Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 09:07:25

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Frodes kampsport og fyfo! 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7  All Go Down Print

Frodes kampsport og fyfo!

Eirich
Veteran

Ad Astra Per Aspera
« Reply #75 on: 15.08.11 at 17:45:18 »

Jeg tar alltid skulderpress med stanga foran når jeg løfter tunge løft. Men jeg pleier f.eks å avslutte en styrkeøkt med mange reps med lette vekter. Når jeg da tar skulderpress med såpass lette vekter, liker jeg å ta de bak nakken

Nedtrekk derimot er en uvane jeg har med å trekke stanga bak nakken. Det er nok ikke helt sunt nei. Men jeg har ikke merket noe negative virkninger med det, så jeg er for dum/sta til å forandre på det. smile

Ikke for å virke negativ eller noe, men er det ikke bedre å endre før du evt merker noen negative virkninger av dette? Det å kjøre bak nakken er godt dokumentert at det er negativt for skulderhelsen.

You have been baptized in fire and blood and have come out steel!
AndersBreiflabb
*
Veteran

« Reply #76 on: 15.08.11 at 19:04:27 »

Angående nedtrekk/skulderpress bak så er det vitale punktet at man ikke går for lang ned. Jeg ville nok ikke anbefalt tunge press bak, men med lette vekter så tviler jeg på at det har noe særlig negativ effekt, dog kan man kanskje redusere løftebanen noe ved å stoppe nederst ved hodet.

Når det kommer til nedtrekk bak så har faktisk denne øvelsen endel positive aspekter ved seg, så fremt man ikke trekker for langt ned. Spesielt for de som har kjørt mye pressøvelser og fått stive og store bryst og skuldermuskulatur. Nedtrekk styrker opposisjonsmuskulaturen og er med på å bedre forholdet mellom baksiden og fremsiden, styrke holdningen og stimulere opp under musklene som støtter opp rundt en sunn ryggstilling.

Hans Erik Hornell
Gammel ørn

Gun'Mo'Zo'o'Nazu
« Reply #77 on: 16.08.11 at 11:08:58 »

Jeg tar alltid skulderpress med stanga foran når jeg løfter tunge løft. Men jeg pleier f.eks å avslutte en styrkeøkt med mange reps med lette vekter. Når jeg da tar skulderpress med såpass lette vekter, liker jeg å ta de bak nakken

Nedtrekk derimot er en uvane jeg har med å trekke stanga bak nakken. Det er nok ikke helt sunt nei. Men jeg har ikke merket noe negative virkninger med det, så jeg er for dum/sta til å forandre på det. smile

Ikke for å virke negativ eller noe, men er det ikke bedre å endre før du evt merker noen negative virkninger av dette? Det å kjøre bak nakken er godt dokumentert at det er negativt for skulderhelsen.

Denne er kanskje av interesse: http://www.iform.no/pub/art.php?id=2291

Ellers har Anders ett par fine poeng med nedtrekk bak også som er verd å ta med seg.

"Learn from the mistakes of others. You may not live long enough to make them all yourselves."
-Kano Jigoro
"Science is built upon facts much the same way that a house is built from bricks, but the mere collection of facts is no more a science than a pile of bricks is a house."
-Henri Poincare
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #78 on: 17.08.11 at 19:50:45 »

Tror jeg skal gå inn for å venne meg til nedtrekk med stanga ned til brystkassa. Så får vi se om jeg merker noe forskjell. smile

Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

« Reply #79 on: 13.09.11 at 22:10:08 »

Snart bare 2 uker igjen. smile

Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

« Reply #80 on: 27.09.11 at 17:23:02 »

6 dager til Thailand!!

Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

« Reply #81 on: 28.09.11 at 17:26:50 »

Har mange uvaner som jeg gleder meg til å bli kvitt.  boxing

Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

« Reply #82 on: 08.10.11 at 09:54:00 »

Har snart vaert en uke i thailand. treningen gaar bra. Mange smaa tekniske detaljer som utgjoer stor forskjell..

I gaar hadde jeg fri sparring for foerste gang siden jeg kom til Thailand. Gikk bedre enn forventet. Saa er veldig fornoyd med det.

Bilder og mer fyldig rapport kommer senere. smile

Gone with the wind
Veteran

« Reply #83 on: 08.10.11 at 12:51:54 »

Sett igjennom videoene dine nå. Veldig gode spark du har, men den styrketreningen din..du må virkelig gjøre noe med utførelsen din både i kabelcross og pulldown Wink

Nanbudo, Kickboxing, Grappling

"There is no pact between lions and men"
Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #84 on: 09.10.11 at 15:13:39 »

Gleder meg til video og bilder. Regner med at du knallkoser deg der nede smile

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

« Reply #85 on: 09.10.11 at 15:28:36 »

smile

Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

« Reply #86 on: 22.10.11 at 14:49:57 »

Jeg har naa vaert paa Koh Tao i litt over en uke. Treningen haer er meget bra. To treninger pr dag, og mye sparring og clinching med alle slags mulige folk. Alt fra supertekniske thaier, til dyktige folk fra andre land, samt en del turister som ikke er fullt saa flinke.

En typisk trening ser slik ut:
15 min hoppetau
15 min skyggeboksing
3 x 3 min runder pads
3 x 3 min runder sekk (med trener som paapeker feil om man har)
6 x 3 min runder valgfri sparring eller clinching
100 push kicks og 100 kne paa sekk
100 sit-ups og stretching

Gikk en slags sparringkamp i dag i full kontakt. Vant paa TKO i tredje runde. smile

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #87 on: 22.10.11 at 16:32:57 »

Gikk en slags sparringkamp i dag i full kontakt. Vant paa TKO i tredje runde. smile
Sweet! Congrats! smile

Need pic & video!!

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Mannen uten x
Veteran

« Reply #88 on: 23.10.11 at 15:32:49 »

hvordan er det generelle nivået? hvor mange % av tiden må man gå mot turister\noobs?

Mr. sexy!
Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

« Reply #89 on: 24.10.11 at 13:03:29 »

Tenker du kamp eller sparring? Ser ikke ut som jeg faar fikset meg en ekte thai kamp denne gangen. Men naar det gjelder sparring og treningspartnere, saa varierer det veldig fra hvilket gym du drar til.

Feks saa dro jeg til et gym i Bangkok den foerste dagen jeg kom hit. Trente 2 timer der. Det var egentlig 2 timer med fitness kickboxing. Jeg fikk kjoert meg hardt paa burpees, sekk og pads, men det var veldig lite teknikkoppfolging. Hvis du hadde et snev av basic, saa maatte du klaare deg selv. Og nivaaet paa de som deltok, var stort sett turister som hadde lite eller ingen erfaring.

I chumphon faar jeg 2 pass pr dag med privattrening. Veldig mye teknikkfinsliping, avansert mits og pads, og mye fightstrategi, driller og trening paa blokkering og hodebevegelser. Jeg er eneste utlendingen her som er serios. Det er noen faa innom i lopet av hver uke, men de liker ikke den tekniske treningen, saa de kommer skjelden tilbake.

Sparring er det lite av, siden de er noye med at det skal vaere i samme vektklasse. Men den sparringen jeg faar er stort sett enten bare slag, eller clinching uten boksehansker.

Jeg var ogsaa 11 dager paa Island Muay Thai paa Koh Tao. Dette er et stort gym med masse sekker, stort mattelagt omraade, en full size oppbygd ring, fullt utstyrt vektrom, ect. Nivaaet her er bra, men variert. De har dyktige thaier i alderen 9-30 aar, flere utenlandske fightere som gaar jevnlige kamper i thailand, og selvsagt ogsaa mange random turister. Treningen er ikke saa teknisk som i Chumphon, men du faar oppfolging paa teknikken din. Sparring hver dag for de som onsker det, og mulighet til aa gaa kamper ca en gang hvaer 3. uke.

Jeg sparret med deres beste utenlandske fighter. Han heter Ben, kommer fra England. Han har gaatt 4 kamper paa Koh Tao, og vunnet alle paa KO. Sparringen mot han gikk bra. Jeg sparret ogsaa med en av deres beste thaier. Han er 19 aar. Det gikk IKKE fullt saa bra. Selv om det var utrolig kult. smile

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7  All Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Frodes kampsport og fyfo! « previous next »
Jump to:  

Social sharing