Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
25.11.17 at 10:13:53

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Gibsons rop om VM-hjelp 2010 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 [3] 4 5  All Go Down Print

Gibsons rop om VM-hjelp 2010

Hans Erik Hornell
****
Posts: 492
Gammel ørn
Offline Offline

Gun'Mo'Zo'o'Nazu
« Reply #30 on: 22.09.10 at 07:37:04 »

Navn ja, det er Hans Erik.  Roll Eyes

Sunflowersamurai er hentet i fra bloggen min, det skal 'dø' snart ettersom jeg holder på med en ny blogg/nettside for pragmatisk karate, dens historie og bruk.

Forøvrig, kommer det noe nye video i fra treningene din snart ? Jeg kunne gjerne sett noe flere av de formene dine som du eventuelt skal gå i mesterskapet (hvis det ikke er superhemmelig da  Wink )
 
Logged

"Learn from the mistakes of others. You may not live long enough to make them all yourselves."
-Kano Jigoro
"Science is built upon facts much the same way that a house is built from bricks, but the mere collection of facts is no more a science than a pile of bricks is a house."
-Henri Poincare
perbl
Überauthoratha
*
Posts: 2661
Veteran
Offline Offline

Advarsel, klemfare!
« Reply #31 on: 22.09.10 at 08:02:12 »

Fet hjemmeside Gibson!

Jeg elsker minimale hjemmesider med bra kvalitet på foto og layout. Keep ut the good work!
Logged

Per B. Løvsletten
Gibson
« Reply #32 on: 22.09.10 at 10:02:00 »

Takker Per! Fikk idéen i hodet om noe endre bilde på et bilde greier, så var det bare å lære seg hvordan man gjør det, så tok det vel maks 1-2 timer å gjøre resten. Stine er en utrolig dyktig fotograf også, så da var det jo enda enklere.

Ja Hans Erik, skulle egentlig filme i dag, tenkte faktisk å filme alle øvelsene jeg gjør i løpet av en trening, men glemte kamera i dag, så da får det bli i morgen.

Og grunnet skader kjører jeg ikke noe annet enn den ene stilen, og formen jeg kjører er forøvrig en nybegynnerform i tillegg. Skulle egentlig kjøre vanskeligere håndform + våpen, men noen ganger må man lytte litt til kroppen og smile men ikke mer enn litt! Hehe.
Logged
Gibson
« Reply #33 on: 28.09.10 at 15:19:42 »

Sliter enormt med å få gjort ting jeg vil med ryggen om dagen. Blir ikke bedre, men har prøvd å sette i stand et alternativt program hvor jeg kjører så mye Wushu jeg klarer og så bytter til styrke når det ikke går mer. Bl.a. ikke noe spark med venstre, forsiktige stillinger, ikke noe altfor eksplosivt osv.

I dag har jeg faktisk også filmet morgenøkten så det kommer en liten film med øvelser jeg gjør nå snart.

Spesielt min benøvelse anbefales alle med kranglete knær og som ellers vil få bra styrke rundt knærne. Den var en lifesaver da jeg bodde i Kina! Så da får dere sjekke filmen som kommer etterpå og om dere er interessert i det detaljerte programmet er det bare å si fra!
Logged
Gibson
« Reply #34 on: 28.09.10 at 17:21:22 »

Filmen klar smile litt kjedelig sikkert, men men.

Logged
sungame
******
Posts: 1478
Veteran
Offline Offline

A real stand-up kinda guy
« Reply #35 on: 30.09.10 at 10:58:04 »

Beinøvelsen så interessant ut. Den må jeg absolutt teste.
Logged

- livet er en lang rappell
Omnislash
*****
Posts: 704
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #36 on: 30.09.10 at 12:54:32 »

Starter med dagens morgenøkt..

MANDAG 30. AUGUST, KL 12:00-14:15

Treningsprogram 1A - Wushu, Xiaohongquan

Kjørte gjennom følgende faste program:
 - 5 min opprulling av ledd
 - 10 min gå/jogging på tredemølle
 - 5 min 60% tempo på romaskin
- 15 min stretching
 - 120 reps av 6 grunnspark, 20 hver
 - 140 reps av 7 grunnstillinger, 20 hver
 - 3 x hele Xiaohongquan bevegelsesform/Taolu i slow-mo
 - 2 x fjerdedeler av Xiaohongquan bevegelsesform/Taolu i raskt tempo
 - 2 x hele Xiaohongquan bevegelsesform/Taolu i raskt tempo med filming
 - Romaskin 500 m 100% på race mode
 - 5 min rolig sykle ned



Har et spm her.
Jeg har lest og hørt at tøying / strekking ikke er bra før eller under trening. Da sies det at musklene ikke er optimale igjen før etter 1-2 timer, og at det er lettere å få skader.
Logged
Gibson
« Reply #37 on: 30.09.10 at 13:11:34 »

Har nok ikke mye valg, umulig å sparke ordentlige grunnspark uten å tøye først smile
Men har aldri opplevd noe problemer med det.
Logged
Omnislash
*****
Posts: 704
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #38 on: 30.09.10 at 13:17:12 »

Har nok ikke mye valg, umulig å sparke ordentlige grunnspark uten å tøye først smile
Men har aldri opplevd noe problemer med det.
Det høres ikke ulogisk ut det heller.
Jeg er faktisk veldig interessert i noen ordentlige svar fra andre her også.
Logged
Omnislash
*****
Posts: 704
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #39 on: 30.09.10 at 13:35:35 »

Flott hjemmeside, og morsomt og underholdende å se på showreelen.

Det var et sånn slags seminar med en kineser på Norges Idrettshøyskole på Sognsvann for noen få år siden, jeg var innom for å se hva dette var, ganske interessant. Husker ikke om dette var Wing Chun eller Wushu (ikke at jeg er så dreven på forskjellene heller)
Han var ihvertfall på Landslaget til Kina. Dyktig kar.
Ellers har jeg litt treningserfaring fra JKD.

Er jo litt nysgjerrig på dette, liker det tradisjonelle. Men vet ikke om kroppen min tåler sånne påkjenninger :p


BTW: Hvorfor trener du alene ?
Logged
sungame
******
Posts: 1478
Veteran
Offline Offline

A real stand-up kinda guy
« Reply #40 on: 01.10.10 at 09:14:50 »

@Omnislash: Stretching / tøying kan være så mangt. I den ene enden av skalaen har du hard bevegelighetstrening, som har som mål å gjøre deg mykere. Som all annen trening som skal endre kroppens egenskaper, fungerer den litt grovt sagt ved å bryte ned kroppen, slik at den kan bygge seg opp igjen i en mykere versjon Wink Etter denne typen tøying, er kroppen altså nedbrutt, og det er ikke gunstig å trene noe særlig -i hvert fall ikke hardt - etterpå. Jeg har også lært at hard bevegelighetstrening ikke bør legges rett etter annen hardtrening. Siden styrketrening også bryter ned musklene, vil den totale påkjenninga da bli større enn det som er optimalt.

I den andre enden av skalaen finner du lettere stretching- / tøyeøvelser. Disse øvelsene skal ikke presse kroppen videre, altså ikke gjøre deg mykere enn du allerede er, men heller forberede kroppen på å yte maks bevegelighetsmessig resten av treninga. Denne typen tøyeøvelser kan, så vidt jeg veit, med fordel legges inn etter oppvarminga, men før hovedtreninga, akkurat sånn Gibson har gjort i programmet sitt. Ei forutsetning er naturligvis at man er ordentlig varm, og ikke presser seg altfor hardt.

Nå skal det sies at jeg ikke er verken lege, fysioterapeut eller profesjonell treningsveileder. Det jeg skriver her er basert på det jeg trur er sunn fornuft, samt det jeg husker fra treningslære på VGS og to trenerkurs. Om noen har mer ekspertise på området, hadde det jo vært fint å få innspill fra dem, men da kanskje i en egen tråd. Jeg vil jo ikke spore av Gibsons VM-oppkjøring fullstendig...
« Last Edit: 01.10.10 at 09:17:21 by sungame » Logged

- livet er en lang rappell
Omnislash
*****
Posts: 704
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #41 on: 01.10.10 at 09:27:35 »

@Omnislash: Stretching / tøying kan være så mangt. I den ene enden av skalaen har du hard bevegelighetstrening, som har som mål å gjøre deg mykere. Som all annen trening som skal endre kroppens egenskaper, fungerer den litt grovt sagt ved å bryte ned kroppen, slik at den kan bygge seg opp igjen i en mykere versjon Wink Etter denne typen tøying, er kroppen altså nedbrutt, og det er ikke gunstig å trene noe særlig -i hvert fall ikke hardt - etterpå. Jeg har også lært at hard bevegelighetstrening ikke bør legges rett etter annen hardtrening. Siden styrketrening også bryter ned musklene, vil den totale påkjenninga da bli større enn det som er optimalt.

I den andre enden av skalaen finner du lettere stretching- / tøyeøvelser. Disse øvelsene skal ikke presse kroppen videre, altså ikke gjøre deg mykere enn du allerede er, men heller forberede kroppen på å yte maks bevegelighetsmessig resten av treninga. Denne typen tøyeøvelser kan, så vidt jeg veit, med fordel legges inn etter oppvarminga, men før hovedtreninga, akkurat sånn Gibson har gjort i programmet sitt. Ei forutsetning er naturligvis at man er ordentlig varm, og ikke presser seg altfor hardt.

Nå skal det sies at jeg ikke er verken lege, fysioterapeut eller profesjonell treningsveileder. Det jeg skriver her er basert på det jeg trur er sunn fornuft, samt det jeg husker fra treningslære på VGS og to trenerkurs. Om noen har mer ekspertise på området, hadde det jo vært fint å få innspill fra dem, men da kanskje i en egen tråd. Jeg vil jo ikke spore av Gibsons VM-oppkjøring fullstendig...
Dette høres jo veldig logisk ut, og det er vel dette jeg har hørt om før.
Ville bare ha litt mer tilbakemelding, så jeg ikke gjør noe feil selv.
Jeg pleier jo faktisk å ta lett uttøying før jeg begynner med økten.
Jeg har også egen dag til hardere tøying i løpet av uken, og en tur i svømmehall/badstu og varmebad samme dag :-)

Eneste grunnen til at jeg prater om dette, er fordi han selv etterlyste litt oppfølging og aktivitet her inne :-)
Logged
Gibson
« Reply #42 on: 02.10.10 at 12:25:06 »

Flott hjemmeside, og morsomt og underholdende å se på showreelen.

Det var et sånn slags seminar med en kineser på Norges Idrettshøyskole på Sognsvann for noen få år siden, jeg var innom for å se hva dette var, ganske interessant. Husker ikke om dette var Wing Chun eller Wushu (ikke at jeg er så dreven på forskjellene heller)
Han var ihvertfall på Landslaget til Kina. Dyktig kar.
Ellers har jeg litt treningserfaring fra JKD.

Er jo litt nysgjerrig på dette, liker det tradisjonelle. Men vet ikke om kroppen min tåler sånne påkjenninger :p


BTW: Hvorfor trener du alene ?

Jeg var der også, men han (Zho Hong) er nok ikke landslagsutøver, "bare" en ekstremt dyktig trener fra Beijing Sports University smile Landslagsutøverene og ikke minst proffene er til og med enda råere Wink

Som du sikkert har skjønt i andre tråden så er teknisk sett Yongchunquan (Wing Chun) en av de tradisjonelle stilene som går innunder Wushu-fanen. Men som oftest når man sier Wushu pleier det å være synonymt med de moderne stilene tilpasset konkurranser, mens man heller kun sier stilnavnet til de tradisjonelle stilene.

Noen som har testet benprogrammet enda? smile
Logged
Addey
Mr. Nice Guy :)
*
Posts: 4346
Veteran
Offline Offline

It's okay - he's in a happy place now.
« Reply #43 on: 04.10.10 at 13:23:55 »

Synd å høre at du sliter (har slitt?) med motivasjonen. Å skrive treningsblogg hjelper absolutt, men enda bedre er det jo å ha noen å trene sammen med, som kan motivere deg (og motsatt). Har du ikke alternativer til å trene såpass mye alene? Det har tatt drepen på iaido-treningen min, så jeg vet veldig godt hvordan det er Sad Forresten: Veldig kul den nye hjemmesiden!
Logged

sungame
******
Posts: 1478
Veteran
Offline Offline

A real stand-up kinda guy
« Reply #44 on: 14.10.10 at 12:35:31 »

Noen som har testet benprogrammet enda? smile

Nei, dessverre. Har ikke klart å få timeplanen til å gå opp sånn at jeg har kommet meg innom et studio ennå. Lurer på om jeg må prøve å finne noen øvelser jeg kan gjøre hjemme i stedet.
Logged

- livet er en lang rappell
Pages: 1 2 [3] 4 5  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Gibsons rop om VM-hjelp 2010 « previous next »
Jump to:  

Social sharing

  Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2011, Simple Machines