunsten. Nå etablerer WHF seg i Norge, representert av undertegnede.

I Norge ønsker vi spesielt kontakt med klubber og personer som samarbeidet med avdøde Grandmaster Lee, Beom Jhoo. Vi vet at det har foregått en del Hapkido-trening basert på Lees undervisning rundt omkring, uten at det nødvendigvis har kommet i ordnete former. Nå ønsker vi å rette på situasjonen, og tilbyr pensumveiledning, kurs/seminarer og dangradering til de det måtte være aktuelt for.

Vi inviterer også andre Hapkidoin og -forbund til samarbeid om å spre Hapkido i Norge.

Nettsidene er litt tynne for øyeblikket, men det håper vi (dvs jeg, som må gjøre hele jobben...) å få ordnet litt på i de nærmeste månedene.

www.hapkimudo.no
Edward H. Valholm
Forumavhengig

合氣道 = much fun!
« Reply #1 on: 23.07.09 at 11:51:58 »

Hei,

Håper også å se deg aktiv i NHF (Norges Hapkido Forbund også),.
Forbundet er satt opp til ikke å være tilknyttet et spesifikk verdensforbund (Korea eller noen andre land for den saks skyld) men heller å være et samlende punkt for alle som utøver hapkido i Norge i dag.

Hilsen
Ed

sabumnim
Veteran

« Reply #2 on: 23.07.09 at 13:31:19 »

Lykke til!! smile

Hvorfor heter det ikke WHGF, og hvor kommer "General" inn i bildet? smile

Jørn Johannessen (International Master Instructor, Kukkiwon, Korea -99) 7.Dan MooDukKwan Norway, 6.Dan WTF TKD.
IKAEF Kadua Guro Phase 5, Modern Arnis 3.class, Judo 2 Kyu, Norwegian FCS Kali Representative (Dionaldo)
Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #3 on: 23.07.09 at 16:43:19 »

Det med "General" er nok fordi det var et annet forbund som allerede het World Hapkido Federation (ledet av Myung, Kwang-Sik), OG fordi noe av tanken bak dette forbundet fra GM Kims side er å tilby en "link" til Hapkidos fødested og opprinnelse til utøvere i andre forbund og skoler. Her i Norge er fokuset å få styr på de mange som trente HKD under GM Lee men som aldri fikk ordnet noen "offisiell godkjennelse" i form av dangrader osv.

Hvorfor står det ikke WHGF? Koreanernes veier er uransakelige hehe. Sannsynligvis tenkte de vel det var greiere med en kortere forkortelse.

Edward: Jeg vil gjerne hjelpe NHF med hva de nå har tenkt å holde på med, litt sånn på case by case basis  smile
« Last Edit: 23.07.09 at 16:46:25 by Torbjørn K » Logged
Edward H. Valholm
Forumavhengig

合氣道 = much fun!
« Reply #4 on: 24.07.09 at 10:14:42 »

Lykke til!! smile

Hvorfor heter det ikke WHGF(..snipp resten)

Kan være at det tidligere var et koreansk forbund som het World Hapkido Games Federation som ble stiftet av GM Han, Jung-Doo (i slekt (fetter, tror jeg) med Myung, Jae-Nam som grunnla stilen Hankido)

WHGF endret senere navn til GHF (Global Hapkido Federation)

hilsen
Ed

Edward H. Valholm
Forumavhengig

合氣道 = much fun!
« Reply #5 on: 24.07.09 at 10:16:45 »

Edward: Jeg vil gjerne hjelpe NHF med hva de nå har tenkt å holde på med, litt sånn på case by case basis  smile

Å melde seg inn og være en del av samholdet er alltid best, samlet vil vi alltid være sterkere enn stykkvis og delt..

hilsen
Ed

Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #6 on: 24.07.09 at 11:54:39 »

Vi får se hva det blir til. Jeg er for gammel til å bestemme meg for sånt sånn på momangen Wink For øvrig mener nå jeg at det går an å være med i "samholdet" uten å ha kvittering for betalt årsavgift. Eller hva ?  smile
Chrisoro
*
Forummedlem

Hapkido, Taekwondo, Jiu-Jitsu
« Reply #7 on: 12.12.17 at 02:16:03 »

Skjer det noe mer med dette?
Edward H. Valholm
Forumavhengig

合氣道 = much fun!
« Reply #8 on: 22.12.17 at 10:49:22 »

nope

Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Hapkido (Moderator: Addey)  |  Topic: World Hapkido General Federation « previous next »
Jump to:  

Social sharing