Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 09:02:01

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Paul's treningsdagbok 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 [2]  All Go Down Print

Paul's treningsdagbok

unsafe
Gjenganger

« Reply #15 on: 10.02.10 at 00:18:56 »

Tirsdag 9.feb:
65 sek Tuch planche (4 ganger for å oppnå 60 sek)
30 sek sittende L (3 ganger, sinnsykt slitsomt etter planche)
2 x 5 ettbeins knebøy (på hver bein), sinnsykt mye tyngre enn forventet. Litt av grunnen er nok at jeg ikke har trena bein på over 2 mnd. grunnet kneproblemer, kjente ingen ting til det idag:)
5 stk. en arm push ups (på hver arm)

Fingeren er fortsatt ett problem, så ser ut som jeg må droppe grappling den uka har. Sukk, det er så sinnsykt kjipt, får håpe den slutter å verke snart.

Lurer på om jeg kanskje må kjøre flere reps eller serier for å få no gevinst ut av knebøy og push ups?
unsafe
Gjenganger

« Reply #16 on: 15.02.10 at 07:15:46 »

Det gikk enda litt verre med den fingern enn jeg hadde håpa. På onsdag dro jeg te legen og det endte med at han måtte lage snitt i fingern for å få ut verka. Fikk antibiotika, og først idag begynner jeg å kjenne meg bedre. Vel vel, har vært tålmodig, men måtte trå te med en liten økt idag.

Søndag 14.feb:
ca. 40 sek tucked front lever.
ca. 20 sek tucked back lever
2x 5 hang ups/pull ups
12 dips (orka ikke mer enn et sett)
ca. 30 sek sittende L
ca. 30 sek tucked planche
20 stk hmmm liggende på rygg fra strak til sammenkrøpet, kun med rumpa/korsrygg i bakken. Og dette kalles?
50 stk liggende "sykling"
unsafe
Gjenganger

« Reply #17 on: 18.02.10 at 00:26:46 »

Nå begynner jeg å føle meg mye bedre, så det skal bli godt å komme igang igjen.

Mandag 15.feb:
2x5 hang ups/pull ups
12 dips
ca 30 sek sittende L
2 patetiske forsøk på dragonflag, hvertfall bedre enn for noen mnd siden. Kommer ikke veldig langt ned før jeg må opp igjen for ikke å bryte sammen.
10 hengende beinhev
20 rolige sit ups

Tirsdag 16.feb:
1 1/2 time med grappling. Fokus på guardpassering, forferdelig teknikk, men nyttig. ca 20 min fri sparring, med forsøk på defensiv kontroll. Synes det funka greit, men var jo ikke mot all verdens motstand heller.
30 sek tuck planche.

unsafe
Gjenganger

« Reply #18 on: 22.02.10 at 04:07:50 »

Torsdag 18.feb:
Ca. 40 min styrke økt.
60 sek tuck Front lever
60 sek tuck Back lever
3x2 Dragon Flag (mye å jobbe med kommer kanskje 45 gr. før jeg må opp igjen)
20 sek sittende L (to sett!, altfor slitsomt etter Dragon.)
20 sek tuck Planche
2x5 Chin ups
2x8 veldig rolige helt ned Dips
2x8 hengende beinhev
50 stk liggende "sykling"
sikkert no mer, men kommer ikke på det nå.

Søndag 21.feb:
Da var det dags for 28 min Bas Rutten igjen, føltes tyngre ut en forrige gang! Kommer kanskje av at det ikke har vært så mye trening på grunn av infeksjonen, og at jeg ikke kan jogge.
Etter det kjørte vi endel fokus på låsing av arm fra Guard, for videre å sette opp triangel og reverse triangel (faen meg noe av det vondeste jeg har kjent noen gang!, Mark (Kurano) kalte det hans Bread and Butter, hehe)
Så 25 min rulling, med siste 8 min med Mark. Gikk fint første 5 min, kun en sub (selvfølgelig også fordi han er snill med meg), så gikk det te havs de resterende minuttene da jeg rett og slett var utslitt. Han lo godt og sa at jeg måtte kjenne a real kne to the belly. Godkjente den og måtte tappe etter 10 sek, sykt vondt. Fikk høre av en annen at han hadde knekt endel ribbein på de der. 
Fornøyd med en morsom og slitsom øke, men må fortsette å jobbe med å ta det rolig og ikke bruker krefter unødvendig.
unsafe
Gjenganger

« Reply #19 on: 24.02.10 at 10:44:58 »

Tirsdag 23.feb:
2 timer Nogi med gjesteinstruktør Greg Young, hyggelig fyr som gikk veldig bra gjennom ekstremt basic ting. Mye fokus på å komme seg ut av guard og også litt rubber guard, jeg har seriøst stort behov for å bli litt smidigere.
Avslutta med 35 min frirulling, artig. Brukte siste 10 min med Greg og fikk beskjed om gode hofter. Veldig morro, spesielt med tanke på at jeg ikke ble så sliten og klarte å ta det rolig store deler av de 35 min.
En god dag!
Nå sitter jeg igjen og leser til Psychotropic medication test imorgen. Æsj
unsafe
Gjenganger

« Reply #20 on: 24.02.10 at 22:58:57 »

Onsdag 24.feb:
Styrkeøkt
60 sek tuck front lever (3 ganger)
60 sek tuck back lever (3 ganger)
3x5 ett beins knebøy
2x3 Dragonflag
2x Supersett(?) 5 hang ups, 5 en arms push up, 5 dips
2x5 hengende beinhev

Lurer på om noen har noen tips iforhold til kroppsøvelser som passer på samme dag, og hva som evt. kan gjøres dagen etter det her? Kanskje sittende L og tuck planche? Eller er det en smartere måte å trene øvelsene på?
unsafe
Gjenganger

« Reply #21 on: 27.02.10 at 10:44:55 »

Fredag 26.feb:
1 1/2 times økt. Først 30 min Bas Rutten style, så 1 t. rulling. Fokus på pass guard eller sweep, sub. fra guarden. Vinneren står. Gikk ok, men fokuserte kun på teknikk. Siden jeg ikke brukte mye styrke blei jeg sweepa og suba noen ganger. Utrolig dårlig på å passere guard, altfor lite repertoar. Merker at jeg alltid trives best på ryggen med guard, må fokusere mer på bryting av guard og passering.
35 sek sittende L (3 ganger)
unsafe
Gjenganger

« Reply #22 on: 01.03.10 at 06:36:40 »

Søndag 28.feb:
2 timer No-gi. 30 min. Bass cardio og gjennomgang av guard break og sidekontroll. Rulla kanskje 1x10 med en kar fra Kaneohe skolen, gikk overraskende bra og beholdt mount og sidekontroll stort sett hele tida. Ellers ganske rolig og fin økt.
Siden dusjen vår er ødelagt måtte jeg ned på stranda for å dusje og slo to fluer i en smekk. Litt usikker på om det er supersett da, eller bare sirkeltrening.
2x (6 hang ups og 6 beinhev. + litt tuck front lever).
2x (20 sek tuck planche, 6 dips og 10 sek sittende L). Det holdt for idag, så da var det bare å komme seg ned på stranda og dusje.

unsafe
Gjenganger

« Reply #23 on: 12.03.10 at 22:24:00 »

Svarte da var det lenge siden jeg oppdaterte. Altfor mye skole, har faktisk ikke hatt tid til å oppdatere. Jaja, får se hva jeg husker.

Tirsdag 2.mar:
1 1/2 time No gi. Gikk tålelig bra, ikke noe spes å utsette på økta.

Torsdag 4.mar:
1 1/2 time No gi. Gikk fint her og, lite folk så gikk veldig nøye gjennom forsvar og spesielt shrimp fra mount og side mount.

Fredag 5.mar:
2 timers økt. Først Bas bokseøkt og så rulling. Husker ikke hva som skjedde, blander den med økta fra forrige uke, lurer på om vi kjørte mye drilling av armbar osv.

Tirsdag 9.mar:
1 1/2 time No gi. Fin økt, med gjennomgang av Mark Kuranos variant av triangle, morsomt å se det gjort på litt andre måter også. Funker veldig bra med korte mindre fleksible bein, ellers var det vel ikke så mye spesielt med den. Mark ga nakken min en fin knekk eller 3 da jeg nekta og tappe på selvfølgelig triangel på slutten av økta, så endte med is og slutt for dagen.

Torsdag 11.mar:
1 1/2 time No gi. Morsom time med fokus på half guard escapes. Litt sweeps og mye reketing. Morsomt, men er så sinnsykt solbrent på låra så det var absolutt ikke behagelig. Nakken er fin etter tirsdag så ikke noe å utsette på det.
unsafe
Gjenganger

« Reply #24 on: 16.03.10 at 09:07:36 »

Fredag 12.mar:
Ca. 2 timer. Først Bas boksing, så litt lek og driller. Før vi avslutta med ca. 2x10 min sparring. En runde mot Kimo og en mot en tidligere high school bryter, fikk kjørt meg godt. Blir selvsagt mye forsvar, men merker at jeg ikke må tappe så ofte som før. Så på en eller anne måte går det fremover.
30 sek sittende L (3 sett)

Lørdag 13.mar:
Litt styrke i parken, ett par sett med dragonflags, hang ups, dips og tuck planche. Satte ny rekord en dag med 10 stricte hang ups, har liksom aldri kommet over 9 før, og der har jeg vært i over 1/2 år så noe har jeg gjort feil. Sikkert kjørt for mye til utmattelse, noe jeg har retta på så får vi se om fremgangen fortsetter.

Mandag 15.mar:
11/2 time Bas boksing og gjennomgang av omaplata og armbar fra triangle. Veit ikke helt hvor realistisk det er for meg å få til noe av det, men å ha gått gjennom det en gang er jo greit. Null sparring idag.
unsafe
Gjenganger

« Reply #25 on: 16.03.10 at 09:10:36 »

Såklart glemte bilder av parken:

Pages: 1 [2]  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Paul's treningsdagbok « previous next »
Jump to:  

Social sharing