Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 08:52:00

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Treningsblogg for JingLi (Øystein Sondrup) 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 ... 21 22 23 24 [25] 26 Go Down Print

Treningsblogg for JingLi (Øystein Sondrup)

JingLi
Forumavhengig

« Reply #360 on: 11.03.11 at 21:47:58 »

Tirsdag 8. mars 2011
Tai Chi-klasse
Intu-flow
Chen 8-tall + tøying
Lu med aplikasjon
Chen 18-form

Torsdag 10. mars 2011
Tai Chi-klasse
Intu-Flow
Chen 8-tall + tøying
Xu Bu knebøy
Lu aplikasjon
Chen 18-form
Prasara Yoga

Litt dårlig med egentrening nå, er i sluttfasen av bacheloroppgaven min og skriver som en gal. Levering mandag...

JingLi
Forumavhengig

« Reply #361 on: 18.03.11 at 07:33:27 »

Lenge siden jeg har fått oppdatert nå. Ikke blitt så mye trening heller, hadde en sinnsyk innspurt i skrivingen av bacheloroppgaven min i helga. Klarte å få levert på mandag, etter å ha satt gjennom hele søndagsnatta. Hardt liv, godt å få det gjort. Nå er det bare avsluttende eksamen igjen!

Jeg skulle ha avsluttet kettlebell-programmet i helga, men valgte å stå over pga oppgaven. Hadde også en plan om å ta siste to treningene mandag og tirsdag, men så sliten og utilregnelig jeg var på mandag så hadde det neppe vært lurt å ha en tung jernkule over hodet. Forlenger derfor programmet litt og kjører avslutning neste uke.

Tirsdag 15. mars 2011
Tai Chi-klasse
Intu-flow
Chen 8-tall + tøying
Peng, Lu, Ji, An, Cai, Lie
Xu Bu knebøy 8+8+8 på hvert ben
Chen 18-form
Yoga

Onsdag 16. mars 2011
Intu-flow warmup
Kettlbell program fase 4.
12 kilo på alle øvelsene, 2 sett.
Prasara yoga cooldown

Sterk og god teknikk i dag, og første sett gikk veldig bra. Andre settet gikk også bra forsåvidt, men da begynte jeg å føle meg svimmel og syk. Ikke helt i toppform etter helgas harde skriveøkt altså. Men bra å få kjørt en runde igjen.

Torsdag 17. mars 2011
Tai Chi-klasse
Intu-Flow
Chen 18-form
Jobbet med en av bevegelsene i formen, med armene og skritteknikken.
Xu Bu knebøy 10+10+8 på hvert ben
Prasara Yoga

JingLi
Forumavhengig

« Reply #362 on: 30.03.11 at 20:10:04 »

Leeenge siden jeg har fått oppdatert nå! Har vært så utrolig hektisk i det siste. Har vært på kettlebell-kurs, RedCord-kurs, og ikke minst jobbet som en gal med Charity Boot Camp-prosjektet mitt! Fy søren så mye tid det tar...

Men nå til helga går starten - en måneds Boot Camp-trening til inntekt for Japan Røde Kors. Innendørs trening med kettlebells, clubbells, parallettes, stability ball og bodyweight-øvelser.

Hvis du vil gjøre meg en tjeneste, sjekk ut nettsidene og spre ordet:
www.sc1.no/japan
www.facebook.com/CharityBootCamp

Og kom gjerne på trening hvis du har lyst og anledning! Vi kjører introduksjonstreninger i helga, les mer på nettsiden.

JingLi
Forumavhengig

« Reply #363 on: 18.04.11 at 12:27:48 »

Endelig kommer det en liten oppsummering over hva som har skjedd i det siste.

Lørdag 2. - søndag 3. april 2011
Denne helga startet vi Charity Boot Camp for Japan med to introduksjonstreninger. Her var det bare å komme for å få testet programmet. Vi hadde satt av litt ekstra tid på disse treningene, slik at vi kunne gå gjennom teknikk på alle øvelsene først, før vi kjørte selve treningen, 45 minutter inkludert oppvarming og uttøying. Utstyr som kettlebells og clubbells var ukjent for de fleste, men de fikk fort taket på det og alle fikk pushet grensene sine. Tilbakemeldingene var veldig bra. Noen hadde ikke trent på lenge, noen var rimelig veltrente, men alle kjente god effekt av treningen og var støle på uvante steder. Noen hadde også problemer med ganglaget i flere dager etterpå. Det var ikke alle som deltok i helga som hadde mulighet til å fortsette treningen på ukedagene, men noen endte opp med å kjøpe sin egen kettlebell for å trene hjemme.

Onsdag 6. april 2011
Jeg hadde fått i oppdrag å holde to dagers Photoshop-kurs for Luftforsvaret på Kjevik. Det passet litt dårlig med oppstarten av Charity Boot Camp-en, men jeg fikk heldigvis vikar. Leiren på Kjevik var veldig idyllisk, og jeg fant en fin plen på utsiden av bygget jeg bodde i og kjørte en kettlebells-økt der. Fikk en del blikk, og en kar fra Nederland kom bort for å snakke litt også, og kjenne litt på kula. Han skulle være på Kjevik noen måneder, og hadde benyttet seg av vekttreningsrommet med resultat at han følte seg mye sterkere, men også mye mindre bevegelig. Derfor syntes han kettlebells så veldig bra ut, og han likte også muligheten for å lett kunne trene ute istedet for å trene inne når man allerede hadde hatt en lang kursdag inne.

Torsdag 7. - fredag 8. april 2011
Når jeg først er nede på Sørlandet er det jo en god anledning til å kjøre et Tai Chi-kurs også. Det var ikke så mange deltakere denne gangen, det virket som om mange hadde planlagt å reise bort, men vi fikk et par bra dager allikevel. Vi jobbet med detaljer i sakteformen, repeterte sabelform, lærte litt mer av hurtigformen, og på lørdagen fikk elevene dytte læreren. Jeg stilte meg opp foran en tjukkas så alle kunne få dytte meg så hardt de kunne. Et problem med all formtreningen i Tai Chi er at vi ikke får jobbet så mye med kraftutviklingen. I en praktisk applikasjon som dette ser man fort strukturfeil og fokusfeil, slik at man kan korrigere dette, og da gjerne med en veldig forbedring i effekten. Elevene syntes dette var veldig moro, læreren ble overrakset over hvor slitsomt det var å bli dyttet overende hvert 5. sekund.

Tirsdag 12. april 2011
Tai Chi-klasse.
Jeg holder på med forberedelser til konkurranse nå, så da blir det mye styrke- og tøyeøvelser. Og da får jo eleven lide samme skjebne.
Chen 18-form
120 Chen 8-tall
30+30 Xu Bu knebøy
Litt Da Lu (fire hjørner)

Charity Boot Camp for Japan
På den uka jeg har vært borte har deltakerene hatt en utrolig framgang, veldig moro. Jeg deltar selv på oppvarming, burpees og uttøyning, selve øvelsene må jeg styre tiden på og korrigere teknikk og slikt, så da kan jeg ikke trene selv.

Onsdag 13. april 2011
Endelig i gang med et eget program med litt fokus. Tar nå opp Clubbell Trial by Fire igjen, pluss litt ekstra.

Intu-Flow

Trial by Fire, 10 lb clubbell:
50 swipes
50 + 50 mills
25 + 25 hammer swings

12 + 12 kettlebell press med 12 kilo

20 + 20 shield cast med 25 lb clubbell

Prasara Yoga

Torsdag 14. april 2011
Tai Chi-klasse.
Chen 18
150 Chen 8-tall
32 + 32 Xu Bu knebøy
Sanshou parform

Oppvarming, burpees og uttøyning på meg, de andre måtte slite mer som vanlig. Selv om noen var litt slitne og energiløse i dag, gjorde alle en knallinnsats og forlot treninga ganske så gira og energifulle. Tilfredsstillende jobb å instruere da. Andre uka i programmet er nå over, og jeg er veldig fornøyd med resultatene så langt. God teknikk, progresjon og innsats på så kort tid.

JingLi
Forumavhengig

« Reply #364 on: 18.04.11 at 12:41:41 »

Lørdag 16. april 2011

Intu-Flow

Trial by Fire, 15 lb clubbell:
50 swipes
50 + 50 mills
25 + 25 hammer swings

Prasara Yoga

Samme programmet som onsdag, men nå med 15 lb clubbell på TBF. Bra medium økt. Litt dårlig teknikk på mill på venste arm. Merker at grepstyrken ikke har fått utfordret seg så mye med kettlebell-treningen jeg har gjort de siste månedene. For optimal grepstyrke er clubbells knallbra redskap.

Søndag 17. april 2011

Intu-Flow

Trial by Fire, 20 lb clubbell:
50 swipes
50 + 50 mills
25 + 25 hammer swings

Prasara Yoga

Samme programmet som i går, men nå med 20 lb clubbell på TBF. Da drar det seg på kraftig. Ble en veldig bra hard økt. Når det kommer mer tyngde på merker man hvor viktig det er å innkorporere alle deler av kroppen korrekt. 2 x 20 lb bak på ryggen i swipes feks krever god aktivering av magemusklene for å holde strukturen stabil. På mill er det viktig å bremse og akselerere klubba til rett tid for å unngå brå belastninger. Trial by Fire er en utrolig bra øvelse, med så mange nyanser og detaljer man kan jobbe med for å forbedre resultatene. Men det er jo en grunn til at den har fått sitt navn, dette er krevende.

Vil du vite mer om Trial by Fire? Sjekk ut CST-Norway (med videoer): http://www.sc1.no/tbf

JingLi
Forumavhengig

« Reply #365 on: 07.05.11 at 20:09:42 »

Tirsdag 19. april 2011

Tai Chi-klasse.
Chen 18
Fokus på styrketrening.

Onsdag 20. april 2011

Trial By Fire, 10 lb Clubbell
100 swipes
100 + 100 mills
50 + 50 hammer swings

Lett til medium dag.

Torsdag 21. april 2011

Motivasjonen er på topp hos deltakerene, og de ville trene selv om det var skjærtorsdag. Tok en tidligere økt, og utendørs med et alternativt program for å slippe å rulle rundt på bakken. Brukte mere Clubbells da, og det funket fint. Det var noen som kjente den økta i kroppen resten av påska :-)

Lørdag 23. april 2011

Medium dag
70% Trial By Fire med 15 lb Clubbells
70 swipes
70 + 70 mills
35 + 35 hammer swings

Grepstyrken vender tilbake nå.

Søndag 24. april 2011

Hard dag
70% Trial By Fire med 20 lb Clubbells
70 swipes
70 + 70 mills
35 + 35 hammer swings

Drar på nå, Trial By Fire med 20 punds klubber er tungt!! Måtte dele det opp i mange små sett, men jeg gjennomførte.

JingLi
Forumavhengig

« Reply #366 on: 07.05.11 at 20:40:21 »

Tirsdag 26. april 2011

Tai Chi-klasse.
Intu-Flow
Chen 18
160 Chen 8-tall
36 + 36 Xu Bu knebøy
Yoga

Siste uka på Boot Camp nå, og deltakerene har kjempeutvikling. Jeg har advart dem om at siste trening blir maksimalt trøkk.

Torsdag 28. april 2011

Tai Chi-klasse.
Chen 18
Styrketrening (noterte ikke ned antallet her)
Yoga

Siste trening for Japan! Rå innsats, full trøkk og en veldig stolt og glad instruktør. Etter alle øvelsene, før uttøying, har jeg pleid å pese på dem noen burpees. Vi startet med 5 i begynnelsen av måneden, i dag kjørte jeg helt til ingen orket mer. Etter den knallharde økta klarte de 15- 18 burpees. Fornøyde deltakere gikk der i fra med stor tilfredsstillelse, dog litt slitne. Rapporter i etterkant sa at det ikke var særlig stølhet å snakke om, og da er jeg glad. Greit med stølhet i starten når øvelsene er nye, men med spesifikk trening over en måned skal det ikke være nødvendig å bli støl selv etter en hard økt.

Fredag 29. april 2011

Medium dag

Tai Chi i parken
Konkurranseforberedelser. Har bra styrke og mykhet for tiden, men å huske begge konkurranseformene er verre.

Trial By Fire med 15 lb Clubbells
100 swipes
100 + 100 mills
50 + 50 hammer swings

Tid 16:50. Ikke personlig beste (15:02), men så var dette bare en medium dag. Jeg må innrømme at den var på grensa til hard, kjørte alle 100 swipes i ett, og det tok grassat på grepet.

Lørdag 30. april 2011

Hard dag

Konkurransetrening hos Mudo Torshov
Oppvarming og terping på detaljer, før vi skulle framføre formene våre foran de andre. Rotet det til litt der, men sånn skal det være på førpremieren.

Trial By Fire med 20 lb Clubbells
100 swipes
100 + 100 mills
50 + 50 hammer swings

Fy.... Første gang jeg har tatt full TBF med 20 punds klubber. Var faktisk litt bekymret, for fingrene var nummene etter i går, men motivasjonen var høy så jeg kastet meg på. Og det gikk bra, var bedre i fingrene og hendene etterpå. Stykket opp i mange små sett, swipes 20 reps per sett, med 15 på de to siste. Da var grepet ganske gåent allerede, så jeg kjørte 5 mills på hver side før bytte, med pause halvveis. Hammer swings halvparten av gangen.
Månedens mål er nådd!!

Søndag 1. mai 2011

Gåen i bena etter de to siste dagene!

Tai Chi push hands-kurs
Kom ei dame fra Nederland og underviste oss i push hands i William CC Chen-stil. Interessant, lærerikt, og heldigvis ikke så hardt for mine stakkars ben.

JingLi
Forumavhengig

« Reply #367 on: 07.05.11 at 20:53:06 »

Tirsdag 3. mai 2011

Tai Chi-klasse.
Intu-Flow
Chen 18
200 Chen 8-tall - ny rekord! Og elevene må jo gjøre det samme, så ny rekord til dem også.
30 + 30 ettbens knebøy. Nå er det ingen nåde lenger, nå er det kun ettbens knebøy som gjelder. Og elevene følger opp, men det blir litt stønning av det.
Yoga

Core Boot Camp!!!
Erfaringene med Charity Boot Camp for Japan viste oss at dette var et konsept som var levedyktig. De som deltok der i april var klar for mer, så dermed startet vi Core Boot Camp. Samme konsept, men nytt program. Vi kommer til å skifte program hver måned, nok tid til å mestre øvelsene og få god progresjon, og vi bytter før progresjonen begynner å stagnere og man risikerer overbelastninger.
Fikk med noen nye deltakere også, og de var kjempefornøyde.
www.corebootcamp.no
http://www.facebook.com/CoreBC

Torsdag 5. mai 2011

Tai Chi-klasse, siste trening før konkurransen.
Intu-Flow
Chen 18
200 Chen 8-tall
30 + 30 ettbens knebøy.
Yoga

Rimelig i mål med styrketrening, og mykhet er akseptabel. Har alt for dårlig tid til å terpe på formene dog. Jeg skal ha stand på Fighter Convention også, og det er helt enormt mye som må ordnes og fikses i forkant av messa.

Core Boot Camp
Fikk med enda et par nye deltakere, også de var veldig fornøyde. For en glede å trene så motiverte, glade og hardt arbeidende folk!

Fredag 6. mai 2011

Hadde håpet å repetere konkurranseformene i dag, men det ble bare ikke tid. Tidlig opp, fly rundt i byen, kjøre et tonn med kuler og klubber opp til messa i Vallhall. Det ble sent, og ingen ideell konkurranseforberedelse.

JingLi
Forumavhengig

« Reply #368 on: 07.05.11 at 22:08:03 »

Lørdag 6. mai 2011

Fighter Convention! Jeg har stand på messen, og skulle delta i Oslo Wushu Open samtidig. Ikke å anbefale.

Her holder dommerene allerede på å kjede vettet av seg....

Sølv i indre håndform (Taijiquan 42 mixed competition form), og sølv i indre våpenform (Taijijian 42 mixed competition form). På våpenformen var det for få deltakere, så klassen ble slått sammen med ytre tradisjonell våpenform.
Fornøyd med resultatet, spesielt med tanke på alt stresset med messa i det siste, lite søvn og mat, og lite trening på formene. Ny rekord i mestring av nervøsitet. Noe ustabil på sverdformen, men fikk allikevel høyere poengsum på den.

Fra standen min på messa, kettlebells og clubbells. Kjørte også et lite minikurs i bruk av disse. Mange hyggelige folk stakk innom standen og ville løfte og svinge litt på kuler og klubber, og flere kjente meg faktisk igjen fra forumet her! Veldig hyggelig :-)

Fighter Convention fortsetter i morgen og jeg er der hele dagen. Stikk innom stand nr 1 for en prat, og kom gjerne på kettlebell og clubbell minikurs klokka 13:30. Jeg har også flere billetter igjen å gi bort, både publikum og seminarbilletter. SMS /ring 926 99106 hvis du vil ha :-)

JingLi
Forumavhengig

« Reply #369 on: 11.05.11 at 11:36:10 »

Søndagen på messa ble også rimelig hard, ett minikurs, masse demonstrasjoner av kettlebells og clubbells, og når messa var over var det bare å lempe alt jernet i bilen igjen. Var ganske støl på mandagen...

Tirsdag 10. mai 2011

Tai Chi-klasse
Styrketrening og forberedelse til konkurransen er over nå, så da skiftet vi fokus igjen til mobilitet. Begynte også å undervise 42 konkurranseformen, en måte for meg å huske den bedre selv fram til neste konkurranse.

Intu-Flow
Noen få Chen 8-tall + lett uttøyning
Taijiquan 42 form
Bodyflow
Prasara Yoga

Core Boot Camp
En ny deltaker til som ville prøve treningen i dag. Jeg spurte ham på forhånd hva han egentlig var ute etter, og han sa at han ville ha effektiv trening sammen med andre, og hvor han ikke behøvde å tenke så mye. Skulle være perfekt for ham da; kom - hold ut i 45 minutter - dra fornøyd hjem. Etter økta var det ikke vanskelig å overtale ham om å bli med resten av måneden.
De andre deltakerene hadde en eller to treninger bak seg, og resultatene vistes allerede. Mye bedre teknikk og utholdenhet. Det så ut som de fleste syntes denne økta var litt ekstra hard, men de holdt ut, godt hjulpet av mine oppmuntrende rop :-P
Gleder meg allerede til neste trening på torsdag.

JingLi
Forumavhengig

« Reply #370 on: 16.05.11 at 20:03:50 »

Torsdag 12. mai 2011

Tai Chi-klasse

Intu-Flow
Taijiquan 42 form
Bodyflow
Prasara Yoga

Core Boot Camp
Fikk flyttet noen grenser i kveld - igjen. Føles godt å gi deltakerene en tyngre vekt eller øvelse, når de ikke ser ut til å slite nok. Til tirsdag er det 17. mai, så neste trening blir ikke før torsdag, så en ekstra grunn til å kjøre dem litt hardt :-)

JingLi
Forumavhengig

« Reply #371 on: 17.05.11 at 20:58:52 »

Tirsdag 17. mai 2011

Neida, ingen trening i dag. Ikke i helga heller. Fikk en kraftig forkjølelse på fredag, og har vært rimelig satt ut de siste dagene. Fint sånn rett før eksamen. Klarere i hodet i dag, så etter å ha vært ørlite sosial med vandring i Oslo sentrum og et måltid på restaurant (og en is selvfølgelig), ble det te, cookie og punktpugg på café.
Gratulerer med dagen!

JingLi
Forumavhengig

« Reply #372 on: 08.08.11 at 10:42:03 »

Sommerferie fra bloggen! Var ikke helt meningen, men sånn ble det.
Det betyr ikke at jeg ikke har trent altså, det har skjedd ganske mye i det siste. Det kommer snart en post med noen høydepunkter  Wink

Skolsegg
Gjenganger

« Reply #373 on: 11.08.11 at 16:11:27 »

Nei, har jo sett med egne øyne at du har fått trent ganske mye i det siste, Øystein. Wink
Takk for sist!

Hans Petter Skolsegg
Romerike Jujutsu Klubb     www.jujutsu.no
Kei Wa Ryu Jujutsu
Yamaue Ryu Aiki Jutsu
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #374 on: 11.08.11 at 16:16:01 »

Har du tid til en push-hands workshop en dag?

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Pages: 1 ... 21 22 23 24 [25] 26 Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Treningsblogg for JingLi (Øystein Sondrup) « previous next »
Jump to:  

Social sharing