Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 08:53:03

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Josteins treningslogg v.1.01 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print

Josteins treningslogg v.1.01

Jostein
****
Posts: 428
Gammel ørn
Offline Offline

« on: 06.07.10 at 13:34:29 »

Siden det nærmer seg et år siden jeg skrev noe i den forrige treningsloggen min begynner jeg like gjerne på en ny. I en lang periode har jeg nesten ikke drevet med styrketrening, og da gikk av en eller annen grunn litt av motivasjonen til å skrive logg bort. Men nå er jeg i gang med styrketreningen, så da tenkte jeg å starte opp igjen.

Dagens økter:

06:00

2 km joggetur, etterfulgt at x antall push ups, spenst hopp, sit ups og chinnies.

Dette er noe jeg gjør nesten hver dag, og kommer ikke til å skrive den opp som trening. Bare tenkte å nevne at det er et fast innslag i løpet av dagen. Det er enkel og greit bare en økt for å få kroppen i gang.

10:00 Stretching.

Kjørte hele kroppen.

12:00 Maksstyrke

En arms push press 3 x 3, 37,5 kg

Supersett
En arms benkpress 3 x 3, 1. sett 35 kg, 2. 37,5 kg 3. 40 kg. Klarte bare en rep med 40 kg, gitt.
Hantelroing 3 x 3, 50 kg

Beinpress 3 x 4, 250 kg

Good morning 5 x 3, 60 kg

Siden dette var første dag i styrkerommet på en stund tok jeg det relativt rolig. 3 sett i stede for 4 og litt flere reps i stede for 1 - 2. Har faktisk gått overraskende lite ned i styrke på det året jeg ikke har trent styrke aktivt og det var en veldig positiv overraskelse smile

I kveld tenker jeg å kjøre denne:

10 Burpees
10 Chinnies
10 Knebøy
10 Pushups

Repeter så mange ganger som mulig i 20 minutter.

Er jeg heldig får jeg inn et par sparringsrunder i løpet av dagen også.


Logged

Better to be a has-been than a never-was. Better to be a never-was than a never-tried.
Jostein
****
Posts: 428
Gammel ørn
Offline Offline

« Reply #1 on: 07.07.10 at 13:30:37 »

Kveldsøkten i går ble spolert av en intens og rar smerte på utsiden av kneet ved den eksentriske delen av arbeidet. Jeg byttet litt øvelser, men det ble liksom ikke noe futt over det. Dårlig trening. Enda rarere var at smerten var fullstendig borte når jeg våknet i dag. confused_1

I dag var det eksplosiv styrke på menyen. Kjørte to og to øvelser i supersett.

En arms snatch 3 x 4, 60 - 65% av 1RM
Push press 3 x 4, 60 - 65% av 1RM

Wire highpull 5 x 3 60 - 65% av 1RM
Plyometriske pushups 8 x 3

90 graders statisk hold mot veggen 2 min x 3
Knebøy 5 x 3 60 - 65% av 1RM

Helt grei økt.

Ikke trening akkurat, men jeg har bestemt meg for å prøve mye nytt i tiden fremover, så i kveld skal jeg prøve å skyte med pistol. Kan bli artig.
Logged

Better to be a has-been than a never-was. Better to be a never-was than a never-tried.
Jostein
****
Posts: 428
Gammel ørn
Offline Offline

« Reply #2 on: 11.07.10 at 12:49:47 »

Hadde en kjempeflott kickboxing økt i går. Kjørte mye teknikktrening på slag og spark, en del unnvikelser, og trente en del kombinasjoner. Avsluttet økta med noen runder sparring.

Jeg følte meg i relativt god form. Teknikken begynner definitivt å sitte bra, spesielt på sparkene. Trenger mer eksplosivitet i slagene mine.
Logged

Better to be a has-been than a never-was. Better to be a never-was than a never-tried.
Jostein
****
Posts: 428
Gammel ørn
Offline Offline

« Reply #3 on: 11.07.10 at 23:27:55 »

Ble en kickboxingøkt i kveld. Jeg har sovet dårlig i det siste og det har blitt lite mat, så det var veldig tydlig under treningen. Følte meg veldig tung i kroppen. Kjørte sparring og litt sekktrening.

Jeg bestemte meg for at jeg skal slutte å være anonym. Det er vanskelig å få konstruktiv kritikk dersom man ikke viser noen ting, så her er en video. Fokuset mitt var mye på mellomdistanse i disse tre minirundene.



Jeg har funnet ut en del ting jeg må jobbe med selv, så jeg skal helt klart fortsette å filme treningene mine. Som sagt setter jeg pris på konstruktiv kritikk. smile
Logged

Better to be a has-been than a never-was. Better to be a never-was than a never-tried.
Jostein
****
Posts: 428
Gammel ørn
Offline Offline

« Reply #4 on: 13.07.10 at 12:35:48 »

Det ble en joggetur i dag. Formen er ikke på topp, så det ble fem km i relativt rolig tempo. Får se om det blir noe styrketrening i kveld.

Ellers så trenger jeg nye hansker. Det fyker foring ut av hanskene mine hver gang jeg slår, så det er bare et tidsspørsmål før de blir ubrukelige. Jeg var såvidt innom fighter for en stund siden og testet disse:



Førsteinntrykket er at disse hanskene har noe av den beste støtten rundt håndleddet og tommelen jeg har vært borti. Langt bedre enn Top Ten hanskene mine i allefall. Når pengene kommer inn på konto blir det nok kjøp.

Jeg hadde vært takknemlig for tilbakemeldinger på videoen i min forrige post. smile
Logged

Better to be a has-been than a never-was. Better to be a never-was than a never-tried.
sabumnim
******
Posts: 3041
Veteran
Offline Offline

« Reply #5 on: 14.07.10 at 23:44:54 »

Ble en kickboxingøkt i kveld. Jeg har sovet dårlig i det siste og det har blitt lite mat, så det var veldig tydlig under treningen. Følte meg veldig tung i kroppen. Kjørte sparring og litt sekktrening.

Jeg bestemte meg for at jeg skal slutte å være anonym. Det er vanskelig å få konstruktiv kritikk dersom man ikke viser noen ting, så her er en video. Fokuset mitt var mye på mellomdistanse i disse tre minirundene.



Jeg har funnet ut en del ting jeg må jobbe med selv, så jeg skal helt klart fortsette å filme treningene mine. Som sagt setter jeg pris på konstruktiv kritikk. smile
Siden ingen andre har skrevet noe så kan alltids jeg komme med noen av MINE synspunkter.  smile
Ps: Jeg har bare sett igjennom videoen 1 gang, bare ås det er sagt...
Jeg synes tilbaketrekk og cover + guard ser bra ut, og jeg synes du har fine linjer på teknikkene..

Litt vanskelig å se i denne vinkelen, men hvordan er det med hoften din på hook? Bruker du den mye?

Du kan godt også legge inn litt bob and weeve og kroppsbevegelse mens du holder på (også når du IKKE slår).  smile

På rundsparket blir det kanskje litt mye fot og litt lite kropp.. Hoften er viktig å få med synes jeg.. Prøv gjerne å føre med en oppoverbevegelse med hoften i starten på sparket og legg inn en twist mot slutten.. Snu gjerne litt på stamfoten på slutten og før med kneet.. Du mister mye kraft i sparket når alle delene av foten kommer så langt utenfor motstanderen.. Og uten å vri hoften stopper foten av seg selv før du får det meste ut av sparket.. smile

Håper at dette var noe til hjelp..

Jeg har ikke lest hele topicen, hva er hovedfokuset ditt stilartsmessig?
Logged

Jørn Johannessen (International Master Instructor, Kukkiwon, Korea -99) 7.Dan MooDukKwan Norway, 6.Dan WTF TKD.
IKAEF Kadua Guro Phase 5, Modern Arnis 3.class, Judo 2 Kyu, Norwegian FCS Kali Representative (Dionaldo)
Jostein
****
Posts: 428
Gammel ørn
Offline Offline

« Reply #6 on: 15.07.10 at 08:02:05 »

Det var absolutt til hjelp. Tusen takk! smile

Jeg er litt usikker på hva du mener med bruk av hofte på hooken. Jeg bruker den ikke på den tradisjonelle "vri foten for å vri hoften mer inn" type hook. Det er vanskelig å se fra denne vinkelen, men jeg legger kroppen inn mot målet(prøver i allefall) . Litt vanskelig å forklare, men jeg føler at det går raskere, at jeg får mer kraft og at det er lettere å følge opp med nye angrep etter slaget. Pluss at det også blir mer hodebevegelse på den måten. Det blir mer å flytte kroppen i den retningen kraften skal.

Helt enig i alt det andre du sier. Jeg synes jeg hadde ok hoftebruk på sparkene, men jeg ser absolutt hva du mener nå som det har blitt sagt. Jeg skal klart jobbe med det Wink
Logged

Better to be a has-been than a never-was. Better to be a never-was than a never-tried.
Jostein
****
Posts: 428
Gammel ørn
Offline Offline

« Reply #7 on: 15.07.10 at 08:15:37 »

Hovedfokuset er kickboxing. Vanlig kickboxing i første omgang, men når jeg blir bedre så har jeg lyst til å gå over til K-1.
Logged

Better to be a has-been than a never-was. Better to be a never-was than a never-tried.
Jostein
****
Posts: 428
Gammel ørn
Offline Offline

« Reply #8 on: 09.09.10 at 20:39:06 »

Dette gikk jo til et veldig varmt sted. Jeg tror ikke jeg er typen til å føre treningslogg. Tongue

Dersom noen er interessert i min trening og andre skriblerier har jeg en blogg.

http://norwegianfighter.blogg.no/

I'm shutting this shit down!
Logged

Better to be a has-been than a never-was. Better to be a never-was than a never-tried.
Pages: [1] Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Josteins treningslogg v.1.01 « previous next »
Jump to:  

Social sharing

  Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2011, Simple Machines