Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 08:55:05

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Gibsons rop om VM-hjelp 2010 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 [2] 3 4 5  All Go Down Print

Gibsons rop om VM-hjelp 2010

Hapkido
Gammel ørn

« Reply #15 on: 31.08.10 at 21:43:51 »

Hei Kim,

Jeg er ikke sikker, men jeg tror jeg kan bistå med litt veiledning her. Ut i fra det jeg ser av formen på videoen, er det litt stivt. Det jeg tror du kan ha nytte av er å trene på å "slippe" teknikken. Litt vanskelig å forklare. Men om du vil så kan vi møtes for å gå igjennom noen prinsipper i forhold til dette.

Send meg melding på IM så kan vi avtale et møte og se på det. Om du kjenner at du har nytte av det kan vi jobbe litt med det videre. Om vi ikke kjenner at det stemmer iløpet av den første økten så er det ok. Men vi kan prøve:-)
Hans Erik Hornell
Gammel ørn

Gun'Mo'Zo'o'Nazu
« Reply #16 on: 31.08.10 at 22:02:27 »

Ser Hapkido kom meg i forkjøpet på temaet. Jeg ville bare stille ett genuint nysgjerrig spørsmål om formen - Er det meningen at den skal være så tung i bevegelsene, for det er ulikt andre kinesiske former jeg har sett på nettet. Når det er sagt så er jeg på ingen måte en kjenner av kinesiske former, men når jeg ser på videoen din så får jeg nesten en litt japansk kata feel på det jeg ser, er det intensjonen til denne typen former? 

Roll Eyes

"Learn from the mistakes of others. You may not live long enough to make them all yourselves."
-Kano Jigoro
"Science is built upon facts much the same way that a house is built from bricks, but the mere collection of facts is no more a science than a pile of bricks is a house."
-Henri Poincare
Hapkido
Gammel ørn

« Reply #17 on: 31.08.10 at 22:41:10 »

Jeg er heller ikke ekspert på kinesiske former. Men jeg kan bidra med litt coaching på noen prinsipper. Dette fordrder at vi finner tonen, noe jeg tipper at vi gjør. Om mine innspill ikke har noen nytte så er det ivertfall en motiverende faktor at noen setter seg ned med nye øyne og ser etter styrker å bygge videre på, og bidra med å finne løsninger på utfordringer som blir observert.
Gibson
« Reply #18 on: 31.08.10 at 23:10:06 »

Hello og takk for tilbakemeldinger! smile

Som nevnt i treningsposten er den er ganske stiv av to årsaker: Som nevnt så fokuserte jeg kun på fart i dag da jeg syntes den gikk for sakte ut fra film i går hvor jeg var mer nøyaktig teknisk sett (da var jeg igjen veldig fornøyd teknisk). Så om jeg får blandet de to tror jeg at jeg er på sporet av en bra kombinasjon. Dessuten har jeg helt ødelagt rygg, så sliter litt med "smoothe" overganger og klarer heller ikke sparke særlig høyt smile

Den Xiaohongquan jeg har lært er litt annerledes fra det jeg finner på tuben, men denne er ganske nærme, dog med litt tekniske forskjeller:
Cedolf
Veteran

« Reply #19 on: 31.08.10 at 23:26:28 »

Ikke kødd med ryggskader!! Ta de seriøst. Hva med å hoppe over kung-fu treningen i morgen og ta deg en rolig time i basseng eller ta deg en time med BJJ i stedenfor. Du får brukt ryggmusklene dine på en helt annen måte enn du er vant med, og det kan absolutt gjøre deg godt.

Lagt opp som aktiv utøver.  Nå keyboard martial artist!
Gibson
« Reply #20 on: 01.09.10 at 23:45:00 »

ONSDAG 1. SEPTEMBER - KL 8:00-09:30

Treningsprogram 1A - Wushu, Xiaohongquan

Litt sliten så kjørte bare programmet helt til der all basicen var ferdig. Så tok jeg meg en powernap før 8 timer jobb. Fikk hvertfall en fin morgenøkt, men skulle nok få mer ut av den.

ONSDAG 1. SEPTEMBER - KL 19:45-21:00

Treningsprogram 4 - Ben/spenst

En veldig bra økt, bena er i superform og kjempesterke. Hoppet over knebøy med vekt på skuldrene grunnet ryggen. Men sliter nå litt med at vi har for lette benvekter på treningen i leg press maskinen. Skal egentlig kjøre maksstyrke på den, men apparatet har dessverre ikke mer enn 180 kg. De tidligere jeg har kjørt på har rundt 240 kg og da har jeg kjørt maksstyrke på ca 230, men men smile Fikk hoppet bra og spensten sitter også, selvom det ikke er så viktig i tradisjonelle stiler.

Kjører forøvrig en sinnsykt bra 4-step øvelse på leg extensions og leg curl jeg lærte av en professor i physical education der. Hjelper utrolig bra mot kneskader og gir veldig synlig resultater på lårmusklene på veldig kort tid. Skal ta litt bilder osv av den neste gang benstyrke står på tapeten smile

I morgen blir det rolig dag med kun jobbing, så litt barneinstruksjon og så har jeg satt av en liten time med stretching. Så kjører vi på på fredag før det blir masse hvile på lørdag igjen og litt planlagt junkfood smile
Gibson
« Reply #21 on: 09.09.10 at 08:59:14 »

Da har jeg tatt 6 dager pause og jobbet litt for å se om det har kunnet hjelpe på ryggen. Så starter forsiktig i dag og kjører en rolig 2-3 timers Wushuøkt nå på formiddagen, så får vi se hvor fit jeg er i morgen smile
Hans Erik Hornell
Gammel ørn

Gun'Mo'Zo'o'Nazu
« Reply #22 on: 09.09.10 at 09:42:03 »

Good luck  smile

"Learn from the mistakes of others. You may not live long enough to make them all yourselves."
-Kano Jigoro
"Science is built upon facts much the same way that a house is built from bricks, but the mere collection of facts is no more a science than a pile of bricks is a house."
-Henri Poincare
Gibson
« Reply #23 on: 09.09.10 at 12:07:27 »

TORSDAG 9. SEPTEMBER - KL 11:00-13:00

Treningsprogram 1A - Wushu Xiaohongquan + ekstra løping
 - 5 min opprulling av ledd
 - 20 min jogging 4 km på tredemølle
 - 5 min 60% tempo på romaskin
 - 15 min stretching
 - 120 reps av 6 grunnspark, 20 hver
 - 140 reps av 7 grunnstillinger, 20 hver
 - 3 x hele Xiaohongquan bevegelsesform/Taolu i slow-mo
 - 1 x hele Xiaohongquan bevegelsesform/Taolu i raskt tempo
 - 5 min rolig sykle ned

Hoppet over litt teknisk trening da ryggen fortsatt er pinnestiv, må legge meg og tøye ryggen mellom hver øvelse. Men ellers grei trening, sendte ut filmen til dommere jeg kjenner rundt om i verden og de ga meg super feedback. Så nå har jeg noen konkrete punkter jeg jobber med som gjør det mye enklere å bare kjøre på med trening.

Dagens konklusjon: Trene UTEN David Guetta for fullt på anlegget går ikke!

Blir stille båttur i kveld, men skal forsøke å kjøre dobbel økt i morgen. Med generell styrketrening uten vekter i tillegg til den faste Wushuøkten. Nærmer seg bare 1 mnd til avreise, VM-feberen begynner å ta meg!
perbl
Überauthoratha
*
Veteran

Advarsel, klemfare!
« Reply #24 on: 09.09.10 at 12:13:53 »

I beg to differ smile

Per B. Løvsletten
kjeserud
*
Forummedlem

Armour of Invincibility
« Reply #25 on: 09.09.10 at 16:09:33 »

I beg to differ smile
+1
Hans Erik Hornell
Gammel ørn

Gun'Mo'Zo'o'Nazu
« Reply #26 on: 09.09.10 at 19:18:29 »

Whatever floats your boat I guess...

Cool

Uansett så tror jeg at jeg hadde funnet det utrolig stressende å trene former med den bakgrunnsmusikken....

-Kano Jigoro
-Henri Poincare
Gibson
« Reply #27 on: 21.09.10 at 21:01:04 »

DAVID GUETTA ER KING! Hehe..

Har vært mye trening i det siste, og når jeg har hatt tid har jeg mekket på min splitter nye hjemmeside. I tillegg har det vært noe virus på kampforum så har ikke logget på her og skrevet dagbok.

Men treningen har gått veldig bra, med unntak av smerter i hele kroppen... Men bare tre uker smerte igjen nå så er jeg i mål smile

Sjekk forøvrig den nye siden min på:
WU-SHU.no
Hans Erik Hornell
Gammel ørn

Gun'Mo'Zo'o'Nazu
« Reply #28 on: 21.09.10 at 21:50:31 »

Stilig webside  smile

Stå på med treninga, men pass nå på å ikke overdrive og få deg en skade tett foran arrangementet  Wink

-Kano Jigoro
-Henri Poincare
Gibson
« Reply #29 on: 22.09.10 at 06:40:15 »

Takker, (har du et navn? hehe) smile
Men har allerede tre ganske heavy skader så bare må holde ut nå, så får vi gjøre opp skaderegnskapet når jeg er hjemme igjen 22. oktober.
Pages: 1 [2] 3 4 5  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Gibsons rop om VM-hjelp 2010 « previous next »
Jump to:  

Social sharing