Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 08:56:52

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Treningsdagbok for Eirich 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 3 4 [5]  All Go Down Print

Treningsdagbok for Eirich

Eirich
******
Posts: 1590
Veteran
Offline Offline

Ad Astra Per Aspera
« Reply #60 on: 11.01.11 at 13:56:20 »

Driver selv å prøver fortvilt å få bedre hip drive i knebøy, men er vanskelig bare av å se videoer Sad

Gjør du øvelser for å aktivere setemuskulaturen (glute bridge, strekke quadriceps mens du spenner setemusklene, spenne setemusklene, sittende "knebøy")? Har du forsøkt å la noen legge en hånd nederst på korsryggen når du er i bunnposisjon og så prøve å presse opp mot hånden når du innleder bevegelsen?

Edit:
Hvis du har stagnert kan det også hende at du må gjøre endringer i programmet, eks. færre men tyngre sett, evt. gå over til mer langsiktig planlegging (kjøre en tung økt og noen litt lettere i uken, eksempelvis.) Altså mer avansert programmering.

Sistnevnte er på programmet neste gang!

Logged

You have been baptized in fire and blood and have come out steel!
Eirich
******
Posts: 1590
Veteran
Offline Offline

Ad Astra Per Aspera
« Reply #61 on: 11.01.11 at 18:39:22 »

Why are thin people fat fra BBC:







Logged

You have been baptized in fire and blood and have come out steel!
Apefisk
*****
Posts: 705
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #62 on: 11.01.11 at 23:17:56 »

Veldig sterk i benken, du. Imponerende. Jeg sliter med å komme meg til 90. Tror jeg må prøve å deloade litt.

Er ikke usannsynlig at du begynner å nærme deg slutten av nybegynnerstadiet. Har du prøvd å deloade 10%? Passe på å få nok mat, søvn og restitusjon? Evt. bør du kanskje begynne å kjøre 3x5 eller 1x5 hvis kroppen trenger lengre restitusjon. Hvis det ikke fungerer må du kanskje over på et intermediate program?

God framgang i alle andre øvelser, men prøver en liten deload i benkpress denne uka. Hvis det ikke hjelper så blir det å gå over til 3*5 så 1*5. Når jeg stopper opp i de fleste øvelsene tenker jeg å prøve meg på Børge Fagerlis nye 5*5-oppsett med auto-regulering.
Logged

Eirich
******
Posts: 1590
Veteran
Offline Offline

Ad Astra Per Aspera
« Reply #63 on: 03.02.11 at 00:17:04 »

Er litt dårlig og update her, men her er dagens innlegg fra bloggen:

Da ble det ny pers i markløft! svever på en sky nå egentlig! selv om det bare var 5kg mer en før, så var det umulig sist jeg prøvde smile

ØKT 1:

    * Markløft 1×120, 1x150, 1x170, 1x180, 9x150 (vet ikke hva som smakte mest av 1x180 eller 9x150!)
    * Stående roing 8x110, 8x110, 8x110
    * Chins 7,6,5
    * Bicepcurl manual 6×27,5, 5×27,5
    * EZ-Curl 9x45, 9x45 (fornøyd!)

Økt 2:

    * 10 min intervall på tredemølla
    * 10 min på steppemaskin
    * 5 sett på mage med 2 øvelser per sett


Arnold voice: “DO YOUR DEADLIFTS!”

Det er så uendelig mye å tjene på det!



It is a shame that in this society we’ve been taught to judge a man’s worth by what he owns instead of who he is. Everything is surface, and so few look beyond it. A man will sell his soul, he will lie, cheat and steal, for money. If he has it, he can buy respect. Wear the right clothes, drive the right car, have the right friends, that’s all that matters. Our lives are consumed in a selfish, self absorbed quest for possessions, the latest and the best in a never-ending cycle until the day we die. We forget what it means to be truly human. We forget the things that really matter. We lose the magic of what life should be.

-Evan Tanner

Minner om Motivasjonsiden min:
http://ashby.treningsblogg.no/motivasjon/

If you want something, then go out there and get it!!
Logged

You have been baptized in fire and blood and have come out steel!
Apefisk
*****
Posts: 705
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #64 on: 03.02.11 at 00:25:45 »

Flott innlegg! Og digger motivasjonsvideoene og sitatene du legger ut. Gratulerer med ny pers i markløft!

Har du fått starta på 4-hour work week, forresten? Det har jeg ikke fått gjort selv enda, siden jeg begynte å lese Infinite Intensity av Ross Enamait nå istedet, veldig lærerikt og mye bra stoff om trening, spesielt om treningsmetoder som egner seg godt for kamspsportutøvere.
Logged

Eirich
******
Posts: 1590
Veteran
Offline Offline

Ad Astra Per Aspera
« Reply #65 on: 03.02.11 at 00:35:09 »

Ikke kommet så langt nei! Driver å leser Starting strength med Mark Ripptoe og Lon Kilgore! Anbefales, den og Practical Programming! Its all about the dead, squat and bench theese days! smile

Takk takk! smile Føles som å vinne i lotto en god pers Wink
Logged

You have been baptized in fire and blood and have come out steel!
Eirich
******
Posts: 1590
Veteran
Offline Offline

Ad Astra Per Aspera
« Reply #66 on: 04.02.11 at 00:17:18 »

Desire to be a giant, to step over obstacles and do giant things!



Noen dager er rett og slett bare tung, tyngere og tyngst. Det er utrolig hvor mye det mentale spiller inn på treninga, og det er utrolig hvor mye treninga spiller inn på det mentale! Har du ikke opplevd å vært i litt dårlig humør, kommet på trening, hadd en kjempeøkt og kommet smilende hjem! Du husker ikke engang hva som gjorde deg irritert, og om du gjør det så virker det som en bagatell nå!

Problemet er når det er andre veien, i mitt tilfelle i dag dro jeg på trening, supergira, skikkelig frokost, å med skikkelig mener jeg:



Dette er altså en toast med smøreost, 150g roastbeef, 3 lag med ost og et speilegg på toppen! Som sagt, alt var til rette for en kjempeøkt! Jeg hadde sittet i timesvis å studert Mark Ripptoe sin Squat del av Starting Strength DVD`en og var SUPERGIRA på å komme meg på trening å gutse på! Jeg skulle bare endre teknikken litt så var jeg igang! Vell, jeg ente med å ikke få til skikkelig, ble sliten og irritert siden jeg ikke skjønte va jeg gjorde galt. På toppen av det hele maste folk om knebøyracket så jeg ble stressa i tilegg! Ga meg etter noen få tunge reps som dere vil se senere i inlegget.

Dette gnegde på meg i timesvis etter treningen, jeg ble faktisk irritert, å det er galt. Det skal ikke gå ut over andre, men av og til føles ting bare så lite givende når du tror alt er planlagt, ned til minste detalj, også feiler det på gjennomførelsen. Å da dette ikke akkurat er en lagsport så betyr det at det er seg selv som sviktet. Det er en kjip følelse!

Senere i dag prøvde jeg å redde dagen med å dra å svømme! Ente med 500m å en stiv og stølhet i kroppen som ikke ligna grisen. Pump fra korsrygg, lats øver del av rygg og triceps som gjorde at jeg måtte stoppe hver 50m å puste som en hval Sad

Hva skal vi så gjøre med en slit god gammeldags skitdag? jo....
“Motivation gets you going, but habit gets you there!”

Det het inlegget i går, og det bør man egentlig tenke litt på! Dette var bare en dårlig økt av mange, MANGE økter som har vært, og som skal gjennomføres! I det store perspektivet betyr det ingenting! Å om man ser litt lyst på det så har jeg faktisk kommet meg opp av sofaen og vært på 2 treninger i dag, selv om de ikke akkurat var så givende! Sett på den lyse siden altså så er 2 treninger på en dårlig dag bedre en en hverdag med 0 treninger uke etter uke!

I`M NOT DONE YET!


For å se dette i den større sammenhengen så har jeg sett i treningsdagboka mi å prøve å finne de positive tingene, framfor å fokusere på det negative! Det jeg umiddelbart så var at denne ene treninga som sender deg litt ned i kjellern mentalt, er fortsatt et lite steg i riktig retning, selv om det ikke var så langt som ønsket, er det fortsatt et lite steg på en lang vei!

Noen tall jeg vil dele for året som gikk, altså 2010! Kanskje ikke så intressant, men er også for å synligjøre det for meg selv:

I 2010 hadde jeg i min lille svarte bok

163 nedskrevene økter ! det tilsvarer 0,45 økt PER DAG HELE ÅRET!

Det må jeg være fornøyd med! Sett tilbake på 2010 så husker ikke jeg hvor mange av de 163 øktene som føltes som i dag, men hva betyr det egentlig? i går tok jeg pers i mark å var på toppen av verden! prøve å finne fram den følelsen igjen i morgen!

andre tall:

    * Benk:  +15 kg i settene og +15 kg i maxløft
    * Markløft: +35 kg i settene og +30 kg i maksølft
    * Militærpress: +20 kg i settene og +30 kg i maksløft
    * Knebøy: Vanskelig å si fordi jeg har skifta teknikk og dybde, men vet at +30 i maksløft er reelt
    * Bicepscurl: +4 kg i settene
    * Stående roing: +30 kg i settene
    * Chins: økt med +6 i maks settet

Sett i den store sammenhengen, så skal man vel egentlig ikke syte å klage sånn?

Håper noen har noen tanker og erfaringer rundt dette? Men for meg hjelper det å få ting i perspektiv så er motivasjonen og viljen til å på nytt laste på den stanga, bite tennene sammen og presse til det svartner tilbake!

    * Knebøy 4x90, 3x120, 2x120, 1x120 (Flaut)
    * Nordic Hamstring: 7,6,5
    * Liggene Leg Curls: 8×65, 7x65, 6×65
    * Militærpress 5×70, 4×70, 2×70
    * Skulderhev front: 8x17,5

+ 500m svømming

HA EN GOD KVELD OG AVSLUTTER MED LITT MOTIVASJON!

« Last Edit: 04.02.11 at 00:22:08 by Eirich » Logged

You have been baptized in fire and blood and have come out steel!
Eirich
******
Posts: 1590
Veteran
Offline Offline

Ad Astra Per Aspera
« Reply #67 on: 04.02.11 at 23:18:58 »

“The need to add more plates to the bar and strain against poundage that would break us”



Da er en berg-og-dalbane av en treningsuke over. Hva har jeg lært? på tide med litt oftere deload perioder, spesielt på de øvelsene som stagnerer. Men det virker som der en stopper går en annen fram, til et punkt så stopper det og en annen øvelse øker igjen. Merkelig!

Økt 1:

    * Benkpress 4×110, 4×105, 4×100
    * Smallbenk: 5×90, 6×80, 5×80
    * Skråbenk med manualer 7×40, 8×40 (hva skjedde her?!)
    * Dips 10 og 6 med +10kg i beltet
    * Nedtrekk triceps med tau 15×70, 7×74, 9×74+7×54 (denne maskinen er taljet slik at det er lett selv på enorme vekter.)

Økt 2:

    * 20 min høy intensitets intervall på steppemaskin
    * Tøying og terping av teknikk knebøy

Fredagskos:



Alle andre i køa på butikken hadde smågodt, brus, potetgull, pizza osv, var hardt å ikke la seg friste, men glad når jeg kom hjem! Kylling og søtpotet!

1,2 kg kylling, 4 store søtpoteter er en 2-3 middager det smile Trenger ikke saus om man vet hvordan å bruke krydder smile

God helg!
« Last Edit: 04.02.11 at 23:20:55 by Eirich » Logged

You have been baptized in fire and blood and have come out steel!
Eirich
******
Posts: 1590
Veteran
Offline Offline

Ad Astra Per Aspera
« Reply #68 on: 05.02.11 at 23:43:39 »

Framgang på overgang fra high bar til low bar knebøy! Med ny PERS!

ørst litt bakgrunnsinfo på hva jeg prøver å oppnå:

Jeg har funnet ut at jeg har møtt veggen hva olympisk (høy stang) gjelder i knebøy og tror det har vært mitt problem. Siste par dagene har jeg lekt med en lavere mer styrkeløft variant, noe som er sinnsykt vondt å slitsomt på skuldre, handledd og underarmer siden jeg er så stiv i overkroppen, men det går bedre for hver gang!

Å jeg kan med glede melde om ny pers på 145kg i knebøy i dag uten å slite meg ut! Så skal prøve å se om jeg får økt det også når teknikken sitter bedre og det ikke er så vondt smile

Forskjellen på high og low bar:


Se forskjellen på figur 2 og 3.

Your Size Has a Lot To Do With It.

One thing I’ve found, after reading a lot and trying a lot of tips that other — bigger — powerlifters told me about where to stick the bar and my hands … is your size and flexibility in your shoulders will have a lot to do with it.

Starting Strength says to use a thumbless grip on the bar … when you can use your thumbs if your shoulders are flexible enough and you can get some extra upper back tightness you wouldn’t have before.

This is important for smaller guys who don’t have as much muscle on their upper backs for the bar to sit on. That’s just one example.

Then if you’re a more medium sized guy, you’ll have to move the bar further down your back and spread your hands a little more to accomodate your tighter shoulders and more upper back muscle (which also allows you to sit the bar lower on your back–you have something to rest it on!)

And if you’re a much bigger lifter, then you have plenty of upper back muscle to rest the bar on, and because of this (and usually a lack of flexibility plays a role too) — you can sit the bar a lot lower, and your hands’ll have to go out further too:

Everything you read here and on the internet, and in books, and hear in the gym should be taken with a grain of salt. Realize, that you’ll have to do a lot of experimenting to figure out what works for body type, gets you stronger, and ensures you have more proper technique.

Remember, the goal is to get stronger without hurting yourself. So sometimes it’ll be necessary to over-emphasize some technique stuff … until you go to far with it … then back it up … and eventually you’ll find the “sweet spot” where you’re starting to get it right.

God helg!
Logged

You have been baptized in fire and blood and have come out steel!
Eirich
******
Posts: 1590
Veteran
Offline Offline

Ad Astra Per Aspera
« Reply #69 on: 06.02.11 at 14:42:39 »



Jada, der satt pinade 155kg i knebøyen på en helt vanlig søndag!

Så hjem til Biff, UFC 126 og superbowl i natt!  boxing
Logged

You have been baptized in fire and blood and have come out steel!
Apefisk
*****
Posts: 705
Forumavhengig
Offline Offline

« Reply #70 on: 06.02.11 at 17:19:44 »

Gratulerer! Veldig bra!
Logged

Eirich
******
Posts: 1590
Veteran
Offline Offline

Ad Astra Per Aspera
« Reply #71 on: 16.02.11 at 00:02:19 »

Noen kjappe "cliff notes" fra bloggen

Nye PR`s

knebøy 160kg
Markløft 182,5kg

Resten med artikkler i bloggen
Logged

You have been baptized in fire and blood and have come out steel!
Eirich
******
Posts: 1590
Veteran
Offline Offline

Ad Astra Per Aspera
« Reply #72 on: 24.03.11 at 16:04:42 »

Oppdatering på tingenes tilstand:

Max 1RM:

Benk:              127,5 kg
Knebøy:         170 kg
Markløft:        190 kg
Militærpress: 87,5 kg

Kroppsvekt 86kg

God Helg Wink
Logged

You have been baptized in fire and blood and have come out steel!
Eirich
******
Posts: 1590
Veteran
Offline Offline

Ad Astra Per Aspera
« Reply #73 on: 11.05.11 at 00:42:09 »

Oppdatering på tingenes tilstand:

Max 1RM:

Benk:              127,5 kg
Knebøy:         170 kg
Markløft:        190 kg
Militærpress: 87,5 kg

Kroppsvekt 86kg

God Helg Wink

Tjah, liten oppdatering:

Benk:              135 kg
Knebøy:         180 kg
Markløft:        205kg
Militærpress: 90 kg

Kroppsvekta er enda 86 smile
Lavkarboen er kasta på sjøen, har innsett at det som blir inn i sommer og er "Røslig" så går sommern i møte med god plass til grillmat smile
Logged

You have been baptized in fire and blood and have come out steel!
Pages: 1 2 3 4 [5]  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Treningsdagbok for Eirich « previous next »
Jump to:  

Social sharing

  Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2011, Simple Machines