Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
20.11.17 at 22:06:35

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Gibsons rop om VM-hjelp 2010 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] 2 3 4 5  All Go Down Print

Gibsons rop om VM-hjelp 2010

Gibson
« on: 30.08.10 at 13:02:35 »

Jeg har gått lei av å trene alene og er tom for motivasjonsidéer...

Det gjenstår nå 45 dager til Tradisjonell Wushu VM i Kina og jeg har 75 treninger (ca 145 timer) igjen på planen frem mot avreise. Det blir tøft fysisk, men aller mest mentalt, merker at mange år med trening alene begynner å ta på nå.

Derfor søker jeg nå hjelp hos mine kjære kampforum-medborgere!

Jeg skal nå i likhet med mange andre (som jeg følger med på) her inne skrive treningsreferat fra hver dag fra i dag frem til jeg reiser. Håper dere kan hjelpe meg med motivasjonen gjennom å bare titte innom og veldig gjerne kommentere litt på hva jeg gjør, uansett om dere vet hva dere snakker om eller ei. Føler at jeg trener veldig ensomt nå, så å vite at noen følger med tror jeg vil gi akkurat den motivasjonsboosten jeg trenger nå de siste ukene i oppkjøringen.

Det å komme hit å be om hjelp har faktisk vært litt tungt, alle ønsker jo å fremstå som sterke treningsmaskiner som aldri tar slutt. Men nå ser jeg at jeg er på et punkt hvor alle midler må taes i bruk og håper noen herfra blir med å hjelpe.

På forhånd, takk smile
« Last Edit: 30.08.10 at 13:05:01 by Gibson » Logged
kjeserud
*
Posts: 44
Forummedlem
Offline Offline

Armour of Invincibility
« Reply #1 on: 30.08.10 at 13:05:02 »

 thumbup
Logged
Kobutan
« Reply #2 on: 30.08.10 at 13:15:41 »

Lykke til Kim! smile Du er jo en av Wushu pionerene her i landet! Jeg følger med smile
Logged
Gibson
« Reply #3 on: 30.08.10 at 13:23:01 »

Starter med dagens morgenøkt..

MANDAG 30. AUGUST, KL 12:00-14:15

Treningsprogram 1A - Wushu, Xiaohongquan
Bra økt, fikk kjørt gjennom alt og gjort litt filming. Vi har ikke speil i kampsportsalen her på MUDO Torshov etter å ha bygget om til treningssenter, et viktig treningsredskap når man trener mye alene. Så da blir filming destod viktigere.

Kjørte gjennom følgende faste program:
 - 5 min opprulling av ledd
 - 10 min gå/jogging på tredemølle
 - 5 min 60% tempo på romaskin
 - 15 min stretching
 - 120 reps av 6 grunnspark, 20 hver
 - 140 reps av 7 grunnstillinger, 20 hver
 - 3 x hele Xiaohongquan bevegelsesform/Taolu i slow-mo
 - 2 x fjerdedeler av Xiaohongquan bevegelsesform/Taolu i raskt tempo
 - 2 x hele Xiaohongquan bevegelsesform/Taolu i raskt tempo med filming
 - Romaskin 500 m 100% på race mode
 - 5 min rolig sykle ned

Teknisk er jeg for første gang på lenge veldig fornøyd, men har blitt litt overfokusert på å være teknisk korrekt så har mistet en del tempo og snert i teknikkene, så skal jobbe mye med det fremover. Noe av grunnen er nok at jeg veier litt mye, så satser på å ha gått ned hvertfall 5 kg innen VM.

I kveld skal jeg kjøre Mage & Bryst/biceps.


Hva er Xiaohongquan?
Xiaohongquan er en tradisjonell Wushu/Kung Fu stil fra Shaolintempelet. Jeg lærte denne formen da jeg bodde i Shanghai. Tok NM-sølv med den i fjor uten å ha trent særlig på den, og fikk også sølv med den på World Cup i Italia tidligere i år, som var min siste test før VM.

Quote from: oslowushu.no
Xiaohongquan
Denne stilen er den mest grunnleggende, mest trente og kanskje den viktigste stilen innen Shaolin Wushu. I likhet med Wubuquan inneholder også Xiaohongquan grunnteknikker man kan finne innen flere kinesiske kampstilarter, men spesielt i stiler som kommer fra skoler i Shaolin-området. Xiaohongquan er også en av de originale stilene innen Shaolin Wushu og ble utviklet av Li Suo allerede under Yuan-dynastiet (år 1279-1368).

Det sies at en utøvers nivå i Shaolin Wushu reflekteres gjennom hvor dyktig vedkommende er i Xiaohongquan.

I vårt pensum får man lære Xiaohongquan på Nivå 2 (grunnleggende Xiaohongquan) og Nivå 3 (viderekommen Xiaohongquan med selvforsvars-teknikker).
« Last Edit: 30.08.10 at 13:36:05 by Gibson » Logged
Mannen uten x
******
Posts: 2201
Veteran
Offline Offline

« Reply #4 on: 30.08.10 at 13:32:09 »

lykke til 45 dager er ikke alt for lenge! Gi alt, så slipper du å angre på det senere!
Logged

Mr. sexy!
Argon
*****
Posts: 705
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #5 on: 30.08.10 at 13:36:51 »

Gi gass!  smile
Logged

"Visst Fanden skal der skytes med skarpt!"
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Posts: 7931
Veteran
Offline Offline

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #6 on: 30.08.10 at 14:00:59 »



 smile
Logged

Gibson
« Reply #7 on: 30.08.10 at 15:58:14 »

Andre økt for dagen ferdig!

MANDAG 30. AUGUST, KL 15:45-17:00

Treningsporgram 3 - Mage, bryst biceps
Grei gjennomkjøring, kjører kun lett styrkeprogram nå for å holde styrke greit vedlike, samt prøve å gå ned litt i vekt.

Kjørte gjennom følgende program:
•   5 min rulle opp ledd
•   5 min 60% på romaskin
•   15 x benhev (mage) på benk – normalt tempo
•   10 x Chest press – 60 %
•   10 x Ab crunch – 60%
•   10 x Shoulder press – 60%
•   10 x Crunch benk
•   10 x Biceps curl – 60%
•   15 x benhev (mage) på benk – rolig tempo
•   7 x Chest press – 80%
•   7 x Ab crunch – 80%
•   7 x Shoulder press – 80%
•   10 x Crunch benk
•   7 x Biceps curl – 80%
•   15 x benhev (mage) på benk – raskt tempo
•   4 x Chest press – 100%
•   4 x Ab crunch – 100%
•   4 x Shoulder press – 100%
•   10 x Crunch benk
•   4 x Biceps curl – 100%
•   15 x benhev (mage) på benk – normalt tempo
•   4 x Chest press – 100%
•   4 x Ab crunch – 100%
•   4 x Shoulder press – 100%
•   10 x Crunch benk
•   5 min rolig på romaskin


Siden vi ikke har crosstrainer (som er mitt absolutte favorittverktøy) her må jeg ta til takke med romaskinen som oppvarming og nedkjølingsapparat, funker greit hittil smile

Da er 2 økter unnagjort, 74 igjen smile
Logged
Apefisk
*****
Posts: 705
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #8 on: 30.08.10 at 19:09:45 »

Høres bra ut! Stå på!
Logged

JR
*****
Posts: 860
Forumavhengig
Offline Offline

柔道 - 태권도 - 회전무술
« Reply #9 on: 30.08.10 at 20:34:50 »

Stå på Kim!
Logged

Judo - Taekwondo - ex Hoi Jeon Moo Sool - whatever
Gibson
« Reply #10 on: 31.08.10 at 13:36:32 »

Lykke til Kim! smile Du er jo en av Wushu pionerene her i landet! Jeg følger med smile
Hehe, akkurat det at jeg har gått ut og vært så aktiv innen Wushu gjør at jeg føler det ekstra flaut at jeg nå sliter litt med motivasjonen. Men takk til deg og alle dere andre som har gitt oppmuntringer, det hjelper faktisk utrolig mye!


TIRSDAG 31. AUGUST - KL 11:30-13:45

Treningsprogram 1A - Wushu, Xiaohongquan
Litt halvveisøkt, utrolig stiv i ryggen etter å ha røket noen muskler for et par uker siden, så sliter litt med å få tatt ut alt på trening. Så etter ganske hard trening i går hadde det stivnet helt i dag. Men med masse HØY og bra treningsmusikk (les: David Guetta, konserten blir rå!) så er det ikke vanskelig å motivere seg.

Kjørte gjennom mitt faste morgenprogram:
 - 5 min opprulling av ledd
 - 10 min gå/jogging på tredemølle
 - 5 min 60% tempo på romaskin
 - 15 min stretching
 - 120 reps av 6 grunnspark, 20 hver
 - 140 reps av 7 grunnstillinger, 20 hver
 - 3 x hele Xiaohongquan bevegelsesform/Taolu i slow-mo
 - 2 x fjerdedeler av Xiaohongquan bevegelsesform/Taolu i raskt tempo
 - 3 x hele Xiaohongquan bevegelsesform/Taolu i raskt tempo med filming
 - Romaskin 100 m 100% - FUNKET IKKE*
 - 5 min rolig sykle ned

*Jeg løy litt i går da jeg sa jeg hadde rodd 500 m 100%, for det orket jeg ikke. Og da jeg skulle prøve for første gang i dag ble det vel bare 100-150 m før romaskinen hadde flyttet seg så langt fremover at jeg kræsjet i et apparat foran meg. Så på innkjøpslisten nå er antiskli til romaskinen så jeg får brukt den ordentlig smile

Fokuserte mer på fart fremfor teknikk i dag, så av filmen etterpå at det ble litt rotete og heller ikke så mye power som jeg håpet. Men fortsatt over 40 dager igjen smile

Film av slutten på dagens trening her:


I kveld er det egentlig rygg og triceps, men tror jeg skal roe ned ryggøvelser litt i dag så tar kanskje benstyrke/spenst e.l.

3 økter, 73 igjen smile
Logged
Argon
*****
Posts: 705
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #11 on: 31.08.10 at 13:39:06 »

Videoen du har forespurt, er ikke tilgjengelig....
Logged

"Visst Fanden skal der skytes med skarpt!"
Gibson
« Reply #12 on: 31.08.10 at 13:55:26 »

Den kommer smile bare driver å renderer hos YouTube nå.

Her er forøvrig hele dagsprogrammet jeg skal følge fremover:
Treningsprogram VM 2010
Logged
Gibson
« Reply #13 on: 31.08.10 at 15:33:08 »

Ok, filmen kom ikke. Men her har jeg fått lastet den opp på nytt:


Ser nå at det er mye å rette på, men det har jeg mange treninger til å gjøre. Spesielt kardio fra halve formen og ut hindrer meg litt, så det må rettes på!
Logged
Gibson
« Reply #14 on: 31.08.10 at 21:14:13 »

TIRSDAG 31.08.2010 - KL 19:00-20:15

Treningsprogram 2 - Rygg og triceps
Kjørte på med rygg tross litt smerter, men de er ikke så ille nå faktisk, så kanskje jeg trengte å kjøre litt? Bra økt, håper disse øktene hjelper en del på weight loss for det trenger jeg!

Har ikke det eksakte programmet her så får ikke skrevet det. Men ble en grei gjennomkjøring, kunne nok dratt den litt lenger, men det holdt for i dag.


Dagens konklusjon: R Kelly - World's greatest er en fantastisk treningssang mellom de harde slagene, gir masse motivasjon. Selvom det nok ikke kommer til å skje så jeg for meg selv som verdensmester og fant et eller annet gir inni meg jeg ikke har funnet på veldig lenge. Så selvom jeg kanskje ikke blir the worlds greatest gir deg uansett enorm inspirasjon å tenke sånn, og det blir man bedre av smile

Ligger forøvrig greit innenfor målet om å trene 20 t i uken i snitt frem mot avreise, så nå er det bare å holde koken fremover.

4 down, 72 to go..
Logged
Pages: [1] 2 3 4 5  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Gibsons rop om VM-hjelp 2010 « previous next »
Jump to:  

Social sharing

  Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2011, Simple Machines