Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
21.11.17 at 08:57:05

Login with username, password and session length
* Home Help Search Login Register
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Apefiskens vei mot en bedre og sunnere hverdag! 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 ... 4 5 6 7 [8] 9 Go Down Print

Apefiskens vei mot en bedre og sunnere hverdag!

Apefisk
Forumavhengig

« Reply #105 on: 17.08.11 at 22:44:45 »

Tusen takk! Og nå har jeg akkurat kjørt litt skyggeboksing og 10 minutter med burpees. Kom meg til 85, så bare femten igjen, det er ikke så mye  boxing

Apefisk
Forumavhengig

« Reply #106 on: 19.08.11 at 11:16:20 »

Dagens løping unnagjort! Løp 2400 meter på 12 minutter og 26 sekunder (2 minutter og 4,3 sekunder per runde). Løp altså en runde lenger på banen enn sist, mens jeg forbedret hver rundetid med ca 8 sekunder.

Skrev tidligere her i tråden at jeg ville komme under 12 minutter denne økta, som ville tilsvart under 2 minutter per runde, men det gikk ikke. Det får bli når jeg øker til 7 runder neste gang.

Agandhjin
Autentisk Kampentusiast
*
Guru

« Reply #107 on: 20.08.11 at 06:13:39 »

Du gjør en flott kartlegging av veien mot målene dine! Planlegge, gjennomføre, evaluere, gjøre igjen, evaluere, mål!

Dan Thomas Agandhjin Marceliussen Blogg
Juggernaut Fight Group
Apefisk
Forumavhengig

« Reply #108 on: 20.08.11 at 14:17:17 »

Kommer video opp snart. I kveld eller i morgen
« Last Edit: 20.08.11 at 15:46:18 by Apefisk » Logged

Apefisk
Forumavhengig

« Reply #109 on: 29.08.11 at 22:36:03 »

93 burpees på 10 minutter i kveld. Nærmer meg i voldsom fart!

Og! Endelig fikk jeg ferdig videoklippet fra 14. august.

Jeg er kledd i svart, musikk er Envy - Late Night Session.
« Last Edit: 29.08.11 at 23:26:41 by Apefisk » Logged

sungame
Veteran

A real stand-up kinda guy
« Reply #110 on: 30.08.11 at 10:37:38 »

Artig! Veldig fint at du har guts til å legge ut videoer av deg sjøl på denne måten, det trur jeg kan være til god nytte både for deg og oss andre.

Kult å få se den klassiske crazy monkey-guarden i aksjon. Jeg har alltid syntes det virker som et nokså fornuftig prinsipp, selv om jeg sjøl bruker en mer klassisk guard.

Litt småpirk: CM-guarden funker veldig fint når dere er på defensiven i videoen, men når dere slår og sparker ser dere veldig åpne ut. Er det noe som ligger i systemet, er det pga fokuset i drillene, eller er det rett og slett slurv?

- livet er en lang rappell
Apefisk
Forumavhengig

« Reply #111 on: 30.08.11 at 10:53:02 »

Tusen takk, veldig flott med tilbakemelding!

Og ja, guarden funker utrolig bra defensivt. Den er mye av grunnen til at jeg er blitt så fascinert av CMDP, å ha en solid defensiv grunnstruktur vil spare en for mye unødvendig juling og vil være til kjempehjelp for å utvikle andre deler av gamet. Jeg synes ihvertfall at det er lettere å prøve på nye ting hvis jeg vet at jeg har noe sikkert å falle tilbake på.

Når det er sagt så er det ikke bare ved rent forsvar det er bra. Den skal også gi veldig god beskyttelse mens man slår, så jeg må innrømme at det rett og slett er veldig mye slurv fra vår side.

Tanken er å slå utifra grunnstrukturen med høye guarden. Begge hender skal være høyt oppe, haka ned og skulder opp for å fjerne hele "kjevelinja" (jaw line). Så slår man noe som kalles for Diving Board jab og kryss, hvor hånda som slår skal gå i en bue og beskytte hodet, omtrent som når man stuper. Skal se om jeg finner et klipp senere der Rodney King viser og forklarer.

De slagene har vi rett og slett trent altfor lite på, og vi slurver en del med guarden når vi slår. Hvis du ser på den ene jab'en min ved ca 2:34, så ligner det litt mer på sånn det heller bør se ut. 

sungame
Veteran

A real stand-up kinda guy
« Reply #112 on: 30.08.11 at 11:13:30 »

Tanken er å slå utifra grunnstrukturen med høye guarden. Begge hender skal være høyt oppe, haka ned og skulder opp for å fjerne hele "kjevelinja" (jaw line).

Gode prinsipper som ikke er så veldig forskjellige fra klassisk boksing, så vidt jeg kan forstå.

De slagene har vi rett og slett trent altfor lite på, og vi slurver en del med guarden når vi slår. Hvis du ser på den ene jab'en min ved ca 2:34, så ligner det litt mer på sånn det heller bør se ut. 

Det ante meg! Det er fort gjort å slurve litt med guarden når man blir ivrig og fokuserer på slagene. Jaben på 2:34 ser mye tightere og bedre ut, ja.

- livet er en lang rappell
Apefisk
Forumavhengig

« Reply #113 on: 01.09.11 at 22:05:12 »

Det var veldig fint å løpe i dag. Mye gjørme og møkkete sko, men det gjorde ikke så mye.

Apefisk
Forumavhengig

« Reply #114 on: 06.09.11 at 22:25:18 »

Dagens trening:

200 tauhopp
Dynamisk stretching
CM2 Taudrill
50 jabs, 50 cross, 25 jab-cross, på sekk
1600 meter løping i moderat til høyt tempo

Apefisk
Forumavhengig

« Reply #115 on: 09.09.11 at 16:19:35 »

Vi var to stykker som hadde privattime i BJJ på Frontline i dag. Utrolig kult! Morten som var instruktør og han lærte oss veldig mye. Gleder meg til å jobbe videre med det til helgen, og til neste gang vi kjører på med en ny time. Veldig fornøyd!

Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #116 on: 09.09.11 at 21:05:03 »

Vet du at Legacy gym har bra rykte på seg som et meget bra MMA gym til å være i Thailand. smile

Apefisk
Forumavhengig

« Reply #117 on: 13.09.11 at 11:56:18 »

Ja, ser veldig bra ut der. Hvordan tenker du å reise dit fra Bangkok? Og skal dere bo på et av rommene på gymmet?

Frode-Falch
Dr Low kick
*
Veteran

Practice makes perfect only if u practice perfect.
« Reply #118 on: 13.09.11 at 21:29:45 »

Blir vel enten tog eller buss. Akkurat det tar jeg som det kommer. Vi skal være i Bangkok et dager før vi reiser nordover til Ubon.

Anngående rom på gymmet, så fikk jeg en mail fra selveste Ole Laursen i dag der han sa at det ikke var noe problem at jeg tar med dama dit. Så vi skal bo på gymmet ja. smile

Apefisk
Forumavhengig

« Reply #119 on: 14.09.11 at 22:43:20 »

100 burpees! 9 minutter og 51 sekunder. Fy søren så hardt. Så digg!

Pages: 1 ... 4 5 6 7 [8] 9 Go Up Print 
Kampforum.no  |  Generelt  |  Treningsrelatert  |  Treningsdagbok  |  Topic: Apefiskens vei mot en bedre og sunnere hverdag! « previous next »
Jump to:  

Social sharing