Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.11.17 at 22:03:04

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Haugesund Allstyle Karateklubbs treningsblogg 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 8 Go Down Print

Haugesund Allstyle Karateklubbs treningsblogg

Hans Erik Hornell
Gammel ørn

Gun'Mo'Zo'o'Nazu
« on: 19.06.10 at 20:58:29 »

Jada, da er vi over i sommermodus. Hva er vel bedre da enn å begynne å bloggen om treningene her på Kampforum  Roll Eyes

Første sommertrening etter vårens graderinger var på mandag den 14.06.2010, først ut var et barneparti i fra klokken 18.00 til 19.00;

1. Lett oppvarming.

2. Hinderløype: Opp gymsalen, 10 pushups på toppen. Spring halvveis ned igjen og balanser siste halvdel på benk og hopp oppå tjukkasen i mål x 3.

3. Hinderløype: Opp gymsalen, 10 situps på toppen. Spring halvveis ned igjen og balanser på en smal benk (en vanlig benk snudd på hodet) og over på en vanlig benk. Hopp på tjukkas i mål x 3.

4. Kihon'waza: oi'zuki jodan, oi'zuki chudan, age'uke, og soto'uke.

5. Thai pads: jab/kryss/hook - avslutt med svingspark x runder på 1,5 minutter (kizami'zuki/gyaku'zuki/kagi'zuki - mawashi'geri)

6. Thai pads: dobbel jab/cut - avslutt med svingspark x runder på 1.5 minutter (ni'ren'kizami'zuki/ura'zuki - mawashi'geri)

7. Styrke: burpees, situps, planken, og pushups.

8. Stretching: splitt og overkropp.

Voksne (nybegynnere) klokken 19.00 - 21.00;

1. Oppvarming, jogging i ca. 10 minutter.

2. Oppvarming, diverse stående øvelser.

3. Oppvarming, dynamisk stretching.

4. Cuba pads: fri runde, fokus på arm og albue x 2 min. per pers.

5. Cuba pads: fri runde, inkludert spark x 2 min. per pers.

6. Cuba pads: fri runde, fokus på guard, pads holder kontrer x 2 min. per pers.

7. Cuba pads: blokk & kontring - pads holder innleder med jab, partner "slap"-blokkerer til utsiden og følger opp med 3 valgfrie slagteknikker og svingspark x 2 min. per pers.

8. Cuba pads: blokk & kontring - pads holder innleder med jab "gutshot" partner "slap"-blokkerer ned oppå hånden og følger opp med 3 valgfrie slagteknikker og svingspark x 2 min per pers.

9. Cuba pads: mix-up av 7 og 8 x 2 min. per pers.

10. Kickshield: 25 lave svingspark, 25 høye svingspark, 25 frontspark - høyre/venstre fot (kjappe).

11. Kata: heian shodan, solo kompositt.

12. Ny kata: heian nidan, solo kompositt, bevegelse 1 - 3 (som i best karate bøkene)

13. Applikasjon av bevegelse 1 som sammenfallende blokk og kontring (venstrehånd blokk og høyrehånd kontring)

14. Applikasjon av bevegelse 1 - 3 som sammenfallende blokk og kontring (omvendt av punkt 13) og oppfølging med grep av angriperens arm og slag over albue (bevegelse 2) og slag til bakhode (bevegelse 3)
- Vist hvordan bevegelse 2 til 3 kan benyttes som neck-wrench.

15. Kata: heian nidan solokompositt bevegelse 7 - 9.

16. Applikasjon av bevegelse 7 - 9 som sammenfallende blokk og kontring (uraken'uchi og yoko'keage/mae'geri) og oppfølging med albue til ansiktet (ansetting bevegelse 6) med neck-wrench (bevegelse 6, shuto'uke)

17. Kata: heian nidan solokompositt bevegelse 1 - 9.

18. Avslutning: pushups med high-five sammen med partner/ pushups med 360 graders rotasjon/ 10x12 situps/knebøy med frontspark. Sist, men ikke minst, burpees!

19. Stretching: samlet og på eget initiativ.

Edit: skriving i søvne...
« Last Edit: 20.06.10 at 11:44:07 by Sunflower Samurai » Logged

"Learn from the mistakes of others. You may not live long enough to make them all yourselves."
-Kano Jigoro
"Science is built upon facts much the same way that a house is built from bricks, but the mere collection of facts is no more a science than a pile of bricks is a house."
-Henri Poincare
Hans Erik Hornell
Gammel ørn

Gun'Mo'Zo'o'Nazu
« Reply #1 on: 20.06.10 at 11:42:50 »

Treningsnotater for onsdag 16.06.10.

Barneparti, klokken 18.00 - 19.00;

1. Lett oppvarming på stedet.

2. Hinderløype: Opp gymsalen, 10 pushups på toppen. Spring sikk sakk mellom stående thai pads halvveis ned og balanser siste halvdel på benk og hopp oppå tjukkasen i mål x 3.

3. Hinderløype: Opp halve gymsalen, spensthopp siste halvdelen over liggende thai pads, og 10 situps på toppen. Spring sikk sakk mellom stående thai pads halvveis ned og balanser siste halvdel på en smal benk (en vanlig benk snudd på hodet) og over på en vanlig benk. Hopp på tjukkas i mål x 3.

4. Kihon'waza: oi'zuki jodan, age'uke, mae'geri og gedan'barai.

5. Kata: heian shodan.

6. Kata: heian nidan, første halvdel.

7. Ny Kata: heian yondan, første 4 bevegelsene.

8. Thai pads: jab/hook/cut - avslutt med svingspark x runder på 1,5 minutter (kizami'zuki/kagi'zuki/ura'zuki - mawashi'geri)

9.  Styrke: pushups, vanlige. situps vanlige og føttene av bakken, planken, og burpees.

10. Stretching: stående splitt, sittende splitt, og overkropp.

Voksne (nybegynnere) 19.00 - 21.00;

4. Cuba pads: fri runde, inkludert spark x 2 min. per pers.

5. Cuba pads: fri runde, fokus på guard, pads holder kontrer/angriper x 2 min. per pers.

6. Cuba pads: blokk & kontring - pads holder innleder med jab, partner "slap" blokkerer til utsiden og følger opp med 3 valgfrie slagteknikker og svingspark x 2 min. per pers.

7. Cuba pads: blokk & kontring - pads holder innleder med jab "gutshot" - partner "slap" blokkerer ned oppå hånden og følger opp med 3 valgfrie slagteknikker og svingspark x 2 min per pers.

8. Cuba pads: blokk & kontring - pads holder innleder med jab "gutshot" - "slap" blokkerer ned oppå hånden og samtidig kontrer med en sammenfallende kryss og følger opp med 3 valgfrie slagteknikk og svingspark x 2 min. per pers.

9. Cuba pads: mix-up av punkt 6, 7, og 8 x 2 min. per pers.

10. Kickshield: kontinuerlig frontspark i 60 sekunder/60 sekunder sidespark & bytt fot, samme øvelse.

11. Kata: heian shodan solo kompositt.

12. Kata: heian nidan bevegelse 1 - 9.

13. Applikasjon av bevegelse 1 - 3 som sammenfallende blokk og kontring og oppfølging med grep av angriperens arm og slag over albue (bevegelse 2) og slag til bakhode (bevegelse 3).
- Linking av applikasjon og form via skyggeboksing.

14. Kata: heian nidan bevegelse 7 - 9.

15. Applikasjon av bevegelse 7 - 9 som sammenfallende blokk og kontring (uraken'uchi og yoko'keage/mae'geri) og oppfølging med albue til ansiktet (ansetting bevegelse 9) med neck-wrench (bevegelse 9, shuto'uke)

16. Kata: heian nidan bevegelse 1 - 9.

17. Applikasjon av bevegelse 1 - 9 med påfølgende skyggeboksing av applikasjonene og utførelse av selve formen.

18. Avslutning: Hinderløype - samme som hos barna, men med større antall situps og pushups, og en runde med spensthopp. Ganske gøy egentlig.

19. Stretching: samlet og på eget initiativ.

"Learn from the mistakes of others. You may not live long enough to make them all yourselves."
-Kano Jigoro
"Science is built upon facts much the same way that a house is built from bricks, but the mere collection of facts is no more a science than a pile of bricks is a house."
-Henri Poincare
Hans Erik Hornell
Gammel ørn

Gun'Mo'Zo'o'Nazu
« Reply #2 on: 21.06.10 at 08:28:08 »

Fredag 18.06.10, egentrening. Alene  dry

1. Oppvarming, lett.

2. Oppvarming, dynamisk stretching.

Skyggeboksing, fokus på faste kombinasjoner med og uten entry, runder på 3 - 4 minutter;

1. jab/kryss/hook

2. jab/kryss/cut

3. jab/hook/cut - avslutning med svingspark (kizami'zuki/kagi'zuki/ura'zuki - mawashi'geri)

4. hook/cut/jab - entry med frontspark/avslutning med svingspark (mae'geri - kagi'zuki/ura'zuki/kizami'zuki - mawashi'geri)

5. cut/hook/jab - entry med svingspark/avslutning med sidespark (mawashi'geri - ura'zuki/kagi'zuki/kizami'zuki - yoko'geri)

6. hook/kryss/cut - entry med frontspark/avslutning med spinning kick (mae'geri - kagi'zuki/gyaku'zuki/ura'zuki - ushiro'geri)

7. dobbel jab/kryss - entry med frontspark/avslutning dobbelt svingspark (mae'geri - ni'ren kizami'zuki/gyaku'zuki - ni'ren mawashi'geri)

Kihon'waza:

1. Oi'zuki - jodan/chudan

2. Age'uke & soto'uke

3. Uchi'uke & shuto'uke

Alt relativt rolig, som teknisk trening

Keri'waza:

1. Kontinuerlig sparking - frontspark 40 høyre/venstre. Svingspark 40 høyre/venstre (kjappe)

2. Mawashi'geri

3. Yoko'geri

To siste som teknisk øvelse, og relativt rolig utført.

Kihon kombinasjoner:

1. gyaku’zuki, uraken’uchi-mikazuki’geri, direkte rundt og spark ushiro’geri med andre foten, gyaku’zuki.

2. mikazuki’geri, uraken’uchi, mawashi’zuki, choku’zuki.

Annet:

1. Pushups 3 x 15

2. Vekt assistert situps 3 x 50

3. Dumbbell exercises - flat chest press/seated shoulder press/dead lifts/concentrations curls/french press/half squats. Alle 3 x 10.

-Kano Jigoro
-Henri Poincare
Hans Erik Hornell
Gammel ørn

Gun'Mo'Zo'o'Nazu
« Reply #3 on: 21.06.10 at 22:44:04 »

Mandag 21.06.10, egentrening. Alene:

1. Oppvarming, lett.

2. Oppvarming, dynamisk stretching.

Skyggeboksing, fokus på enkle kasteteknikker/nedtakninger, runder på 3 - 4 minutter.

1. jab/kryss/hook

2. frontspark - jab/kryss/cut

3. svingspark - jab/hook/jab/kryss - heian godan hopp kastet.

4. cut i midseksjon, skift til hook samme hånd/kryss/jab - bassai dai nedtaking (sukui'uke)

5. cut i midseksjon x 3 hurtige/hook/jab/kryss - heian sandan kastet (halvveis i kataen)

6. innsving spark - kryss, skift hammerhånd slag med samme hånd/hook - gedan'barai nedtakning - trampespark.

Kihon'waza, rolig, som teknisk øvelse:

shuto'uchi, haito'uchi, age'uke, soto'uke, uchi'uke og shuto'uke.

Keri'waza;

Kontinuerlig sparking, front, side, og svingspark x 40 av hver, høyre og venstre fot.

Teknisk øvelse av sidespark og spinkick (yoko og ushiro'geri)

Kombinasjoner:

1. kizami'zuki-oi'zuki-gyaku'zuki-tilbake gedan'barai-gyaku haito'uchi

2. uchi'mikazuki'geri-kagi'zuki-samme hånd uraken'uchi-ura'zuki.

Ingen vekter idag.... Reiv gammelt kjøkken i kjellerleiligheten i helga og har moderate smerter i høyre albue. Gamle Sigdal kjøkken må brenne og brenne godt....   assault

-Kano Jigoro
-Henri Poincare
Hans Erik Hornell
Gammel ørn

Gun'Mo'Zo'o'Nazu
« Reply #4 on: 22.06.10 at 12:25:46 »

Mandag 21.06, barneparti, klokken 18.00 - 19.00;

1. Lett oppvarming.

2. Do-tikken (barnslig, men ungene elsker denne varianten)

3. Kihon; oi'zuki jodan/age'uke - oi'zuki chudan/soto'uke - mae'geri/mawashi'geri.

4. Kata; heian shodan.

5. Kata heian nidan; frem til de fire siste shuto'uke.

6. Thai'pads; jab/kryss/hook - avslutt med svingspark x 1,5 min.

7. Thai'pads; innledning med skrittspark - hook/kryss/jab - avslutt med svingspark x 1,5 min.

8. Kickshield; kun sidespark i 2 min.

9. Stretching; overkropp, stående og sittende splitt.

Voksne, 19.00 - 21.00;

4. Cuba pads; fri runde, fokus på guard og kontringer x 2 min per pers.

5. Cuba pads; mix-up av punkt 6, 7, og 8 x 2 min per pers (serie 1)

6. Cuba pads: blokk & kontring - pads holder innleder med jab, partner "slap" blokkerer til utsiden og følger opp med 3 valgfrie slagteknikker og svingspark x 2 min. per pers.

7. Cuba pads: blokk & kontring - pads holder innleder med jab "gutshot" - partner "slap" blokkerer ned oppå hånden og følger opp med 3 valgfrie slagteknikker og svingspark x 2 min per pers.

8. Cuba pads: blokk & kontring - pads holder innleder med jab "gutshot" - "slap" blokkerer ned oppå hånden og samtidig kontrer med en sammenfallende kryss og følger opp med 3 valgfrie slagteknikk og svingspark x 2 min. per pers.

6. Cuba pads: blokk & kontring - pads holder innleder med jab, partner "slip and deflect" til utsiden og kontrer med en sammenfallende kryss og følger opp med 3 valgfrie slagteknikker og svingspark x 2 min. per pers.

7. Thai skjold; kontinuerlig øvelse; 45 sek. høyre jab/45 sek. venstre jab/45 sek. høyre kryss/45 sek. venstre kryss. Alt kjapt med fokus på teknikk. Hard jobbing og intensiv øvelse.

8. Thai skjold; frie runder albue teknikker x 2 min. per pers. Fokus på teknisk utførelse.

9. Kickshield; 20 av hver - fronspark, sidespark, svingspark. Alle på den ene foten, så den andre. Ingen veksling mellom teknikkene. Kjappe og kontinuerlige spark.

10. Kata; heian nidan - bevegelse 1 - 6.

11. Applikasjon; som sammenfallende blokk og kontring og oppfølging med grep av angriperens arm og slag over albue (bevegelse 2) og slag til bakhode (bevegelse 3).

12. Kata; heian nidan - beveglse 7 - 9.

13. Applikasjon; som sammenfallende blokk og kontring (uraken'uchi og yoko'keage/mae'geri) og oppfølging med albue til ansiktet (ansetting bevegelse 9) med neck-wrench (bevegelse 9, shuto'uke)

14. Kata; heian nidan - beveglse 10 og 11.

15. Applikasjon; som sammenfallende blokk og slag mot halsregionen med underarmen. Slagarmen griperes og presses inntil overkroppen for posisjonering.

16. Applikasjon; beveglse 1 - 11, først med partner, etterpå som skyggeboksing og til slutt linket solokompositt.

17. Kata; heian nidan - bevegelse 1 - 11.

18. Sirkeltrening; 4 stasjoner: 1. situps/2. sikk sakk hopping over liggende kickshield/3. pushups/4. lengdehopp frem og tilbake. 30 sekunder på hver stasjon.

19. Stretching; Samlet og på eget initiativ.   

-Kano Jigoro
-Henri Poincare
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #5 on: 22.06.10 at 14:10:37 »

Jeg liker hvordan du kartlegger treningene dine. Forestiller meg at du får bra proggresjon når du kartlegger øvelser såpass greit. Gir en strukturert og effektiv trening for elevene dine også, tenker jeg
smile

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Hans Erik Hornell
Gammel ørn

Gun'Mo'Zo'o'Nazu
« Reply #6 on: 22.06.10 at 18:04:36 »

Joa, men det er mange ting er som er på trail and error basis enda. Det er ikke så lenge siden jeg brøt med en TMA shotokan klubb for å fokusere på de tingene som jeg hadde lyst til å jobbe med, men som ikke var ettertraktet (les; ønsket av ledelsen).

Veien blir imidlertid til etterhvert som du går, og akkurat nå er mitt fokus på å korte ned antall kataer jeg trener og fortsette å studere de praktiske applikasjonene til disse.
Noe av det viktigeste jeg har lært av disse studiene er imidlertid at det er en ting å lære og praktisere innholdet selv, mens det å lære det videre er noe helt annet.
Metodikken jeg har landet på nå etter endel prøving og feiling føler jeg er en måte som virkelig klarer å overlevere essensen i kata på en lettfordøyelig og praktisk måte, hvor prinsippene er viktigere selve teknikkene.

For nybegynnerene så har du sikkert lest ut av bloggingen at det bygger opp til frisparring i en oversiktlig fremtid  boxing

-Kano Jigoro
-Henri Poincare
Hans Erik Hornell
Gammel ørn

Gun'Mo'Zo'o'Nazu
« Reply #7 on: 23.06.10 at 12:40:03 »

Okei, måtte virkelig ta meg selv i nakken i dag. Litt for mye grillmat og avslapping i det siste  mf_popcorn1

Egentrening i dag, 23.06;

Skyggeboksing med fokus på knær og albuer, runder på 4 - 5 minutter;

1. frontspark - jab/kryss/hook - front knespark.

2. svingspark - jab/kryss/cut - 3 x cut i midseksjonen - 3 x innsving knespark med samme fot.

3. sidespark av fremste fot - kryss/cut/kryss - 2 x knespark med samme fot/2 x fallende albuestøt av samme hånd. Kommentar; jeg er ikke fornøyd med sidesparkene her i dag, skjerpings fremover!

4. svingspark - cut i midseksjonen/hook/cut - innsving albue/innsving albue/fallende albue - 3 x knespark av samme fot.

5. albue uppercuts i midseksjonen (litt på skrå med mål å treffe de nederste ribbebeina, tenk clinch) x 3 stk/ 2 x albue innsving av samme hånd - jab/kryss - 2 x knespark.

6. frontspark - hook & sving ut albue med samme hånd/spinning albue/kryss cut i midseksjonen - 2 x innsving knespark av samme foten.

--- Sikkert ikke det enkleste å forstå, jeg beklager  Sad

Karate kihon'waza (grunnteknikker, ala TMA)

1. kizami'zuki 2. gyaku'zuki 3. age'uke 4. soto'uke  5. uchi'uke 6. shuto'uke

Keri'waza (sparketeknikker)

1. Kontinuerlig sparking; frontspark/svingspark/sidespark x 20 av hver på høyre og venstre fot (kjapt! 120 spark tilsammen)

2. Ushiro'geri (spinning back kick) - stort sett fornøyd, føttene føltes veldig tomme for energi akkurat da, litt ovebalansering på venstre fot i dag, som er en liten overraskelse da jeg er en "lefty".

3. Mae'geri (frontspark).

Kombinasjoner;

1. gyaku’zuki, trekk fremste foten opp og spark mawashi’geri med den, snu rundt ushiro’geri med andre foten, gyaku’haito’uchi, kizami’zuki.

2. mae’geri-choku’zuki, choku’zuki, mawashi’zuki, mawashi’hittsui’geri.

Dumbbells og sånn;

1. 3x10 pushups, 3x25 situps.

2. Dumbbells: flat chest flies, lateral raises, single arm row, decline seated biceps curls, triceps dips, half squats.

-Kano Jigoro
-Henri Poincare
Hans Erik Hornell
Gammel ørn

Gun'Mo'Zo'o'Nazu
« Reply #8 on: 24.06.10 at 23:41:02 »

Litt mental trening må også på plass.  Cool

Har neglisjert bloggen min i lang tid, mye på grunn av arbeidet med å stable allstyle klubben på beina, men nå fikk jeg skrevet en liten artikkel jeg har hatt lyst til å få skrevet i lengre tid. Det er historien om hvordan det amerikanske militære hjalp til med å katalysere fremdriften til JKA om enn på noe tilfeldig vis.

www.sunflowersamurai.wordpress.com/2010/06/24/tilfeldighetenes-spill/

-Kano Jigoro
-Henri Poincare
Hans Erik Hornell
Gammel ørn

Gun'Mo'Zo'o'Nazu
« Reply #9 on: 28.06.10 at 12:44:21 »

Mandag 28.06, ny uke med nye muligheter  biggrin

Egentrening:

1. Lett oppvarming

2. Dynamisk stretching

Skyggeboksing med fokus på avslutninger med nedtakninger i fra clinch;

1. frontspark  - jab/kryss/hook - svingspark

2. svingspark - jab/kryss/cut - frontspark/knespark

3. sidespark - jab/kryss/jab/kryss - nedtakning med gedan barai (neck wrench) og trampespark.
--- > fortsatt litt treg opp og ned med sidesparket  mad

4. svingspark - cut i midtseksjon/hook/cut/3x cut i midseksjon - heian nidan bevegelse 1 - 3 nedtakning (elbow to shoulder wrench og kast)

5. frontspark - hook/cut i midseksjon/hook - heian sandan bevegelse 1 - 3 nedtakning (shoulder wrench og kast).

6. dobbelt svingspark av samme fot - jab/kryss/cut/kryss - bassai bevegelse 1 - 2 nedtakning (neck wrench og kast samtidig).

Kihon'waza:

* oi'zuki jodan/chudan - age'uke - soto'uke - uchi'uke - shuto'uke.

Keri'waza:

1. kontinuerlig sparking; 20 x av hver på hver fot; frontspark/svingspark/sidespark (kjappe, uten pause!)
---> gode sidespark her i dag, det kommer seg  smile

2. kontinuerlig øvelse; knespark til frontspark x 20 på hver fot, kjappe og uten pauser (det vil si 20 knespark og 20 frontspark på hver fot)

3. mae'geri og mawashi'geri.

Kombinasjoner:

1. mae’geri og sett foten tilbake til start, kizami’zuki, trekk fremste foten inn og slå gyaku’shuto’uchi, spark ushiro’geri med foten som ble trekt inn og slå uraken’uchi på samme side, gyaku’zuki.
---> balansen ute på tur på ushiro'geri i dag..  blink

2. choku’zuki, ura’zuki-mae’hittsui’geri, otoshi’hiji’ate.

Dumbbells og sånt:

*pushups, situps, dips og pullups.

*flat chest press - hammer curls - frenchies - half seated squats.

-Kano Jigoro
-Henri Poincare
Hans Erik Hornell
Gammel ørn

Gun'Mo'Zo'o'Nazu
« Reply #10 on: 29.06.10 at 13:28:28 »

Mandag 28.06 barneparti klokken 18:00 - 19:00;

1. lett oppvarming

2. karatestikkball

3. kihon'waza: shuto'uchi - age'uke - haito'uchi - mae'geri.

4. kata: heian nidan.

thai pads;

1. jab/kryss/hook/hook - svingspark

2. frontspark - hook/hook/cut - svingspark

kickshield;

1. frontspark, 30 sekunder med høyre og venstre fot og direkte etterpå rette slag i 30 sekunder (alt kjapt)

annet;

pushups, situps, planken, hopp; side til side over thai pads og burpees.

Voksenparti, klokken 19:00 - 21:00;

5. Cuba pads; fri runde, fokus på guard og kontringer x 2 min per pers, ny partner.

6. Cuba pads; mix-up av punkt 6, 7, og 8 x 2 min per pers (serie 1)

Treningsnotater for onsdag 16.06.10.

7. Cuba pads: blokk & kontring - pads holder innleder med jab, partner går "slip and deflect" til utsiden og kontrer med en sammenfallende jab og følger opp med 3 valgfrie slagteknikker og svingspark x 2 min. per pers.

8. Cuba pads: blokk & kontring - som over, men med kontring i midseksjonen.

9. Cuba pads: fri runde, fokus på guard og kombinasjoner x 2 min. per pers.

10. Kickshield: front hælspark på møtende pute x 1 min. hver fot.

11. Kickshield: sidespark x 1 min. hver fot.

12. Cuba pads: høyre/venstre jabb og høyre/venstre kryss x 45 sekunder hver som kontinuerlig øvelse.

13. Kickshield: kontinuerlig sparking; 30 sekunder frontspark, 15 sekunder sidespark, 10 sekunder svingspark. Ingen pauser, alt i ett.

14. Kata: heian nidan til og med nukite (stikk)

15. Applikasjon bevegelse 1 - 6; som sammenfallende blokk og kontring og oppfølging med grep av angriperens arm og slag over albue (bevegelse 2) og slag til bakhode (bevegelse 3).

16. Applikasjon bevegelse 7 - 9; som sammenfallende blokk og kontring (uraken'uchi og yoko'keage/mae'geri) og oppfølging med albue til ansiktet (ansetting bevegelse 9) med neck-wrench (bevegelse 9, shuto'uke)

17. Applikasjon bevegelse 10 og 11; som sammenfallende blokk og slag mot halsregionen med underarmen. Slagarmen griperes og presses inntil overkroppen for posisjonering.

18. Applikasjon bevegelse 12; som midlertidig albuelås og slag i bakhodet etter krysset håndleddsgrep.

19. Applikasjon bevegelse 1 - 12, linket med skyggeboksing og formell form.

20. Kata: heian nidan til og med nukite.

21. Sirkeltrening med 6 stasjoner: pushups, situps, bob and weave, side til side hopping over kickshield, lengdehopping, knebøy med frontspark.

-Kano Jigoro
-Henri Poincare
Hans Erik Hornell
Gammel ørn

Gun'Mo'Zo'o'Nazu
« Reply #11 on: 01.07.10 at 11:33:01 »

Onsdag 30.06.10

Barneparti 18:00 - 19:00;

1. Lett oppvarming.

2. Hauk og due.

3. Kihon'waza: gedan'barai - oi'zuki - mae'geri.

4. Kata: heian shodan del 1 (de 2 første bevegelsene) og heian nidan del 1 - 6 (uchi'uke/mae'geri/gyaku'zuki)

5. Thai pads: jab/kryss/hook - svingspark

6. Thai pads: hook/kryss/hook - svingspark

7. Kickshield: frontspark x 30 sek. høyre og venstre fot, samme med svingspark, utført kontinuerlig og kjapt.

8. Avslutning: pushups, situps, burpees, bob and weave i sirkeltrening.

9. Stretching: overkropp og splitt.

Voksne 19.00 - 21.00;

5. Cuba pads; fri runde, fokus på guard og kontringer x 2 min per pers, ny partner.

6. Cuba pads; mix-up av serie 1;

-- blokk & kontring - pads holder innleder med jab, partner "slap" blokkerer til utsiden og følger opp med 3 valgfrie slagteknikker og svingspark.

-- blokk & kontring - pads holder innleder med jab "gutshot" - partner "slap" blokkerer ned oppå hånden og følger opp med 3 valgfrie slagteknikker og svingspark.

-- blokk & kontring - pads holder innleder med jab "gutshot" - "slap" blokkerer ned oppå hånden og samtidig kontrer med en sammenfallende kryss og følger opp med 3 valgfrie slagteknikk og svingspark.

7. Cuba pads; blokk & kontring - pads holder innleder jab, partner "slap" blokkerer med krysshånd fra utsiden og følger opp med ett innsteg spark til leggen av bakereste fot og ett svingspark til innsiden av pads holders lår med fremste fot, og følger opp med 3 valgfrie teknikker og svingspark.

8. Cuba pads; mix-up av kombinasjon 1 og 2 i serie 2:

-- blokk & kontring - pads holder innleder med jab, partner går "slip and deflect" til utsiden og kontrer med en sammenfallende jab og følger opp med 3 valgfrie slagteknikker og svingspark.

-- blokk & kontring - pads holder innleder med jab, partner går "slip and deflect" til utsiden og kontrer med en sammenfallende cut "gutshot" og følger opp med 3 valgfrie tekniker og svingspark.

9. Cuba pads; jab trening: pads holder rygger mens slagmann angriper jab tvers over gymsalen, tilbake så rygger slagmann mens pads holder presser fremover x 1 min. på hver hånd.

10. Cuba pads; svingspark trening: frem og tilbake på tvers over gymsalen x 2 min.

11. Cuba pads; kryss trening: fri runde, men kun kryssteknikker, slagmann har initiativet.

12. Kickshield; frontspark/sidespark/svingspark x 20 sekunder hver på høyre og venstre fot, utføres kontinuerlig og kjapt.

13. Kata; heian nidan til de 4 siste shuto'uke og heian shodan bevegelse 1 og 2 - 3.

14. Applikasjon (for 8. og 7. kyu studentene) av 90 graders og 45 grader shuto'uke som frigjøring og kontring fra grep av overarm.

15. Applikasjon (for de ugraderte studentene) av heian shodan bevegelse 1 som nedtakelse/kontring av grep av jakkeslaget og nedtakelse.

16. Applikasjon (for de ugraderte studentene) av heian shodan bevegelse 2 og 3 som kontring av rette støtteknikker med nedtakelse, inkludert armlås (arrestposisjon)

-- Understreket på trening at det er prinsippene i teknikkene som er det fundamentale og ikke fremgangmetoden som benyttes i innlæringsprosessen.

-- Vist hvordan shoto'uke på 45 grader kan benytte som kontring mot rett slag/støteteknikker

17. Bunkai jiutsu; heian nidan 1 - 14 med skyggeboksing og linking til formell form (for 8. og 7. kyu)
og heian shodan 1 - 3 med skyggeboksing og linking til formell form (for de ugraderte)

18. Kjernestyrke; bro, bro på siden, og pushups med fraspark.

19. Sirkeltrening; 6 stasjoner - pushups, situps, bob and weave, lateral hopping, lengdehopping, og knebøy med frontspark.

20. Stretching; samlet og på eget initiativ.
« Last Edit: 01.07.10 at 11:35:05 by Sunflower Samurai » Logged

-Kano Jigoro
-Henri Poincare
Hans Erik Hornell
Gammel ørn

Gun'Mo'Zo'o'Nazu
« Reply #12 on: 08.07.10 at 11:06:18 »

Onsdag 07.07.

Barneparti 18:00 19:00;

1. Lett oppvarming.

2. Hinderløype; opp halve gymsalen, og spring sikk/sakk mellom kickshields til toppen og ta 10 pushups. Spring tilbake første halvdel med å hoppe sikk/sakk over thaishields og siste halvdel på benk, også i sikk/sakk mønster, og hopp på tjukkasen i mål.

3. Kihon; oi'zuki og age'uke.

4. Kata; heian shodan bevegelse 1 og 2.

5. Pads; jab/kryss/cut.

6. Kickshield; utøver ligger flat på mage foran partner som holder kickshield. Utøver reiser seg opp slår to slag og legger seg helt (!) ned igjen og gjentar, men denne gang med fire slag. Øvelsen fortsetter opp til ti slag i med 2, 4, 6, 8, og 10 slag repetisjoner.

7. Styrke; pushups, situps, burpees, og knebøy med frontspark som sirkeltrening.

Voksentrening 19:00 - 21:00;

5. Cuba pads; mix-up av serie 1;

-- blokk & kontring - pads holder innleder med jab, partner "slap" blokkerer til utsiden med krysshånden og følger opp med 3 valgfrie slagteknikker og svingspark.

-- blokk & kontring - pads holder innleder med jab "gutshot" - partner "slap" blokkerer ned oppå hånden med sin krysshånd og følger opp med 3 valgfrie slagteknikker og svingspark.

-- blokk & kontring - pads holder innleder med jab "gutshot" - "slap" blokkerer ned oppå hånden med sin krysshånd og samtidig kontrer med en sammenfallende jab og følger opp med 3 valgfrie slagteknikk og svingspark.

6. Cuba pads; mix-up av serie 2;

-- blokk & kontring - pads holder innleder med jab, partner går "slip and deflect" med krysshånden til utsiden og kontrer med en sammenfallende jab og følger opp med 3 valgfrie slagteknikker og svingspark.

-- blokk & kontring - pads holder innleder med jab, partner går "slip and deflect" med krysshånden til utsiden og kontrer med en sammenfallende cut "gutshot" og følger opp med 3 valgfrie tekniker og svingspark.

-- blokk & kontring - pads holder innleder jab, partner "slap" blokkerer med krysshånd fra utsiden og følger opp med ett innsteg spark til leggen med bakereste fot og ett svingspark til innsiden av pads holders lår med fremste fot, og følger opp med 3 valgfrie teknikker og svingspark.

7. Cuba pads; fri runde.

8. Kickshield; frontspark, sidespark, og svingspark som kontinuerlig øvelse på høyre og venstre fot.
9. Kata: heian shodan del 1 - 3.

10. Applikasjon; heian shodan del 3 (gedan'barai, tettsui'uchi, og oi'zuki) som albuelås og slag til bakhodet, før albuestøt til nakke/rygg og slag mot nyrene (ugraderte)

11. Kata: heian nidan del 1 - 7.

12. Applikasjon; heian nidan del 6 og 7 (uchi'uke, mae'geri, og gyaku'zuki) som armlås og grep av nakke, spark til kneets bakside for å bringe motstander ned, og slag til bakhodet, alternativt brukt som nakkevridning om motstander ikke er felt (8 og 7. kyu)

13. Kata: heian godan del 1.

14. Applikasjon; heian godan del 1 (uchi'uke, kagi'zuki, og kagi'zuki) som armlås i arrestposisjon (halvveis) og slag til nyrene til rear choke, naked heller ved hjelp av klær/gi (5. kyu)

15. Bunkai jiutsu; heian nidan del 1 - 7 med skyggeboksing og linking til formell form (for 8. og 7. kyu)
og heian shodan del 1 - 3 med skyggeboksing og linking til formell form (for de ugraderte)

16. Sirkeltrening; 6 stasjoner med pushups, planken, burpees, knebøy, skyggeboksing, og bob and weave.

17. Annet; situps 10 posisjoner x 12 repetisjoner på hver, statisk holding av føtter rett over bakken, og saksing av føtter rett over bakken.

18. Stretching; samlet og på eget initiativ.

--> Da tar jeg en uke sommerferie, skal til Glomfjord (utenfor Bodø) for å besøke svigers, men gi'en er pakket i tilfelle treningsmuligheter skulle dukke opp  Cool

Have gi, will travel !

God sommer.

-Kano Jigoro
-Henri Poincare
Hans Erik Hornell
Gammel ørn

Gun'Mo'Zo'o'Nazu
« Reply #13 on: 19.07.10 at 15:15:46 »

Mandag 19.07.10, første egentrening etter ferie (med mye sitting og kaffedrikking...)

Egentrening:

1. Lett oppvarming

2. Dynamisk stretching

Skyggeboksing med fokus på basic spark og slagteknikker, runder på 3 til 5 minutter;

1. jab/kryss/cut.

2. frontspark - jab/kryss/hook.

3. frontspark - hook/cut/jab/3xjab i midtseksjonen.

4. frontspark - hook/jab i midtseksjonen/hook/cut.

5 svingspark - 2xjab/kryss/3xjab i midtseksjonen.

Kihon'waza; oi'zuki jodan og chudan, age'uke, soto'uke, uchi'uke, shuto'uke.

Keri'waza: mae'geri og mawashi'geri.

Kontinuerlig sparkeøvelse 20xfrontspark/svingspark/sidespark på høyre og venstre fot (kjappe).

Kihon kombinasjoner:

1. kizami'zuki/gyaku'zuki/tate'shuto'uke i fra kamae.

2. kizami'zuki/mawashi'hiji'ate/ura'zuki i fra kamae.

Annet:

3xrunder med pushups/situps/dips & flat chest press, hammer curls, single arm rows, lateral raises, og half squats.

-Kano Jigoro
-Henri Poincare
Hans Erik Hornell
Gammel ørn

Gun'Mo'Zo'o'Nazu
« Reply #14 on: 20.07.10 at 09:22:18 »

Mandag 19.07.

Barneparti 18.00 - 19.00.

1. Lett oppvarming.

2. Karate stikkball.

3. Hinderløype: spring opp halve gymsalen og spring sikk-sakk mellom stående thai pads og hopp over liggende thai pads og ta 10 pushups. Spring ned igjen halve gymsalen og avslutt med å balansere på benk i ett Z mønster og hopp i mål på tjukkas.

4. Som over, men med smal balansebenk og 10 situps istedenfor pushups.

5. Kihon: oi'zuki jodan fremover, age'uke bakover.

6. Kihon: oi'zuki chudan fremover, soto'uke bakover.

7. Kihon: mae'geri fremover, gedan'barai bakover.

8. Kata: heian nidan del 1 - 8, og heian shodan del 1 og 2.

9. Styrke: pushups, situps, og knebøy med mae'geri.

10. Stretching: splitt og overkropp.

Voksentrening 19.00 - 21.00.

5. Cuba pads; mix-up av serie 1;

-- blokk & kontring - pads holder innleder med jab, partner "slap" blokkerer til utsiden med krysshånden og følger opp med 3 valgfrie slagteknikker og svingspark.

-- blokk & kontring - pads holder innleder med jab "gutshot" - partner "slap" blokkerer ned oppå hånden med sin krysshånd og følger opp med 3 valgfrie slagteknikker og svingspark.

-- blokk & kontring - pads holder innleder med jab "gutshot" - "slap" blokkerer ned oppå hånden med sin krysshånd og samtidig kontrer med en sammenfallende jab og følger opp med 3 valgfrie slagteknikk og svingspark.

6. Cuba pads; mix-up av serie 2;

-- blokk & kontring - pads holder innleder med jab, partner går "slip and deflect" med krysshånden til utsiden og kontrer med en sammenfallende jab og følger opp med 3 valgfrie slagteknikker og svingspark.

-- blokk & kontring - pads holder innleder med jab, partner går "slip and deflect" med krysshånden til utsiden og kontrer med en sammenfallende cut "gutshot" og følger opp med 3 valgfrie tekniker og svingspark.

-- blokk & kontring - pads holder innleder jab, partner "slap" blokkerer med krysshånd fra utsiden og følger opp med ett innsteg spark til leggen med bakerste fot og ett svingspark til innsiden av pads holders lår med fremste fot, og følger opp med 3 valgfrie teknikker og svingspark.

7. Cuba pads; fri runde/lett sparring for de som ønsker x 2.

8. Cuba pads; frem og revers over gulvet, kun jab henholdsvis høyre og venstre arm, samme med kryss. Runder på 40 sekunder hver.

9. Cuba pads; svingspark frem og tilbake over gulvet i runder på 90 sekunder.

10. Kickshield; front hælspark på møtende skjold, runder på 40 sekunder.

11. Kickshield; frontspark/sidespark/svingspark som kontinuerlig og kjapp øvelse, 20 sekunder på hvert spark og fot.

12. Kata: heian shodan del 1 - 5 som soloøvelse.

13. Bunkai'jiutsu: heian shodan del 1 som nedtakelse: påfør slag i midtseksjon før samme hånd griper undersiden av albue til motstanderen og drar armen inn. Andre arm slår inn i det nå eksponerte bakhode og griper motstanderen etter håret/hodet og feller han ved å dra ut til siden.

14. Kata: heian nidan del 1 - 7 som soloøvelse.

15. Bunkai'jiutsu: heian nidan del 6 og 7 som nedtakelse: påfør albuelås i fra utsiden og grip motstanderen etter håret/hodet og dra det bakover. Tramp ned (alternativt spark inn i kneets bakside) på den nå eksponerte foten til motstanderen for å felle han og følge opp med ett kryss om nødvendig. Alternativt om angriperen ikke er felt så kan kryss slaget  benyttes til å påføre en nakkevridning.

16. Kata: heian shodan del 1 - 5 som soloøvelse.

17. Bunkai'jiutsu: heian shodan del 2 som slagteknikk og nedtakelse: fang armen til motstanderen og dra han innover samtidig som ett slag leveres. Før den grepne armen bak på ryggen til motstanderen og grip han etter håret/hodet med den andre armen og dra han bakover for å felle han.

18. Kata: heian nidan del 1 - 8 som soloøvelse.

19. Bunkai'jiutsu: heian nidan del 8 som nedtakelse etter kontring av spark: deflect til utsiden av motstanders spak og fang foten hans i fra undersiden. Grip han etter skulderen med den andre armen og skritt fremover og sving begge armene til siden for å kaste han. Kastet kan assisteres ved å bruke den bakerste foten vår til å sweepe foten motstanderen står på.

20. Kjernestyrke: bro, bro på siden, pushups med fraspark.

21. Avslutning: pushups, situps, 8x12 situps.

22. Stretching: samlet og på eget initiativ.

-Kano Jigoro
-Henri Poincare
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 8 Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Haugesund Allstyle Karateklubbs treningsblogg « previous next »
Jump to:  

Social sharing