Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
22.11.17 at 19:22:56

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Krav Maga (Moderator: Rune Lind)  |  Topic: Ultimate Krav Maga Advanced Series 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] 2 3 4  All Go Down Print

Ultimate Krav Maga Advanced Series

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« on: 26.06.10 at 15:08:27 »

Dette ser knallbra ut! Jeg venter i spenning smile Ser vi noen kjente?

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
protect
Gjenganger

« Reply #1 on: 26.06.10 at 15:49:23 »

Kjenner jeg gleder meg  smile

Petter Nilsen.
www.ordensvakter.com
Defendo Norway.
In the heat of battle, you will not rise to the occasion; you will default to your level of training. Improvise, adapt and overcome.
Eirich
Veteran

Ad Astra Per Aspera
« Reply #2 on: 26.06.10 at 16:09:44 »

Er det ikke mr.Lind som er å herjer der?

You have been baptized in fire and blood and have come out steel!
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #3 on: 26.06.10 at 16:19:36 »

Skal kjøpes! smile

Rune Lind
KMG Krav Maga Norway
*
Veteran

« Reply #4 on: 26.06.10 at 18:49:58 »

Jeg ser flere kjente.. smile

Rune Lind
KMG Krav Maga, www.kravmaga.no |  BBGym Bodø, www.bbgym.no I Primal Move www.primalmove.com
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #5 on: 26.06.10 at 18:59:00 »

Kan du fortelle litt 'behind the scenes'?

Juggernaut Fight Group
protect
Gjenganger

« Reply #6 on: 26.06.10 at 19:04:30 »

Ligner stygt på en Blauer High Gear drakt som blir brukt der også..

Petter Nilsen.
www.ordensvakter.com
Defendo Norway.
In the heat of battle, you will not rise to the occasion; you will default to your level of training. Improvise, adapt and overcome.
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #7 on: 26.06.10 at 19:17:01 »

Er det ikke den da? Finnes det alternativer tilgjenglig? Eller er bare merker tatt av mtp 'endorsements' ?

Juggernaut Fight Group
protect
Gjenganger

« Reply #8 on: 26.06.10 at 19:24:30 »

Regner med Rune har ett svar på det, men ligner noe utrolig hvertfall.

Petter Nilsen.
www.ordensvakter.com
Defendo Norway.
Rune Lind
KMG Krav Maga Norway
*
Veteran

« Reply #9 on: 27.06.10 at 00:52:25 »

Det er en High Gear drakt ja. Tror Tony har solgt hele draktfirmaet. Jeg traff Tony i går, men glemte å spørre om det.

Hva tenkte du på Dan T om behind the scenes? Tenkte du på han stakkarn som sa han hadde susp på, men som hadde missforstått, og dermed ble sparket i pungen så han måtte gi seg for dagen? Eller han som sto i en HG drakt hele dagen og fikk juling i 25-30 grader og ble rimelig dehydrert. Eller undertegnede som valgte å ikke bruke noen form for hansker (det er jo for pingler..) og dermed ble rimelig hoven over knokene etter 2 dager med slag i pleksiglasset..?

Rune Lind
KMG Krav Maga, www.kravmaga.no |  BBGym Bodø, www.bbgym.no I Primal Move www.primalmove.com
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #10 on: 27.06.10 at 01:08:08 »

Når kommer disse DVD'ene ut da?

Hehe endelig kan man lære seg spinning kicks krav-maga style!!11 smile

Ryan
Gammel ørn

« Reply #11 on: 27.06.10 at 01:09:52 »

Blauers High Gear der ja. Er "best i test" så det holder.

Jeg må forøvrig si meg uenig i (den ukritiske) entusiasmen over videoklippet. Krav Maga er virkelig blitt over-kommersialisert nå. Systemet var dog meget relevant på den tiden da alle i Norge trodde kampkunst/-sport var det eneste som fantes tilgjengelig for relevant kamptrening.

For de som bryr seg om detaljer, så kan jeg kommentere noen utvalgte problemer i klippet slik jeg ser det:

1. Man ser spark mot ansiktet og to mot brystkassen. Hm....

2. Mye var en oppvisning i ineffektive slag.  Minner endel om typiske overvåkingskamera-klipp med normale, utrente folk som "flailer" eller får karakteristiske forkortede bevegelser pga. adrenal stress. Tydeligvis en treningsfelle der man er opphengt i å slå flest mulige ganger per tidsenhet. Hvis disse folka på filmen virkelig er "top notch" Krav-instruktører, så bekreftes mistanken min om svakheter i treningen igjen (trent Krav selv).

3. Hva er greia med å adoptere en slags (chained) type straight blast-slag i RBSD? Til og med skulderen står i samme posisjon. Bare kraft fra triceps. Ser ut som kattunger. Arm fencing vil ikke avslutte en kamp. Man trenger ikke å ha doktorgrad i biomekanikk for å se hvor idiotisk det er.

Man har to OK valg: Raske, ikke-telegrafiske vital targets strikes. Eller power strikes med solid kroppstyngde bak som har knock-out power. Denne tullete mellomtingen er ikke bra. Jeg la også merke til heel-kicken (1.27) mot groin på angriperen bakfra, pluss flying (1.32) eh... whatever, og en slags bodyspinning horizontal hammer fist (what’s next?). Hallo! Og ikke gi meg de vanlige unnskyldningene med at det bare er treningsmetoder.

4. Pustingen og ropingen er ufokusert og ”all over the place”. Poenget er å taktisk bryte primale tendenser med å unngå å  holde pusten ved reell adrenal dump. Forvirrende Krav-snøfting er blitt en del av macho Krav-stil og et slags selvhevdingsritual.

Takk Gud for Tony Blauer og Richard Dimitri  smile
« Last Edit: 27.06.10 at 01:21:54 by Ryan » Logged

Advanced level means perfecting simplicity.

Peace is not the absence of conflict. It is the mastery of conflict.
Danielo
Gjenganger

« Reply #12 on: 27.06.10 at 02:03:09 »

Flirer litt til det der med å forklare hvorfor ting "bare er helt dust" over nettet. (what’s next?). Hallo! (exceptional argumentation)   Feilene i Tony Blauer's system kan jeg sitte å skrive en bachelor oppgave om, men det vil jo bare bli like ubetydelig tekst som forrige post med synsing og hallo! whats next lizzom?

« Last Edit: 27.06.10 at 02:05:39 by Danielo » Logged
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #13 on: 27.06.10 at 02:59:18 »

Det er en High Gear drakt ja. Tror Tony har solgt hele draktfirmaet. Jeg traff Tony i går, men glemte å spørre om det.
Det betyr vel at du er i unaiten... Kan du kjøpe med en twinkie og en foam finger til meg?

Hva tenkte du på Dan T om behind the scenes? Tenkte du på han stakkarn som sa han hadde susp på, men som hadde missforstått, og dermed ble sparket i pungen så han måtte gi seg for dagen? Eller han som sto i en HG drakt hele dagen og fikk juling i 25-30 grader og ble rimelig dehydrert. Eller undertegnede som valgte å ikke bruke noen form for hansker (det er jo for pingler..) og dermed ble rimelig hoven over knokene etter 2 dager med slag i pleksiglasset..?
Absolutt det jeg er ute etter. Syntes jeg hørte nord-norsk-engelsken din ganske tydelig. Gleder meg til å høre resten!

Ryan: Du har et par interessante poeng. Vet faktisk ikke helt hvor jeg ligger selv på alle punktene, derfor kan jeg ikke si deg direkte for eller imot. Eks. bakspark har jeg brukt i selvforsvar selv, men ser absolutt problemet ved å sparke til hodet.

Når det gjelder slagene, så har jeg en helt annen innstilling enn deg. Jeg oppfatter disse slagene som rimelig effektive. Først og fremst sportslig, fordi det er der jeg har erfaring (trenings MMA). Men det er kanskje det som er begrensnignen min? Jeg liker at du stiller deg kritisk og spesifikk opp. Man trenger motpoler for å skape et mer nyansert bilde.

Danilo: Når det gjelder TB sitt system... kan du gi en kort avhandling av hovedpunkter av hva som er feil? Vi kan klippe litt i denne tråden dersom dette fører til en interessante side debatt.
« Last Edit: 27.06.10 at 03:01:09 by Agandhjin » Logged

Juggernaut Fight Group
Ryan
Gammel ørn

« Reply #14 on: 27.06.10 at 03:37:22 »

Slik jeg ser det, så kom jeg med noen relevante poenger som kanskje bør diskuteres på en mer oppegående og seriøs måte enn det du fremviser her nå, Mr. Danielo.  Som en begynnelse; så håper jeg jo å se at du argumenterer litt mer konkret, presist og utfyllende neste gang. Forklar feilene i Blauers opplegg, slik du forstår det  (no offence). And please, feel free to be specific.

Å slenge inn et mongo-bilde med "smart- quote" er vel toppen/bunnen av hersketeknikk (med humoristisk vri).

Advanced level means perfecting simplicity.

Peace is not the absence of conflict. It is the mastery of conflict.
Pages: [1] 2 3 4  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Krav Maga (Moderator: Rune Lind)  |  Topic: Ultimate Krav Maga Advanced Series « previous next »
Jump to:  

Social sharing