Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 08:59:00

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Treningsblogg for JingLi (Øystein Sondrup) 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 ... 26 Go Down Print

Treningsblogg for JingLi (Øystein Sondrup)

JingLi
Forumavhengig

« Reply #15 on: 21.10.09 at 18:25:43 »

Onsdag 21. oktober 2009

For en dag! Eller natt må jeg vel si. Ble vekket i to-tiden av masse bråk og banking. Forsøkte først å overhøre det, trengte søvn før maratonskoledagen. Men etterhvert merket vi røyklukt og kom oss opp. Ingen strøm, masse røyk i leiligheten, fullt av røykdykkere i bakgården. Var bare å komme seg ut fortest mulig.
Viste seg å være brann i underetasjen, med kraftig røykutvikling som gikk inn til meg.
Så nå er leiligheten min ubeboelig, og jeg kan ikke få brukt mitt kjære treningsrom. Og alt lukter py.
Venter beskjed fra forsikringsselskapet i morgen.
Trenger masse nytt tøy, og nytt lokale med treningsmuligheter. Og det fort.

Ingen trening i dag altså.

JingLi
Forumavhengig

« Reply #16 on: 22.10.09 at 20:42:56 »

Torsdag 22. oktober 2009

Deppedag. Begynte å gå opp for meg at jeg ikke har noe hjem lenger. Usikkert på hva som skjer nå, ikke hørt fra forsikringa ennå. Måtte purre og klage litt på dem i dag. Ønsker meg nytt tøy, er lei av å gå rundt og lukte brann nå  yucky.

Var ikke så motivert for trening, veldig sliten nå. Men i dag var det CST-klasse på Resonance, og da er det jo best at instruktøren stiller opp.

Circular Strength Training-klasse ca en time:

Intu-Flow nivå en, fullt program, ca 30 minutter.
Flowfit 15 minutter, nivå 2.
Prasara Yoga.

Deilig med intu-flow i dag, stresset satt godt opp i skuldrene og nakken.
Flowfit gikk overraskende bra! Sprek og sterk som bare den, veldig uventet. Flowfit tar godt på låra, men i dag merket jeg knapt noe der.
Gjorde da Strength-programmet med clubbells etterpå, godt å få brukt musklene litt ekstra.
Klarte å glemme brannen også en stund. Føles godt nå, men utrolig trøtt og klar for litt søvn.
Det ble altså avvik fra planlagt treningsprogram i dag, men det må være lov i en slik unntakstilstand.

JingLi
Forumavhengig

« Reply #17 on: 23.10.09 at 20:05:43 »

Fredag 23. oktober 2009

Masse styr med telefoner og møter osv i dag. Så kom det to svensker og pakket alt musikkutstyret og instrumentene mine pent inn i bobleplast for å ta det med til ozon-behandling og sjekk.

Ingen tid eller ork til trening midt i dette. Men det kan bli noe godt ut av det hele. Kan ikke røpe noe om det ennå  Wink

Merker litt i venstre skulder etter i går, og har en mikroskopisk stølhet i bena.
Full skoledag i morgen og søndag også, så usikker på om det blir noe fornuftig trening i helga. Kunne tenkt meg å slå fra meg litt på heavy-bagen, men jeg har ikke så stor tro på det i kombinasjon med gassmaske  Tongue

VW
Forumavhengig

« Reply #18 on: 23.10.09 at 20:53:59 »

Dæven. Så utrolig kjipt.
Håper ting ordner seg. Det der kan to motet fra hvem som helst.

Litt travelt om dagen på min kant også. Men har veldig lyst til å kaste meg med på en av treningene deres. Veldig nysgjerrig på hvordan dere trener energiene i taiji, peng, lu, jie, an osv.

Training is a process of recognizing and realizing, not imitating and accumulating - Sam Chin
JingLi
Forumavhengig

« Reply #19 on: 26.10.09 at 21:07:39 »

Oppsummering forrige uke og tanker om denne ukas program.

Tja, hva skal man si? Sjekk batteriet i røykvarsleren, sjekk at du har en lommelykt som virker på soverommet.
Brannen har preget meg mye, og trening har bortfalt de siste dagene. Ikke særlig fornøyd med hva jeg har fått gjort altså.

Denne uke blir det fullt kjør, med trening hver dag i uka + kanskje noe i helga også. Skal holde kurs i Grimstad på fredagen. Usikkert hvor mye personlig trening det blir da.

JingLi
Forumavhengig

« Reply #20 on: 26.10.09 at 21:21:41 »

Mandag 26. oktober 2009

Kung Fu klasse, ca 2 timer.
Jeg er Kung Fu-vikar annenhver mandag, og underviser da Wing Chun. Ikke fått tid til å sette opp et gjennomtenkt program så jeg kjørte på basics. Veldig greit siden vi fikk en ny deltaker forrige gang.

Begynte veldig rolig med en kort Intu-Flow.
Hilsen, stance, man sau, wu sau, yat jee kuen, sheung kuen, jeen ma, jeen ma sheung kuen.
Form Siu Nim Tau første biten til og med tan sau.
Enkel padworks med yat jee kuen.
Sluttet av med lett jab - cross i lufta, og mot tjukkasen.

Lett og rolig treningsøkt altså, men det gjorde godt for meg. Fikk bort fokuset litt fra alt annet smile
« Last Edit: 29.10.09 at 22:01:59 by JingLi » Logged

JingLi
Forumavhengig

« Reply #21 on: 27.10.09 at 22:37:35 »

Tirsdag 27. oktober 2009

CST + Push Hands klasse.
Mye rot i dag, nærmest alle kom for sent.
Kjørte Intu-Flow nivå 1 først, og gikk så rett på Push Hands. Hadde en ny med i dag, og en med brukket arm, så vi kjørte helt basic. Drop-walk. Hvordan ta i mot et skyv med pust, avslapning og roting. Hvordan rette et skyv tilbake til partneren. Til slutt vanlig enhånds Push Hands i myke former.

Personlig trening med 10 lb Clubbells:
50 swipes,
50 shoulder casts,
50 mills.
Følte meg svak og ute av form, selv med den lette 10 punds klubba. Den siste ukas hendelser får skylda for det.

JingLi
Forumavhengig

« Reply #22 on: 28.10.09 at 22:52:26 »

Onsdag 28. oktober 2009

Ekstremt stress i dag, løpt rundt i møter her og der, og telefonen har nesten ikke stått stille. Men ting skjer, spennende ting. Dere får mer informasjon etterhvert  Wink

Chen Tai Chi klasse.
Mange syke for tiden, så få på trening. Brukte derfor tid på detaljer i bevegelsene. Jobbet med første delen av Chen 18-formen, prøve å få energiene riktig i forhold til applikasjonene. Trente ikke så mye med selv i dag, mest instruktør. Men viste bevegelsene og demonstrerte applikasjoner.

Personlig trening:
Wing Chun Siu Nim Tau-formen.

JingLi
Forumavhengig

« Reply #23 on: 29.10.09 at 21:59:11 »

Torsdag 29. oktober

Bra dag. Ting ser ut til å løse seg. Fremdeles mye som må ordnes framover, men det ser lovende ut. Merker energien og treningsmotivasjonen begynner å komme tilbake igjen.

Yang Tai Chi klasse i Grimstad
Var på regulær uketrening med gruppa i Grimstad og underviste der.
Varmet opp med intu-flow, kompakt program. Fokus på sakte form, samt sabelform (1. kniv) for dem som har kommet så langt. De begynner å få sabelformen på plass nå, noen detaljer som må korrigeres, så er det bare å øve helhet. Seminar i morgen så da får de kjørt seg litt ekstra.
Jeg gikk med en del i dag, men ikke mye trening for min del.

Personlig trening:
Wing Chun
Siu Nim Tao form
550 chain punches  (10 x 1, 10 x 2, 10 x 3 osv opp til 10 x 10). Må slappe mer av i slagene.
Et sett med turning punch, long punch, turning bong sau, tan da, gum sau.
God energi boxing

JingLi
Forumavhengig

« Reply #24 on: 30.10.09 at 22:14:26 »

Fredag 30. oktober 2009

Tai Chi-kurs i Grimstad, 3 timer
Kurs for mine elever på Sørlandet. Intu-flow som oppvarming. 1. del av sakte form. Forklaring av Peng-energien og hvordan den kommer til uttrykk gjennom 1. del.
Etter dette splittet vi klassen etter nivå. Nybegynner repeterte 1. del, de andre pusset på avslutningen av 3. del, dvs slutten av formen.
Etterhvert fortsatte de viderekomne på sabelformen. Fikk på plass noen detaljer på avslutningen, så snart er hele formen inne nå. Veldig moro. Vi satser på å få kjørt en oppvisning med dette etterhvert.
I dag trente jeg med mye selv, vekslet mellom nybegynner og de andre.

Personlig trening:
Wing Chun
Siu Nim Tao form
550 chain punches
Et sett med turning punch, long punch, turning bong sau, gum sau, tan da.

Bra dag.

JingLi
Forumavhengig

« Reply #25 on: 31.10.09 at 08:59:07 »

Lørdag 31. oktober 2009

Våknet tidlig og følte med ganske pigg, så da var det like greit å starte dagen med litt trening. Er veldig glad i å trene om morgenen, men det har vært vanskelig å gjennomføre i den senere tid.

Intu-Flow som oppvarming. Nivå 1, men noen ekstra øvelser for nakken.

Wing Chun:
Siu Nim Tao form
Første delen av Chum Kiu-formen
550 chain punches
Turning punch, long punch, turning bong sau, gum sau og tan da.
10 jab, 10 cross, 10 jab + cross, 10 hook på hver side, rolige slag løst i lufta.

Lurer på hvordan det går med heavy bagen min, treningsrommet mitt hjemme er hardest angrepet av lukt etter brannen. Håper jeg kan få ny sekk, matter på gulvet og annet utstyr, ikke særlig gøy å trene når utstyret lukter sur brann. Vi får se hva forsikringa sier.

JingLi
Forumavhengig

« Reply #26 on: 01.11.09 at 23:31:39 »

Søndag 1. november 2009

Tai Chi sabelform, 1 time.
Trente sammen med grimstadelevene, instruerte ikke egentlig. Repetisjon av hele formen for å bli klare for oppvisning :-)

Gibson
« Reply #27 on: 02.11.09 at 05:08:12 »

Hei Øystein, skal du eller noen fra dere delta på Wushu NM i år?
Håper virkelig det, vi trenger dere med også smile
JingLi
Forumavhengig

« Reply #28 on: 03.11.09 at 23:15:20 »

Ser dårlig ut, Kim.
Tiden strekker ikke til. Opptatt på Adventscupen også  Sad

JingLi
Forumavhengig

« Reply #29 on: 03.11.09 at 23:23:32 »

Ingen trening i går pga skole.

Tirsdag 3. november 2009

I dag var skadefirmaet og hentet hele treningsrommet mitt, eller i hvertfall innholdet med matter, sekk, wallbag, diverse pads, hansker, terapimaster, ankelvekter osv. Blir spennende å se hva vurderingen blir, om det er skadet nok til kondemnering eller om det kan vaskes / renses. Luktet ille i hvertfall.

CST klasse.
Intu-Flow nivå 1, med litt ekstra for min stive nakke.
Flowfit.
Prasara Yoga.
Litt Ankle Strength program.

Laber form i dag, føler det er noe konstant som prøver å gjøre meg syk. Godt med Intu-Flow i hvertfall for å løse litt opp i kroppen. Drikker ingefærte, nypete, spiser c-vitaminer, omega-3, blåbær, solhatt med mere for å holde meg på bena.

Pages: 1 [2] 3 4 5 6 ... 26 Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Treningsblogg for JingLi (Øystein Sondrup) « previous next »
Jump to:  

Social sharing