Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
25.11.17 at 10:30:35

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Diverse  |  Off topic  |  Topic: LivsnyterTråden (' Blant annet Wiskey ') 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 [3] 4  All Go Down Print

LivsnyterTråden (' Blant annet Wiskey ')

AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #30 on: 10.03.11 at 18:24:24 »

hehe, like your style, Eirich smile Bortsett fra at jeg synes det er bortkastede penger å kjøpe blue label. Kan strekke meg til grønt, men alt over det så må du over på "den andre siden" - singleland baby smile
Panzer
Gjenganger

« Reply #31 on: 10.03.11 at 18:52:23 »

Synes mange burbonener samt andre amerikanske wiskeyer som JD blir litt for parfymerte og søte...  Laphroaig  er alltid en klar favoritt, men for dere som setter pris på skikkelig wiskey med røyksmak, vil jeg anbefale irske Connemara, den eneste irske wiskeyen som fortsatt er 100% irsk. Helt fantastisk wiskey!  Wink

Og god wiskey skal ikke drikkes med en dråpe vann, langt mindre en isbit! Skal du få hele smaken tar du et lite glass vann ved siden av og svelger nedpå en liten slurk før du drikker wiskey. Da har du akkurat nok fuktighet i munnen til å få 100% ut av smaken uten å ødelegge den med vann! Cool
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #32 on: 10.03.11 at 19:04:55 »

Panzer: Det der gjorde jeg lenge før jeg skjønte at det faktisk var riktig (Dog, sies det jo at man skal ha en dråpe vann oppi, men jeg har begynt å foretrekke et vannglass ved siden av) smile Men drikker jeg dårlig whisk(e)y så hender det jeg foretrekker en isbit oppi, om ikke for annet, så for syns skyld smile

Jeg har alltid foretrukket klare highlands, som forøvrig dominerer hylla mi. En Glenfiddish, 15 år, en Glengoyne 21 år, en Aberlour 12 år, 2 glenmorangie ( av forskjellig årgang), en Macallan og en åtterig Glenmoray. Har også et par japanske, et par blended (til å by bort til folk som ikke setter pris på whisky) og en laphroaig.

Største problemet er å få hylla til å vokse, det forsvinner stadig flasker i takt med at nye blir satt opp biggrin

Hvordan ser samlinga deres ut?
« Last Edit: 22.03.11 at 09:43:22 by AndersBreiflabb » Logged
Panzer
Gjenganger

« Reply #33 on: 10.03.11 at 19:35:51 »

Panzer: Det der gjorde jeg lenge før jeg skjønte at det faktisk var riktig smile Men drikker jeg dårlig whisk(e)y så hender det jeg foretrekker en isbit oppi, om ikke for annet, så for syns skyld smile

Jeg har alltid foretrukket klare highlands, som forøvrig dominerer hylla mi. En Glenfiddish, 15 år, en Glengoyne 21 år, en Aberlour 12 år, 2 glenmorangie ( av forskjellig årgang), en Macallan og en åtterig Glenmoray. Har også et par japanske, et par blended (til å by bort til folk som ikke setter pris på whisky) og en laphroaig.

Største problemet er å få hylla til å vokse, det forsvinner stadig flasker i takt med at nye blir satt opp biggrin

Studenttilværelsen tillater desverre ikke de store utskeilesene, særlig ikke etter at jeg ikke fikk tid til å jobbe på siden... Heldigvis liker jeg å reise når jeg får tid og råd,  og får jo alltids smakt litt godsaker i utlandet og eventuellt besøke taxfreen!

For øyeblikket har jeg en Connemara 12 år, en Laphroaig 12 år, og en Ballantine's Pure Malt 12 år, samt litt diverse andre blends til gjester som ikke er smarte nok til å sette pris på wiskey  smile
Daniel A.
**
Stuntposter

C
« Reply #34 on: 10.03.11 at 21:01:54 »

"One joint a day keeps the doctor away"  biggrin
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #35 on: 21.03.11 at 19:37:47 »

smile
Bullshit Man
Gjenganger

Bullshit!
« Reply #36 on: 22.03.11 at 08:33:43 »

Panzer: Det der gjorde jeg lenge før jeg skjønte at det faktisk var riktig smile Men drikker jeg dårlig whisk(e)y så hender det jeg foretrekker en isbit oppi, om ikke for annet, så for syns skyld smile

Hva syns du om de japanske? Hvilken ville du valgt som favoritt om du bare måtte velge mellom de? =D

AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #37 on: 22.03.11 at 09:40:43 »

Hva syns du om de japanske? Hvilken ville du valgt som favoritt om du bare måtte velge mellom de? =D

Jeg kan ikke så mye om de japanske (Har bare smakt tre stykker.), men jeg synes Yamazaki (12åringen) er veldig god. Har dog veldig lyst til å smake på Yoichi 20 år, som visstnok skal være en av verdens beste single malts. Hva med deg?
Bullshit Man
Gjenganger

Bullshit!
« Reply #38 on: 22.03.11 at 10:45:15 »

Jeg lar Bill Murray tale for meg

Cool

Panzer
Gjenganger

« Reply #39 on: 22.03.11 at 12:20:56 »

Jeg har desverre ikke smakt mye japansk, så må innrømme at det er et uutforsket territorium... Har hørt at de har mange gode singlemalts, så tror jeg må  sjekke ut litt  Roll Eyes Veit at det er en bar i oslo som spessialimporterer japansk, så får vel brenne litt studielån neste gang jeg tar turen hjemover  clown2
Ch_Omega
« Reply #40 on: 01.04.11 at 17:45:19 »

Den avbildede flasken er delansvarlig for at jeg i fjor sommer fikk med meg en kvinnelig, norsk kjendis hjem. "Nå stenger det visst her, men har du lyst til å bli med meg hjem og ta et glass Laphroaig?"

Ja, det var veldig trivelig. Nei, jeg kan ikke fortelle dere hvem det var. Wink
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #41 on: 01.04.11 at 17:46:54 »

Marit Boyne er ikke kjendis!

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Ch_Omega
« Reply #42 on: 01.04.11 at 17:53:18 »

Mari Boine? Whaaaat?  shock Tror det hadde vært nødvendig med mer enn en flaske Laphroaig innabords for at jeg skulle begitt meg ut på et SLIKT eventyr.
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #43 on: 01.04.11 at 19:38:11 »

I skrivende stund nytes en Glenfiddich 12 år smile
Bullshit Man
Gjenganger

Bullshit!
« Reply #44 on: 01.04.11 at 19:38:59 »

Mari Boine? Whaaaat?  shock Tror det hadde vært nødvendig med mer enn en flaske Laphroaig innabords for at jeg skulle begitt meg ut på et SLIKT eventyr.

Var det Trond Birkedal?   clown2

Pages: 1 2 [3] 4  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Diverse  |  Off topic  |  Topic: LivsnyterTråden (' Blant annet Wiskey ') « previous next »
Jump to:  

Social sharing