Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
24.11.17 at 19:28:09

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Krav Maga (Moderator: Rune Lind)  |  Topic: Ultimate Krav Maga Advanced Series 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 [2] 3 4  All Go Down Print

Ultimate Krav Maga Advanced Series

Rune Lind
KMG Krav Maga Norway
*
Veteran

« Reply #15 on: 27.06.10 at 08:23:27 »

Blauers High Gear der ja. Er "best i test" så det holder.

Jeg må forøvrig si meg uenig i (den ukritiske) entusiasmen over videoklippet. Krav Maga er virkelig blitt over-kommersialisert nå. Systemet var dog meget relevant på den tiden da alle i Norge trodde kampkunst/-sport var det eneste som fantes tilgjengelig for relevant kamptrening.

For de som bryr seg om detaljer, så kan jeg kommentere noen utvalgte problemer i klippet slik jeg ser det:

1. Man ser spark mot ansiktet og to mot brystkassen. Hm....

2. Mye var en oppvisning i ineffektive slag.  Minner endel om typiske overvåkingskamera-klipp med normale, utrente folk som "flailer" eller får karakteristiske forkortede bevegelser pga. adrenal stress. Tydeligvis en treningsfelle der man er opphengt i å slå flest mulige ganger per tidsenhet. Hvis disse folka på filmen virkelig er "top notch" Krav-instruktører, så bekreftes mistanken min om svakheter i treningen igjen (trent Krav selv).

3. Hva er greia med å adoptere en slags (chained) type straight blast-slag i RBSD? Til og med skulderen står i samme posisjon. Bare kraft fra triceps. Ser ut som kattunger. Arm fencing vil ikke avslutte en kamp. Man trenger ikke å ha doktorgrad i biomekanikk for å se hvor idiotisk det er.

Man har to OK valg: Raske, ikke-telegrafiske vital targets strikes. Eller power strikes med solid kroppstyngde bak som har knock-out power. Denne tullete mellomtingen er ikke bra. Jeg la også merke til heel-kicken (1.27) mot groin på angriperen bakfra, pluss flying (1.32) eh... whatever, og en slags bodyspinning horizontal hammer fist (what’s next?). Hallo! Og ikke gi meg de vanlige unnskyldningene med at det bare er treningsmetoder.

4. Pustingen og ropingen er ufokusert og ”all over the place”. Poenget er å taktisk bryte primale tendenser med å unngå å  holde pusten ved reell adrenal dump. Forvirrende Krav-snøfting er blitt en del av macho Krav-stil og et slags selvhevdingsritual.

Takk Gud for Tony Blauer og Richard Dimitri  smile

Så bra for oss alle at DU slipper å bruke mer tid og penger på dette tullet da.. smile Kan jo bare la være å kjøpe dvdene eller se på klippene hvis du ikke orker.

For de som bryr seg så håper jeg at dere venter på å kritisere aplikasjonene av teknikkene til dere faktisk har hørt forklaringen på dem. Å kaste ut masse eder og galle basert på noen sekunders videoklipp blir bare litt for dumt.

Husk at dette er ikke basic Krav Maga, som tittelen ganske klart indikerere er dette videregående teknikker for de som behersker basisen i systemet og har trent mye på dette først. 

Spinningteknikker har sin plass i selvforsvar der man blir utsatt for en provosert spinn. Høye spark har sin plass i læringsøyemed for selvforsvar, samt i verktøyskisten til en videregående utøver. (ikke en nybegynner, det er vi nok alle enig i)

Et spark mot skrittet er altså ikke effektivt?

Flere av teknikkene du ser er ikke teknikker, men driller som kan ha helt andre hensikter en nødvendigvis den tekniske perfekte utføringen.

High Gear drakten er ok til sitt bruk, den har en del svakheter i oppbyggingen, og bruksområdet er middels sparring. I opplæringssamenheng fins det bedre drakter, og i ren beskyttelse fins det billigere løsninger. Det fine med den er at den kan gjøres Simunition godkjent og dermed rekke over flere nærstridsområder.

Rune Lind
KMG Krav Maga, www.kravmaga.no |  BBGym Bodø, www.bbgym.no I Primal Move www.primalmove.com
Ryan
Gammel ørn

« Reply #16 on: 27.06.10 at 12:46:13 »

Så bra for oss alle at DU slipper å bruke mer tid og penger på dette tullet da..  Kan jo bare la være å kjøpe dvdene eller se på klippene hvis du ikke orker.

Helt grei deal det, men nå er dette Kampforum der å diskutere f.eks. selvforsvar er poenget. Jeg håper jo at jeg kan kommentere noe selv om jeg ikke er begeistret og "tar bølgen". Jeg føler jeg påpekte konkret noen punkter som kom fram på videoklippet. Hvis jeg bare hadde sagt negative ting uten å forklare, så hadde du hatt et poeng.

For meg så er gode eksempler på effektiv combatives power striking-teknikk på filmene til Jim Grover og Bill Kipp for eksempel. Der ser man hvordan man kan kombinere/"cycle" slike slag uten at det går på bekostning av kraft. På klippet ser jeg mye av slagkombinasjoner som virker mest som bra cardio-trening. Selvsagt vil endel ha effekt, men det er langfra optimalt.

Advanced level means perfecting simplicity.

Peace is not the absence of conflict. It is the mastery of conflict.
CDS
Forumavhengig

« Reply #17 on: 27.06.10 at 16:58:38 »

Mange av drillene var tilsynelatende like de som er standard blant britiske combativesinstruktører. Ser frem til denne DVDen!

"Var du aldri redd?"
"Nei, jeg kommer fra Rjukan, vet du"
Gunnar "Kjakan" Sønsteby
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #18 on: 27.06.10 at 19:42:52 »

Mange av drillene var tilsynelatende like de som er standard blant britiske combativesinstruktører
...og der er det mye bra å ta av!

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #19 on: 07.07.10 at 13:18:43 »

Er det i denne serien man lærer å sloss som Jason Bourne? smile

Steff
Veteran

Be strong!
« Reply #20 on: 07.07.10 at 13:52:30 »

Med sminke og effekter tenker du? biggrin

Dødsbra klipp! Du tar deg godt ut med nord-norsk engelsk Rune Wink
Om du starter med 2 spark mot skrittet når du hopper inn i motstanderen ca. 1:30 ut i klippet?
Er det ment til å være harde spark, eller er det mer som "dask"? smile

Steffen Kultorp   -MMA          -Krav Maga
                           -Ju Jitsu       -Muay Thai
                           -Boksing      *NLP Master practitioner
kay alfa
*
Forummedlem

« Reply #21 on: 07.07.10 at 15:02:33 »

noen som kan si hvor mye en high gear drakt koster ? eller har andre gode tips til drakt
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

« Reply #22 on: 07.07.10 at 15:14:08 »

omtrent 10 høvdinger sist jeg sjekket

Ryan
Gammel ørn

« Reply #23 on: 07.07.10 at 15:52:31 »

$1400 for hel drakt. Dollaren koster rundt 6,50 kr nå. Frakt, toll og andre avgifter kommer i tillegg.

Advanced level means perfecting simplicity.

Peace is not the absence of conflict. It is the mastery of conflict.
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

« Reply #24 on: 07.07.10 at 19:27:24 »

Ser bra ut.. Den skal kjøpes. smile

kay alfa
*
Forummedlem

« Reply #25 on: 07.07.10 at 19:34:39 »

hvordan er redman i forhold? noen som har erfaring med den eller lignende?
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

« Reply #26 on: 07.07.10 at 19:37:44 »

synes den ser mer klumpete og tyngre ut.. Men jeg har ikke testet noen av de.

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #27 on: 07.07.10 at 19:42:23 »

Redman kan ta mye juling, men er ikke velegnet til å gi juling ifra. Passer altså best til markører
High Gear kan man gi og ta juling, men er ikke like 'impact redusing' som Redman.

Juggernaut Fight Group
Rune Lind
KMG Krav Maga Norway
*
Veteran

« Reply #28 on: 07.07.10 at 22:14:00 »

noen som kan si hvor mye en high gear drakt koster ? eller har andre gode tips til drakt

Bjorn Granum her på forumet har en High Gear til salgs. Tipper han skal ha max 7k for den. Lite brukt.

Rune Lind
KMG Krav Maga, www.kravmaga.no |  BBGym Bodø, www.bbgym.no I Primal Move www.primalmove.com
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #29 on: 08.07.10 at 04:19:34 »

Et annet alternativ kan være å leie en polakk for 5k, til å ta juling en hel sommer?

Jeg er også interessert i drakta. Så hvis det er noen som er  'mer interessert' enn meg,
så anbefaler jeg at dere handler så kjapt som mulig.

Wink

Juggernaut Fight Group
Pages: 1 [2] 3 4  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Disipliner  |  Krav Maga (Moderator: Rune Lind)  |  Topic: Ultimate Krav Maga Advanced Series « previous next »
Jump to:  

Social sharing