Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
18.12.14 at 14:24:57

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Diverse  |  Off topic  |  Topic: skattelisten 2009 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] 2  All Go Down Print

skattelisten 2009

tantor
« on: 21.10.09 at 14:40:55 »

http://skattelister.no/skatt/sok/?q=chuck+norris
Argon
Forumavhengig

« Reply #1 on: 21.10.09 at 17:32:06 »

Fantastisk! smile

"Visst Fanden skal der skytes med skarpt!"
Addey
Mr. Nice Guy :)
*
Veteran

It's okay - he's in a happy place now.
« Reply #2 on: 21.10.09 at 17:49:38 »

Hahaha!! Dagens morsomste!!!!  laugh laugh laugh

mrlee
*
Veteran

Elvis has left the building.....
« Reply #3 on: 21.10.09 at 17:58:30 »

Ha ha! Fantastisk! smile

JonnyKr
« Reply #4 on: 21.10.09 at 18:03:15 »

Genial!  Grin Grin Grin
killstuff
**
Stuntposter

« Reply #5 on: 21.10.09 at 22:04:08 »

http://skattelister.no/skatt/sok/?q=rick+astley
Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #6 on: 22.10.09 at 08:37:52 »

Fniz  happy
Bassai-Dai
Forumavhengig

I'm a llama!
« Reply #7 on: 22.10.09 at 14:32:35 »

Er det noen her som ser en god grunn til at hele verden skal ha innsikt i hva andre tjener?

Hva har liksom dere med hva jeg eller Torbjørn K eller JonnyKR tjener?   
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #8 on: 22.10.09 at 14:41:08 »

Jeg bryr meg lite, og følger derfor bare overfladisk med. Og det bitte lille jeg har fulgt med, så har jeg ikke fått med meg noen holdbare argumenter for hvorfor skattelistene skal være offentlige. Men jeg ser mange ulemper....

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Bassai-Dai
Forumavhengig

I'm a llama!
« Reply #9 on: 22.10.09 at 14:45:00 »

Det er jeg helt enig med deg om, kan ikke forstå hvorfor alle syns det er en menneskerett i å vite hva alle andre tjener eller eier. Jeg skal innrømme at jeg kikker jo selv også på hva folk jeg kjenner tjener osv... men syns ikke det er min rett å gjøre det, jeg hadde ikke blitt lei om skattelistene hadde blitt sperret.

Mannen uten x
Veteran

« Reply #10 on: 22.10.09 at 15:12:41 »

vel; et argument med at de skal være offentlig:

Mange synes det skal være åpen om hvor mye folk bidrar med til samfunnet. Norge er et spleiselag, og da kan det oppfattes som fair, å vite hvor mye folk bidrar med.

Mr. sexy!
JonnyKr
« Reply #11 on: 22.10.09 at 15:22:28 »

Problemet slik jeg ser det er at i dag så er det ikke lengere snakk om offentlighet, men at det faktisk har blit til en underholdning i media og som også markedsføres sånn.

Og for mange, så kan jeg forstå at dette kan sammenlignes med en offentlig gapestokk. At det blir en form for "penismåling" i forhold til hvor mye naboen din tjener i forhold til deg selv. For det folk flest sjekker, er naboer, venner, kollegaer, forbindelser (forummedlemmer) og familie.

For det er vel ingen her som et øyeblikk tror at de aller fleste som går inn på disse listene er opptatt av hva du har betalt i skatt?

Nei, det folk flest ønsker å vite er hvor mye man tjener. Skatten driter de aller fleste i. biggrin
« Last Edit: 22.10.09 at 15:27:36 by JonnyKr » Logged
Torbjørn K
Gammel ørn

« Reply #12 on: 22.10.09 at 17:59:29 »

Det største problemet med skattelistene er sånn som jeg ser det at de er så misvisende. Det vises ikke hva slags aktiva folk sitter med fordi gjelden blir trukket fra ligningsverdien (som i enkelte tilfeller jo er latterlig lav), det vises inntekt etter alskens fradrag osv.

Det nest største problemet er at dataene, ubrukelige som de er for de fleste, kan kobles sammen med annen informasjon og potensielt lette gjennomføringen av kriminelle handlinger. Det problemet er vel ikke så lett å unngå så lenge listene legges ut åpent.

Det som kanskje hadde vært mulig var at man må logge seg på med MinID e.l. sikker identifikasjon for å søke, og at alle oppslag blir logget og loggen er tilgjengelig for den enkelte skatteyter på forespørsel. Fx kan jeg da se om Johnny har vært inne for å se på tallene mine. Da tror jeg "kikkingen" vil begrense seg ganske kraftig, og tallene vil være langt mindre fristende for kriminelle. Samtidig ivaretar man ønsket om åpenhet rundt skatten.
Sauron
Gammel ørn

Selv en vei på tusen mil begynner med ett skritt..
« Reply #13 on: 22.10.09 at 19:09:28 »

Enig med deg Torbjørn. Antar det ikke ville være like interessant dersom et slikt system ble innført. I dag er det jo 99% snoking og underholdning. Det annonseres til og med på TV at skattelistene er tilgjenglig.... blink

3. Dan Shorin Ryu
6. Kyu Kyokushinkai
Hapkido
Gammel ørn

« Reply #14 on: 24.10.09 at 23:18:18 »

Snakker om underholdning Cool

Hvem Tjener best i kampsport-norge da?

Ole Klementsen?
Arild Haugen?
Steffen Tangstad?
Mette Soli?
Nina Solheim?
Mona Solheim?
Trond Søvik?
Trond Berg?
Bjørn Solberg?
Jonny Kristiansen?
Richard Haye?
Trond Saksenvik?
Joachim Hansen?
Tore Salomonsen?
Øystein Ljøsne?
Rune Henriksen?
Anders Blomberg?
osv.
osv.

Dette er bare folk jeg kom på i farten.

« Last Edit: 24.10.09 at 23:22:39 by Hapkido » Logged
Pages: [1] 2  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Diverse  |  Off topic  |  Topic: skattelisten 2009 « previous next »
Jump to:  

Social sharing