Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 08:58:24

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Treningsdagbok for Eirich 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 3 [4] 5  All Go Down Print

Treningsdagbok for Eirich

Eirich
Veteran

Ad Astra Per Aspera
« Reply #45 on: 22.12.10 at 16:49:54 »

The Fisherman & The Businessman fra boken “The 4-hour workweek”

An American businessman took a vacation to a small coastal Mexican village on doctor’s orders. Unable to sleep after an urgent phone call from the office the first morning, he walked out to the pier to clear his head. A small boat with just one fisherman had docked, and inside the boat were several large yellowfin tuna. The American complimented the Mexican on the quality of his fish.

“How long did it take you to catch them?” the American asked.

“Only a little while,” the Mexican replied in surprisingly good English.

“Why don’t you stay out longer and catch more fish?” the American then asked.

“I have enough to support my family and give a few to friends,” the Mexican said as he unloaded them into a basket.

“But… What do you do with the rest of your time?”

The Mexican looked up and smiled. “I sleep late, fish a little, play with my children, take a siesta with my wife, Julia, and stroll into the village each evening, where I sip wine and play guitar with my amigos. I have a full and busy life, senor.”

The American laughed and stood tall. “Sir, I’m a Harvard M.B.A. and can help you. You should spend more time fishing, and with the proceeds, buy a bigger boat. In no time, you could buy several boats with the increased haul. Eventually, you would have a fleet of fishing boats.”

He continued, “Instead of selling your catch to a middleman, you would sell directly to the consumers, eventually opening your own cannery. You would control the product, processing, and distribution. You would need to leave this small coastal fishing village, of course, and move to Mexico City, then to Los Angeles, and eventually to New York City, where you could run your expanded enterprise with proper management.

The Mexican fisherman asked, “But, senor, how long will all this take?”

To which the American replied, “15-20 years, 25 tops.”

“But what then, senor?”

The American laughed and said, “That’s the best part. When the time is right, you would announce an IPO and sell your company stock to the public and become very rich. You would make millions.”

“Millions senor? Then what?”

“Then you would retire and move to a small coastal fishing village, where you would sleep late, fish a little, play with your kids, take a siesta with your wife, and stroll in to the village in the evenings where you could sip wine and play your guitar with your amigos.”

You have been baptized in fire and blood and have come out steel!
Apefisk
Forumavhengig

« Reply #46 on: 22.12.10 at 23:22:55 »

Haha, stilig! Og kjøpte boka for et par uker siden faktisk, men ikke fått lest den enda. Den er å anbefale?

Eirich
Veteran

Ad Astra Per Aspera
« Reply #47 on: 30.12.10 at 14:37:55 »

Har faktisk ikke lest den (enda) er så mye på programmet for tiden, har du fått lest den ?

Eirich
Veteran

Ad Astra Per Aspera
« Reply #48 on: 30.12.10 at 14:38:48 »

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics. You are all stardust. You couldn’t be here if stars hadn’t exploded, because the elements – the carbon, nitrogen, oxygen, iron, all the things that matter for evolution and for life – weren’t created at the beginning of time. They were created in the nuclear furnaces of stars, and the only way for them to get into your body is if those stars were kind enough to explode.

So, forget Jesus. The stars died so that you could be here today.”

-Lawrence Krauss

Apefisk
Forumavhengig

« Reply #49 on: 09.01.11 at 22:48:35 »

Har faktisk ikke lest den (enda) er så mye på programmet for tiden, har du fått lest den ?

Ikke lest den enda, nei. Skal gjøre det når jeg er ferdig med Verbal Judo av George Thompson.

Eirich
Veteran

Ad Astra Per Aspera
« Reply #50 on: 10.01.11 at 19:49:35 »

Noen kjappe tall fra helgens treninger.

Markløft: 6x140, 6x140, 6x140
Knebøy: 5x110, 5x110, 5x110
Benk: 6x100, 5x105, 4x110
Militærpress: 4x70, 3x70, 5x60

Dips: 20,16,10 (kroppsvekt)
Chins: 7,6,5 (kroppsvekt)

Det som er værdt å nevne, hadde bra tall på armene denne uka, men det er kjedelig og uvesentlig lesning hehe smile The big 4 som gjelder!

Apefisk
Forumavhengig

« Reply #51 on: 10.01.11 at 21:00:31 »

Veldig sterk i benken, du. Imponerende. Jeg sliter med å komme meg til 90. Tror jeg må prøve å deloade litt.

Eirich
Veteran

Ad Astra Per Aspera
« Reply #52 on: 10.01.11 at 22:50:25 »

Er faktisk siste tiden det har "løsnet" i benken, men knebøyen min rikker seg ikke av flekken Sad

Hvordan kjører du på benk nå, og evt hvordan assist øvelser kjører du? For min del hjalp det å gå over teknikken min, samt redusere reps og holde de lav og tung, f.eks 2 uker, så høyere reps og lettere en uke. Litt avhengig av hvordan kroppen har føltes.

Apefisk
Forumavhengig

« Reply #53 on: 10.01.11 at 23:00:33 »

Kjører 5*5, stort sett. Vært noen ganger med tre sett istedet da. Og kjører i tillegg skulderpress de treningene uten benk, og av og til dips på slutten av økta med benkpress. Følger Stronglifts 5*5 relativt slavisk.

Eirich
Veteran

Ad Astra Per Aspera
« Reply #54 on: 10.01.11 at 23:09:14 »

Ok, stronglifts 5x5 er noe man bør følge slavisk så ser den, men da kommer det seg nok. Er bare å kjøre benkpress for å bli god i benkpress smile Men god teknikk og sterke triceps hjelper på Wink

Driver selv å prøver fortvilt å få bedre hip drive i knebøy, men er vanskelig bare av å se videoer Sad

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #55 on: 10.01.11 at 23:10:53 »

Jeg har også kjørt 5x5 de få gangene jeg har vært å løftet i benk. Hva vil det si med 'strongman'... kort fortalt?

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Eirich
Veteran

Ad Astra Per Aspera
« Reply #56 on: 10.01.11 at 23:22:10 »

Jeg har også kjørt 5x5 de få gangene jeg har vært å løftet i benk. Hva vil det si med 'strongman'... kort fortalt?

Tenker du på stronglifts? det er egentlig bare hva programmet heter, det finnes flere varianter som bygger på 5x5 trening, men kan være seg oppbygging av programmet mht støtteøvelser, fordeling av dager, frekvens osv osv.

Har vell Bill Starr`s 5x5, så har Mark Ripptoe (fantastisk fyr) og glen pendalay (poster på sherdog faktisk) forskjellige utgaver av 5x5 programmet. Samme program med noen modifikasjoner alt etter hvem sin "utgave" man velger.

Eirich
Veteran

Ad Astra Per Aspera
« Reply #57 on: 10.01.11 at 23:33:19 »

I dag satt 70kg i militærpress på en serie på 4, og en på 3 smile Så innen 2-3 uker bør 70 bikke 5-6 reos per serie smile Nærmer meg målet om å presse kroppsvekten en gang !

Theagenes
Gjenganger

« Reply #58 on: 11.01.11 at 13:41:43 »

Veldig sterk i benken, du. Imponerende. Jeg sliter med å komme meg til 90. Tror jeg må prøve å deloade litt.

Er ikke usannsynlig at du begynner å nærme deg slutten av nybegynnerstadiet. Har du prøvd å deloade 10%? Passe på å få nok mat, søvn og restitusjon? Evt. bør du kanskje begynne å kjøre 3x5 eller 1x5 hvis kroppen trenger lengre restitusjon. Hvis det ikke fungerer må du kanskje over på et intermediate program?
Theagenes
Gjenganger

« Reply #59 on: 11.01.11 at 13:45:41 »

Driver selv å prøver fortvilt å få bedre hip drive i knebøy, men er vanskelig bare av å se videoer Sad

Gjør du øvelser for å aktivere setemuskulaturen (glute bridge, strekke quadriceps mens du spenner setemusklene, spenne setemusklene, sittende "knebøy")? Har du forsøkt å la noen legge en hånd nederst på korsryggen når du er i bunnposisjon og så prøve å presse opp mot hånden når du innleder bevegelsen?

Edit:
Hvis du har stagnert kan det også hende at du må gjøre endringer i programmet, eks. færre men tyngre sett, evt. gå over til mer langsiktig planlegging (kjøre en tung økt og noen litt lettere i uken, eksempelvis.) Altså mer avansert programmering.
« Last Edit: 11.01.11 at 13:49:34 by Theagenes » Logged
Pages: 1 2 3 [4] 5  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Treningsdagbok for Eirich « previous next »
Jump to:  

Social sharing