Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 14:57:41

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Paul's treningsdagbok 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] 2  All Go Down Print

Paul's treningsdagbok

unsafe
Gjenganger

« on: 27.01.10 at 19:28:45 »

Da var det vel på tide å få litt bedre systematisk oversikt over egen trening, så jeg ser om det går fremover.
Til vanlig bor jeg i Oslo, og går for øyeblikket mitt andre år på sykepleien på HiO. Jeg har akkurat fyllt 27 år, men syns alltid det er gøy å begynne med noe nytt. Jeg har fram til i høst aldri drevet med kampsport, men interessen og fascinasjonen har vokst sakte, men sikkert de to siste åra. Siden jeg kun har drevet med hobbysykling sammen med fatter (les:er nok midtlivskrisa hans) de siste åra var jeg ekstremt klar for å finne meg en ny hobby. Har tidligere spilt både ishockey og fotball, men behøvde noe nytt. Ishockey tar så utrolig mye tid mtp. å komme seg til og fra trening med alt utstyret siden jeg ikke har bil.
Derfor falt valget i høst på bjj på Frontline Academy i Oslo, og dette angrer jeg ikke på. Har i tillegg blitt fascinert av kroppsvekttreningen som det har vært endel innlegg om her på kampforum, så får se om jeg får logga noe av dette i tillegg.

Grunnen til at jeg nå endelig lager meg en egen treningslogg er at jeg dette semesteret er på utveksling til Hawai'i nærmere bestemt Honolulu, og trenger litt motivasjon for å få trena ordentlig.

Hadde første økta på Gracie Waikiki igår, det er en nyåpna filial så det er ikke så mye folk der enda. De kjører kun No Gi på Waikiki, men det gjør ingen verdens ting. Da jeg har uendelig mye å lære både med og uten Gi. At filialen er nyåpnet passer veldig bra da man får god oppfølging hvertfall nå som det ikke er så mye folk.
Det blei også mitt første møte med Bas Rutten Workout. Vi kjørte en 28 min. sekvens som oppvarming, og siden jeg ikke kan bokse blei all skyggeboksinga ganske flaut. Men instruktøren Mark Kurano lova at han skulle lære meg basic jab osv, om jeg kom før trening noen dager, så igjen veldig bra oppfølging.

Skulle det være noen spørsmål eller tips er det bare å komme med det.
Mannen uten x
Veteran

« Reply #1 on: 27.01.10 at 21:41:58 »

Men instruktøren Mark Kurano lova at han skulle lære meg basic jab osv, om jeg kom før trening noen dager, så igjen veldig bra oppfølging.

Du er heldig som har sånne trenere.

Mr. sexy!
unsafe
Gjenganger

« Reply #2 on: 30.01.10 at 07:08:25 »

jau, veldig heldig som har gode trenere = mye fornuftig input fra begynnelsen av, istedenfor å venne seg til å gjøre ting feil for så å måtte rette det hele opp.

ONSDAG 27.JAN:
Lett svømmeøkt, ganske stå støl etter rullinga igår. Svømte ca. 600 m.

TORSDAG 28.JAN:
Mye stående dvs. fokus på singel og dobbel legg takedown, noe jeg har null erfaring med da vi bare har kjørt fra knærna på Frontline, men veldig morsomt og lærerikt. Er bare å komme seg på Judo-treninger på mandager så fort jeg får tid. Var veldig mye som manglet teknisk, men trur jeg uten altfor mye slit skal klare å få til noen gode singel leg's.
Det var annen instruktør idag, en hyggelig fyr ved navn Kimo Kreis.
unsafe
Gjenganger

« Reply #3 on: 31.01.10 at 01:43:01 »

LØRDAG 30.JAN:
Null trening idag, da jeg har vært på skolen hele dagen.
Nå bærer det dog videre til MMA-stevne. Siden jeg aldri har vært på stevne før skal det bli morro:
http://westsidefightgear.com/destiny/82-destiny-fireworks-saturday-jan-30th.html
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #4 on: 31.01.10 at 06:33:50 »

Kult! Kan du poste noen bilder av gymmet? Ett fint ferie/treningsmål?

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
unsafe
Gjenganger

« Reply #5 on: 01.02.10 at 06:14:23 »

Jeg kan selvfølgelig ta noen bilder av gymmet, men er forholdsvis lite og fortsatt ikke ferdig. De åpnet dørene for 4 uker siden. Skal også se om jeg kommer meg bort på ett av de andre senterene deres på øya.

Igår var jeg som nevnt på fight-eventen Destiny Fireworks, det var 30 kamper så tok 6 intensive timer! Med kø og arrangement sto jeg sammehengende i 8 timer så krøket meg hjem som de gamle fruene ofte gjør.
Poster gjerne ett bilde eller to, men finner ikke ut hvordan jeg gjør det, må jeg ha bildene ute på nettet, eller kan jeg bare legge det inn fra albumet på datane? Skulle gjerne hatt en link te hvordan det gjøres, siden jeg ikke finner det i farta.

SØNDAG 31.JAN:
Kjørt litt kroppsvekt øvelser på gulvet, men er usikker på hvordan det bør gjøres for å ha god progresjon. Sånn kjørte jeg det hvertfall idag:
60 sek sittende L (fordelt på 5/6 ganger da jeg måtte ha mange pauser)
60 sek Planche med knærna nesten opp til brystet, altså sammenkrøpet, da jeg er langt unna strake, ordentlige (3/4 pauser)
60 sek Bro på hodet (uten pause)
60 sek vanlige planke (uten pause)
50 stk sit-ups ala kimura
Skulle så kjøre håndstående push-ups inntil veggen, men måtte bare gi det opp da jeg var altfor pumpa etter Planche.
15 stk smale push-ups (veldig rolige og helt ned)

Så var det ned på waikiki en tur, ble vel sånn ca.
600 meter rolig svømming i forholdsvis sterke strøm.

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #6 on: 01.02.10 at 06:36:06 »

Når det gjelder bilder, så pleier jeg å legge bildene inn på en facebookprofil, for å deretter poste en bildelink på forumet. Fungerer kjempegreit.

Svømming på Waikiki som kardio... Kunne ikke bli bedre enn det smile

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
unsafe
Gjenganger

« Reply #7 on: 02.02.10 at 04:59:18 »

Nei, svømming på Waikiki er fint det, men hadde tatt en øde strand uten mennesker i bytte hvilken dag som helst (så lenge jeg ikke får krampe og det er fare for å drukne!)

Ett par bilder fra Destiny - Fireworks. Beklager for elendig kvalitet, men har bare en eldre Iphone som har sett bedre dager: Skulle kommet her....

Hvilken knapp er bildelink? Er den [img] eller [url] eller? Har dataforståelse som en eldre herre nærmere 70!
« Last Edit: 02.02.10 at 05:01:00 by unsafe » Logged
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #8 on: 02.02.10 at 09:47:03 »

[img] er for å sette inn et bilde du har lagt ut et annet sted ja. url vil sette inne en link som folk kan klikke på, men vil ikke vise bildet.

Per B. Løvsletten
unsafe
Gjenganger

« Reply #9 on: 02.02.10 at 10:13:51 »

Prøver igjen

Skal ikke bildelinken stå imellom [img] og den andre med /img ? kan det ha med rettigheter på fjesbokprofilen min å gjøre? Ligger lissom ett bilde her nå, men er "usynlig".
« Last Edit: 02.02.10 at 10:16:49 by unsafe » Logged
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #10 on: 02.02.10 at 11:09:39 »

Det som skal stå mellom img-taggene er url-en til en bildefil, f.eks www.vg.no/bilde.jpg. Det du har linket til ser jeg er selve urlen til facebook-galleriet, http://www.facebook.com/photo.php?pid=10933817&id=713710281 altså websiden hos facebook som blant annet viser bildet og en hel haug med andre ting som kommentarfelt etc. Derfor kommer det ikke fram noe bilde, det du linker til er det som typisk kan brukes i en url-link smile

(Håper det var noenlunde klart?)

En måte å linke til bildet ditt er å høyreklikke på selve bildet på facebook-galleriet, og så velge kopier bilde-url/adresse eller lignende avhengig av hva som står i nettleseren din.

Da får du adressen: http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs159.snc3/18662_455848740281_713710281_10933817_7703768_n.jpg som du kan lime inn mellom to img-tager som vist nedenfor:

Per B. Løvsletten
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #11 on: 02.02.10 at 11:11:47 »

Forøvrig, velkommen med dagbok, utfra hva du forteller misunner jeg deg sterkt her jeg sitter i kalde Trondheim smile

Per B. Løvsletten
unsafe
Gjenganger

« Reply #12 on: 05.02.10 at 23:35:40 »

Takk for hjelpa Perbl, da skal jeg nok klare det neste gang:)

2.feb:
Nesten to timer No Gi økt. Avsluttet med effektive 15 min. rulling godt over 50 % ytelse, kanskje 2 min pause mot div. motstandere. Fikk beskjed om at jeg bruker mye krefter når jeg bør slappe av. Samtidig fikk jeg beskjed om at jeg hadde exellent kardio, da sier jeg meg fornøyd, spesielt når jeg nesten ikke har kjørt noe kardio siden 17.des.

3.feb:
Begynte dagen med en tur i parken og kjørte dips og hang-ups (med fokus på å senke seg ned på en arm, det har jeg mye å hente). Ca. 30 sek krøket front lever og back lever, det er sinnsykt tungt. Det er lenge til jeg kommer til å klare øvelsene. Noen som har noen tips for progresjon og fokus på øvelsene?

Dette skulle bli min første bokseøkt med Mark Kurano.
Det som var kjipt var at jeg snørra på skateboard på vei til treninga. Det var mørkt og jeg trodde at grove singel i sement var vanlige sement, og det endte med at jeg stupte og reiv av all hud på ytterste falang av v. langfinger:( Kom meg opp og stavra meg bort te treninga. fant ut at det ikke var så ille utenom at fingeren mangler hud. Så tok bare litt papir og gaffa så var jeg igang.
Kjørte en time med bevegelse og jabb, det var morsomt selvom det var monotont. Ett sted må man begynne. Skal forsøke å få til en økt i uka.
unsafe
Gjenganger

« Reply #13 on: 08.02.10 at 09:23:50 »

Vel, denne ukas trening blei ødelagt av fingeren som mangler en svær bit med hud. Kjedelig, men det er sånt som skjer. Har vært nøye med å rense det med sprit hver dag, for å unngå infeksjon, men det er jo noe inni helvetes vondt! vel vel

Søndag 7.feb:
Etter at en kompis og jeg gikk te innkjøp av en bil, en klassiker av ett vrak nemlig en 1980 BMW 633 CSi, måte man jo på søndagstur. Hva gjør man da? Jo, da stikker man vekk fra turistfella på Waikiki og surfer sammen med svære hav skilpadder!
Trening; 2 timer surf.

Håper fingeren kommer seg så jeg kan kommer meg på trening igjen. Regner med å ta turen på tirsdag, men må ta det veldig rolig så ikke jeg ødelegger hinna som legger seg på såret.
unsafe
Gjenganger

« Reply #14 on: 08.02.10 at 10:05:06 »

da prøver jeg igjen med ett bilde fra dagens strand. Av en familie som brukte søndagen til å surfe sammen.
Pages: [1] 2  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Paul's treningsdagbok « previous next »
Jump to:  

Social sharing